اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الشنطه دي فيها ايه؟

galaxy

Recommended Posts

شنط البنات عالم واسع...كل بنت معاها شنطتها...........كل شنطه فيه شخصيه صاحبتها.............وسواء كانت بنت او زوجه او ام..............الشنطه دي حاجه مقدسه فيها عالمها وكل اللي بتحتاجه وهي بره بيتها.............. :roseop:

في بنات في شنطها كتب...........ماكياج....ورق........سلف ديفنس........... توك.................ادويه.............فتله وابرة wst:: ............دبابيس.........ادويه

كمان الامهات الجدد لازم تلاقي دايما معاهم حفاظات او ببرونه :roseop:

اول ما دخلت الكليه كنت فرحانه اوي..........بقيت كبيرة وهشيل شنطه. ...........وكل طقم بقي بشنطته.........اللي كبيرة واللي صغيرة........ wst:: ..............بس للاسف بالتجربه الشنطه الكبيرة في الكليه تكسب. :lol: .......بقت شنطتي مليانه ورق واقلام وموبايل علي انابيب وماسك الانابيب وسندوتشات ونظارة الشمس وفلوس مرميه في كل جيب شويه ومصحف ورق اغلفه شيكولاتات علي شيبسي وبسكويت وطبعا البالطو و النوت بوك المقدسين......................الله لا يعيدها ايام ;)

افتحي شنطتك دلوقتي وقوليلنا فيها ايه .....وليه؟؟؟....من وحي اللحظه يعني............علي فكرةفي هدايا لكل اللي يشارك wst:: ................شنط من اشيك واحلي الماركات.............بنصفي يا جماعه................اغتنموا الفرصه :roseop:

عموما هبدأ بشنطتي ................هجيبها حالا واقول بصراحه فيها ايه................فاصل ونواصل................... :)

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

• الردود 55
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ليه بس الكسوف دي .........

والله موتنيى من الضحك الشنطة اللى خرجت بها دلوقتى شنطة الحوادث

شنطتى دلوقتى فيها يا ستى الاتى ...........

محفظة جلد طبيعي م الغالية كانت هدية عيد ميلادي من 4 سنوات ....... :roseop:

2 موبايل ..............

ام بي ثري

محضر من المرور بتقرير الحادث الاخرانى :roseop:

ورقة من A.T M ماكنية سحب الفوس

وصل تنظيف العربية

30 فاتورة مشتريات من ساعات ماجت البحرين

شوية ورق على كام قلم فى بكاب ومن غير كاب

بنادول اكستر

هاند لوشن بكحول لزوم تظهير الايدي wst::

وانا باحط مكياج يكفيي للمشوار اللى رايحاه فمش محتاج اكسترا فى شنطتى :roseop:

شوبة مناديل هاندي

برفيوم لزوم لو حد اغمى عليه فى اى لحظة

كتاب .. عن الشخصية الطاموحة اساسي :)

وبس

منك لله كسفتينا :lol:

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

مستنية من ساعتها تبداى بشنطتك يا جلاكسى مبداتيش قلت اقول انا ابدا لقيت بدرية سبقتنى

شوفى يا ستى شنطتى عادة يا جلد طبيعى يا فرنيه ( خليكى عارفة كدة علشان الهدية)

دايما بخرج وشنطتى فيها البطاقة او جواز السفر

بوك الفلوس وده اهم حاجة فى المشوار

ذجاجة برفان صغيرة تحسبا لدوخة او وجود جو خانق اتوجد فيه

باكو مناديل

النظارة اصل صحبتك يعنى نظرها مش ولابد عند قراءة الجرائد او الكلمات المنمنمة

الموبايل وده اهم حاجة برضه معايا

مفكرة صغيرة وقلم جاف تحسبا لكتابة اى شئ فى الطريق او المشوار اللى ريحاه

مراه صغيرة اشوف فيها كل فترة الطرحة احسن يكون شعرى باين منها

باكو بسكوت لوكس ولبنان شكلتس احيانا

خلاص متهيالى قلت كل اللى باخده معايا فى الشنطة

كدة برضه تدخلى جو شنطنا طيب اما اشوف الهدية وبعدها يفرجها ربنا

الصداقة كنز لا يفنى لازم نحافظ عليه

رابط هذا التعليق

بدرية اعترفت و قالت

محفظة جلد طبيعي م الغالية كانت هدية عيد ميلادي من 4 سنوات .......

2 موبايل ..............

ام بي ثري

محضر من المرور بتقرير الحادث الاخرانى

وصل تنظيف العربية

بنادول اكستر

هاند لوشن بكحول لزوم تظهير الايدي

وانا باحط مكياج يكفيي للمشوار اللى رايحاه فمش محتاج اكسترا فى شنطتى

شوبة مناديل هاندي

ايه ده...

