اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

لقاءات دورية لأعضاء محاورات المصريين

Scorpion

Recommended Posts

بدون هزار.......

الاعضاء المقيمين فى السعوديه هيتقابلو فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

والساعه كااام؟؟؟؟؟؟؟؟؟

طب تسأل الأول امتى؟؟؟ :roseop:

انا افترضت انه هيكون يوم الجمعه 29 مايو زى بتوع القاهره

وعلى فكره انا فى الرياض فممكن للاسف مانقدرش نشوف بعض...

تقبل احترامي وتقديري

رابط هذا التعليق

• الردود 260
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

شوفوا بقي جماعة ... احنا نظبط الساعات من دلوقتي .. الميعاد في كل المناطق حيكون ان شاء الله يوم 29 مايو من الساعة 6 الي الساعة 8 ... 8 و نص بالكتير ... او بعد كده حسب ظروف كل مجموعة ....

مجموعة القاهرة و هي المجموعة الوحيدة اللي عملت confirmation لغاية دلوقتي ...

التاريخ كم ذكرنا سيكون الجمعة 29 مايو الساعة السادسة ان شاء الله

و المكان ... حديقة جروبي بشارع عدلي ( و ليس كافيه جروبي بميدان طلعت حرب منعآ للبس )

و انصحكم باستخدام المواصلات العامة ابتداء بالتاكسيات او اي وسيلة كالمترو مثلآ و التي تصل الي ميدان الأوبرا .. ثم تمشية صغيرة الي شارع عدلي ...

فالعثور علي مكان لركن السيارة هناك يضاهي العثور علي خِل وفي ....

استغل الفرصة كي اوجه الدعوة ايضآ للأخوة الأعزاء من اعضاء الواحة و شئون مصرية و المطاريد ...

نيجي بقي لمجموعة الأسكندرية و اللي نفعنا منها عضوة واحدة بس لغاية دلوقتي و هي الفاضلة دودي ...

انا فى اسكندرية و جاية يا سكوب اكيد

بس خلوا اللقاء بدرى شوية الله يكرمك

ولادى عندهم اختبارات 30 مايو

اولآ ربنا يباركلك فيهم و يكتب لهم النجاح دايمآ ان شاء الله .... و بما ان حضرتك من الأسكندرية ... يبقي حضرتك نقي المكان اللي يناسبك و تري انه ممكن يناسب ان تلتقي فيه مجموعة من الأعضاء من أهل الثغر ... علي ان يكون بالطبع يوم29 مايو مساء ...

بالنسبة لمجموعة السعودية جاري البحث عن افضل الطرق لترتيب لقاء في نفس الوقت ....

و دي :roseop: للجميع .....

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

استغل الفرصة كي اوجه الدعوة ايضآ للأخوة الأعزاء من اعضاء الواحة و شئون مصرية و المطاريد ...

:roseop: دعوة كريمة متجمعين عند النبى ان شاء الله

أقلل عتابك فالبقاء قليل...و الدهر يعدل تارة و يميل

رابط هذا التعليق

نيجي بقي لمجموعة الأسكندرية و اللي نفعنا منها عضوة واحدة بس لغاية دلوقتي و هي الفاضلة دودي ...
انا فى اسكندرية و جاية يا سكوب اكيد

بس خلوا اللقاء بدرى شوية الله يكرمك

ولادى عندهم اختبارات 30 مايو

اولآ ربنا يباركلك فيهم و يكتب لهم النجاح دايمآ ان شاء الله .... و بما ان حضرتك من الأسكندرية ... يبقي حضرتك نقي المكان اللي يناسبك و تري انه ممكن يناسب ان تلتقي فيه مجموعة من الأعضاء من أهل الثغر ... علي ان يكون بالطبع يوم29 مايو مساء ...

و دي :roseop: للجميع .....

متشكرة يا سكوربيون ع الثقة الغالية دى

بس الحقيقة انا مش عارفة محتارة ممكن فى اى نادى من النوادى اللى ع البحر زى المهندسين التطبيقين كدة يعنى

او النوادى اللى عند كارفور زى لاجون او اكاسيا

و فينكم يا اعضاء اسكندرية محدش فيكم دخل الموضوع ليه

رابط هذا التعليق

ارجوا من الله ان يوفقي في الحضور لهذا الاجتماع

علشان نتعرف علي الكوكبه القديره من المحاوريين

ولي اقتراح بعمل جدول اعمال مصغّر علشان ميبقاش الاجتماع لمجرد التعارف

l'important dans la vie

c'est de quelle maniére tu te perçois

انااااااااااااااااااااااااااا انا مش هرد

لالالا

وانا بعرف اصد

ده انا وانا رافع ايدي بكتب علي الكيبورد

نصار ابو اللينك

عاوز تهاجر الي امريكا

مينا ممكن يساعدك

رابط هذا التعليق

بالنسبة للأخوة فى الرياض

طبعا هنا الخروج يا اما كافيتريا او مطعم

فلو افترضنا انه هيبقى يوم جمعة و بالليل فأنسب انه يبقى كافيتريا و انا اقترح اى كافيه من اللى فى شارع التحلية عشان فى وسط البلد و اكيد فى ناس ساكنة بعيد و معندهاش عربيات

