اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

نفسك ف ايه

الباشمهندس ياسر

Recommended Posts

نفسى اعيش فى بور توفيق.........موش عارفة ليه ...

نسيم موش هوا.........

بحرموش نيل........

سمك طازج ....موش سمك منتحر

معلهش اصلى لسة جاية من هناك ونفسى مفتوحة على بور توفيق ...

مساكم سفر .....لخريطة ...

انت تعرفي حد في السويس

مش كنت تقولي :lol:

و رحتي فين في بور توفيق ؟

هى بور توفيق فى السويس..

لا انتى كدة هاتلخبطيى الخريطة ...يانونا ...

لا بور توفيق اللى انا رحتها دى فى بورسعيد ..يعنى نروح بورسعيد ونركب العبارة تعدينا بالعربية ..

هو كدة يبقى السويس ..ماظنش؟؟

على العموم انا بحس ان بور توفيق هى الزمالك بتاعة القاهرة ..فيها بيوت لسة مبنية على الطراز الانجليزى ..

وهواها ايه حاجة كدة ترد الروح واكل البرج طبعا ...ايه حاجة تخليكى تستمتعى بالحياة

تم تعديل بواسطة shiko

رابط هذا التعليق

نفسى اعيش فى بور توفيق.........موش عارفة ليه ...

نسيم موش هوا.........

بحرموش نيل........

سمك طازج ....موش سمك منتحر

معلهش اصلى لسة جاية من هناك ونفسى مفتوحة على بور توفيق ...

مساكم سفر .....لخريطة ...

انت تعرفي حد في السويس

مش كنت تقولي :blink:

و رحتي فين في بور توفيق ؟

هى بور توفيق فى السويس..

لا انتى كدة هاتلخبطيى الخريطة ...يانونا ...

لا بور توفيق اللى انا رحتها دى فى بورسعيد ..يعنى نروح بورسعيد ونركب العبارة تعدينا بالعربية ..

هو كدة يبقى السويس ..ماظنش؟؟

على العموم انا بحس ان بور توفيق هى الزمالك بتاعة القاهرة ..فيها بيوت لسة مبنية على الطراز الانجليزى ..

وهواها ايه حاجة كدة ترد الروح واكل البرج طبعا ...ايه حاجة تخليكى تستمتعى بالحياة

معلش يا شيكو يا حبيبتي دوكها اسمها بور فؤاد :lol: :sad: :sad:

بور توفيق دي بقي في السويس

بسم الله الرحمن الرحيم " و من اعرض عن ذكري فإن له معيشة ضنكا " صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

نفسي اسافر مكان بعيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييد

وماشوفش غير السما الصافية

وماسمعش غير صوت الموج

تفتكروا دي بداية اعراض اكتئاب !!!!!!!!!

ربنا يستر

اللهم إرزقني بفرحة ... تجعلني أسجد لك باكية .

رابط هذا التعليق

معلش يا شيكو يا حبيبتي دوكها اسمها بور فؤاد :roseop: :D :lol:

بور توفيق دي بقي في السويس

ههههههههههههههههههههه دى اشارة اكيدة للزهايمر اللى انا فيه كده ثبتت ... :roseop:

كده انا تهت منى فعلا ....انا فية ميزة عظيمة يانونة ...بانسى بشكل مريض ...وعلى فكرة ده من صغرى ..وعلى فكرة انا متاقلمة جدا مع الميزة دى وحباها

رابط هذا التعليق

نفسى ...فى سجدة فى الحرم .....سمعة صوت السديسى..بيقراه طه ...مانزلنا عليك القران لتشقى ....

صوته محشرج من البكى ....دموعى بتنهار لما بسمع السورة دى منه ...نفسى اصلى التراويح وراه وهو بيقرا طه ...

اللهم بلغنا رمضان ببيتك العتيق ...امين ...

