اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الزوجه عام 2010..............زوجه تفصيل......(هههههه)

rewsha

Recommended Posts

بالرفاء والبنين

لا ما تنفعش دي

بالبلاستيك والفلين

والله أريح

لا واحده من لحم ودم تقول له رايح فين وجاي منين

او كل شويه هات هات هات

ويوم ما تقول له خد : تقول " خد فاتورة التليفون دي ادفعها "

حد من ولادنا في كندا يشوف العروسه دي عاملة كام ؟

ولو حبيت أتجوز واحده من دول ... أروح أطلب إيدها من صاحب الورشة ولا أقدم عليها كأني رايح أشتري تلاجة ولا اعمل ايه ؟

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

هما الستات مطلعين عين الرجالة فى كل حتة.. حتى كندا كمان؟ :roseop:

بس والله فكرة جامدة.. و أريح كمان.. و بعدين الواحد مش لسه بقى هيدور على عروسة و تقوله قايمة و مهر و شبكة..

ينفع أحجز لى اربعة.. حسب الشرع؟ wst::

رب أخرجنا من القرية الظالم أهلها...

Je suis Québécois et je suis fier de l'être

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

يا خراااااااااااااااااشي......

يعني احنا ملاحقين ع التقفيل اللبناني و الشامي.... ع التركي.... ع بقية الخريطة..... لما كمان هنخش في التوماتيكي.... توماتيكي

يا خرااااااااشي.... طب اصوت و لا الطم.....و يقولوا الشابة اتجننت

ايه البتاعة دي اللي تحطي المبة علي راسها تنور.... علي شعرها تنور..؟؟؟

طب انا راضية ضميرك يا روشة......هي اوزاكا اليابانية تعرف

تلوي بووووووووووووز...... و الراجل لا ليه و لا عليه الصبح يلاقيها ضاربة المنقاااااااار

طب تعرف تعمل رز أحمر معجن.... للسمك المقلي..... و بمزاجها ع فكرة

طب تعرف تعمل دي سي الاستاذ يبقي قااااااااااعد يقرا في الجورنان في امان الله..... تروه هابداه و تقوله.....نغنغشني..وكلني (وش سوكيننة و هي عينها هتطلع ع البيض و عرق الجرجير)

طب تعرف ملوخية..... و تبقي سااااااااقطة في القعر .... و هو ياكلها انها قلقاس

طب تعرف تعمل دي....

طب دي...........(وش ادوارد... في فيلم كلام في الحب)

ياااااااااااااااااه

طب جدها كان قرداتي

طب ..... بياع بليلة...... ياااااااااااااااااه تبقي مش من مستوايا (وش بقي شويكار......)

نداااااااااااااااء عاجل الي ورشة عبده مفك الميكانيكي

طالما لقيتم واحدة أوزاكا مالتي فينكشنز كده..... طب ما فيش أوفر و تحطوا عليها.....بازوكا بقي النسخة الرجالي...؟؟؟

صباااااااحكم ريموت كنترول..... تقلبوا فيه قنوات حياتكم......بس المهم اوعي تغمض عينيك.... دي حياتك انت مش حد تاني

فوتكم بعافية

رابط هذا التعليق

انا النوع ده مش بحبه

انا عاوز المرأه اللى تمشى فى البيت كده زى الشويش عطيه الا لما ازور الاقيها نازله على ضهرى علشان ابلع اللقمه

وياسلام بقى لما ارجع من ره الاقيها لابسه الجلابيه الحمرا دى واربطه راسها بالقرطه " فاكرينها "

وياسلام بقى لما تحاول تقنعك ان شعرها كان نعم وهى صغيره بس لما كيرت اخشن هو مش اخشن هو فيه شوية تمويجات

يعنى كلام والسلام

ولا لما بتلاقيها بتاكل محشى وتحس انها عامله محاصره للسفره وان ليها اكتر من ايدين ؟؟

