اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بنك معلومات الناجحين فى مقابلات كيبك 2008 و قدمو الفيدرال

Recommended Posts

• الردود 5.5k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

good afternoon Mr.Ahly piease add me to the list i got my CSQ on

26-9-10and sent my federal file on 5-12-10to AbuDhabi visa office

please fill in ur details as per the list

I am in Montreal now living in 31/2 , if any one wants to share renting my appartment , please contact me on ewwd2007@yahoo.com

مهما طال الإنتظار ، إنتصار اليأس عار

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

:Head:يوم جديد بعد اسبوع بعد..........حداشر شهر ولا جديد يا مديكال

Dr/Hajeer وليدنور،جرجس مونتريال،ليندو

مفيش اخبار عن المديكال

لا يوجد جديد كل الميديكل تم تأجيلة الى شهر يناير.

كنت بعثت ايميل للسفارة استفسر عن الميديكل بشهر 11 اي بعد مرور 9 شهور على البروسس. جوابهم كان ان الميديكل بيأخد من 9-12 شهر وانني بمر بمرحلة التشييك الامني .

على كلا السنة خلصت انشاءالله علينا وعل كل المقدمين واول على اخر الميديكل رح يجي سواء اليوم او بعد شهر .والصبر طيب

وكل عام والجميع بخير ومهاجر انشاء الله

رابط هذا التعليق

التوبك دة كاننا في صحراء بيداء لازرع فيها ولا ماء يارب ميدكال لكل الناس اللي مستنية ميديكال

:protest:

we beto3 el visa la2 ya3ni wala eih ?

yewla3o ya3ni md2: ???????

tab hashelek mn el list !!!!!!! ty:)

:P

تم تعديل بواسطة ahly

I am in Montreal now living in 31/2 , if any one wants to share renting my appartment , please contact me on ewwd2007@yahoo.com

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

لا طبعا مقدرش يارب الفيزا للاستاز اهلي بالزات حلو كدة

msh mn 2albek  ;)

msh 7asesha  smk:

shaklek zamalkaweya 

:Ahly:

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

مفيش اخبار عن المديكال

كنت بعثت ايميل للسفارة استفسر عن الميديكل بشهر 11 اي بعد مرور 9 شهور على البروسس. جوابهم كان ان الميديكل بيأخد من 9-12 شهر وانني بمر بمرحلة التشييك الامني .

على كلا السنة خلصت انشاءالله علينا وعل كل المقدمين واول على اخر الميديكل رح يجي سواء اليوم او بعد شهر .والصبر طيب

يعني نفهم من كده أن التشييك الأمني بيكون قبل الميديكال ؟

خلاااااااص الواحد دماغه هاتضرب , هو الامني الأول وبعدين الطبي ولا العكس ؟ :Head:

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
رابط هذا التعليق

:Head::Head::Head::Head::Head::Head::Head:

لسة مدخلتش ان بروسس ياناس داخل على شهرين هف زهقت

تَوَكَّلْ عَلَى الرَّبِّ بِكُلِّ قَلْبِكَ، وَعَلَى فَهْمِكَ لاَ تَعْتَمِدْ

لاَ تَمْنَعِ الْخَيْرَ عَنْ أَهْلِهِ، حِينَ يَكُونُ فِي طَاقَةِ يَدِكَ أَنْ تَفْعَلَهُ. لاَ تَقُلْ لِصَاحِبِكَ: «اذْهَبْ وَعُدْ فَأُعْطِيَكَ غَدًا» وَمَوْجُودٌ عِنْدَكَ.

رابط هذا التعليق

مفيش اخبار عن المديكال

خلاااااااص الواحد دماغه هاتضرب , هو الامني الأول وبعدين الطبي ولا العكس ؟ :Head:

التشييك الامني قبل الميديكل يشمل التشييك على الشهادات الدراسية والحالة الجنائية في كل بلد امضيت فيها اكتر من 6 شهور وشهادات الخبرة والميلاد عقد الزواج وبعد ما يتم التأكيد على صحة كل ما ذكر يتم ارسال الميديكل .

