اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

#@#@# عـمـار يا كـنـدا #@#@#

Recommended Posts

• الردود 706
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

أشوط مين بس يا عم الحاج...

إحنا ما اتفقناش على كده؟! إحنا قلنا لازم ننزل بصور الزبالة!

فيه بلد محترمة في الدنيا تسيب البط - اللي عامل زي الوز ده - يعمل كاكا ع الأرض اللي الناس بتمشي عليها؟!

عملها ولاّ ما عملهاش ع الممشى الخشبي اللي ع البحيرة لمّا الواد ديبو سابنا واستأذن؟!

إنكر بقى؟! :blink:

والبيت اللي على ناصية... انتا بتسبّق يا معلّم عشان سبتمبر اللي جاي! فاهمك انا!

إنتا عشان ما لحقتش الخشبتين وخرطوم الكهربا اللي ع الناصية هتقول عليهم وحشين؟! :lol:

فيجيب الدمع والماضي الجريح *** لم عدنا؟ ليت أنّا لم نعُد!

رابط هذا التعليق

السلام عليكم يا بشمهندس

معلش انا عندي استفسار ..

حابب أخد رأي حضرتك في الشقق الفندقيه دي http://www.portshotel.ca لأني ناوي أقعد فيها أسبوع أنا والأولاد عند عمل إجراءات الاندينج بإذن الله في يوليو القادم

وده لما عرفت من مشاركات حضرتك انك ساكن تقريبا في نفس المنطقة

وآسف على الإطاله ...

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

بصراحة يا أستاذ إيهاب انهاردة كنت باقول لأبني العايز يعرف لازم يظل يتعلم طول ما هو عايش

و لما تغلط مش لازم تزعل لما أقولك. لازم تزعل إنك غلط ده مفهوم. ف بصراحة لقيت إني هشارك علشان أتعلم حتى لو كان التعليم ده تعود على إسلوب ناس مختلفة ف توضيح الخطأ

ف زي م علمت إبني قررت إن أول مشاركة تكون هنا في قهوتك زي ما بتسموها و أقول لحضرتك إن مجهودك رائع و إضافتك لل صور شيء أنا عارفة هو أد إيه متعب و لكن حضرتك مبخلتيش بلوقت و المجهود حتى تفيد كل من يبحث عن المعلومة

شكرا لإضافة المعلومات

تم تعديل بواسطة ahmadmohamed

you are what you say

رابط هذا التعليق

يا سلام عليك يا بشمهندس ايهاب ..

ايه الجمال و الحلاوه ديه .. ان شاء الله هحصللك .. و مش بعيد نشتغل سوا كمان .. :blink:

ربنا يكرمك و يوفقك ..

و تقبل تحياتي ..

رابط هذا التعليق

أشوط مين بس يا عم الحاج...

إحنا ما اتفقناش على كده؟! إحنا قلنا لازم ننزل بصور الزبالة!

فيه بلد محترمة في الدنيا تسيب البط - اللي عامل زي الوز ده - يعمل كاكا ع الأرض اللي الناس بتمشي عليها؟!

عملها ولاّ ما عملهاش ع الممشى الخشبي اللي ع البحيرة لمّا الواد ديبو سابنا واستأذن؟!

إنكر بقى؟! :blink:

لأ في دي عندك حق .. مش عارف إزاي الحكومه سايبه البط يوسخ الارض و الحدائق بالكاكا بتاعته

المفروض يلبسوه بامبرز

إنتا عشان ما لحقتش الخشبتين وخرطوم الكهربا اللي ع الناصية هتقول عليهم وحشين؟! :lol:

:roseop:

الكورنر هومز محدش عايزها و انا حجزت واحد فعلا و رجعته لما جمعت معلومات و هذا أمر شرحه يطول و أنا الليلة زغلول

المهم إحنا الحمد لله ربنا كرمنا و بقى عندنا أساسات يا مستر تومي

بس برضه العصايه و خرطوم الكهربا موجودين

تم تعديل بواسطة ايهاب سالم
رابط هذا التعليق

السلام عليكم يا بشمهندس

معلش انا عندي استفسار ..

حابب أخد رأي حضرتك في الشقق الفندقيه دي http://www.portshotel.ca لأني ناوي أقعد فيها أسبوع أنا والأولاد عند عمل إجراءات الاندينج بإذن الله في يوليو القادم

وآسف على الإطاله ...

أنا نزلت في الفندق ده مرتين .. مره في الاندينج 2004 و المره الثانيه في الرجوع النهائي 2007

و اجده مناسب و متوازن من حيث المستوى و السعر و المنطقه كمان هتعجبكم قوي و خصوصا إنكم جايين في الصيف

رابط هذا التعليق

السلام عليكم لكل الاعضاء كنت عايزة اعرف موقع لفندق يكون فى مونتريال فى منطقة امنة وسعرة كويس لانى محتارة ومش عارفة احدد حاجة من على النت ولكم جزيل الشكر

رابط هذا التعليق

السلام عليكم يا بشمهندس

معلش انا عندي استفسار ..

وآسف على الإطاله ...

أنا نزلت في الفندق ده مرتين .. مره في الاندينج 2004 و المره الثانيه في الرجوع النهائي 2007

و اجده مناسب و متوازن من حيث المستوى و السعر و المنطقه كمان هتعجبكم قوي و خصوصا إنكم جايين في الصيف

ألف ألف شكر يابشمهندس على المعلومات القيمه وربنا يجزيك الف خير :blush2:

بس لو حضرتك تعمل فيه معرووف تاني .. وتقولي على فندق أو شقق فندقيه على نفس المستوى في niagra falls أو في ottawa .. حكون شاكرلك جدا..