ولو بقى عاوز تقضى ليله رومانسيه وراجع من الشغل جايب الطبيخه والجرنال

وتقولها نعمل جو رومانسى فى البيت شموع وموسيقى تلاقيها بتبص ليك وتقولك انت راايق انا تعبانه طول النها بغسل واطبخ

اووووووووووووووووووووه تصبح على خير

وسبحان الله الكلام مبكنش طالع من بقها تحس ان الكلام طالع مش وشها كله

بس بجد انا مش هتجوز الا مصريه علشان اصبر عليها وربنا يكرمنى ان شاء الله وادخل الجنه

فيه احصائيه بتقول ان اقل النساء احتراماً للراجل هم النساء المصريات او بمعنى اصح المرأه هى من تحكم داخل وخارج البيت

اللى عنده مدير هيعرف انا بقول ايه ؟؟

بس بجد ميزة المصر انها بنت لذينه فى الشده بتلاقى راجل واقف معاك تلاقيها بتربى العيال وتهتم بيك وتروح وتيجى ومافيش حد يقدر يهزها

على عكس المنتج اللبنانى بيعتمد اعتماد كلى على الانوثه فى تخليص مصالحه

الواحد اللى بيخاف من الزمن وتقلبه عليه وعلى المنتج المصرى واللى ابوه سايب له بير عليه وعلى اى منتج تانى لان المنتج المصرى مصمم للازمات بس

اوعى حد يزعل منى انا بقول هاخد منتج مصرى ميه فى الميه

بس كلام بجد انا نفسى اتزوج لاما مصريه او فلسطنيه لانهم بجد حمالين اسيه وياما دقت على راسهم طبول

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

خبر عاجل

جائنا البيان التالي :-

الساده والسيدات ردا على ما أعلنته الأستاذه روشه في اخبار المحاورات أن هناك ماركه جديده من النساء ستغزو الأسواق المصريه

وفي تصعيد شديد من ( جمعية المرأه المفتريه ) نيابه عن نساء مصر الوديعات وبإنذار شديد اللهجه للمذكوره ( إيكو )

قررن إرسال هذا الفيديو للعظه والعبره

وأضافت المتحدثه الرسميه عن الجمعيه قائله أن هذا الإنذار ليس فقط ل ( إيكو ) ولكن لكل من تسول له نفسه من الرجال أيضا

مذكرة إياهم بأن الساطور للي يدخل في المحظور . هذا وقد أعذر من أنذر .

أسيبكم مع الفيديو

http://www.youtube.com/watch?v=_XX2OpiCkMI

تم تعديل بواسطة عاشق الترحال

قولوا لا إله إلا الله تفلحوا

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

إضغط هنا لقراءة القرآن الكريم من المصحف الشريف

إضغط هنا لزيارة موقع رسول الله

إضغط هنا لعرض البث المباشر من المسجد الحرام

تردد قناة الرحمه الجديد على النايل سات التردد 10873 معدل الترميز 27500 رأسي 3\4

تردد قناة الرحمه الجديد على العرب سات التردد 12149 معدل الترميز 27500 أفقي 3\4

رابط هذا التعليق

انا النوع ده مش بحبه

انا عاوز المرأه اللى تمشى فى البيت كده زى الشويش عطيه الا لما ازور الاقيها نازله على ضهرى علشان ابلع اللقمه

وياسلام بقى لما ارجع من ره الاقيها لابسه الجلابيه الحمرا دى واربطه راسها بالقرطه " فاكرينها "

وياسلام بقى لما تحاول تقنعك ان شعرها كان نعم وهى صغيره بس لما كيرت اخشن هو مش اخشن هو فيه شوية تمويجات

يعنى كلام والسلام

ولا لما بتلاقيها بتاكل محشى وتحس انها عامله محاصره للسفره وان ليها اكتر من ايدين ؟؟

