اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

سر إختفاء الطفشان !!!!!

حشيش

Recommended Posts

لأنى من هواة قراءة القصص البوليسية ومجلة ميكى أشعر أن هناك لغز غامض وراء إختفاء الطفشان !!!....ترى هل تعرض للإعتقال من ال CIA فى جوانتانمو؟؟؟....هل تم إختطافه من ميليشيات منتدى (بيت العرب) أو (شئون مصرية)؟؟؟....هل هناك فدية نستطيع أن ندفعها لفك أسره؟؟؟...وكم تبلغ هذه الفدية؟؟؟...وهل هى بالدولار ولا بالجنيه المصرى؟؟؟...ومن منكم مستعد أن يساهم معى فى دفع الفدية؟؟؟...

أخى العزيز الطفشان...نفتقدك جميعاً...سأظل أبكيك حتى ألقاك...

حشيش

جمعية تكريم الإنسان - عمر مكرم

أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ

رابط هذا التعليق

اللى أعرفه ان الاخ الطفشان فى أجازة فى مصر و طبعا اجهزة المخابرات المصرية نفسها تمسك هذا الصيد الثمين والذى اقلق مضاجع الملك وولى عهده بالكتابة فى المنتديات

ولذا فتم تجنيد كل الكمبيوترات فى مصر بحيث اذا حاول الطفشان لمس اى لوحة مفاتيح سيصرخ الكمبيوتر ويقول امسك طفشان ثم يطبق الماوس على زمارة رقبته

ولأن الطفشان يعرف ذلك فقلد تنكر فى شكل مواطن جاهل بالكمبيوتر ولا يعرف الفرق بين ماوس الكمبيوتر وفأر السبتية

رابط هذا التعليق

انا مستعده اشارك في الحمله

و بجميع العملات الصعبه

أنا في الخدمه و رقبتي سداده

يصعب أن نكره من أحببناه كثيراً

رابط هذا التعليق

الي كل محبي الطفشان وكل من يسآل عنه

تسر شركتنا ان تتولي البحث عنه

ولان الطفشان ليس كآي شخص واحتمال خطفه او اعتقاله وارده لاهميته وغلاوته فانه يحتاج الي فريق مخصوص مدرب ومحنك وذوا خبره وهذا ياحتاج الي جهد ومال

ولذا نرجوا من محبي الطفشان ارسال الدعم الي شركاتنا

(( نقبل جميع العملات الا الجنيه فانه ليس مضمون القيمه ..جميع الكردت مقبوله ان شاء الله))

٭٭٭شركاتنا ليس لها اي فروع اخري ...وليس لنا علاقه بمنسقي المنتدي او الاداره

رابط هذا التعليق

FARAHELYOM كتبت:

(( نقبل جميع العملات الا الجنيه فانه ليس مضمون القيمه ..جميع الكردت مقبوله ان شاء الله))  

٭٭٭شركاتنا ليس لها اي فروع اخري ...وليس لنا علاقه بمنسقي المنتدي او الاداره

بصراحة انا خايف لا تكونى ما دفعتيش الأشتراكات المختلفة، و "الطفشان" بنفسة لما يرجع يطالبك بكل اللى جمعتية أثناء غيابة، تسديدا لأشتراكك و متأخراته!!!!

خصوصا انه قبل ما يغيب كان أشهر شركة "طفشانكوسكوربين" مخصوص للمضوع دة ....

... أن واحدة من آساليب النُظم الديكتاتورية هى :

وهى بكل أسف كانت ومازالت مٌنتشرة ومُستخدمة في بلدنا الحبيب وعلى كافة المستويات بلا إستثناء !

رابط هذا التعليق

شوف ياسيدWhite heart

انا لما دخلت المنتدي كان لي وضع خاص؛؛؛ ليه لان كان يوم اشتراكي في المنتدي يوم رجوع المنتدي بعد العطل الذي دام حوالي اسبوع

عشان كده كان عندي اعفاء من الضرايب والاشتركات وحتي معملوش اي محاولات للكشف عن شخصيتي

لو بتحب الطفشان ادفع بس وميهمكش

رابط هذا التعليق

باقي من الزمن يوم واحد...

أوعي يا وايت تدفع مليم لأي حد...الله العالم ما صدقت انه غاب و بتعمل بيزنيس علي حسابنا.. آه حسابنا... و أهو كله موثق في الشهر العقاري.. شركة "طفشانكوسكوربيونكو" لسه موجودة.. و لغاية ما يرجع التحويلات تتحول علي الحساب الجاري و اللي عمره ما وقف ببنك شبرا النملة فرع أبو تيج.. و كله بفواتير عشان بتوع الضرايب... و حقك محفوظ ياللي في بالي..