رابط هذا التعليق

اشكر لمقامك الرفيع الشرح الوافى لمعجم زفلحة المعافى وقد وجدت معنى الكلمة متطابق تماما مع شرح حضرتك مما يدل على رحابة وسعة علمك وحرصك الدائم على تشجيع المبتدأين على دراسة نهج السينابو اختراع وتحليل الدكتورة شيكو مالة وماعلية فى ظل التغيرات الراهنة مقارنة بمحور الحضارات الذى يعتمد على الفلزات فى تحقيق الذات000 ونظرا لاهمية العقار فسوف يطرح فى الاسواق على شكل قرص طعمية برائحة مقبولة جدا مع بعض المقبلات المعقبة وطبقا لما ورد عن حضرتك استاذتنا الكبيرة شيكو يستحب تناولة قبل النوم حتى لايتحمل غيرك نتيجة تناولك للعقار حيث اسبتت التجاروب انالعقار لة تاثيرات جانبية مثل الدوار وعدم الاحساس انك منفعش وايضا احساس رفيع وسط حيز سميك نتيجة لتوقف الفهامة بسبب سوء الزيت المستخدم فى تشغيل خط انتاج التفهيم مما نتج عنة قفش فى تروس المخيخ الايمن ووهن فى العضلات مما يسبب انتشار غاز مسيل للدموع غير معلوم المصدر علما بانة يفضل ان يحفظ بعيد عن متناول الاطفال ودرجة حرارة لاتقل عن 99.99%

واذ نحن نعلن هذا للعموم حتى يرى من تسول لة نفسة على نتيجة الاقدام على تناول هذا العقار خلسة بدون استشارة اهل العلم والسينابو

من امام مركز سينابو للمؤتمرات القاهرة موسكو الرياض

لا بجد جميله جميله جدا جامده قوى :roseop: :D :lol:

بس يا ريت تقلي المعجم زفلحة المعافي بيتباع فين :roseop: علشان انا عايزه نسخه

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"(الحمد لله الذي تواضع كل شئ لعظمته الحمد لله الذي استسلم كل شئ لقدرته)"

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

نفسي اشتغل زهقت من قعده البيت جدا

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"(الحمد لله الذي تواضع كل شئ لعظمته الحمد لله الذي استسلم كل شئ لقدرته)"

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

تعرفى ياسيدتى ان طول العام والمسجد الحرام المكى والمدنى فى قلوبنا ولكن طبقا لكلامك هذة الايام فعلا اذا ذهبنى الى هناك سوف تتركى قلبك هناك بالحرم ولن يرجع معك اسال الله العلى القدير ان يرزقك العمرة ويكفر مابينها وبين ماقبلها وان يرزق جميع الاخوة والاخوات والاهل والاحباب الى ان يزدادو شرفا بزيارة بيتة الحرام وزيارة مسجد رسولنا الاكرم سيدى وحبيبى وشفيعى محمد بن عبد الله علية الصلاة وعلى آلة وصحبة وسلم

رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبَادِكَ الصَّالِحِين

رابط هذا التعليق

نفسى ...فى سجدة فى الحرم .....سمعة صوت السديسى..بيقراه طه ...مانزلنا عليك القران لتشقى ....

صوته محشرج من البكى ....دموعى بتنهار لما بسمع السورة دى منه ...نفسى اصلى التراويح وراه وهو بيقرا طه ...

هل تعرفى يااستاذة يافاضلة شيكو انك تاخدى فى ميزان حسانتك ثواب ماذكرتية بالتفصيل كما يلى وانا متاكد ان تعلمى ماساقول

ثواب سماعك للقرءان و ثواب تفكرك وخشيتك وانهمار دموعك فى التفكر لكلام اللة و ثواب شوق نفسك وانك تتتوقين بشدة الى زيارة بيت اللة والذى رايتة منكى اكثر من مرة

