اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

لقاءات دورية لأعضاء محاورات المصريين

Scorpion

Recommended Posts

السيد / سكوب المحترم

فكرة هايلة وتستحق التقدير وأتمنى أن تكون محل إهتمام جميع أعضاء المحاورات سواء داخل مصر أو خارجها وبما أننى من الرياض فأسجل حضورى وآمل أن يتم الترتيب فيما بيننا على الخاص وتشجيعا منى لحضور أكبر عدد حساب الكافيه حيكون هدية منى للحاضرين وعلى المقيمين خارج مدينة الرياض تذاكر الطيران عليهم طبعا :lol: والى أن نلتقى على خير لكم جميعا منى :roseop:

عموما هو من المتوقع ان العدد ميزيدش عن 100 واحد يعنى الحساب فى اى حال من الاحوال مش هيزيد عن 1000 ريال ;)

عموما انا هعمل دايت من النهاردة ليوم الجمعة الجااى عشان اشرفك فى العزومه mc:

رابط هذا التعليق

• الردود 260
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الأخ الفاضل أحمد أن نون :roseop:

أشكرك على الشرح .. و لكن للأسف لإني مستجد برضه .. لم أستدل على هذا المكان .. لو أمكن تبعتلنا ملف ع الجوجل ايرث .. أو توضح أكتر .. لأني دورت كتير على المكان ده .. و للأسف لم أستطع الوصول اليه و أنت عارف الرياض كبيرة .. و خصوصاً للي مش معاه سيارة :lol:

لو ملف جوجل صغنن .. يبقى الله ينور عليك

(يَوْمَ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُهُم بِمَا عَمِلُوا ۚ أَحْصَاهُ اللَّهُ وَنَسُوهُ ۚ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ) - المجادلة ٦

رابط هذا التعليق

فكره حلوه بس ياترى مين موافق؟ مع التحفظ ان كتير افضل الخيال او التخيل عن الواقع فى المنطقه دى بالذات 00لان كل واحد بيتعامل مع الشخصيه على الشاشه او الورق فبيكون معرفته بيها عقلانيه اوى او روحانيه اوى فبيطلق العنان لخياله فى تصور وتكوين هذه الشخصيه ولو اصطدم الواقع بالخيال 000بقول اصطدم مش تطابق " تفرق كتييييير " بتبقى النتيجه مش هى

اعتقد ذلك ؟ فكونى اتصور فلان او فلانه ؟؟؟؟ صعبه شويه

انا شخصيا محدش يتصورنى :lol:

اهو محدش وافق خالص

ملحوقة

حضرتك انا عملت مشاركتين عنا علي اي تجمع في شعري 7 &8 بس الاعضاء مشكورين محدش منهم رد

شكلهم بيعتبروني trainee في المنتدي

تحياتي

ايه بس يا هندسة

انت انوى و انا معاك طالما موجود ف القاهرة

بالنسبة للقاء القاهرة انضم للمجموعة شخصية رائعة أخري .. باشمهندسنا ياسر و ده شي يسعدني بالفعل شخصيآ .. كما ان هناك اعضاء آخرين ابلغوا بحضورهم عن طريق الرسالات الخاصة و ستكون مفاجأة بالفعل ... و ان كان لن يكون هناك مجال للتخمين .. فالوقت سيكون ضيق و النقاش سيأخذ بالطبع النصيب الأعظم بعيدآ عن "دردشة" أصدقاء ....

باقي من الزمن 8 ايام

:roseop:

انا اللى اسعد و الله يا سكوب

و بكرر شكرى ع المبادرة الطيبة دى

و الى اللقاء

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

يا بتوع الرياااااااااااااض انتوا مش عادلين

عشان انتوا بتتكلموا على انكم كلكم رجاله ومختارين مكان مش عوايل يعنى لو واحدة فينا عاوزة تيجى هى وعائلتها مش هتعرف

وكمان للاسف انا شايفة ان الموضوع ده ممكن يبقى صعب هنا خصوصا بالنسبة للستات عشان هنا غير القاهرة يعنى فى القاهرة احنا ممكن نتجمع عادى مع بعض احنا وعائلاتنا لكن هنا ماينفعش بيبقى صعب شوية بيتهيالى