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

الحمد لله

كل عملات بنك الحظ و بنك السعاده موجوده عندنا و مستعده اشارك بيها فى حملة البحث عن الطفشان

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

-----------------------------------

قال الصمت:

الحقائق الأكيده لا تحتاج إلى البلاغه

الحصان العائد بعد مصرع فارسه

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

طيب واللى عامل عملة سودة ينفع يشارك بيها برضه

مٌر الكلام

زي الحسام

يقطع مكان ما يمر

اما المديح سهل ومريح

يخدع صحيح ويغٌر

والكلمة دين

من غير إيدين

بس الوفا

ع الحر

رابط هذا التعليق

فراشه ... على فكره أنا اللي بلم التبرعات

لوسمحتي حولي كل اللي ربنا يقدرك عليه بسرعه علشان نفك حبسة الراجل ...

(وش واحد بيصطاد في جميع أنواع الميه )

القسوة أن ألقاك غريبا ... في وطن ناء عن وطنك

والأقسى غربة أنفاس ... بين الخلان وفي أهلك

رابط هذا التعليق

باقي من الزمن صفر.. أستعدوا

Lighthouse كتب :

طيب واللى عامل عملة سودة ينفع يشارك بيها برضه

لأ ماينفعش يا ناصحة... أنتي شيلي العملة السودة تنفعك في اليوم الأبيض

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

باقي من الزمن صفر.. أستعدوا

مستعديييييييييييييييييييين ... قول بقي ..

رحم الله الأفاكاتو وإخناتون وإسكنهم فسيح جناته

__

وجوه في العاصفة - هل تحب عملك - كيف تعمل الأشياء - أزمة الحد الأدني

رابط هذا التعليق

تلقيت إتصالآً هاتفياً من مجهول يفيد بأن الطفشان مختطف فى الولايات المتحدة ولن يطلق سراحه إلا بفدية قيمتها ثلاثة ألاف دولار وقال المجهول إذا كنت حدفع حيطلق سراحه فوراً وفى حالة عدم الدفع فسوف يقومون بقتله بالكرسى الكهربائى...وقد قلت له مش دافع حاجة واللى تقدروا عليه إعملوه...فالموت يسمو بالروح ويطهر النفس من الخطيئة (وش واحد عنده حول جامد)...

رابط هذا التعليق

طفشان......طفشان......طفشان.......طفشان......طفشان.......

ده صدى الصوت

رابط هذا التعليق

فعلا الاستاذ طفشان له مده طويل حارمنا من مشاركاته الجميله

يا رب مايكونش فيه اى شئ سئ و تكون بس الاجازه فى مصر طولت شويه

لو حد يقدر يتصل بيه اتصال مباشر ارجو يحاول يطمنا عليه او يوصل له سؤالنا وله جزيل الشكر

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

-----------------------------------

قال الصمت:

الحقائق الأكيده لا تحتاج إلى البلاغه

الحصان العائد بعد مصرع فارسه

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

طفشان......طفشان......طفشان.......طفشان......طفشان.......

ده صدى الصوت

التوقيع

م. حشيش

خبير مؤثرات صوتيه و بصرية

بسم الله الرحمن الرحيم .. إن المنافقين فى الدرك الأسفل من النار ولن تجد لهم نصيرا .. صدق الله العظيم ( النساء – 145 )
رابط هذا التعليق

فعلا الاستاذ طفشان له مده طويل حارمنا من مشاركاته الجميله

يا رب مايكونش فيه اى شئ سئ و تكون بس الاجازه فى مصر طولت شويه

لو حد يقدر يتصل بيه اتصال مباشر ارجو يحاول يطمنا عليه او يوصل له سؤالنا وله جزيل الشكر

على فكرة انا اثناء اجازتي لم استطع ابدا ان اشارك ولو بمقالة واحدة وانافي مصر

عموما انا هارسل له التوبيك يمكن مش داري ان احنا بندور عليه

يأتي في آخر الزمان قوم حدثاء الأسنان سفهاء الأحلام يقولون من خير قول البرية يمرقون من الإسلام كما يمرق السهم من الرمية لا يجاوز إيمانهم حناجرهم فأينما لقيتموهم فاقتلوهم فإن في قتلهم أجرا لمن قتلهم يوم القيامة

رابط هذا التعليق

وصل الى هذا الميل من ال

Egyptian Talks Mail Group

الى الاعزاء اعضاء منتدى محتاورات المصريين

السلام عليكم

انقطعت عنكم فترة نظرا للسفر لمصر و العودة بعد الاجازة

و للاسف سيستمرالانقطاع مستقبلا نظرا للانشغال 

اردت ان اطمئنكم و اعتذر لاي شخص رد على اي من الموضوعات

او المداخلات في المنتدى، حيث لم يتيسر لي الدخول قرابة

شهر 

و تحياتي و سلاماتي

الطفشان

لا

==================================

كل شيىء لابد ان يكون بسيط ولكن ليس ابسط....من اقوال اينشتين

رابط هذا التعليق

كتب سوس

وصل الى هذا الميل من ال 

Egyptian Talks Mail Group 

Quote: 

