اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مدرسة الأخلاق الحميدة المشتركة بنين .!!!!

badroora

Recommended Posts

ميستر يا ميييييييييييستر

نظرت ناش الى أمانى و قالت : الراجل ده أنا فى يوم من الأيام حأقتله..

ردت أمانى : ابقى قوليلى امتى عشان أجى اتفرج...

حضرتك عبرت عن روح الطالب المثالي ببراعه... clp:: md2:

طبعا طقم الطالبات جالاكسى و ناش و أمانى ماقدروش يعملوا حاجة نظرا لأن أوزانهم التقيلة أجبرتهم على احترام قانون الجاذبية الأرضية...

حضرتك برضه عارف كتر القاعده في الخليج..أكل ومرعي وكدهوت... :angry:

بصراحه نقلت لوحه مدرسين الألعاب بالظبط....

وبعدين يادي يتبع دي كل شويه...أنا كنت بقول يتبع بعد ما أخلص عشر صفحات مش عشر سطور ty:) clp::

ايه الحصه اللي طلعت روحنا دي clp::

صن ضحكة الأطفال يارب

فإن هي غردت في ظمأ الرمال أعشوشبت

لكن إن زودوها وبكيوا ..ونكدوا ..... هايتلطشوا

رابط هذا التعليق

• الردود 243
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

النهارده حنبدأ تاني حصه ماث ......يلا بقي نشغل أمخاخنا ونمشي اللقمه ونستفيد من الأكل اللي أتهبر من كام يوم

مييييييييستر ياااااا ميستر....

حضرتك اولا مغالط في حصه...هي فين الحصه الأولي دي؟؟

ثانيا حضرتك بتطلب مننا المستحيل..قال نشغل مخنا قال.....طب استني اسال أماني ولا جلاكسي ولا بدريه....يعني ايه مخ....هايقولوا اللي بيتعمل بانيه صح؟؟ فياريت حضرتك من الاول وبراحه تشرح الجزأ اللاتيني اللي تحت ده....

وخصوصا الجمله اللي بتقول.....

لو فرضنا أن الحروف الأنجليزيه

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

حنمثلها بالأعداد

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.

يلا نحسب الكلمه دي hard work

العمل الجاد يوصلنا ل98%

H-A-R-D-W-O- R- K

8+1+18+4+23+ 15+18+11 = 98%

طب ودي

knowledge المعرفه

توصلنا 96%

K-N-O-W-L-E- D-G-E

11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5 = 96%

لكن ....المسلك. أو طريقة التفكير .....attitude

حيوصلنا ل 100%

A-T-T-I-T-U- D-E

1+20+20+9+20+ 21+4+5 = 100%

يانهاري.... ty:)

حضرتك فهمنا دي علشان نفهم اللي بعدها.....

والعيال اللي ورا قاعدين يرغوا ومش فاهمين منهم حاجه ...اضربهم حضرتك :angry:

صن ضحكة الأطفال يارب

رابط هذا التعليق

ما تخافوش يا بنات :angry: ...........هخلي بابا يشتريلنا الامتحانات..........وممكن ساعتها ننجح ty:)

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

انا ملاحظ ان المدرسة مفيش فيها ولا تلميذ مشاغب

انا دايما كنت بحب الدور ده وكنت دايما بعمل مشاكل في المدرسة وده من الابتدائي وانا بحب المقالب حتى في الناظر

خرج الثعلب يوما في رداء الواعظين

ومشى في الأرض يهذى ويسب الماكرين

رابط هذا التعليق

أول مرةيابدرية تفوتك فوتة طب انا كنت عيان ويادوب بفتح الجهاز لمدة نص ساعة الاقى نفسى كدةعضو هيئة تدريس ونائب مدير وأشوف مين السادة الزملاء الاقى فطاحل المنتديات والطلبة لا يقلون عنهم أعملك اية فى

المطب دة يابدردر دنا حتى محضرتش خطبة ولا مداخلة علشان اتعرف بالسادة الأعضاء او الطلبة

أقول ايية ربنا يسمحك ...وبعدين ياستى انتى اعلنتى انها مدرسةبنين ازاي تبقى مشتركة بنين انا لوضحكت هتزعلى خليها فى سرك بينى وبينك كدة خالصين يا جميل انتى ما بلغتنيش بأن حضرتك عينتينى نائب وما أدراكى بنائب فى دول العرب ؟؟ المهم انا متشكر بس ياريت كنتى بعتى لأخوكى الغلبان أميل ولا حتى تبسبسى لية او تشاورى علشان كنت اتنفض من العيا وأفتح الجهاز ويجعلة عامر ياست بدردر

سورى سورى سورى يا فندم والله غير مقصودة انا كنت عملاها مفجأة انك ترجع بالف سلامة وتلاقي وظيفة كويسة فى مدرستى ...مسامحة يا كبير :roseop:

والله ما بعت لاى حد اميل هما اتكعبلوا فى الموضوع زيك بالظبط ........عموما عندى وانا عرفه طيبة قلبك وسماحتك هتسمحنى على طول صح ......يلا

........... :roseop::roseop: صباحك ابيض نادي بالصلاطو ع النبي

سؤال بغيء منكن .......... :lol:

انت ليه فى اقتباسك لكلامى سبت كل المدرسين والمنهج اللى بيدرسوا ومجتش غير على ميس جفة فهلوة وكبرتها بتاع خماشر مرة ؟! :roseop:

ميس نجفة ........مدرسة فهلوه وعلم نفس

على فكرة الاسم دا اخد شهرة كبيرة قوى اكتر من اسمي الاولانى نجفة المغرورة ...........ومن حلاوته حسة ان الناس هتبدأ تمسي بناتها به اقتداء بميس

نجفة فهلوة

مللاحظة كدا ع الماشي

متنساش انى ممرضة وقوة الملاحظة صفة من صفاتى ...... :blink:

تم تعديل بواسطة Badria Mekkawy

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

استاظ شامى .....قطعت نفس التلبة ................. :roseop:

العزيز مصري جدا .........احيك على هذا الدرس القيم الجميل طريقة ممتعه يا بخت ولاد حضرتك بك هما لو اتستخدموا طريقتك فى المدارس كانوا

حببوا الناس فى العلام .......بجد تسلم ايدك ... :roseop:

العزيز رمضان .......مستعجلش على رزقك ثم انت طالب كسول مش بتشترك معانا .......... :roseop:

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

ما انتي حضرتك عارفة اني مش فاضي علشان بشتغل بعد المدرسة علشان اجيب مصاريف السجاير

خرج الثعلب يوما في رداء الواعظين

ومشى في الأرض يهذى ويسب الماكرين

رابط هذا التعليق

رحت المدرسه عشان حصه الطبيعه يوم الاربعاء من كل شهر

الولاد اتاريهم بيذاكروم عشان الامتحانات ومحدش سائل فيا

قلت لهم اللي ذاكر ذاكر والعمليه في النمليه وشدوا حيلكم

بعد العيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــد

سبحان الله العظيم

سبحان الله وبحمده

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

ايه يا جماعة هو انا كل ما اقوم الصبح والبس واجى المدرسة الاقيها قافلة كدة ؟ فى ايه ياترى؟

ابلة بدرية ابلة بدريه عمالة انادى عليكى وانت ولا هنا مشغولة فى حكاية السهل والوهم . طيب احنا ذنبنا ايه دلوقت

يعنى تروح علينا السنة ولا ايه ؟ وبعدين تقولو علينا خيبانين ومشاغبين ....... اهو انتم اهو اللى مش راضيين تفتحوا

ولا يمكن علشان الاستاذ سهران مشغول بالامورة الجديدة خلاص نستنى بعد السبوع ونشوف .

شوفلكم حل هتفتحوا ولا مش حتفتحوا اقول لولى امرى يتصرف معاكم بقى علشان ميجبش عليا غلط لما اسقط فى الامتحانات

الصداقة كنز لا يفنى لازم نحافظ عليه

رابط هذا التعليق

:waving:

:roseop::roseop::roseop:

:roseop::roseop: wst:: :cry:

الميس نجفة اعتزلت الفن

و مش حنبقى نشوفها تانى على الشاشة

كله فى رقبة الطالبات الشقيات

امانى و زهره و ناش

انتوا اللى طفشتوا ميس نجفة md2:

أقلل عتابك فالبقاء قليل...و الدهر يعدل تارة و يميل

رابط هذا التعليق

من أعز التوبيكات إلي قلبي...وكنا نكتب فيه ونحن نشعر بالسعاده الحقيقيه علي هذه اللمه الحلوة..

ومما أذكرة إنني كتبت مداخلتي في حوش المدرسه...ودرجه حرارتي قاربت علي الأربعين..ووقتها لم اكن اعرف ما الذي أكتبه أو اين حروف الكي بورد أصلا...

للاسف كل شيء حلو لابد له من نهايه...ونتمني أن تكون نهايتنا حلوة...

وحينما يقال أننا كنا ذكري....تكون ذكرانا حلوة وعطرة ..واخلاقنا الطيبه هي الشاهده علينا ..وليس النقيض والعياذ بالله...

بدريه...لك وحشه غير عاديه..وطالما أنتي غائبه..إلا اننا جميعا نذكرك بكل الخير والود والحب..ومثال علي البنت المصريه الجدعه الأصيله...

واثقه إنك ستعودي اقوي مما كان....فمن عرف معني الغربه وصارعها ...يستطيع التأقلم مع كل شيء وكل موقف ..ويستطيع ببساطه أن يجبر الظروف أن تطيعه وليس العكس..

