اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بنك معلومات الناجحين فى مقابلات كيبك 2008 و قدمو الفيدرال

Recommended Posts

batman mafesh geded , ew3a tekon nawy tekser raqam la vie , tamena 3aleek!!

تم تعديل بواسطة ahly

I am in Montreal now living in 31/2 , if any one wants to share renting my appartment , please contact me on ewwd2007@yahoo.com

مهما طال الإنتظار ، إنتصار اليأس عار

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

• الردود 5.5k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ماء الخير على كل اللى موجودين انا بعتذر لعدم مشركتى لانى فعلا كنت مشغول جدا اليومين اللى فاتوا على العمومو انا احب اطمن حبيبى بات مان ان شاء الله مش هيعدى الاسبوع ده الا والكشف الطبى يكون وصل وانا بدعيلك فى الايام الفضيله دى ان يجيلك الميدكال عن قريب لانى فعلا حاسس بيك لانى كنت زيك بس متقلقش وابقى طمنى عليك لو فيه اى جديد ويلرب يجى الميدكال لكل اللى مستنيين وكمان يجى الفيزا لكل المنتظريين قولوا امين

وعلى العموم احب اطمن كل المنتظرين ان لى اصدقاء جالهم الميدكال وهما عزاب وكانوا ان بروسيس شهر 11 بس هما خارج المنتدى منهم محاسبين واطباء وصيادله والتوفيق للجميع

ودعواتكم معنا

!!!!!! Ouvrent toujours leurs portes à ceux qui ont souffert !!!!!

.

رابط هذا التعليق

ان شاء الله فى خلال ايام الشهر الكريم هيوصل لبات مان الطبى

ربنا يكرمه

واقبال الفيزا يا لافى انت تستاهل كل خير ربنا يوفقك

ودعواتك المديكال يوصل فى الشهر دا لينا كلنا

{بلى من أسلم وجهه لله وهو محسن فله أجره عند ربه ولا خوف عليهم ولا هم يحزنون}

صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

النهاردة يوم فريد متميز

النهاردة الذكرى السنوية الاولى لملف بات مان و اتمنى انه يكتفى بكده و مايحققشى رقم قياسى جديد

النهاردة اكون انا وأستروفى و ميشو سلام و ليندو نكون تميينا تسع شهور

ربنا ينتعنا بالسلامة كده ان شاء الله

بالمناسبه دى اتفضلوا الاصدار السابع من قاعدة البيانات و تحياتى لكل الناس اللى شركت و انضمت اليها

maramero و ايمان و حامد ابراهيم و kokishico - نسيم الحرية

و ألف مبروك لليوناردو و نهر الأمل على المديكال

Please find attached Revision 7 of the data base dated 22/8/2010

مرفق طيه الإصدار السابع من قاعدة البيانات بتاريخ 22/8/2010

تم تعديل بواسطة ahly

I am in Montreal now living in 31/2 , if any one wants to share renting my appartment , please contact me on ewwd2007@yahoo.com

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

ان شاء الله يوصل المديكال فى خلال الشهر الكريم بامر الله

{بلى من أسلم وجهه لله وهو محسن فله أجره عند ربه ولا خوف عليهم ولا هم يحزنون}

صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ,,,, كيف الحال يا صحبه الخير

بجد مجهود رائع يا أخ اهلي وربنا ما يتم الشهر الكريم ده الا والمديمكال تكون عامله انت و باتمان و مايكل موريال و استروفي و ميشو سلام و و ليندو

يا جماعه ادعو ربنا في الشهر الفضيل ده يارب فرج هم المهمومين و فرج كرب المكروبين يارب الناس اللي مستنيه المديكال يجيلها و يارب اشفي مرضانا ومرضي الناس يارب يارب

تم تعديل بواسطة Leonardo da vinci

النفس تبكي علي الدنيا و قد علمت ان السعاده فيها ترك ما فيها

لا دار للمرء بعد الموت يسكنها الا التي كان قبل الموت بانيها

فان بناها بخير طاب مسكنه و ان بناها بشر خاب بانيها

رابط هذا التعليق

بجد مجهود رائع يا أخ اهلي وربنا ما يتم الشهر الكريم ده الا والمديمكال تكون عامله انت و باتمان و مايكل موريال و استروفي و ميشو سلام و و ليندو

يا جماعه ادعو ربنا في الشهر الفضيل ده يارب فرج هم المهمومين و فرج كرب المكروبين يارب الناس اللي مستنيه المديكال يجيلها و يارب اشفي مرضانا ومرضي الناس يارب يارب

شكرا

تم تعديل بواسطة ميشو سلام

ضاقت ولما استحكمت حلقاتها فرجت وكنت اظن انها لن تفرج

رابط هذا التعليق

النهاردة يوم فريد متميز

النهاردة الذكرى السنوية الاولى لملف بات مان و اتمنى انه يكتفى بكده و مايحققشى رقم قياسى جديد

