اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 4
      يا جماعه لو سمحتوا انا جيالى فيزا فنى حاسب الى بس انا مؤهلى بكالريوس نظم معلومات اداريه دخل الباسبور واترفض ودخل تانى معى شهادة خبره واترفض فدورت فى ورقى فانا واخد شهاده دبلوم صنايع قسك الكترونيات وكمبيوتر وقررت اوديها للمكتب هل هاخد بيها التاشيره وله هتترفض .... ولو فى حل اخر ممكن حد يفدنى ارجو الرد
    • 4
      بسم الله الرحمن الرحيم انا مشكلتى تتلخص فى التالى انا محاسب فى شركة صيانة وتشغيل بمدينة الرياض من حوالى 10 شهور تقريبا المهنة عامل نظافة الراتب الفين ريال بدون السكن ولا المواصلات المشكلة تتلخص فى اننى اريد خروج نهائى من الشركة والعودة مرة اخرى الى المملكة بتاشيرة جديدة وانا حاليا معى تاشيرة جديدة وموجودة فى مكتب بمصر ولكن سمعت ان انا لو طلبت خروج نهائى هيدفعونى مبلغ من المال لكن لو هما اللى مشونى لن ادفع شئ وهل لو مشيت من الشركة ونزلت مصر هل يجب ان اخذ اخلاء طرف موثق فى الغرفة
    • 7
      السلام عليكم يا اخوانى انا فتاه مغتربة مصرية اسكن و اعيش فى دبى ، انا عاوزه ارجع مصر فى اسباب شخصية لازم ارجع علشانها. المشكله انى شغالة فى شركة فى دبى و عقدى محدد المدة يعنى لازم ادفع شهر ونص انا حسبتها مع نفسى لاقيت هسبلهم الاجازات مع مرتب اخر شهر. المشكله ان عليا قرض ب 20 الف لمدة 3 سنين و واحدة بطاقة ائتمان فيها 7 الاف درهم ده غير سيارة عليها قرض لسه جديدة انصحونى يا جماعة ايه الحل هد يدينى النصيحةز وانا فى انتظار الرد
    • 19
      منذ ان دخلت الى المحاورات وانا اصبحت متعلقه بها تعلق شديد جدا واعتبرها بيتى وملازى الذي كنت ابحث عنه منذ فتره بعيده وادخلها يوميا واشارك يوميا وتعرفت من خلالها على كثير من الشخصيات المحترمه والان اليكم شرح مبسط لمشكلتى وارجوا منكم ابداء الاراء والاقتراحات التى ممكن من خلالها ان اجد ما يناسبنى انا مهندسه كمبيوتر لدى خبره ست سنوات ونص فى تدريس كورسات الكمبيوتر فى اكبر المعاهد فى مصر وايضا فى المعاهد الخاصه هنا فى الكويت ولكن للاسف كنت فى مصر اعمل 12 ساعه لا اكل ولا امل فى مصر وده كا
    • 24
      السلام عليكم ورحمه الله وبركاته كل عام وانتم بخير جميعا انا كان ليا مشاركات فى المنتدى قبل ان اسافر الى السعوديه ومشكلتى بكل بساطه وهى مش بسيطه انى جيت الى السعوديه بفيزا طاهى عام وانا اخصائى موارد بشريه بس قلت مش مهم وعملى هو مدير مطعم محترم فى مكه بمرتب محترم والفيزا من صاحب اخوى لان اخوى فى المملكه جيت السعوديه من غير انى امضى على عقد عشان انو صاحب اخوى عادى يعنى ودخلت المملكه من تلات شهور المهم كان الكفيل معاه مشاكل خاصه بيه فلى خليك عند اخوك ومرتبك طالع من يوم ما دخلت السعوديه طبعا كلام
  • أضف...