لكم اتمنى من اللة عز وجل ان يرزقك كل ذلك واكثر انة سميع مجيب الدعاء

رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبَادِكَ الصَّالِحِين

رابط هذا التعليق

هل تعرفى يااستاذة يافاضلة شيكو انك تاخدى فى ميزان حسانتك ثواب ماذكرتية بالتفصيل كما يلى وانا متاكد ان تعلمى ماساقول

ثواب سماعك للقرءان و ثواب تفكرك وخشيتك وانهمار دموعك فى التفكر لكلام اللة و ثواب شوق نفسك وانك تتتوقين بشدة الى زيارة بيت اللة والذى رايتة منكى اكثر من مرة

لكم اتمنى من اللة عز وجل ان يرزقك كل ذلك واكثر انة سميع مجيب الدعاء

http://www.islamway.com/?iw_s=outdoor&...mp;rm_size=2.89

اللهم امين ...انه ولى ذلك والقادر عليه

تم تعديل بواسطة shiko

رابط هذا التعليق

نفسي في:

1. رصيف في الشارع أمشي عليه

2. هواء نضيف اتنفسه

3. أكل غير مرشوش بالمبيدات

4. نفسي في أنتخابات نظيفة

5. نفسي أشوف رئيس تاني لمصر غير حسني مبارك (بس طبعا مش جمال)

6. نفسي أشوف الشهامة و الجدعنة في شباب مصر زي زمان

7. نفسي أشوف ناس متدينة على حق مش مجرد حجاب و نقاب وذقون طويلة

8. نفسي مديري في الشغل يشكرني

9. نفسي أزور فرنسا

10. نفسي اروح سفاري في الصحراء

11. نفسي احضر ندوة لعلاء الاسواني و أحمد زويل و البرادعي و الدكتور الباز و يا سلام بقي لو يكتبوا لي اهداء على كتاب

12. نفسي في اصدقاء يسالوا عني

13. نفسي اتبنى طفل يتيم

14. نفسي اشتري فستان سواريه زي بتاع نانسي عجرم

15. نفسي لما يبقى عندي 70 سنة زوجي يمسك ايدي و نتسند على بعض

16. نفسي اموت و انا واقفة على رجلي من غير مرض

17. نفسي ربنا يسامحنى

18. نفسي الزمن يرجع بيا تاني لوراء

تم تعديل بواسطة Princesse

Que de routes prend et que de raisons se donne le cœur pour en arriver à ce qu’il veut

أشياء تؤلم : أن تصل يوماً إلى قناعة أن كل من مر بك أخذ جزاءً منك ومضي...أن تجد نفسك مع الوقت قد بدأت تتنازل عن احلامك واحداً تلو الاخر....أن تفتح عينيك يوماً على واقع لا تريده

رابط هذا التعليق

نفسي في:

1. رصيف في الشارع أمشي عليه

2. هواء نضيف اتنفسه

3. أكل غير مرشوش بالمبيدات

4. نفسي في أنتخابات نظيفة

5. نفسي أشوف رئيس تاني لمصر غير حسني مبارك (بس طبعا مش جمال)

6. نفسي أشوف الشهامة و الجدعنة في شباب مصر زي زمان

7. نفسي أشوف ناس متدينة على حق مش مجرد حجاب و نقاب وذقون طويلة

8. نفسي مديري في الشغل يشكرني

9. نفسي أزور فرنسا

10. نفسي اروح سفاري في الصحراء

11. نفسي احضر ندوة لعلاء الاسواني و أحمد زويل و البرادعي و الدكتور الباز و يا سلام بقي لو يكتبوا لي اهداء على كتاب