بالمناسبه دى اتفضلوا الاصدار السابع من قاعدة البيانات و تحياتى لكل الناس اللى شركت و انضمت اليها

طبعا نحن نختلف عن الاخروووووووووون

الزكرى السنوية

وعلى فكرة انا مع محامى ومن كندا واسمة على الفيل ورفمة فى وزارة الهجرة

ولا حد بيعبرنا

(والقادر أن يفعل فوق كل شيء، أكثر جدا مما نطلب أو نفتكر، بحسب القوة التي تعمل فينا (اف3 : 5-6

رابط هذا التعليق

؟؟؟

تم تعديل بواسطة ahly

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

النهاردة يوم فريد متميز

طبعا نحن نختلف عن الاخروووووووووون

الزكرى السنوية

وعلى فكرة انا مع محامى ومن كندا واسمة على الفيل ورفمة فى وزارة الهجرة

ولا حد بيعبرنا

و هو المحامى سيبك كده ، ماقالكشى فييييه ايه ؟؟

المفروض يكلموك الاول و لا يبعتوا له الاول ؟؟؟؟

تم تعديل بواسطة ahly

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

ya rab kol el nas elly mestaneya el medical zayy yegilhom medical

ana 3ayz akteb fi el database ma3akom

el esmo monti

date in process 20 january 2010

job software engineer

years of experience 5

lawyer yes

married NO

bas 3ala fekra kool el application elly wakhda rakam betb2a bel door ya3ni first come first served

we bel tawfee2 ll gamee3

رابط هذا التعليق

ya rab kol el nas elly mestaneya el medical zayy yegilhom medical ana 3ayz akteb fi el database ma3akom el esmo monti date in process 20 january 2010 job software engineer years of experience 5 lawyer yes married NO bas 3ala fekra kool el application elly wakhda rakam betb2a bel door ya3ni first come first served we bel tawfee2 ll gamee3

Welcome to the data base ,

montiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

check the next update isa

first come is - SOMETIME - first served

تم تعديل بواسطة ahly

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

النهارده انا عندي 2 سؤال

اولا : بس محدش يضحك !!! هو بعد الفيزا لما تيجي بالسلامه كده ان شاء الله و نقطع التذاكر لازم نعمل تصريح عمل من الجهات الرسميه المصريه زي اللي بيتعمل لدول الخليج ولا لاء ؟؟؟؟؟

ثانيا : لما الفيزا بتجهز هل احنا بنروح نستلمها من السفارة ولا بتيبعتو الباسبور عن طريق الدي اتش ال ,,,,, لاحظو يا جماعه ان المرة دي الراجل بتاع الدي اتش ال شايل الفيزة بتعت كندا !!!!!!

وصباح الخيرات يا اهلي و مبروك للنادي الاهلي فوز نادي انبي علي نادي ........ بالامس

النفس تبكي علي الدنيا و قد علمت ان السعاده فيها ترك ما فيها

لا دار للمرء بعد الموت يسكنها الا التي كان قبل الموت بانيها

فان بناها بخير طاب مسكنه و ان بناها بشر خاب بانيها

رابط هذا التعليق

ممكن سوال هو الناس اللى خلصت الميديكال من فترة ماكتبتش انها استلمت الفيزا يعنى ليه ؟

ولا هما متاخرين صح ؟

شكرا

رابط هذا التعليق

النهارده انا عندي 2 سؤال

اولا : بس محدش يضحك !!! هو بعد الفيزا لما تيجي بالسلامه كده ان شاء الله و نقطع التذاكر لازم نعمل تصريح عمل من الجهات الرسميه المصريه زي اللي بيتعمل لدول الخليج ولا لاء ؟؟؟؟؟

ثانيا : لما الفيزا بتجهز هل احنا بنروح نستلمها من السفارة ولا بتيبعتو الباسبور عن طريق الدي اتش ال ,,,,, لاحظو يا جماعه ان المرة دي الراجل بتاع الدي اتش ال شايل الفيزة بتعت كندا !!!!!!

وصباح الخيرات يا اهلي و مبروك للنادي الاهلي فوز نادي انبي علي نادي ........ بالامس

ليوناردو باشا، الفيزا بتتبعت برضه نال دي اتش ال على عنوانك و بالنسبة للتصريح مافيش حاجة كده غير لو انت عايز تأخد فلوس التأمينات بتاعتك لازم تروح مجمع التحرير بالفيزا و جواب البي أر لمكتب شئون الهجرة، المكتب ده بيديك جواب تتطلع به على التأمينات علشان تصرف فلوسك.

