اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

إختفاء عضو بحركة 6أبريل منذ السبت الماضى في ظروف غامضة

Alattar

Recommended Posts

نقلا عن جريدة المصريون و الشروق..والنص عن جريدة الشروق

أعلنت حركة شباب 6أبريل"الجبهة الديمقراطية" إختفاء الناشط السياسي شريف الروبي منذ السبت الماضي في ظروف غامضة دون تحديد مكان تواجده، وذلك بعد تعرض العديد من النشطاء للإختفاء خلال الفتره السابقه علي يد جهات غير معلومه.

وأضافت الحركة في بيان لها أنها بحثت عن الروبي في الاماكن التي يتردد عليها ولم تجده حتي الأن، منذ تغيبه منذ ثلاثة أيام.

وجدير بالذكر أن الروبي المسئول عن منصب مديرالموارد بالحركة بعد إجراء الإنتخابات الأخيره بالحركة.

وحمل المتحدث الإعلامي لحركة 6أبريل"الجبهة الديمقراطية" ،الدكتور عصام شرف رئيس مجلس الوزراء واللواء منصور العيسوي وزير الداخلية مسئولية إختفاء الروبي ،بإعتباره مواطن مصري لابد من حمايته والحفاظ علي حياته.

وأعلنت الحركة شباب 6 ابريل عن تنظيم وقفه احتجاجية الساعة الخامسة مساء اليوم الثلاثاء، للمطالبة بالكشف عن شريف الروبي ، كما أشارت إلي أنه من الممكن أن يتحول لإعتصام مفتوح امام مكتب النائب العام في حالة عدم ظهورة.

الخبر ده وردت فيه حاجة غريبة جدا و هو اختفاء عدة ناشطين..الموضوع ده عادي؟..ولا فيه حاجة مش طبيعية بتحصل..

بصراحة أنا كنت داخل و منتظر اني لاقي العضو المختفي اسمه تيمور المراغي..كنت هحط الخبر هنا في باب إنجازات المصريين..اننا أخيرا قدرنا نتخلص منه..بس للاسف لسه متكعبل فيه من شوية و أنا بتمشي في المنتدي

(( مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ))

رابط هذا التعليق

يا عطار دول الناس اللى انشقوا عن حركة 6 ابريل الاصلية واللى اعتقد والله اعلم انهم مدفوعون من امن الدولة

اما موضوع الاختفاء اعتقد انه فبركة لاظهار الحركة المنشقة بمظهر المستهدف واللى بيعادى النظام

محاولة لابعاد الشبهات بعد ان انكشفت لعبتهم بمحاولة تفتييت حركة 6 ابريل من الداخل

سيبك منهم وانساهم

إذا مــات الـسـيـد فـأقـتــل حـتـى كـلبــه لأنــه لــن يــكـون وفيـا لـغير سـيـده الأول

اذا جالست الجهال فانصت لهم

واذا جالست العلماء فانصت لهم

فان فى انصاتك للجهال زيادة فى الحلم

وفى انصاتك للعلماء زيادة فى العلم

رابط هذا التعليق

امن الدوله رجع تانى يا رجاله الظاهر متعلموش من العلقه الاولانيه شكلهم عاوزين علقه كمان bsh:)

تم تعديل بواسطة MohamedAboAlyazed
رابط هذا التعليق

يا عطار دول الناس اللى انشقوا عن حركة 6 ابريل الاصلية واللى اعتقد والله اعلم انهم مدفوعون من امن الدولة

اما موضوع الاختفاء اعتقد انه فبركة لاظهار الحركة المنشقة بمظهر المستهدف واللى بيعادى النظام

محاولة لابعاد الشبهات بعد ان انكشفت لعبتهم بمحاولة تفتييت حركة 6 ابريل من الداخل

سيبك منهم وانساهم

أنا فعلا ما أخذتش بالي من حتة الجبهة الديموقراطية دي..متشكرين يا رؤوف باشا

بس يا خسارة..كده مفيش أي أمل اننا نتخلص من تيمور..يلا مش مشكلة..تتعوض ان شاء الله العملية الجاية

(( مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ))

رابط هذا التعليق

أنا فعلا ما أخذتش بالي من حتة الجبهة الديموقراطية دي..متشكرين يا رؤوف باشا

بس يا خسارة..كده مفيش أي أمل اننا نتخلص من تيمور..يلا مش مشكلة..تتعوض ان شاء الله العملية الجاية

ههههههه تتخلص من تيمور هههههههههههههه

عشم ابليس فى الجنة

تيمور يا حبيبى قاعد وكاتم على نفسنا ل150 سنة قدام

فما تحلمش بالموضوع ده

بس بزمتك

مش واحشك تيمور قلت مشاركاته من ساعة ما روح

تم تعديل بواسطة raouf

إذا مــات الـسـيـد فـأقـتــل حـتـى كـلبــه لأنــه لــن يــكـون وفيـا لـغير سـيـده الأول

اذا جالست الجهال فانصت لهم

واذا جالست العلماء فانصت لهم

فان فى انصاتك للجهال زيادة فى الحلم

وفى انصاتك للعلماء زيادة فى العلم

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...