12. نفسي في اصدقاء يسالوا عني

13. نفسي اتبنى طفل يتيم

14. نفسي اشتري فستان سواريه زي بتاع نانسي عجرم

15. نفسي لما يبقى عندي 70 سنة زوجي يمسك ايدي و نتسند على بعض

16. نفسي اموت و انا واقفة على رجلي من غير مرض

17. نفسي ربنا يسامحنى

18. نفسي الزمن يرجع بيا تاني لوراء

مين دى ياولاد مش دى برنسيس اه ايوه هى

ازيك ياباشا عامل ايه واخبارك ايه يارب تكونى بخير

حمد لله على سلامتك

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

حمدا لله ع السلامة يا سمو الاميرة

نورتي مكانك

************************8

نفسي ابطل احلم و ابقي واحد زي الملايين اللي ماليين البلد

بس مش عارف

و مش ناوي

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

نفسى يبأ عندى بيت كبير بجنينة كبيرة فيها مرجيحة وشجر وورد كتير وبيسين

فى كندا

فى المشمش( عند امة يا ادهم)

تم تعديل بواسطة joo

رابط هذا التعليق

نفسى ......

ماحسش بصداع الزن البشرى ...

شوية الهام ....امانى فى المنام ...

على شوية لا مبالة وعدم اهتمام ...

يبقى كله فى التمام ...وانام .......

رابط هذا التعليق

وعلشان انا ماوريش غير الامانى ...نفسى اروووووووووووووح بقى ...

رابط هذا التعليق

عايزة اسافر بعييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييد جدا جدا جدا

اللهم إرزقني بفرحة ... تجعلني أسجد لك باكية .

رابط هذا التعليق

نفسى يبأ عندى بيت كبير بجنينة كبيرة فيها مرجيحة وشجر وورد كتير وبيسين

فى كندا

فى المشمش( عند امة يا ادهم)

رابط هذا التعليق

نفسى اشوف مصر احسن الدول

و نفسى اشوف اسرائيل بعد زلزال قوتة

12

اقصى حاجة فى الزلزال 10 :lol: و اكيد طبعا عارف المعلومة دى..

بس اذ ربما ان السماء لا تمطر ذهبا ولا فضة... و اذا اردنا التغيير, فعلينا ان نقوم به نحن, و لا ننتظر صاعقة من السماء مثلا. طبعا ده مجرد رأى.

رب أخرجنا من القرية الظالم أهلها...

Je suis Québécois et je suis fier de l'être

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      كعادتها دائما كانت روزاليوسف- ولاتزال- تستضيف على صفحاتها تاريخ الفنانين وحكاياتهم.. نستكشفمن مسيرة العمرعرض المقال كاملاً
    • 97
      أمك ... أبوك ... أخوك ... صاحب عمرك ... زوجك أو زوجتك ... وغيرهم كتييييير جدا ممن توفاهم الله أو مازالوا بيننا ... لكن الظروف تلعب دورها.. نفسك تقول لمين ............. "واحشنى"؟ :) :P
    • Guest ناصح امين
      0
      كل من يكتب في السوشيال ميديا  يكتب باحساس انه ناصح امين و يوجه الخليقة او كل الناس للطريق الاحسن او ينهاهم عن تعاطي الموبقات و ينسى نفسه انه بمجرد الكلام عن الناس فهو يبدأ  في توجيه الأذى لنفسه و للغير  اللهم الا اذا كنت طبيبا حاذقا و تعرف هموم الناس و مشاكلهم  … و ليس كل الناس الناس فقط المحيطين بك و تعرف ظروفهم الصحية مثلا في القرن الماضي او قبل الماضي تم الغاء الزواج بين صاحب جريدة المؤيد  لماذا  …  لعدم الكفاءة. لأن مهنة الصحافة غير محترمة و من يمتهنها يفقد يفقد الاعتبار فما ب
    • 0
      يقال إن بعض الناس لديهم حاسة سادسة تجعلهم قادرين على السفر بروحهم من جسدهم إلى جسد آخر والتخاطر بانتقال أفكارعرض المقال كاملاً
    • 0
      مع وداع عام سابق وبداية سنة جديدة تراودنا أحلام وأهداف جديدة مليئة بالأمل والتفاؤل.ونأمل فى تعويض ما فات فيمعرض الصفحة
  • أضف...