على فكرة احنا غالبا ورق الميديكال بتاعك و بتاعي اتبعت مع بعضوا، فاديني فكرة لما تستلم الفيزا

رابط هذا التعليق

ممكن سوال هو الناس اللى خلصت الميديكال من فترة ماكتبتش انها استلمت الفيزا يعنى ليه ؟

ولا هما متاخرين صح ؟

شكرا

منور يا عم ميشو

خليييك راقد جنبى كده

و الناس جالها المديكال و احنا قاعديييين

بصراحة حاجة تحزن ان فيه حد ممكن يكون عنده معلومة و كان بيخش لما كان محتاج بس

بس ربك كبير برده و الدنيا دواره

مسيره هيحتاج معلومة برده و هيتعمل معاه اللى بيعملوا معانا ان شاء الله

مجانا أخذتم مجانا أعطوا - أعطوا تعطوا كيلا جيدا ملبدا مهزوزا فائضا يعطون فى أحضانك لانه بنفس الكيل الذى به تكيلون يكال لكم

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

النهارده انا عندي 2 سؤال

انت حبيبى و لازم أضحك بصراحة

هو احنا طالعيييين بلطييم يا عم

تصريح عمل من مصر عشان تهاجر كندا

السؤال ده جاء فى دماغك ازاى

اكيييد السحور كان فيه حاجه !!!!

و شويه شويه هتسألنى اذا كان و جود كفييل بيعجل الفيزا و لا لأ

:) bv:- :rolleyes:

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

يااهلى لو سمحت ادى فرصه للناس ترد انت بتسال السوال وتجاوب وكل حاجه عندك ليها رد اهدى شويه وخلى بالك لحسن تكون متراقب من السفارة . ادى الناس فرصة ترد مش كل سوال رده عندك انت بس فى حاجات كتير مش اى حد يفتى فيها

استكن شويه يمكن يجى لك الميديكال

مجانا أخذتم مجانا أعطوا - أعطوا تعطوا كيلا جيدا ملبدا مهزوزا فائضا يعطون فى أحضانك لانه بنفس الكيل الذى به تكيلون يكال لكم

جبتها من فين دى ؟؟؟؟؟؟

رابط هذا التعليق

يااهلى لو سمحت ادى فرصه للناس ترد انت بتسال السوال وتجاوب وكل حاجه عندك ليها رد اهدى شويه وخلى بالك لحسن تكون متراقب من السفارة . ادى الناس فرصة ترد مش كل سوال رده عندك انت بس فى حاجات كتير مش اى حد يفتى فيها

استكن شويه يمكن يجى لك الميديكال

جبتها من فين دى ؟؟؟؟؟؟

انا فقط برد عليييييك و على استغرابك ان الناس مش بتبعت على المنتدى المستجدات بتاعتها

مش فاهمك

انت فهمت ايه عشان تقولى بسأل سؤال و بجاوب عليه

و فرصة ايى اللى المفروض اديها للناس

هو انا مانع حد يرد ؟؟؟

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

زاش

مساء الخير عي كل اهل المنتدي اللي ياما الواحد كان فعلا الواحد قبل ما يجيله الميديكال كان فعلا بيهون علي الواحد فترة الانتظار

انا زي مانتوا عارفين والحمد لله جالي الميديكال من حوالي 20 يوم

وعملته والحمد لله الدكتور قالنا ان الامور كويسة

المهم انا الان في فترة انتظار الفيزا ان شاء الله واللي بتطلع بتاريخ الكشف الطبي بعديه باربع و خمسة ايام بالاكثر

حبيت اطمنكوا ان الامور ماشية تمام ومحدش يقلق ده طبيعي لانهم من 20 يوم الميديكال جه لاغلب الناس اللي متاخرة زي مثلا فمحدش يقلق الامور

هاقولكم ليه بقا الناس لما يجيلها الميديكال مش بتبان

لانها بتنشغل بالكشف وبعديها كل واحد يبتدي يجهز حاله من تصفية مشروع او تربيط علي بيع حاجات كده حجز تذاكر لان الفيزا بتيجي في خلا شهرين فيكون راح منها شهرين

ربنا يوفق الجميع واسال من الجميع الدعاء

وشكرا

اخوكم الباشا

الف مبروك واقبال الفيزا قريبا ان شاء الله

كنت بسالك لو تكرمت تقولنا مين احسن دكتور كويس فى الكشف الطبى وعنوانه ورقم تليفونه وكمان مين ارخص

ونظام التعامل كويس ولالا

ومين افضل هل الى بيكون مكان الكشف والتحاليل فى نفس العياده ولا مكان اخر

شكرا

السلام عليكم ورحمه الله و بركاته ,,,,, كيف الحال يا صحبه الخير ؟؟؟

الاخ استروفي اسمح لي اني ارد علي سؤالك ده

انا بعتقد و العلم لله ان افضل واحد هتعمل عنده الكشف الطبي هو الدكتور صبري غالي اللي في المعادي لاسباب كتير و خلني انتهز الفرصه دي بالمرة و احكيلك كل اللي حصل معاي في الكشف الطبي