واللى زودها صعوبة انى حسيت انكم كلكم رجال يعنى بتتعاملوا على ان مافيش ستات من الرياض مشتركين فى المحاورات :roseop:

الله يسامحكم

رابط هذا التعليق

عشان انتوا بتتكلموا على انكم كلكم رجاله ومختارين مكان مش عوايل يعنى لو واحدة فينا عاوزة تيجى هى وعائلتها مش هتعرف

وكمان للاسف انا شايفة ان الموضوع ده ممكن يبقى صعب هنا خصوصا بالنسبة للستات عشان هنا غير القاهرة يعنى فى القاهرة احنا ممكن نتجمع عادى مع بعض احنا وعائلاتنا لكن هنا ماينفعش بيبقى صعب شوية بيتهيالى

واللى زودها صعوبة انى حسيت انكم كلكم رجال يعنى بتتعاملوا على ان مافيش ستات من الرياض مشتركين فى المحاورات :P

الله يسامحكم

ولا يهمك يا اخت فتفوتة ممكن نشوف مكان تانى يناسب العوائل زى حديقة سلام مثلا او نعمل يوم اخر خاص بالعوائل فى مكان مناسب

"‏{‏‏وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا‏} "

رابط هذا التعليق

واللى زودها صعوبة انى حسيت انكم كلكم رجال يعنى بتتعاملوا على ان مافيش ستات من الرياض مشتركين فى المحاورات :roseop:

الله يسامحكم

ولا يهمك يا اخت فتفوتة ممكن نشوف مكان تانى يناسب العوائل زى حديقة سلام مثلا او نعمل يوم اخر خاص بالعوائل فى مكان مناسب

الأخت الكريمة .. فتفوتة ..

إن شاء الله يكون فيه لقاءات تانية أكتر .. أما بالنسبة للقائنا الأول .. فأكيد هايكون فيه تسجيل لوقائع الاجتماع، و بالتأكيد برضة هاتتنشر هنا أونلاين .. و هاتبقى أنتي و كل الأخوات معانا أونلاين .. إلى أن يشاء الله و نتفق على مكان خاص بالعوائل على رأي أخونا الفاضل الرفاعي ..

بس يا ريت توصفولنا أكتر عن المكان .. لأني سألت الزملاء و قالوا إنهم مش متأكدين منه .. ياريت لو حد يبعتلنا ملف جوجل إيرث فيه العنوان .. أو وصف تفصيلي دقيق .. حتى لا نتوه و تبقى الطلعة .. بحث و تفتيش!!

تم تعديل بواسطة mffaswan

(يَوْمَ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُهُم بِمَا عَمِلُوا ۚ أَحْصَاهُ اللَّهُ وَنَسُوهُ ۚ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ) - المجادلة ٦

رابط هذا التعليق

انا بقى مفيش معانا في فانكوفر غير مصريه و النعم و اوتوماتيك

و اوتوماتيك مسافر

حد موجود تاني؟ و الا حضطر اخطف رجلي لغاية جده اروح اقابل موديست و ارجع :roseop:

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

انا بقى مفيش معانا في فانكوفر غير مصريه و النعم و اوتوماتيك

و اوتوماتيك مسافر

حد موجود تاني؟ و الا حضطر اخطف رجلي لغاية جده اروح اقابل موديست و ارجع :roseop:

يا باشا انت تخليك مستريح :happy: إبعت لي بس التأشيرة و انا أجي لغاية عندك و اجيب لك معايا وجبة من البيك بعد ما بقت بحداشر ريال :sad:

كان نفسي أكون في مصر لحضور هذا اللقاء الجميل .. نفسي أشوف سكوب يا جدعان .. نفسي اعرف يعني طويل و لا قصير ، تخين و لا رفيع ، بيحب ايه و مش بيحب ايه ، مرتبت و لا مش مرتبت و كده يعني :waving:

وقف الخلق ينظرون جميعا ... كيف أبني قواعد المجد وحدي

وبناة الأهرام في سالف الدهر ... كفوني الكلام عند التحدي

أنا تاج العلاء في مفرق الشرق ... ودراته فرائد عقدي

إن مجدي في الأوليات عريق ... من له مثل أولياتي ومجدي

أنا إن قدر الإله مماتي ... لا ترى الشرق يرفع الرأس بعدي

ما رماني رام وراح سليماً ... من قديم عناية الله جنده

كم بغت دولة عليّ وجارت ... ثم زالت وتلك عقبى التحدي

إنني حرة كسرت قيودي ... رغم أنف العدا وقطعت قيدي

أتراني وقد طويت حياتي ... في مراس لم أبلغ اليوم رشدي

أمن العدل أنهم يردون الماء ... صفوا وأن يكدر وردي

أمن الحق أنهم يطلقون الأسد منهم ... وأن تقيد أسدي

نظر الله لي فارشد أبنائي ... فشدوا إلى العلا أي شد

إنما الحق قوة من قوى الديان ... أمضي من كل أبيض وهندي

قد وعدت العلا بكل أبي ... من رجالي فانجزوا اليوم وعدي

وارفعوا دولتي على العلم والأخلاق ... فالعلم وحده ليس يجدي

نحن نجتاز موقفاً تعثر الآراء ... فيه وثمرة الرأي تردى

فقفوا فيه وقفة حزم ... وارسوا جانبيه بعزمة المستعد

رابط هذا التعليق

مدام هتعملوا اللقاء في وقت القهوة فاعتقد هناك في انترنت ولا ايه؟

ببساطه الي ميقدرش يحضر الاجتماع شخصيا ممكن يجتمع معاكم اون لاين عن طريق اي من برامج الفيديو على النت ..

اعتقد هتبقى حاجه ظريفة لو تم تطبيق الحكايه دي ..

على كل حال اعتبروني مشاركه معاكم وجدانيا في تجمع 29 مايو واي حد يسال علي انا في المطبخ لو احتجتم حاجه ..

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

أشكرك على الشرح .. و لكن للأسف لإني مستجد برضه .. لم أستدل على هذا المكان .. لو أمكن تبعتلنا ملف ع الجوجل ايرث .. أو توضح أكتر .. لأني دورت كتير على المكان ده .. و للأسف لم أستطع الوصول اليه و أنت عارف الرياض كبيرة .. و خصوصاً للي مش معاه سيارة :sad:

انا عملت لك ملف جووجل ايرث انما ايه وصاية هيوصلك و انت مغمض بس فى مشكلة فى المرفقات فى الموقع

ممكن تبعت لى ايميلك على الخاص و انا ابعت لك الملف او لو تحب ممكن تبعتلى رقمك و انا اوصف لك المكان او اجى اخدك من اى مكان هتبقى موجود فيه

رابط هذا التعليق

أشكرك على الشرح .. و لكن للأسف لإني مستجد برضه .. لم أستدل على هذا المكان .. لو أمكن تبعتلنا ملف ع الجوجل ايرث .. أو توضح أكتر .. لأني دورت كتير على المكان ده .. و للأسف لم أستطع الوصول اليه و أنت عارف الرياض كبيرة .. و خصوصاً للي مش معاه سيارة :sad:

انا عملت لك ملف جووجل ايرث انما ايه وصاية هيوصلك و انت مغمض بس فى مشكلة فى المرفقات فى الموقع

ممكن تبعت لى ايميلك على الخاص و انا ابعت لك الملف او لو تحب ممكن تبعتلى رقمك و انا اوصف لك المكان او اجى اخدك من اى مكان هتبقى موجود فيه

أخي الفاضل .. أحمد

أنا بعتلك رسالة فيها إيميلي .. لكن واضح إن الرسائل الخاصة فيها مشكلة ..

على كل هو إيميلي mffawzy@yahoo.com

تقدر تضيفني ع الماسنجر و نشوف موضوع ملف الجوجل ده .. لإنه هايسهل عليا كتييييييييييير

أشكرك على الإهتمام و منتظر إضافتك

رابط هذا التعليق

حضرتك انا عملت مشاركتين عنا علي اي تجمع في شعري 7 &8 بس الاعضاء مشكورين محدش منهم رد

شكلهم بيعتبروني trainee في المنتدي

تحياتي

ايه بس يا هندسة

انت انوى و انا معاك طالما موجود ف القاهرة

و الله يا هندسه انا ظروف شغلي صعبه خاصه اني international Staff و مش ليه اصحاب و دي كانت فرصه كويسه اني اتعرف علي ناس محترمه