ولو بقى عاوز تقضى ليله رومانسيه وراجع من الشغل جايب الطبيخه والجرنال

وتقولها نعمل جو رومانسى فى البيت شموع وموسيقى تلاقيها بتبص ليك وتقولك انت راايق انا تعبانه طول النها بغسل واطبخ

اووووووووووووووووووووه تصبح على خير

وسبحان الله الكلام مبكنش طالع من بقها تحس ان الكلام طالع مش وشها كله

بس بجد انا مش هتجوز الا مصريه علشان اصبر عليها وربنا يكرمنى ان شاء الله وادخل الجنه

فيه احصائيه بتقول ان اقل النساء احتراماً للراجل هم النساء المصريات او بمعنى اصح المرأه هى من تحكم داخل وخارج البيت

اللى عنده مدير هيعرف انا بقول ايه ؟؟

بس بجد ميزة المصر انها بنت لذينه فى الشده بتلاقى راجل واقف معاك تلاقيها بتربى العيال وتهتم بيك وتروح وتيجى ومافيش حد يقدر يهزها

على عكس المنتج اللبنانى بيعتمد اعتماد كلى على الانوثه فى تخليص مصالحه

الواحد اللى بيخاف من الزمن وتقلبه عليه وعلى المنتج المصرى واللى ابوه سايب له بير عليه وعلى اى منتج تانى لان المنتج المصرى مصمم للازمات بس

اوعى حد يزعل منى انا بقول هاخد منتج مصرى ميه فى الميه

بس كلام بجد انا نفسى اتزوج لاما مصريه او فلسطنيه لانهم بجد حمالين اسيه وياما دقت على راسهم طبول

واضح ان عندك خبرة فى الحياة بس من وجهة نظرى المرأة المصرية مبتبقاش شويش الا لما عينها تطلع بتكتشف انها مضطرة تكون شويش...وعموما يعنى احنا فى الدنيا ودنيا معناها الشيئ الأسفل يعنى كله تعبان ..ولو على الستات اللبنانيات والله بعينى شايفاهم بالخرزانات مش بالايدين.. وعندهم عموما اللى معهوش فلوس مايلزموش حتى لو متجوزين بقالهم سنين وعندهم أولاد ناس فهمت الدنيا صح...وياريت بناتنا تصرف نظر شوية عن الراجل المصرى والله سوقهم ماشى فى كل البلاد بس ميستعجلوش

رابط هذا التعليق

جرى ايه يا عم عاشق الترحال

انت كل يوم بتطلع بحاجات كده هههههههههههههههه

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

قطرة الندى

واضح ان عندك خبرة فى الحياة بس من وجهة نظرى المرأة المصرية مبتبقاش شويش الا لما عينها تطلع بتكتشف انها مضطرة تكون شويش...وعموما يعنى احنا فى الدنيا ودنيا معناها الشيئ الأسفل يعنى كله تعبان ..ولو على الستات اللبنانيات والله بعينى شايفاهم بالخرزانات مش بالايدين.. وعندهم عموما اللى معهوش فلوس مايلزموش حتى لو متجوزين بقالهم سنين وعندهم أولاد ناس فهمت الدنيا صح...وياريت بناتنا تصرف نظر شوية عن الراجل المصرى والله سوقهم ماشى فى كل البلاد بس ميستعجلوش

الكلام اللى بالاحمر ده مش تمام على فكره المرأه المصريه اللى يمشى معها بس هو اللبنانى ويمكن الفلسطينى المعدل

لكن غير كده نووو لانهم بيبصوا للمرأه على انها مخلوق اخر غير الراجل هو مش الكل بجد بس الاغلبيه العظمى وخصوصاً وقت العصبيه بتلاقى حاجات غريبه

وغير كمان ان المرأه المصريه عنديه وشخصيتها قويه ودى متمشيش معاهم برده

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

يا خرااااااااشي.... طب اصوت و لا الطم.....و يقولوا الشابة اتجننت

ماتخافيش يا لماضه .....مش هاتصوتي وتلطمي لوحدك :lol: كلنا (المحاواراتيات)الستات يعني .هاتلاقينا جنبك بنصوت ونلطم سوى :lol:

طب انا راضية ضميرك يا روشة......هي اوزاكا اليابانية تعرف

تلوي بووووووووووووز...... و الراجل لا ليه و لا عليه الصبح يلاقيها ضاربة المنقاااااااار

non::

طب تعرف تعمل رز أحمر معجن.... للسمك المقلي........