باتصال هاتفي فقط لا غير حجزت ميعاد الكشف الطبي و كان الميعاد هو يوم الاربعاء قبل الماضي و اليوم ده كان موفق اول يوم رمضان الساعه 12.5 الظهر و بعدين باليل احد الاخوه ( اخد بالك يا عم اهلي) اتصل بي وقالي احنا بكرة رمضان ولازم تعرف هل الصيام ده هيأثر بالسلب علي الكشف الطبي ولا لاء ؟؟؟؟؟ انا قلتلوه لاء انا ان شاء الله هروح اعمل الكشف الطبي وانا صيام و ان شاء الله خير باذن الله ( لاسيما اني يوم الاربعاء اللي قبليها علي طول عملت مع نفسي تحليل في معمل جنب البيت علشان اطمن فعملت تحليل فيروس سي و بي و سكر عشوائي و الحمد الله التحاليل طلعت سلبي للفيروسات (سي وبي ) و السكر العشوائي كان 107 علي سلم من 70 : 140 ) .

فيبقي كده انا نوعا متاكد من الحاله بتاعتي الا انه لما الاخ اياها طلبني خلي الفار يلعب في عبي قولتلهوه طيب اقفل وانا هتصل بالدكتور و اسالوه و بالفعل اتصلت بالدكتور و خليني احكيلكو المكالمه كنت ازاي

انا : الو دكتور صبري ( و بالمناسبه كان معاي التليفون الشخصي بتاع الدكتور ,,, فيه احد الاخوه هنا من المنتدي اعطاهولي )

الدكتور : ايوه

انا : ازي حضرتك يا دكتور عامل ايه ؟

الدكتور : تمام الحمد الله

انا : دكتور انا عندي بكرة كشف طبي تبع سفارة كندا الساعه 12.5 فانا الوقتي باتصل بيك علشان اسالك بكرة اجيلك صايم و لافاطر ؟؟؟؟

الدكتور : لا اله الا الله يا بني حد قالك افطر ,,, يا عم صوم و ابقي ادعلينا معاك

انا : (طبعا مش مصدق اللي الدكتور قاله لاسيما ان الدكتور مسيحي) ربنا يخليك يا دكتور

الدكتور : يا اولاد انتو مصعبين الموضوع ليه كده ,,, الموضوع سهل جدا

انا : طبعا وابل من الشكر و الدعاء و خلصت المكالمه علي كده

و تاني يوم رحت في الميعاد بالظبط في الاول الدكتو فتح الظرف اللي السفارة كنت بعتها معايا و اتكلم معايا دردشه عاديه جدا و بعد كده حولني علي الاستقبال ودفعت 620 جنيه فقط لاغير اول عن اخر و حولتني الاستقبال عنده علي العيادة

اول حاجه عملوها معايا اشعه اكس راي علي الصدر

تاني حاجه عينه دم

تالت حاجه عينه بول فقط لا غير

خلاص يا جماعه ,,,, خلاص يا افندم طيب والتراكاينج نامبر علشان اتابع الشحنه بتاعت المديكال بتاعتي قالولي اتصل بينا يوم الخميس الجاي هنديهالك

الخلاصه

اولا الراجل سهل جدا و متعاون جدا

ثانيا هو مكان واحد اللي بتعمل فيه كل حاجه و بكده بيقي المديكال بتاعك خلص

ثالثا الرسوم كلها 620 جنيه فقط لاغير للشخص الواحد

رابعا الكشف الطبي دام لمده حوالي ربع ساعه فقط لا غير

اخير اسال الجميع يا جماعه يدعولي بتيسير العسير

صباح الخير يا جماعة

معلش اسف علي التاخير في الرد

انا كشفت عند الدكتور احمد شكري مصطفي

راجل زي العسل ومتعاون والتمرجي عنده راجل كويس

انا دفعت ليا والمدام 1020جنيه

بس التحاليل والاشعة ليس في نفس العياده

التحاليل في العمارة المقابله لعمارة الدكتور

واللاشعة في عمارة رمسيس

والدكتور في روكسي عند سينما نورماندي

المهم واضح ان الدكاترة متعاونين

علي فكرة شكل التحاليل كده بسيطة

انا صيدلي وعارف الكلام ده

نصيحة محدش ياكل جبنة قديمة قبل التحاليل بمده لانها ممكن تطلع ان عندك فيروس سي

عموما بالتوفيق

لقد علمت انك تستطيع كل شئ ولا يعسر عليك امر

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...