اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الزوجه عام 2010..............زوجه تفصيل......(هههههه)

rewsha

Recommended Posts

خبر عاجل

جائنا البيان التالي :-

الساده والسيدات ردا على ما أعلنته الأستاذه روشه في اخبار المحاورات أن هناك ماركه جديده من النساء ستغزو الأسواق المصريه

وفي تصعيد شديد من ( جمعية المرأه المفتريه ) نيابه عن نساء مصر الوديعات وبإنذار شديد اللهجه للمذكوره ( إيكو )

قررن إرسال هذا الفيديو للعظه والعبره

وأضافت المتحدثه الرسميه عن الجمعيه قائله أن هذا الإنذار ليس فقط ل ( إيكو ) ولكن لكل من تسول له نفسه من الرجال أيضا

مذكرة إياهم بأن الساطور للي يدخل في المحظور . هذا وقد أعذر من أنذر .

أسيبكم مع الفيديو

http://www.youtube.com/watch?v=_XX2OpiCkMI

حلو الفيديو دا نقل تقيل ما شاء الله

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

يا خرااااااااشي.... طب اصوت و لا الطم.....و يقولوا الشابة اتجننت

ماتخافيش يا لماضه .....مش هاتصوتي وتلطمي لوحدك :lol: كلنا (المحاواراتيات)الستات يعني .هاتلاقينا جنبك بنصوت ونلطم سوى :sad:

طب انا راضية ضميرك يا روشة......هي اوزاكا اليابانية تعرف

تلوي بووووووووووووز...... و الراجل لا ليه و لا عليه الصبح يلاقيها ضاربة المنقاااااااار

:lol:

طب تعرف تعمل رز أحمر معجن.... للسمك المقلي........

:lol: ايون تعرف طبعا يابنتي

نداااااااااااااااء عاجل الي ورشة عبده مفك الميكانيكي

طالما لقيتم واحدة أوزاكا مالتي فينكشنز كده..... طب ما فيش أوفر و تحطوا عليها.....بازوكا بقي النسخة الرجالي...؟؟؟

:lol: .......................................

:blink: .........كلام في سرك ناويين يعملو النسخه الرجالي دي قريب smk:

:happy: يارب اللي في بالي ما يدخل هنا.........واخدالي بالك يا لماضه؟ :lol:

السلام عليكم و ورحمة الله و بركاته

روشة أفندي..... هانم

طب و عهد مين ده.... و عهد الله.......يقولي بقي ياباني .... و لا تايلاندي .... و لا حتي ساحل العاج.....

فين الكسرولة يا جدعاااااااااااان

بهزر طبعا.......مقدرشي..... :lol:

و بعدين يا روشة هانم افندي..... احنا رافعين شعااااااااار البلدي يووووووووكل ...... حريمي و لا رجالي....

هو فيه احلي من الراجل المصري.....

و اجدع منه...

و احمش منه...

و احن منه.....

هو الباكيج بتاعه كله علي بعض كده لوكشة واحدة...... كلك علي بعضك حلو (وش نزار قباني)

شايفة فيه حوار عن البنت المصرية ممكن تتجوز من جنسيات تانية......مش متفقة مع قطرة الندي بوتاتا البتة

رأيي المتواضع...اذا كان الجواز مبني علي تكافؤ في الافكار و الشخصيات... و مش مجرد رغبات او نزوات يبقي محدش هيختلف عليه... و إن كان عرضة لمصاعب و تحديات (ده غير تحديات الجواز العادية) اللي مش اي واحدة تقدر تتحملها

بس خلاص

فوتكم بعافية

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

جامد الموضوع ياروشة يااختي ....... كان فيه موضوع شبه دة شوفته علي موبايل بنت عمي اسمه الزوجه الصينية ...... وقعد يقول مواصفاتها وانها بتتلافي كل سلبيات النساء العاديات ........ اهو كلام

بس سؤال في غاية الأهمية ..... لو فرضاً انها تتمتع بكل الحواس فيما عد الشم - زي ما ذكر المخترع - ازاي تقدر تشعر بكل المشاعر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ازاي ممكن تغضب او تفرح او تحب او تكره او تعاني او تتمرد او ...... او ......... او ........