اما لو الاختيار مطعم فده بيعتمد على العدد اللى هيحضر عشان معظم المطاعم مبتاخدش عدد كبير

و بالنسبة للأعضاء اللى فى الخبر و الدمام اعتقد ان المسافة مش كبيرة طيب ليه منتجمعش كلنا فى الرياض؟ و ممكن نغير المعاد نخلية خميس بدلا من الجمعة عشان يبقى تانى يوم اجازة

مستنى اقتراحاتكم

رابط هذا التعليق

ياريت يا جماعه اللقاءات دي تكون متكرره علشان الي مش يقدر يحضر في مره يكون حظه احسن و يقدر يحضر مرات تانيه

Fight Like Brave

رابط هذا التعليق

بالنسبة للأخوة فى الرياض

فلو افترضنا انه هيبقى يوم جمعة و بالليل فأنسب انه يبقى كافيتريا و انا اقترح اى كافيه من اللى فى شارع التحلية عشان فى وسط البلد و اكيد فى ناس ساكنة بعيد و معندهاش عربيات

اما لو الاختيار مطعم فده بيعتمد على العدد اللى هيحضر عشان معظم المطاعم مبتاخدش عدد كبير

و بالنسبة للأعضاء اللى فى الخبر و الدمام اعتقد ان المسافة مش كبيرة طيب ليه منتجمعش كلنا فى الرياض؟ و ممكن نغير المعاد نخلية خميس بدلا من الجمعة عشان يبقى تانى يوم اجازة

مستنى اقتراحاتكم

ياعم الحاج الله يكرمك اللقاء بتاع الرياض خليه يوم جمعة أحسن علشان معظم الناس تكون فاضية

ولو حت الجمعة الفجر المهم يكون يوم جمعة ولما تأخدوا قرار نهائى بالمكان والميعاد إبقوا عرفونا

أحمد متولى

مرحبا بكم فى منتدى قريتنا منتدى قرية أبومتولى

وهو لسه تحت الإنشاء طبعا388696026.gif

رابط هذا التعليق

بالنسبة للأخوة فى الرياض

مستنى اقتراحاتكم

ياعم الحاج الله يكرمك اللقاء بتاع الرياض خليه يوم جمعة أحسن علشان معظم الناس تكون فاضية

ولو حت الجمعة الفجر المهم يكون يوم جمعة ولما تأخدوا قرار نهائى بالمكان والميعاد إبقوا عرفونا

أحمد متولى

انا بقول مجرد اقتراحات

و اقصد مش نخلية الخميس انا بقترح ان لو الجمعة مش مناسب لحد و بالذات لو فى ناس عايزه تيجى من الخير او الدمام ممكن نغير المعاد عشانهم و نخلية الخميس

و كمان مش هناخد قرار نهائى الا اما اولا يبقى فية اقتراحات و بعدين اجماع من الاعضاء على المكان و بعدين نقرر

و بما انك اول من رد على تعليقى فيبقى حضرتك لازم تقترح مكان

يعنى دخول الحمام مش زى خروجه :)

رابط هذا التعليق

ماشى ماشى بتتفقوا من ورايا اكمن محمد افندى بيمتحن الدكتوراه اقصد كى جى تو وانا ما بدخلش طيب ميسد كول

ربنا ييسر واقدر اجيلكم انا وجوزى اقصد محمد افندى

وطبعا انا الوحيدة اللى حتتمشى من البيت لحديقة جروبى مكان جميل يا سكوب كله ذكريات اكيد لكل واحد فينا

نشوفكم على خير جميعا باذن الله

مادا ومانا

عندما تشرق عيناك بإبتسامة سعادة

يسكننى الفرح

فمنك صباحاتى

يا ارق اطلالة لفجرى الجديد

MADAMAMA

يكفينى من حبك انه......يملأ دنياى ....ويكفينى

يا لحظا من عمرى الآنى.....والآت بعمرك يطوينى

يكفينى .....انك........................تكفينى

رابط هذا التعليق

فيها لااخفيها 000

انا هاكون فى القاهره ان شاء الله ومسافره الكويت يوم 1-6

بالنسبه لجماعه الكويت هاااااااا ؟ خير ؟

انا اعتقد انهم ابو النوم 00حتى التوبك اللى فتحوه للتعارف خخخخخخخخخخ

المهم ان شاء الله القاكم على خير

كان نفسى يكون معانا فتفوته ولولا وسى السيد وياسر وكل حبايبنا

رابط هذا التعليق

بالنسبة للأخوة فى الرياض

مستنى اقتراحاتكم

أحمد متولى

انا بقول مجرد اقتراحات

و اقصد مش نخلية الخميس انا بقترح ان لو الجمعة مش مناسب لحد و بالذات لو فى ناس عايزه تيجى من الخير او الدمام ممكن نغير المعاد عشانهم و نخلية الخميس

و كمان مش هناخد قرار نهائى الا اما اولا يبقى فية اقتراحات و بعدين اجماع من الاعضاء على المكان و بعدين نقرر

و بما انك اول من رد على تعليقى فيبقى حضرتك لازم تقترح مكان

يعنى دخول الحمام مش زى خروجه :D

أخوك مستجد هنا فى الرياض يعنى بقالى حوالى سنة وعمرى ماخرجت أماكن عامه

لأن شغلى داومين ويوم الجمعه بقضيه زيارة للأقارب والأصدقاء والمكان عليك إنته!!!!!