:lol: ايون تعرف طبعا يابنتي

نداااااااااااااااء عاجل الي ورشة عبده مفك الميكانيكي

طالما لقيتم واحدة أوزاكا مالتي فينكشنز كده..... طب ما فيش أوفر و تحطوا عليها.....بازوكا بقي النسخة الرجالي...؟؟؟

cl: .......................................

:lol: .........كلام في سرك ناويين يعملو النسخه الرجالي دي قريب :lol:

:roseop: يارب اللي في بالي ما يدخل هنا.........واخدالي بالك يا لماضه؟ :lol:

تم تعديل بواسطة rewsha
رابط هذا التعليق

قطرة الندى

الكلام اللى بالاحمر ده مش تمام على فكره المرأه المصريه اللى يمشى معها بس هو اللبنانى ويمكن الفلسطينى المعدل

لكن غير كده نووو لانهم بيبصوا للمرأه على انها مخلوق اخر غير الراجل هو مش الكل بجد بس الاغلبيه العظمى وخصوصاً وقت العصبيه بتلاقى حاجات غريبه

وغير كمان ان المرأه المصريه عنديه وشخصيتها قويه ودى متمشيش معاهم برده

جايز ....معرفش...كل اللى أعرفه ان المصرية مطلوبة جدا بره كزوجة يعنى كأنثى وبشوف ان الراجل المصرى شايف انها راجل وبيعاملها كأنها راجل يبقى تشوه أنوثتها ليه بالجواز من مصرى مع التقليعة اللى ماشية فى مصر اليومين دول الجواز اكتر من واحدة كان الستات مش لاقيين ويحمدوا ربنا ان لقوا حد يستر عليهم ..والله بنصح البنات المصريات ان ينفدوا بجلدهم من الجوازات دى وخصوصا اذا كان حاسس انه لقطة لان ماخفي كان أعظم

رابط هذا التعليق

انا النوع ده مش بحبه

ماتقلقش يا عنبو ...كل اللي انت عاوزه موجود في الست اوزاكا اليابانيه دي :lol:

:lol: بس بجد بجد ....حلوين قوي البوقين دول 100%

ربنا ينولك اللي في بالك :roseop:

رابط هذا التعليق

جايز ....معرفش...كل اللى أعرفه ان المصرية مطلوبة جدا بره كزوجة يعنى كأنثى

فيه فرق مطلوبه كانثى ومطلوبه كزوجه

وبشوف ان الراجل المصرى شايف انها راجل وبيعاملها كأنها راجل يبقى تشوه أنوثتها ليه بالجواز من مصرى مع التقليعة اللى ماشية فى مصر اليومين دول الجواز اكتر من واحدة كان الستات مش لاقيين ويحمدوا ربنا ان لقوا حد يستر عليهم

هو انتى شايفه الناس فى مصر عارفه تتزوج مره واحده لما تتجوز مره تانيه

وبعدين موضوع الزواج من تانيه او تالته او رابعه ده تناقشنا فيه قبل كده ومش عاوزين نفتحه تانى لانى بقيت احس ان المحاورات تخصص نقاب وحجاب والمرأه الثانيه

..والله بنصح البنات المصريات ان ينفدوا بجلدهم من الجوازات دى وخصوصا اذا كان حاسس انه لقطة لان ماخفي كان أعظم