المشاعر ربنها خلقها ووهبها لخلقه بنسب متفاوتة ....... كيف يستطيع أي انسان ان يصنعها ويضيفها لآلة مصنوعة ؟؟؟؟!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

وطبعاً والله لو عملوا ايه .................... مافيييييييييييش فايدة برضه هيتدبس هيتدبس :happy:

وكانت الاخت قطرة ندي بتقول ان المرأة المصرية مطلوبة من الجنسيات الاخري ........ اوافقك الرأي وخاصة من السوريين والكويتيين .... دة علي حد علمي واللي شوفته بنفسي ( أعرف ثري كويتي كان نفسه يتجوز واحدة زميلتنا لكنها مرتبطة بمصري وقعد سنة عايز يتجوز مصرية وواضح انه زهق ورجع بلده ياعيني زعلان :blink:)

لكن ياحبيبتي ماينفعش المصرية غير المصري .......... انها لاتقتنع بسواه

تحياتي

اللهم إرزقني بفرحة ... تجعلني أسجد لك باكية .

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

جامد الموضوع ياروشة يااختي ....... كان فيه موضوع شبه دة شوفته علي موبايل بنت عمي اسمه الزوجه الصينية ...... وقعد يقول مواصفاتها وانها بتتلافي كل سلبيات النساء العاديات ........ اهو كلام

بس سؤال في غاية الأهمية ..... لو فرضاً انها تتمتع بكل الحواس فيما عد الشم - زي ما ذكر المخترع - ازاي تقدر تشعر بكل المشاعر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ازاي ممكن تغضب او تفرح او تحب او تكره او تعاني او تتمرد او ...... او ......... او ........

المشاعر ربنها خلقها ووهبها لخلقه بنسب متفاوتة ....... كيف يستطيع أي انسان ان يصنعها ويضيفها لآلة مصنوعة ؟؟؟؟!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

وطبعاً والله لو عملوا ايه .................... مافيييييييييييش فايدة برضه هيتدبس هيتدبس :happy:

وكانت الاخت قطرة ندي بتقول ان المرأة المصرية مطلوبة من الجنسيات الاخري ........ اوافقك الرأي وخاصة من السوريين والكويتيين .... دة علي حد علمي واللي شوفته بنفسي ( أعرف ثري كويتي كان نفسه يتجوز واحدة زميلتنا لكنها مرتبطة بمصري وقعد سنة عايز يتجوز مصرية وواضح انه زهق ورجع بلده ياعيني زعلان :blink:)

لكن ياحبيبتي ماينفعش المصرية غير المصري .......... انها لاتقتنع بسواه

تحياتي

المصرية هي الافضل!

بس اعتقد نسخة 2010 اتغيرت او ما بعد الالفين عموما اتغيرت كتير عن المصريه الجدعة اللي تستحمل يعني بيبصوا للغرب في كل حاجة الا من رحم الله

اخالفك الرأي في انها تفضل المصري في المقام الاول يوجد البعض كما تقولي ولكن اسف اني اقول على الجانب الاخر يوجد البعض يلهثوا لكي يتزوجوا من اجنبي ثري وخصوصا خليجي

رابط هذا التعليق

DIA ELDIN مشاركة بتاريخ اليوم, 10:10 PM

المصرية هي الافضل!

