اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بنك معلومات الناجحين فى مقابلات كيبك 2008 و قدمو الفيدرال

Recommended Posts

وممكن كمان تدخل الجوازات من غير ما يطلبوها منك وبعد كده بيتصلوا بك علطول علشان تروح تاخد الفيزا

شكرا لك عزيزي و لكن هم لم يطلبوا الجوازات كيف يمكنني أدخالهم وبعد وصول المديكال للسفارة هل يضعون الفيزا فورا ولا كمان يوجد مدة انتظار

حاكم مشكلة الأنتظار و طول الوقت يسبب لي مشاكل كثيرة كما أنتم عارفين لأنه الواحد مو عرفان يرتب أموره على أساس مهاجر ولا لآ

رابط هذا التعليق

• الردود 5.5k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

السلام عليكوا على احلى شباب فى المنتدى \

لو سمحتوا انا عندى استفسار حد يجاوبنى علية لو سمحتوا

انا قدمت كيبيك من شهر 5 - 2008 وانتظرت الفايل نمبر وانا مقدم تبع مكتب فى مصر واتصلت بالمكتب من اسبوعين علشان اسأل على الفايل نمبر قالمكتب قال لى ان

الفايل نمبر بييجى تبع النظام الجديد مع الانترفيو دة لنظام كيبيك الجديد علما بأنى قدمت من سنتين بالظبط عن طريق نفس المكتب فيدرال وبعد 3 شهور جالى الفايل

نمبر بس انا لما سألت قالولى كل النظام ان الفيدرال هيحتاج شهادة ايلوتس علشان كدة قلت اخلينى عا الفيدرال وقدمت كيبيك فى نفس الوقت السؤال الان

هل كلام المكتب صادق معايا بالفعل وان هو دة النظام الجديد لكيبيك

واية المستوى المطلوب ليا ولزوجتى لاجتياز مقابلة الكيبيك علما بانى كنت واخد فرنساوى لغة تانية فى الثانوية العامة

ارجوكوا يا جماعة حد يفيدنى فى الاسئلة الى طرحتها وجزاكم الله الف خير وربنا يوفق الجميع

-------------------------------------

شوف يا عم وليد

لو المكتب دة بتاع (و.ى) انا كمان مقدم معاة و ممكن افيدك

اولا : الفيل اخرة ثلاث شهور فعلا و استحالة يقعد سنة كاملة زى حالتك دى

ثانيا: مفيش حاجة اسمها قوانين كيبك الجديدة هى هى عمرها ماتغيرت بالعكس اصبحت العملية اسرع بكتير

ثالثا: فى ناس كتير مقدمة كيبك زيك و فى شهور 1-2/2009 و جات لهم الفيل نمبر و ميعاد المقابلة كمان

غالبا بقى المكتب بيعمل اية بياخر الملف و ميودهوش كندا عشان الفلوس الى المفروض تدفعها

الحل الوحيد انك تروح تتكلم معاهم و تعملهم هيصة او تبعت ايميل للمكتب فى كندا و تقول لهم اى موقف الملف بتاعى

ربنا يوفق الجميع

ان كان الرب معنا ......فمن علينا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اخى الكريم عصام لا مش انصحك انك تدخل الجواز الا لما يطلبوه منك

وهيه كلها شهر بالكتير ان شاء الله وهيطلبوا منك الجواز باذن الله

رابط هذا التعليق

السلام عليكم يا جماعة المديكال لسة واصلنى دلوقتى بعد طول انتظار والحمد للة وعقبالكم جميعا ويكون وشى حلو عليكم وطبعا فرحانة جدا ويا رب يتمم على خير للجميع

رابط هذا التعليق

السلام عليكم يا جماعة المديكال لسة واصلنى دلوقتى بعد طول انتظار والحمد للة وعقبالكم جميعا ويكون وشى حلو عليكم وطبعا فرحانة جدا ويا رب يتمم على خير للجميع