معرفش ليه حاسس انك مش مصريه

او عندك مشاكل مع الراجل عموماً لو عاوزين نناقش الموضوع بشكل جاد نعمل توبيك جديد ونشوف راى اخواتنا ايه وان كنت عارفه بس نعمل ونشوف

رابط هذا التعليق

اليابانى يعلن عن اختراعه ويروج له ثم بعد ذلك سيتزوج انثى من لحم ودم وليس من السيلكون

اعتقد انها سوف تنتشر فى البلاد العربيه دون خوف من زيادة نسبة العنوسه او قصف عمر النسل .. فالرجل العربى يعشق موضوع مثنى وثلاث ورباع ، لذلك لا مانع عنده من واحده بكل هذه المواصفات عالية الانوثه والجمال حتى لو كانت من السليكون ، ويكفى اللحم الحى فى الباقيات .

شكرى وتحياتى

رابط هذا التعليق

او عندك مشاكل مع الراجل عموماً لو عاوزين نناقش الموضوع بشكل جاد نعمل توبيك جديد ونشوف راى اخواتنا ايه وان كنت عارفه بس نعمل ونشوف

والله يا ريت نفتح الموضوع ده، علشان زي ما بتفتروا على الزوجة المصرية نقول كمان الي مش عاجبنا

انت مش ملاحظين ان اللي متجوز واللي مش متجوز كله بيشتكي من الزوجة المصرية، أنا بقيت حاسه ان الكلام عن الزجة المصرية تكرار للكلام في الأفلام القديمة وبس، طيب انا نفسي كل واحد متجوز يدخل ويقول كلمة حق في الزوجة المصرية بعيدا عن التريأة اللي ما بنسمعش غيرها، ونفكر كلنا سوا، ليه الست قبل ما تتجوز بتكون بمنتهى الرقة وبعد عشرتها مع الزوج كتير من الرقة والرومانسية دي بتزول (طبعا مش كل الستات كده علشان محدش يقولي مش كلهم) فيه ستات بتقدر تحتفظ برقتها وفيه ستات مع ظروف الحياة والضغوط النفسية اللي بتتعرض لها والمشاكل على اختلاف انواعها بتحولها من الصورة اللي بنشوفها قبل الجواز للصورة اللي بتشتكوا منها، حرام يا جماعة كفاية كده ظلم للستات، وانا نفسي كل زوج بيحلم ان مراته تكون في منتهى الأنوثة، هو كمان يكون في منتهى الرجولة يعني لازم الأول يتعلم يعني ايه رجولة (شوفوا يا جماعة سيدنا المصطفى - صلى الله عليه وسلم - كان بيعامل زوجاته إزاي واتعلموا منه، وخلي بالكم إن رسولنا قال: "رفقا بالقوارير" وانتم عمالين تكسروا في القوارير") واتحدى أي راجل يكون بيتعامل في بيته مع زوجته وأولاده بجزء من أخلاق النبي المصطفى انه يشتكي من مراته.

إِلَهِـي أَنْــتَ ذُو فَـضْـلٍ وَمَـنٍّ

وإِنِّـي ذُو خَطَـايَـا فَاعْـفُ عَنِّـي

اغفر ذنوبك في دقيقتين

http://www.YalaChaT.com/2minutes.htm

رابط هذا التعليق

نجماية مشاركة بتاريخ اليوم, 04:38 PM

والله يا ريت نفتح الموضوع ده، علشان زي ما بتفتروا على الزوجة المصرية نقول كمان الي مش عاجبنا