بس اعتقد نسخة 2010 اتغيرت او ما بعد الالفين عموما اتغيرت كتير عن المصريه الجدعة اللي تستحمل يعني بيبصوا للغرب في كل حاجة الا من رحم الله

اخالفك الرأي في انها تفضل المصري في المقام الاول يوجد البعض كما تقولي ولكن اسف اني اقول على الجانب الاخر يوجد البعض يلهثوا لكي يتزوجوا من اجنبي ثري وخصوصا خليجي

خلينا نكون واقعين بالمسبه للزواج من بتوع الخليج بيكون زى نظام بيع وشروه وخلاص

وعلى فكره هنا فى السعوديه منعوا زواج السعودين من غير السعوديات الا لمهن معينه وذلك علشان موضوع العنوسه اللى عندهم

فيه بعض الناس شفتهم متزوجين من مصريات وناجحين جداً وحاجه تفرح بس دول كان ليهم وضع تانى دول اساساً

منهم اللى كان مسافر وتعرف على الزوج هنا وتزوج ودول حياتهم مستقره جداً

ومنهم اللى بتكون تحمل الجواز المصرى فقط لكن لا عاشت فى مصر ولا تربت فيها طول عمرها فى الخليج فدول بعيشوا

لكن غير كده مشفتش حاجه اسمها زواج ممكن تقول عليه زواج متعه اه لكن زوا وبيت واسره نووووووووووووو

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

ايه يا جماعه .......صلوا على النبي كده :roseop:

على فكره انا نقلت الموضوع في باب الابتسام ............ضحك يعني

تم تعديل بواسطة rewsha
رابط هذا التعليق

ايه يا جماعه .......صلوا على النبي كده :roseop:

عليه الصلاة والسلام

لا عادي على فكرة انا بتناقش عادي

بس انا راضي ذمتك تدي البنت المصرية 2010 كام على عشرة؟؟

:wub:

رابط هذا التعليق

DIA ELDIN مشاركة بتاريخ اليوم, 12:38 AM

إقتباس(rewsha @ Jan 27 2010, 11:24 PM)

ايه يا جماعه .......صلوا على النبي كده

عليه الصلاة والسلام

بص فى برنامج صناع الحياه ومجدودن وانت هتعرف بجد ان الشباب بخير سيبك انت من النوعيات التافهه مش كتير على فكره بس هو دائماً الشر بينتشر بسرعه

طيب نقلبها نكت شويه بقى

ايهم اجمال من الناحيه الجماليه

البنات بتوع 2010 ولا بتوع 1970 انا بتكلم عن الشباب يعنى ؟

طيب ليه اغلب البنات فى مصر شعرهم خششششششششششششششن ؟ " طبعاً الكل هيقول انا خارج اللعبه دى ؟ بس للامانه حالياً فيه انتاج جديد بجد تبشر بالخير !!

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

عليه الصلاة والسلام

بص فى برنامج صناع الحياه ومجدودن وانت هتعرف بجد ان الشباب بخير سيبك انت من النوعيات التافهه مش كتير على فكره بس هو دائماً الشر بينتشر بسرعه

طيب نقلبها نكت شويه بقى

طيب ليه اغلب البنات فى مصر شعرهم خششششششششششششششن ؟ " طبعاً الكل هيقول انا خارج اللعبه دى ؟ بس للامانه حالياً فيه انتاج جديد بجد تبشر بالخير !!

اسمع يا استاذ محمد ..الصراحة الكلام ماكنش موجه ليك ...واضح ان تفكيرك فيه مرونة كبيرة ...الصراحة الكلام كان موجه للصعايدة

أو ذوى التفكير الصلب اللى بيتحفونا دايما بكل جديد فى شأن المراة اللى لازم تبقى عبد لزوجها يطلع عينها وهى لا تنطق بكلمة واذا اتكلمت يبقى هى مفترية وعايزة تعمل راجل والكلام الذى منه

انت مثلا عندك فى السعودية يصدر فى حق الحريم ما لايجوز من الكلام الغير لائق وكل ما واحد يعرف ان زميله رايح لاهله هيخرجوا او كذا او حتى مثلا زوجة صاحبه اتصلت بتسأله انت اتأخرت ليه على طول تلاقى التعليقات..والجملة المشهورة (هو مين الكابتن فى البيت؟) أعوذ بالله... هى حرب...