ربي يحفظك ويحميكي..وينير طريقك وقلبك...ويحقق لك كل ما تتمنينه لنفسك...بل وافضل ألف مرة...

نهله :roseop::roseop:

صن ضحكة الأطفال يارب

رابط هذا التعليق

ومين سمعك يا نيشو...انا مفتقده بدريه :wub: (ابله نجفه) جدا جدا جدا جدا :cry: :cry1:

ان شاء الله هترجع لنا بألف سلامه وبتألق اكبر من الاول..... :roseop: احنا ما نستغناش عنها وهي عارفه كدا كويس والله :)

وبعدين انا كدا هسلم الشيك لمين............. :roseop:

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

كل التحية لبدرية

وعندك كل الحق يا ناش

مابيدومش الا الكلمة الطيبة

والذكرى الطيبة

مش العكس

وواضح يا جالاكسى

ان الشيك دة مش طالع بنفس راضية

مش مسامحة فية يعنى :roseop:

رابط هذا التعليق

ايون. :roseop: ...انا بابا اداني الشيك في ايدي ومحلفني اسلمه لابله نجفه يدا بيد :) ....ربنا يرجعهالنا قريب بالسلامه يارب :roseop:

مش عارفه ليه يا حسام كلامك مش مريحني....شكلك كدا راسم ع الشيك :cry1: ......ياتري مين وراك يا حسام :wub: :cry:

رابط هذا التعليق

بنتنا العزيزة galaxy

حرصا من ادارة المدرسة على مصلحة الطلبة و بمناسبة قرب الاجازات و غلاء الاسعار و شراء الهدايا للأهل و الأحباب فى مصر.......فاحنا عايزين الشيك أحسن يضيع منك.......و بالله التوفيق..!!!!

الاستاذ الشامى

كن كما قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :

ان لله عبادا أختصهم بقضاء حوائج الناس حببهم في الخير وحبب الخير اليهم انهم الامنون من عذاب الله يوم القيامة )

رابط هذا التعليق

ايون. :roseop: ...انا بابا اداني الشيك في ايدي ومحلفني اسلمه لابله نجفه يدا بيد wst:: ....ربنا يرجعهالنا قريب بالسلامه يارب :)

مش عارفه ليه يا حسام كلامك مش مريحني....شكلك كدا راسم ع الشيك smk: ......ياتري مين وراك يا حسام i*: i*:

لولا ان الشيك ده للغالية بدرية كنت قلت النقابة محتاجة شوية مصروفات وفكرتك ان عليكي اشتراكات متأخرة للخزنة :lol: وفي النهاية كنتي هتطلعي مديونة wst::

بس بدرية ليها وضع تاني ، وانا بنادي علي بدرية ترجع تاني في اقرب فرصة علشان تلحق الشيك قبل ما يضرب اكسبير :wub: ، مش عارف حاسس ليه ان الشيك ده له تأثير سحري ، وهيخلي بدرية تقطع اجازتها و تيجي تستلمه في اقرب فرصة :wub:

لاننا فعلا مفتقدينك جدا

تم تعديل بواسطة Einstein

يا باب أيا مقفول .. امتى الدخول؟

صبرت ياما واللى يصبر ينــــول

دقيت سنين والرد يرجعلى : مين؟؟

لو كنت عارف مين أنا؟ ... كنت أقول

عجبي!!!!!!!!

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

يااااااااه فين الطلبة والمدرسين والناظر وميس نجفة والكنتين ومدرس التربية الرياضية

وناش وهبة وجلاكسي ...جويرية وامانى وزهرة . وباقي البنات .....وانشنتين وحسام ...........وكل الناس

المدرسة من غير الناس مستحيل تنداس :) :roseop:

تم تعديل بواسطة Badria Mekkawy

.

رابط هذا التعليق

ابله نجفه :roseop: ..........انا كل يوم اجي وافضل مستنيه علي باب المدرسه .....محدش بيفتح......مش عارفه بقي ..بصراحه بابا زعلان من الموضوع دا اوي. :) ...........كدا مستقبلنا انا وزمايلي هيضيع....... :roseop:

رابط هذا التعليق

طيب يا حبيتى قطعتى قلبي لمى الطلبة وهنستأنف المدرسة من جديد

كنت مشغولة فى بنتى كورولا واول مدفنتها وخلصت الاربعين ........جيت على طول اهو

يلا نعوض اللى فات

وتحيا مدرستنا الجميلة .........تعيش تعيش تعيش

.

رابط هذا التعليق

حمدا لله على السلامة

ده أحنا نسينا كنا بنشتغل أيه أصلا في المدرسة ......... ياللا فكرينا و أتوكلــــي على الله و خشي برجلك اليمين .....

من لي سواك .. و من سواك ... يرى قلبي و يسمعه

كل الخلائق ظل في يد الصمد ... أدعوك يا ربي فاغفر ذلتي كرما

و أجعل شفيع دعائي حسن معتقدي

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...