انت مش ملاحظين ان اللي متجوز واللي مش متجوز كله بيشتكي من الزوجة المصرية، أنا بقيت حاسه ان الكلام عن الزجة المصرية تكرار للكلام في الأفلام القديمة وبس، طيب انا نفسي كل واحد متجوز يدخل ويقول كلمة حق في الزوجة المصرية بعيدا عن التريأة اللي ما بنسمعش غيرها، ونفكر كلنا سوا، ليه الست قبل ما تتجوز بتكون بمنتهى الرقة وبعد عشرتها مع الزوج كتير من الرقة والرومانسية دي بتزول (طبعا مش كل الستات كده علشان محدش يقولي مش كلهم) فيه ستات بتقدر تحتفظ برقتها وفيه ستات مع ظروف الحياة والضغوط النفسية اللي بتتعرض لها والمشاكل على اختلاف انواعها بتحولها من الصورة اللي بنشوفها قبل الجواز للصورة اللي بتشتكوا منها، حرام يا جماعة كفاية كده ظلم للستات، وانا نفسي كل زوج بيحلم ان مراته تكون في منتهى الأنوثة، هو كمان يكون في منتهى الرجولة يعني لازم الأول يتعلم يعني ايه رجولة (شوفوا يا جماعة سيدنا المصطفى - صلى الله عليه وسلم - كان بيعامل زوجاته إزاي واتعلموا منه، وخلي بالكم إن رسولنا قال: "رفقا بالقوارير" وانتم عمالين تكسروا في القوارير") واتحدى أي راجل يكون بيتعامل في بيته مع زوجته وأولاده بجزء من أخلاق النبي المصطفى انه يشتكي من مراته.

هو مين اللى غلط فى الستات المصريات بس هو فيه احسن منهم

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 30
      الموضوع ده حساس جدا ومنكد علي معظم المصريين حياتهم في الغربه بسبب شكوي الزوجه الدائما من الوحده (زهقت من البيت ومن الملل والروتين الفظيع )اثناء فتره الدوام والملل من البيت وجلسه البيت خصوصا لو الدوام فترتين وخصوصا لو لديك طفل واحد صغير وليس لك علاقات حميمه مع الجيران رغم محاولات الازواج المسكين المطحونين في العمل الترفيه عن الزوجات من خلال الخروجات الي المنتزهات والاسواق وعني انا شخصيا بخرجهم يوم الانثنين بنروح العثيم طبعامن في السعوديه عارف ليه والاربعاء والخميس والجمعه نروح بعض المنتزهات
    • 2
      السلام عليكم هل يمكن استقدام زوجه ثانيه لسطنه عمان و ما هى الشروط المطلوبه لذلك شكرا مقدما
    • 0
      السلام عليكم  ارجو من لديه الخبرة وقد مرت عليه حالة مثل هذه ان يفيدنا وله جزيل الشكر سوف اقدم على الزواج قريبا انشالله ، ولكن مشكلتي ان الزوجه كانت متزوجه من قبل ولديها طفلة عمرها سنه تقريبا  ما هي الاجراءات والمستندات والوثائق المطلوبة لاستقدام بنت الزوجه الى السعودية؟ كما اريد أن انوه ان الزوجه والطفلة من جنسية اجنبية وليست عربيه ، كما انه لا يوجد اي اتصال مع الزوج السابق حيث ان الاتصال معه منقطع تماما مع الزوجه ارجو الافادة باسرع وقت ممكن 
    • 2
      غادرت بتاشيرة خروج و عوده هي و الابن ثم عادت بنفس جواز السفر بتاشيرة زياره و اكثر من مره كنت انا غيرت الكفيل و غيرت جواز سفري لكن هي لا الان هل عند قدومها بتاشيرة استقدام لابد من تغيير جواز سفرها ؟؟؟ حيث لايوجد فيه تاشيرة خروج نهائي علما بان تاشيرة الاستقدام طلعت فعلا علي رقم جوازها القديم برجاء الافاده
    • 6
      الاخواه الكرام ان شاء الله عن قريب كها كم يوم اجيب لكم الخبر الاكيد ان الزوجه تطلع استقدام حتي لو عندها فيروس اي شخص عنده المشكله يصبر بعض ايام فقط
  • أضف...