الى الاعزاء اعضاء منتدى محتاورات المصريين 

السلام عليكم 

انقطعت عنكم فترة نظرا للسفر لمصر و العودة بعد الاجازة 

و للاسف سيستمرالانقطاع مستقبلا نظرا للانشغال 

اردت ان اطمئنكم و اعتذر لاي شخص رد على اي من الموضوعات 

او المداخلات في المنتدى، حيث لم يتيسر لي الدخول قرابة 

شهر 

و تحياتي و سلاماتي 

الطفشان 

الأخ العزيز سوس

وكيف عرفت أن هذه الرسالة من الطفشان؟؟؟....ألا يمكن أن تكون هذه خدعة دبرها المجرم الذى قتل الطفشان ليوهمنا أنه لا يزال حياً حتى نتوقف عن البحث عليه؟؟؟ ( وش واحد أحول)...

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      قصة «الونش» الحكومي اللي كان بيشارك في عملية أنشاء الخط الأول لمترو الأنفاق واللي أختفى من شوارع القاهرة في عز الضهر ولحد دلوقت محدش عثر له على أي أثر ..  الكلام ده كان تقريبا سنة 1983 ، والحادثة دي أثارت وقتها عاصفة من الجدل والسخرية على صفحات الجرايد ، ولولا أنه مكانش فيه أيامها «سوشيال ميديا» كان زمانها ركبت «التريند» لأسابيع وربما لشهور طويلة  . المهم ، تلف الأيام وبعد حوالي عشر سنوات كاملة ، وزي اليومين دول في شهر أكتوبر سنة 1992 حصل الزلزال الكبير الشهير ، وانهارت وتصدعت مبا
    • 5
      الزوجة صاحبة القصة  سيدة في منتصف الأربعينات من عمرها و تشغل منصبا مهما في الموارد البشرية .... فوجئت في صباح أحد الأيام  أن زوجها - زوجها لمدة عشرين سنة و والد طفلين ١٨ و ١٢ سنة و إبن أكبر من زواج سابق في السنة الأخيرة في الجامعة. القصة تبدو كما لو كانت قصة فيلم هندي إستيقظت السيدة في الصباح  وجدت أن زوجها حزم حقيبته و إختفى من المنزل تاركا رسالة مقتضية  باللغة الإنجليزية أنه سيختفي من حياة أسرته فقط لماذا ؟؟  لا أحد يدري أدق خصوصيات تلك الأسرة يتداولها الناس على الفيسب
    • 4
      فى حوالى الثالثة والربع من صباح اليوم (أى منذ حوالى ساعة) لوحظ اختفاء حوالى 24 ساعة من نشاط "محاورات المصريين" على إثر عطل عام للموقع شمل هذا اختفاء "بضع" موضوعات جديدة و "بعض" المداخلات الأخيرة فى مواضيع قديمة   سيتم الاتصال بالشركة المضيفة بأسرع وقت ممكن لمعرفة المشكلة ولمعرفة إذا ما كان من الممكن استرجاع ما فقدنا   نعتذر عن هذا العطل الذى من الواضح أنه "فنى" محض والذى نأمل فى ألا يتكرر مرة أخرى ونؤكد لكم حرصنا على كل كلمة كتبها الأعضاء الأفاضل (فريق الإشراف والتنسيق)
    • 78
      الحقيقة الموضوع ملتبس وغير واضح المعالم ومريب فى نفس الوقت. http://www.youtube.com/watch?v=zbIOp0Qi2Ao منشور فى الفيديو رقم هاتف الأستاذ محمد الهلباوى للاتصال به فى حالة معرفة أى شئ عن الحادث. منذ 4 ساعات كتب على تويتر: ربنا يرحمها ويغفر لها ويرد أخته غانمة سالمة ويصبر أسرته على هذا المصاب الأليم
    • 4
      نقلا عن جريدة المصريون و الشروق..والنص عن جريدة الشروق الخبر ده وردت فيه حاجة غريبة جدا و هو اختفاء عدة ناشطين..الموضوع ده عادي؟..ولا فيه حاجة مش طبيعية بتحصل.. بصراحة أنا كنت داخل و منتظر اني لاقي العضو المختفي اسمه تيمور المراغي..كنت هحط الخبر هنا في باب إنجازات المصريين..اننا أخيرا قدرنا نتخلص منه..بس للاسف لسه متكعبل فيه من شوية و أنا بتمشي في المنتدي
  • أضف...