تم تعديل بواسطة metwallly

مرحبا بكم فى منتدى قريتنا منتدى قرية أبومتولى

وهو لسه تحت الإنشاء طبعا388696026.gif

رابط هذا التعليق

فيها لااخفيها 000

انا هاكون فى القاهره ان شاء الله ومسافره الكويت يوم 1-6

بالنسبه لجماعه الكويت هاااااااا ؟ خير ؟

انا اعتقد انهم ابو النوم 00حتى التوبك اللى فتحوه للتعارف خخخخخخخخخخ

المهم ان شاء الله القاكم على خير

انتو بس اتجمعو وتعالوا وان شاء الله حتبقى فى مفاجات حلوه :D

طائره ورقيه

رياح شديده

خيط قصير

الطائره ليست بين السماء ولا الأرض

..هذه انا!!

لولا

رابط هذا التعليق

لولا انتي فلقاهرة دلوقتي؟

لو هتيجي انا كمان هاجي ان شاء الله ^_^

عفـــــــــــوا نيوتن..

أنـــــــــا...

ســـــــــــــــر الجاذبيـــــــــة

رابط هذا التعليق

أهل الرياض، أعلمونا بالميعاد و المكان .. يوم ربوع يوم ثلاثاء .. اي يوم أنا جاهز .. بس عرفونا

عزيز الفاضل .. سكوب !

استغربت لما لم تذكرني ضمن أهل أسوان .. مع أن من أسمي واضح !! :D

أتمنى أن يتم عمل هذه اللقاءات بعد تحضير جدول للمواضيع للمناقشة .. و كيفية تفعيل دور أعضاء المحاورات في خدمة غيرهم

(يَوْمَ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُهُم بِمَا عَمِلُوا ۚ أَحْصَاهُ اللَّهُ وَنَسُوهُ ۚ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ) - المجادلة ٦

رابط هذا التعليق

وانا كمان يا قلب ابيض والله كان نفسى ابقى معاكم بس هنعمل ايه بقى حتى الاجازات كل واحد فينا ليه معاد غير التانى بينزل فيها مصر معلش تتعوض ان شاء الله

بس عاوزة اقولك حاجة سر يا ريت لما تتقابلوا تيجى تحكيلى انطباعاتك عن الناس ايه ...... ماشى ماتخافيش مافيش حد واخد باله وانا عارفاكى مش هتتوصى وهتقولى علطول :D

رابط هذا التعليق

المفاجآة بقى

سي السيد ولولا هايشرفوكو صد رد

سكوربيون وعدني وعد رجاله

ووعد الحر كمبيالة عليه

انه هايبعت لي تذكرة طيران على الرياض فيرست كلاس .....( هاموت واشرب العصير بتاع الفيرست كلاس بدل العلب الصفيح اللي بيجيبوهالنا ورا )

وكمان تذكرة باخرة على جده للـ لولا ( العبارة السلام 2009 )

ونيجي نحضروا الاجتماع ونضربوا الحتتين الجاتوه من عند جروبي

ونرجع قبل الليل ما يليل

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

سكوربيون وعدني وعد رجاله

ووعد الحر كمبيالة عليه

انه هايبعت لي تذكرة طيران على الرياض فيرست كلاس .....( هاموت واشرب العصير بتاع الفيرست كلاس بدل العلب الصفيح اللي بيجيبوهالنا ورا )

وكمان تذكرة باخرة على جده للـ لولا ( العبارة السلام 2009 )

معهليش يا بو الأسيان مكنتش عايزه احرجك والله انا عارفه السن واحكامه والزهايمر بيشتغل ساعات

بس متهيألى سكوب اتفق معانا على العكس :D

يعنى انا اجى على الفيرست كلاس وانتا تسبق قبلها بيومين على السلام 2009 mfb:

ربنا يخليك لينا ياسكوب ياللى مش حارمنا من حاجه نوهائيا mfb:

ها .... مين قال جاى :sad:

لولا

طائره ورقيه

رياح شديده

خيط قصير

الطائره ليست بين السماء ولا الأرض

..هذه انا!!

لولا

رابط هذا التعليق

اذا كنت انا في الرياض

يبقى الباخرة هاتمشي عالرمله ازاي ؟

انتي كنتي ادبي ولا علمي ؟

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...