الف مليون مبروك مدام منى وتحياتى لاستاذنا العزيز وادعولنا نحصلكه والله انا شخصيا فرحان جدا طبعا باعتبار انى مشابه لحالتكم

يا مسهل ربنا يفرحنا كلنا الف مبروك مرة اخرى وعقبال الفيزا مرحلة وقت وخلاص المهم كدة معتش تعب اعصاب :roseop:

رابط هذا التعليق

الف مبروك يامدام منى

على فكره كنتي اول حد بشرنا بالمقابلات بتاعة الميشن

فيارب يكون ده القطر الموجود فى اول الغيث لان اول الغيث قطر

مبروك مره اخرى ومستنين بقية الغيث

حتى الاعداء بينهم شرف في التعامل

رابط هذا التعليق

مبروك مبروك

الفين مبروك يا مدام مني :roseop::roseop::roseop:

عقبالنا جميعا

l'important dans la vie

c'est de quelle maniére tu te perçois

انااااااااااااااااااااااااااا انا مش هرد

لالالا

وانا بعرف اصد

ده انا وانا رافع ايدي بكتب علي الكيبورد

نصار ابو اللينك

عاوز تهاجر الي امريكا

مينا ممكن يساعدك

رابط هذا التعليق

تهانينا لك يا مدام مني

انا بكون سعيده جدا لما بسمع اخبارك

وانشاء الله ربنا يوفقك في مشوار الهجره

ودائما تبشرينا بلاخبار الحلوه

رابط هذا التعليق

مبرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو

ووووووووووووووووووووووووووك

نفس الكسلان تشتهى ولا تحصد شيئا اما نفس المجتهد تسمن

رابط هذا التعليق

الف مبروك يمدام منى ربنا يكمل ليكم المشوار على خير وتخدوا الفيز فى اقرب وقت

{بلى من أسلم وجهه لله وهو محسن فله أجره عند ربه ولا خوف عليهم ولا هم يحزنون}

صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

الف مبروك يا مدام منى و عقبالى انا و نصار و سيد منير و حمودى و كل الناس الى مستنية الميدكال

معلش جت متاخرة قوى

يا رب يوفق الجميع

ان كان الرب معنا ......فمن علينا

رابط هذا التعليق

الف مبروك يا مدام منى و عقبالى انا و نصار و سيد منير و حمودى و كل الناس الى مستنية الميدكال

معلش جت متاخرة قوى

يا رب يوفق الجميع

امين يارب

الواحد استوى خلاص

رابط هذا التعليق

مبروك مبروك

الفين مبروك يا مدام مني :roseop::roseop::roseop:

عقبالنا جميعا

معلش يا مدام مني انا نسيت انتي مقدمه الملف فيدرال امتي وبقي ان بروسيس امت

احسن مش لاقي الجدول الي كتبنا فيه المواعيد بتاعت الاعضاء

وياريت يا جماعه لو حد لقي الجدول يبعتلي اللينك بتاعه

l'important dans la vie

c'est de quelle maniére tu te perçois

انااااااااااااااااااااااااااا انا مش هرد

لالالا

وانا بعرف اصد

ده انا وانا رافع ايدي بكتب علي الكيبورد

نصار ابو اللينك

عاوز تهاجر الي امريكا

مينا ممكن يساعدك

رابط هذا التعليق

ألف مليون مبروك مبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــروك مبروكـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بتعرفي أنا أشعر وبعد أن عملت الفحص الطبي أن هذه الأيام من أصعب أيام الأنتظار

انشاء الله عقبال طلب الجوازات لينا كلنا ووصول الفيزا و السفر والأستقرار هذه من أصعب و أطول المراحل الله يمضيها على خير

رابط هذا التعليق

السلام عليكم احنا طلبوا منا الباسبور نقدمة للسفارة ان لم نكن فى حاجة الية خلال شهرين اما بالنسبة لموعد التقديم للفيدرال فكان فى نص نوفمبر 2008 in proccesفى 24-11-2008 مع خالص تمنياتى للجميع بالتوفيق ويارب يصل المديكال للجميع.

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...