وبالنسبة لكلامك هو انا عندى مشكلة..انت مش من حقك تسأل السؤال ده..لكن اعترف انى كنت مستفزة وانت اتحملت

والرجال معادن...شوف ياسيدى..أنا عشت طفولة وشباب كله مساواة يعنى زيى زى اخويا الولد فى كل حاجة حتى فى الشغل يعنى اذا كان هو مابيشتغلش فى البيت فانا كمان مشتغلش فى البيت اعمال الخدم..فهمت النظرية؟..وكنت بقى بقرأ وبسمع فى المجتمع أشكال وألوان فظللت ناقمة على الوضع ده وكل ما أسال صديقاتى عن أحوالهم فى البيت يشتكوا من الظلم اللى دايما بيقع عليهم وعدم مساواتهم باخوانهم الصبيان....ولما كبرت واتجوزت شفت فى المجتمع اشكال والوان أسمع وأسكت علشان موضوع من خبب زوجة على زوجها..ان ده حرام يعنى....لكن هنا لازم أتكلم وأقول الحق

مايجيش واحد بقى من الناس اللى بتتكلم باسم الدين وهى متعرفش حاجة عنه ولا درست ولا فهمت ويلبس الشرع الموضوع ده

الرسول بيقول من رزقه الله بنت فأحسن اليها ولم يفضل عليها الولد دخل الجنة

شايفين الموضوع سهل ازاى

ولو حبيتوا تفتحوا باب للموضوع ده انا حاضرة ان شاء الله

رابط هذا التعليق

عليه الصلاة والسلام

طيب نقلبها نكت شويه بقى

اسمع يا استاذ محمد ..الصراحة الكلام ماكنش موجه ليك ...واضح ان تفكيرك فيه مرونة كبيرة ...الصراحة الكلام كان موجه للصعايدة

أو ذوى التفكير الصلب اللى بيتحفونا دايما بكل جديد فى شأن المراة اللى لازم تبقى عبد لزوجها يطلع عينها وهى لا تنطق بكلمة واذا اتكلمت يبقى هى مفترية وعايزة تعمل راجل والكلام الذى منه

انت مثلا عندك فى السعودية يصدر فى حق الحريم ما لايجوز من الكلام الغير لائق وكل ما واحد يعرف ان زميله رايح لاهله هيخرجوا او كذا او حتى مثلا زوجة صاحبه اتصلت بتسأله انت اتأخرت ليه على طول تلاقى التعليقات..والجملة المشهورة (هو مين الكابتن فى البيت؟) أعوذ بالله... هى حرب...

وبالنسبة لكلامك هو انا عندى مشكلة..انت مش من حقك تسأل السؤال ده..لكن اعترف انى كنت مستفزة وانت اتحملت

والرجال معادن...شوف ياسيدى..أنا عشت طفولة وشباب كله مساواة يعنى زيى زى اخويا الولد فى كل حاجة حتى فى الشغل يعنى اذا كان هو مابيشتغلش فى البيت فانا كمان مشتغلش فى البيت اعمال الخدم..فهمت النظرية؟..وكنت بقى بقرأ وبسمع فى المجتمع أشكال وألوان فظللت ناقمة على الوضع ده وكل ما أسال صديقاتى عن أحوالهم فى البيت يشتكوا من الظلم اللى دايما بيقع عليهم وعدم مساواتهم باخوانهم الصبيان....ولما كبرت واتجوزت شفت فى المجتمع اشكال والوان أسمع وأسكت علشان موضوع من خبب زوجة على زوجها..ان ده حرام يعنى....لكن هنا لازم أتكلم وأقول الحق

مايجيش واحد بقى من الناس اللى بتتكلم باسم الدين وهى متعرفش حاجة عنه ولا درست ولا فهمت ويلبس الشرع الموضوع ده

شايفين الموضوع سهل ازاى

حقيقة انا مش فاهم تعقيبك ممكن توضحي اكتر؟

حضرتك شوية اتكلمتي عن الصعايدة؟ ( هوا انا قولت صعايدة )

بعدين قولتي الفكر الصلب؟ ( مين هما دول )

بتتكلمي عن الاستعباد للمرأة؟ ( في حد قال استعباد )

واخر حاجة قولتي الدين؟ ( انا ما دخلتش الدين خالص في كلامي )

ممكن ترتبي افكارك بشكل افضل!