وآسف مره ثانية يابشمهندس :blush2:

رابط هذا التعليق

أقول لحضرتك إن مجهودك رائع و إضافتك لل صور شيء أنا عارفة هو أد إيه متعب و لكن حضرتك مبخلتيش بلوقت و المجهود حتى تفيد كل من يبحث عن المعلومة شكرا لإضافة المعلومات

أهلا بيكي يا أخت / أحمد محمد :roseop:

شاركي براحتك بس لو سمحتي بلاش "ولاهي" و "انشاء الله" :roseop:

:blush2: و أحييكي على طريقتك في تربية إبنك

يا سلام عليك يا بشمهندس ايهاب ..

ايه الجمال و الحلاوه ديه .. ان شاء الله هحصللك .. و مش بعيد نشتغل سوا كمان .. :roseop:

ربنا يكرمك و يوفقك ..

و تقبل تحياتي ..

شد حيلك و ربنا يوفقك و يشرفني العمل معك :blush2:

مبروك علينا القهوه يا باشمهندس ايهاب..........تسلم ايدك وفي انتظار المزيد من الصور. :roseop:

أيوه جااااااي

ناس عايزه حكاوي و ناس عاوزه صور

يعني نقضيها قصه و الا مناظر ?

مبروك للقهوة الجديدة أستاد ايهاب .

ولو أني تأخرت بعض الشيء .

تسجيل متابعة واعجاب . :D

شكرا يا أ / محمد الفايد .... نرجو أن يطيب مقامك بيننا :D

س لو حضرتك تعمل فيه معرووف تاني .. وتقولي على فندق أو شقق فندقيه على نفس المستوى في niagra falls أو في ottawa .. حكون شاكرلك جدا..

للأسف معنديش معلومات لكن اللي عنده نت ميغلبش .... كل المعلومات متاحه

رابط هذا التعليق

للأسف معنديش معلومات لكن اللي عنده نت ميغلبش .... كل المعلومات متاحه

شكرا يا بشمهندس .. طبعا عمنا جوجل سهل الدنيا خالص .. بس أكيد رأي اهل الخبره مثل حضرتك بيكون له صدى كبير للناس ألي زي حلاتي "أبيض ياورد" ..

عموما بأكرر شكري لك.. ومش حنقطعك تاني ياسيدي :blush2: .. علشان ألي في القهوه ميزعلوش مني ..

وبالتوفيق إن شاء الله

رابط هذا التعليق

متابعين يا كنج هوبا ......فين بقية الصور :rolleyes:

Her şey kişisel bir

رابط هذا التعليق

طيب و لو جايين في الشتاء هيبقى غير مناسب يعني و لا ايه ؟؟؟؟

انت قاصدك ان الفندق قريب من البحيرة فهيبقى الجو ابرد و لا الفندق نفسه امكانياته و تجهيزاته ضعيفه شوية !!!!!

:rolleyes:

مع خالص التحية للجميع

م / احمـد صالـــــح

رابط هذا التعليق

طيب و لو جايين في الشتاء هيبقى غير مناسب يعني و لا ايه ؟؟؟؟

انت قاصدك ان الفندق قريب من البحيرة فهيبقى الجو ابرد و لا الفندق نفسه امكانياته و تجهيزاته ضعيفه شوية !!!!!

:)

قصدي إن منطقة بورت كريدت التي يقع فيها الفندق جميله جدا في الصيف و هذه أهم ميزه في الفندق .... لكن في الشتاء كله يتساوى

البحيره ملهاش تأثير في درجة البرد .... بالعكس يقال إن المسطحات المائيه تجعل الجو أدفأ طالما أنها لم تتجمد و البحيرات العظمى و اللي منها بحيرة أونتاريو عمرها ما بتتجمد

فهمت حاجه ?

لو فهمت فهمني

تم تعديل بواسطة ايهاب سالم
رابط هذا التعليق

المزيد من صور حدائق بورت كريديت

نفسي أتعلم البتاعه دي

يا لذيذ يا رايق .... معلش المدام رجلها نملت شويه

طبعا أنا مفترض إنها المدام

رابط هذا التعليق

ياريت ياايهاب باشا تخلينا في الصور المنورة دي بلاش الله يخليك تجيب صور التلج دلوقتي

و سيب القهوة بحري الله يخليك

ووعندك واحد عناب ساقع ايوة ججججاي

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      عصام اليماني من رسوم مصطفى الحلاج تعود بدايات الهجرة الفلسطينية إلى المنتصف الثاني من ستينيات القرن العشرين، وبالتحديد إلى ما بعد حرب حزيران 1967، حيث وصل العشرات من فلسطينيي 48 إلى كندا، غالبيتهم من مسيحيي مدينة الناصرة وقضائها. حيث كانت «إسرائيل» بحسب شهادة بعض المهاجرين تشجع الحكومة الكندية على استقبالهم كجزء من خطة إفراغ المدن الفلسطينية العربية من سكانها الأصليين. إضافة إلى فلسطينيي 48، شهدت كندا هجرة عدد من الطلبة الذين أنهوا دراساتهم في بعض الدول الأوروبية ولم يتمكنوا من العودة إلى الض
  • أضف...