المرفق سوف تلاحظ فية مراحل الفيزا

رابط هذا التعليق

اسمحولى يا جماعة انضم ليكم و اسأل سؤال

بالمناسبة انا لسه منتظر المقابلة يعنى ادعولى احصل على الغالية عشان انضم ليكم

بس ليا سؤال : واحد قعد فى دولة اوروبية تقريبا سنة بعد سن 18

دلوقتى ازاى يجيب police certificate من هناك مع العلم انه معندوش فيزا صالحه دلوقتى و الكلام ده كان من 4 سنين كده

ولا بلاش يجيب سيرة الموضوع ده خالص خاصة ان البسبور اتغير و البسبور الجديد مافيهوش اى دليل على الموضوع ده وميدخلش نفسه فى متاهات

ولا هما ممكن يكتشفوا الموضوع ده و يرفضوا الورق بتاعه

ياريت حد يفيدنى فى الموضوع ده و لكم جزيل الشكر

رابط هذا التعليق

اسمحولى يا جماعة انضم ليكم و اسأل سؤال

بالمناسبة انا لسه منتظر المقابلة يعنى ادعولى احصل على الغالية عشان انضم ليكم

بس ليا سؤال : واحد قعد فى دولة اوروبية تقريبا سنة بعد سن 18

دلوقتى ازاى يجيب police certificate من هناك مع العلم انه معندوش فيزا صالحه دلوقتى و الكلام ده كان من 4 سنين كده

ولا بلاش يجيب سيرة الموضوع ده خالص خاصة ان البسبور اتغير و البسبور الجديد مافيهوش اى دليل على الموضوع ده وميدخلش نفسه فى متاهات

ولا هما ممكن يكتشفوا الموضوع ده و يرفضوا الورق بتاعه

ياريت حد يفيدنى فى الموضوع ده و لكم جزيل الشكر

لطاب شهادة عن الحالة الجنائية لازم تكون دخلت في تلك البلد بطريقة شرعية متل طالب ,مقيم في بلد باءقامة موظف .

يتم طلب تلك الشهادة اما عن طريق سفارة البلد في البلد الي انت مقيم فيها ,او في حالة توفر طلب الشهادة عن طريق السايت للبحث الجنائي لتلك الدولة .

يجب ان تكون جميع البيانات الموجودة في طلبك للهجرة صحيحة ودقيقة وغير مضللة .

يتم السؤال عن مقدم طلب الهجرة من النواحي الامنية وخطرة على المجتمع .

انشاءالله ان اكون قد اوصلت المعلومة

رابط هذا التعليق

مفيش اخبار عن المديكال

التشييك الامني قبل الميديكل يشمل التشييك على الشهادات الدراسية والحالة الجنائية في كل بلد امضيت فيها اكتر من 6 شهور وشهادات الخبرة والميلاد عقد الزواج وبعد ما يتم التأكيد على صحة كل ما ذكر يتم ارسال الميديكل .

ما هو انا في سرك يا باشا وياريت ماتفضحنيش علي العام بصراحة معرفشي فين المرفقات دي :Head:

رابط هذا التعليق

مساء الخير استاذ اهلي ارجو ضمي للستة

1- محامي تاريخ الحصول علي سي اس كيو 26-9-2-تقديم للفدرال5-12- 2010 المهنة مدرسة لغة فرنسية الخبرة 4 سنوات متزوجة لدي طفلين بدون [

رابط هذا التعليق

post-51562-0-71678300-1292605257_thumb.jpost-51562-0-71678300-1292605257_thumb.j

مفيش اخبار عن المديكال

ما هو انا في سرك يا باشا وياريت ماتفضحنيش علي العام بصراحة معرفشي فين المرفقات دي :Head:

رابط هذا التعليق

:Head::Head::Head::Head::Head::Head::Head:

لسة مدخلتش ان بروسس ياناس داخل على شهرين هف زهقت

رومانى ممكن تشوف الايصال اللى طالع لك من السفارة مكتوب الفاميلى نيم بتاعك ايه و اكتبه زيه بالظبط فى الفاميلى نيم

و بالتوفيق إن شاء الله :give_rose:

انا بقالى كده شهرين ان بروسيس :waving:

فاضل بقى اد ايه علشان الجواب المديكال يوصل :Head:

لا تفكر بالامر كثيرا و دع الامر لمن بيده الامر

يستجيب لك الرب فى يوم شدتك ينصرك اسم إله يعقوب

رابط هذا التعليق

شكرا ياصموئيل

الحمد للة باركووووولى دخلت ان بروسيس انبارح ولقيتنى من يوم 24 اكتوبر :110: :110: :110: :110:

انت بقالك شهرين ياصمويل لا دا خلاص هانت اوى

شكلك مستعجل على البرد :rain::rain::rain:

تم تعديل بواسطة romany beshay

تَوَكَّلْ عَلَى الرَّبِّ بِكُلِّ قَلْبِكَ، وَعَلَى فَهْمِكَ لاَ تَعْتَمِدْ

لاَ تَمْنَعِ الْخَيْرَ عَنْ أَهْلِهِ، حِينَ يَكُونُ فِي طَاقَةِ يَدِكَ أَنْ تَفْعَلَهُ. لاَ تَقُلْ لِصَاحِبِكَ: «اذْهَبْ وَعُدْ فَأُعْطِيَكَ غَدًا» وَمَوْجُودٌ عِنْدَكَ.

رابط هذا التعليق

post-51562-0-71678300-1292605257_thumb.jpost-51562-0-71678300-1292605257_thumb.j

مفيش اخبار عن المديكال

بص يا هيمب الصفحة المرفقة دي من موقع وزارة الهجرة الكندية موضحة تغيير وضعك علي موقعهم وده صحيح بس أنا ليا واحد صاحبي أتبعت له الميديكال وفي الإيميل بتاع السفارة قالولوا أن التشييك الأمني لسه بيندينج وده اللي خلّاني أتلخبط و أقول أن الميديكال بيجي الأول وبعدين يتم التشييك الأمني وده اللي في رأيي بيخلي كذا واحد من بتوع الخليج الفيزا بتاعتهم بتتأخر عن شهرين بعد أرسال الميديكال علشان التشييك الأمني بيبقي ساعتها في الخليج وفي مصر وده اللي بيخلي الفيزا تتأخر لكن معظم الناس اللي في مصر واللي ماسافروش بره مصر الفيزا بتاخد تقريباً الشهرين و ممكن أقل

بالرغم إن بالعقل المفروض أنهم مايبعتوش للناس تعمل ميديكال وتصرف فلوس وكمان تدفع فلوس اللاندينج إلا لما يكونوا شييكوا عليهم من الناحية الأمنية ومن ناحية الورق بتاعهم شهادات و كده

يعني الواحد في النهاية لما يجيلوا ميديكال يبقي كده تمام كل شيء والعملية عملية وقت ولا لسه في كلاااااااااااااااااام ؟

ياااااااااااااااااااارب الميديكال يااااااااااااااااااااارب

تم تعديل بواسطة الرحالة باشا

رابط هذا التعليق

شكرا ياصموئيل

الحمد للة باركووووولى دخلت ان بروسيس انبارح ولقيتنى من يوم 24 اكتوبر

انت بقالك شهرين ياصمويل لا دا خلاص هانت اوى

شكلك مستعجل على البرد

يا رااااااااااااااجل ... الف مبرووووووووووك

دنا اللى هظغرطلك

:110: :110: :110: :110: :110: :110: :110: :110:

القى خبزك على وجه الماء فإنك ستجده ولو بعد حين

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...