وبعدين السؤال من مضمونة هتفهمي مدى جديتي فية

جزاك الله خير

رابط هذا التعليق

عليه الصلاة والسلام

طيب نقلبها نكت شويه بقى

شايفين الموضوع سهل ازاى

حقيقة انا مش فاهم تعقيبك ممكن توضحي اكتر؟

حضرتك شوية اتكلمتي عن الصعايدة؟ ( هوا انا قولت صعايدة )

بعدين قولتي الفكر الصلب؟ ( مين هما دول )

بتتكلمي عن الاستعباد للمرأة؟ ( في حد قال استعباد )

واخر حاجة قولتي الدين؟ ( انا ما دخلتش الدين خالص في كلامي )

ممكن ترتبي افكارك بشكل افضل!

وبعدين السؤال من مضمونة هتفهمي مدى جديتي فية

جزاك الله خير

أنا آسفة الطبيخ دخل فى الموضوع!!!

كان قصدى ارد عالباشا اللى بعدك

وعموما اناقررت ادخل منتدى الستات اللى مش مركزين بعد كده

متعرفش فيتامين للتركيز أصل العملية ضاربة معاية... وفكرت أعمل خناقة لكن فشلت..استفزاز يعنى ..أصلى فى الغربة

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 30
      الموضوع ده حساس جدا ومنكد علي معظم المصريين حياتهم في الغربه بسبب شكوي الزوجه الدائما من الوحده (زهقت من البيت ومن الملل والروتين الفظيع )اثناء فتره الدوام والملل من البيت وجلسه البيت خصوصا لو الدوام فترتين وخصوصا لو لديك طفل واحد صغير وليس لك علاقات حميمه مع الجيران رغم محاولات الازواج المسكين المطحونين في العمل الترفيه عن الزوجات من خلال الخروجات الي المنتزهات والاسواق وعني انا شخصيا بخرجهم يوم الانثنين بنروح العثيم طبعامن في السعوديه عارف ليه والاربعاء والخميس والجمعه نروح بعض المنتزهات
    • 2
      السلام عليكم هل يمكن استقدام زوجه ثانيه لسطنه عمان و ما هى الشروط المطلوبه لذلك شكرا مقدما
    • 0
      السلام عليكم  ارجو من لديه الخبرة وقد مرت عليه حالة مثل هذه ان يفيدنا وله جزيل الشكر سوف اقدم على الزواج قريبا انشالله ، ولكن مشكلتي ان الزوجه كانت متزوجه من قبل ولديها طفلة عمرها سنه تقريبا  ما هي الاجراءات والمستندات والوثائق المطلوبة لاستقدام بنت الزوجه الى السعودية؟ كما اريد أن انوه ان الزوجه والطفلة من جنسية اجنبية وليست عربيه ، كما انه لا يوجد اي اتصال مع الزوج السابق حيث ان الاتصال معه منقطع تماما مع الزوجه ارجو الافادة باسرع وقت ممكن 
    • 2
      غادرت بتاشيرة خروج و عوده هي و الابن ثم عادت بنفس جواز السفر بتاشيرة زياره و اكثر من مره كنت انا غيرت الكفيل و غيرت جواز سفري لكن هي لا الان هل عند قدومها بتاشيرة استقدام لابد من تغيير جواز سفرها ؟؟؟ حيث لايوجد فيه تاشيرة خروج نهائي علما بان تاشيرة الاستقدام طلعت فعلا علي رقم جوازها القديم برجاء الافاده
    • 6
      الاخواه الكرام ان شاء الله عن قريب كها كم يوم اجيب لكم الخبر الاكيد ان الزوجه تطلع استقدام حتي لو عندها فيروس اي شخص عنده المشكله يصبر بعض ايام فقط
  • أضف...