دا انتى غنية بئى :roseop:

أقلل عتابك فالبقاء قليل...و الدهر يعدل تارة و يميل

رابط هذا التعليق

شنط البنات عالم واسع...كل بنت معاها شنطتها...........كل شنطه فيه شخصيه صاحبتها.............وسواء كانت بنت او زوجه او ام..............الشنطه دي حاجه مقدسه فيها عالمها وكل اللي بتحتاجه وهي بره بيتها..............

في بنات في شنطها كتب...........ماكياج....ورق........سلف ديفنس........... توك.................ادويه.............فتله وابرة ............دبابيس.........ادويه

هذا هو عالم حــواء وبالمقابل ايضا البــوك او المحفظــه للرجل .. لا تقل عن الشنطه

ولكن في نظري ان شنطه المرأه تكون اجمل واشيك .

فغالبا الرجل يحتفظ بالاوراق القديمــه التي لا داع لها حرصا منــه . ولكن حــواء تحتفظ بكل ما هو جديد في الشنطه

شفتو المفارقات ايــه .؟؟

تستغرق مناقشة المسائل التافهة وقتاً طويلاً لأن بعضنا يعرف عنها أكثر مما يعرف عن المسائل الهامة

رابط هذا التعليق

تصدقوا بالله......لا إله إلا الله.....

بيكون يوم كئيب لو اضطريت امسك فيه شنطه...أحب بصراحه عيشه الحريه....يعني ياسر يمسك الموبايل بتاعي وأحمد ياخد نضارتي الشمس...

وانا أمشي طرزان......فيه عداء رهيب بيني وبين الشنط....

فقط في حاله واحده أمسكها ..لو رايحه المطار للسفر ..لزوم الجوازات والتذاكر فقط....

بالضبط عندي 4 شنط..واحده سامسونيت الكلاسيك الكئيبه اللي لونها زيتي في بني....اشتريتها علشان لونها... :blink:

ولما ربنا كرمني اشتريت واحده وكنت طايرة فيها...وأتصلت بصحباتي هنا....وكوهين في مصر...والكل بأة يقولي مبروك ياناش ...أخيرا ربنا كرمك...واشتريتي شنطه.. sch:

لما نزلت مصر وأنا في المطار لقيت كوهين حبيبتي بتبص للشنطه بقرف..وتقولي بجد انتي بقيتي أولد فاشن....خبي القرف ده لو حد شافك هايعملك فرح. :sad: ...بجد جرحت مشاعري

صاحبتي الأنتيم في مصر جابتلي هديه شنطتين واحده دهبي كبيرة وشيك ...هما بصراحه اللي بيقولوا شيك...وواحده صغيرة وطويله شويه..ولونها فضي رمادي...تووووحفه....برضه هما اللي بيقولوا أنها تحفه مش أنا..... bngn::

لو فتحت أي شنطه فيهم...وربي ماهاتلاقوا فيها حاجه ....بالكتير أوي.....فلوس الفسح واللذي منه.....

ياربنا بتخنق والله بجد فعلن فعلن منها.....

هبه.................................................فين اللي في شنطتك؟؟؟ :roseop:

قديم......محدش احسن من حد...أنا كمان معنديش شنطه .... smk:

صن ضحكة الأطفال يارب

فإن هي غردت في ظمأ الرمال أعشوشبت

لكن إن زودوها وبكيوا ..ونكدوا ..... هايتلطشوا

رابط هذا التعليق

فعلن فعلن يا ناش بقت عندك مشكلة فى اللغة و مشكلة عويصة جدن جدن

اما بالنسبة للشنطة

انا غالبا محبش الشنط

بس حاليا الظروف اضطرتنى انى اشيل شنطة كبيرة زى شنطة اللابتوب عشان الكتب الكبيرة اللى بروح بيها الكورس

طبعا الشنطة ما شاء الله واسعةو برحة و عليها من برة شعار اوراسكوم--->يا فرحتى

بس مفهاش اى حاجة بناتى خالص :blink:

لا مكياج و لا برفان

ممكن مناديل

محفظة--->شبه فاضية والحمد لله bngn::

موبايل

اقلام كتييييرة تقدروا تقولوا عندى هواية جمع الاقلام

نوته صغيرة لو احتجت اكتب حاجة

كتاب programming with C sharp

و الله يوم هنا يوم ما نخلص الكتاب ده لانه تقيل و كبير فى حجم القاموس او المعجم

بس و الله دا كل اللى فيها

و الله اللى يشوف شنطتى يقول شنطة ولد :roseop:

أقلل عتابك فالبقاء قليل...و الدهر يعدل تارة و يميل

رابط هذا التعليق

استاذ قديم .............الشنطه تتساوي مع المحفظه...............يبقي عايزين نعرف محفظتك فيها ايه.......... bngn::

انا وعدت اقول شنطتي فيها ايه..................هي جنبي دلوقتي وفيها........... :roseop:

محفظه جلد طبيعي برضه با بدور بس سودة وفيها الورق والكروت المهنيه.