بس انا راجع مصر ان شا الله 20 يوليو أجازه شهر بحالو

و لو موجود يبقي اكيد نشوف بعض

Fight Like Brave

رابط هذا التعليق

أشكرك على الشرح .. و لكن للأسف لإني مستجد برضه .. لم أستدل على هذا المكان .. لو أمكن تبعتلنا ملف ع الجوجل ايرث .. أو توضح أكتر .. لأني دورت كتير على المكان ده .. و للأسف لم أستطع الوصول اليه و أنت عارف الرياض كبيرة .. و خصوصاً للي مش معاه سيارة :roseop:

أخي الفاضل .. أحمد

أنا بعتلك رسالة فيها إيميلي .. لكن واضح إن الرسائل الخاصة فيها مشكلة ..

على كل هو إيميلي mffawzy@yahoo.com

تقدر تضيفني ع الماسنجر و نشوف موضوع ملف الجوجل ده .. لإنه هايسهل عليا كتييييييييييير

أشكرك على الإهتمام و منتظر إضافتك

السلام عليكم

حلوة موضوع خرائط جوجل دى مشكور على المجهود يا أخ أحمد

وأدى الإيميل بتاعى علشان الخريطة meto2008_vip@yahoo.com

ويارب يكون تجمع كبير وكل الناس تشارك

مرحبا بكم فى منتدى قريتنا منتدى قرية أبومتولى

وهو لسه تحت الإنشاء طبعا388696026.gif

رابط هذا التعليق

كان نفسي أكون في مصر لحضور هذا اللقاء الجميل .. نفسي أشوف سكوب يا جدعان .. نفسي اعرف يعني طويل و لا قصير ، تخين و لا رفيع ، بيحب ايه و مش بيحب ايه ، مرتبت و لا مش مرتبت و كده يعني :roseop:

ابدا يا موديست :roseop:

سكوب انسان عادي جدا زي كل الناس

طوله 199 سنتي و وزنه 132 كيلو جرام

يتمتع بكيان عضلي ضخم و كتل عضليه موزعه في انحاء جسمه

اسمراني اشقر

شعره قصير بخصل ناعمه تتطاير على وجنتيه

يرتدي سروال ازرق و فانله بنص كم عليها شعار نادي الزمالك :roseop:

موطنه الأصلي افريقيا

من يجده له مكافأه ضخمه

الاتصال على الخاص :roseop:

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

يـــــا شبـــاب بالنسبة لتجمع الريـــــــــاض هيبقى الخميس ولا الجمعة ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يدهشني أن يقول الأجانب :

Share What You Can To benefit The Others

وقد عملوا بذلك فتقدموا !

وقد قالها قبلهم أشرف الخلق سيدنا محمد (حب لأخيك ما تحب لنفسك)

أتمني أن لا نكون كالفراعنة القدامي أخفوا عِلمهم فمات معهم !

[وسط][/وسط]

رابط هذا التعليق

يـــــا شبـــاب بالنسبة لتجمع الريـــــــــاض هيبقى الخميس ولا الجمعة ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

المعاد يوم الجمعة ان شاء الله حسب اخر كلام قيل فى الموضوع

واضح ان مفيش حد من بره الرياض غيرك فشكلنا كده هنضحى بيك :closedeyes:

عموما هما 4 ساعات يعنى او مشيت بدرى على 12 هتبقى فى بيتك الساعه 4 يعنى مش كتير اوى :blink:

رابط هذا التعليق

الفاضل أحمد آن نون

و الأخ الكريم .. الفخراني

بالنسبة لميعاد المقابلة .. فأنا لا مانع لدي من إقامته سواء الخميس أو الجمعة .. بالنسبة لي فالأمر سيان

وقتما تحبون .. أنا جاهز :closedeyes:

رابط هذا التعليق

واللى زودها صعوبة انى حسيت انكم كلكم رجال يعنى بتتعاملوا على ان مافيش ستات من الرياض مشتركين فى المحاورات :closedeyes:

الله يسامحكم

DEAR Fatfouta .......THank u you said all what I want to say what do you think we can make ameeting for the females of alRIyadh .. ... or at lest we can communicate through the phone ... .. let the men enjoy their meeting ....

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...