بوكيت فضي صغير للفلوس ....ودا لاني اجدع واحده توقع فلوس عشان كدا الورق في المحفظه والبوكيت للفلوس عشان لو ضاعت الورق يفضل موجود.

بمناسيه الفلوس انا بجد عمري ما عرفت معايا كام..........ولو اخدت بقيه فلوس بعد ما اشتري حاجه يفضلوا بلفتهم ولما اخد فلوس تانيه بفضلوا جنبهم بلفتهم برضه............يعني كل شويه مستقلين بذاتهم. :sad:

موبايل ...شاحن ....سماعه الموبايل...بصراحه بسمع بيها الحاجات اللي مسجلاها ع الجهاز.... sch:

نظارة الشمس .

تذكرتين دخول لحديقه الممزر.

مصحف صغيروكتاب الاذكار.

مناديل معطرة.

مناديل عاديه.

مفاتيح البيت والاوضه بتاعتي والصيدليه.

كارت العاب كارفور كان بيلعب بيه ولاد اختي ........بس لسه فيه رصيد . smk:

قلم جاف ازرق.

ظرف في باكيتات شاي اخضر.......3 باكيت........كنت واخداهم الصيدليه معايا.عشان كل اللي هناك شاي عادي وانا بحب انوع يعني.

مسكن للطوارئ.......بلاستر....دبابيس مشبك.

بس برضه ساعات كتير بخرج من غير شنطه...........واحط الضروري في جيوبي................... :sos:

الهدايا جاهزة يا جماعه..............بنقول بنصفي..............فرصه :blink:

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

ليه بس الكسوف دي .........

والله موتنيى من الضحك الشنطة اللى خرجت بها دلوقتى شنطة الحوادث

شنطتى دلوقتى فيها يا ستى الاتى ...........

محفظة جلد طبيعي م الغالية كانت هدية عيد ميلادي من 4 سنوات ....... :blink:

2 موبايل ..............

ام بي ثري

محضر من المرور بتقرير الحادث الاخرانى smk:

وصل تنظيف العربية

بنادول اكستر

هاند لوشن بكحول لزوم تظهير الايدي :roseop:

وانا باحط مكياج يكفيي للمشوار اللى رايحاه فمش محتاج اكسترا فى شنطتى bngn::

شوبة مناديل هاندي

كتاب .. عن الشخصية الطاموحة اساسي :sad:

وبس

منك لله كسفتينا sch:

بدريه دايما في طليعه المتطوعين................قصدي المشاركين.................كل دا يا بدرو ....كدا يلزمك بقي شنطه كبيرة.............طلبك عندي.............و ان شاء الله تعجبك...........ما عجبتكيش نغيرها ....الهدايا كتير

تم تعديل بواسطة galaxy

رابط هذا التعليق

معلش يا هبه.....عديها يوة :roseop: :blink:

و الله اللى يشوف شنطتى يقول شنطة ولد

لا يا قلبي دي شنطه طالبه نجيبه....مش ولد..... bngn::

ربنا يوفقك علي طول في كل حياتك......بجد أنتي مثال رائع للبنت المتفوقه العبقريه.... :sad:

صن ضحكة الأطفال يارب

رابط هذا التعليق

انا بقى استأذنت مراتي وفتحت شنطتها شوفوا معايا جواها ايه

ورق كتير كتير مليان شغابيطومرسوم فيه قلوب وحاجات غريبه كده

ومكتوب فيه بحبك يا ميس..........

وقلمين روج

مسكره

قلم كحل

اقلام فلوماستر وoil pastel معظمها مكسره ومبهدله الدنيا جوه الشنطه

مناديل ورق مستعمله

وكيس مناديل

اغلفة شكولاته جالاكسي كتيييييييييييير

محفظه صغيره فيها صور 3 بنات زي القمر وولد زي العسل( دول ولادي) وصوره ليا و6 صور مختلفه ليها

المشكله اني لا لاقيت معاها بطاقه ولا حتى رخصه ولا اي اثبات شخصيه خالص خالص

وكمان شنطتها مفيهاش ولا مليم

قالتلي لأنها مش بتخرج لوحدها ابدا انا على طول معاها هتشيل فلوس ليه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! ماهو انا الي بدفع على طول الخط :wub:

والرخصه سايباها في العربيه

وبس ايه رأيكم في الشنطه ديه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رابط هذا التعليق

انا بقي الشنطة شئ مهم بالنسبة ليا جدا قصدي بالنسبة للي حواليا

واحدة زميلتي كل ما تشوفني متعرفنيش تسلم عليا علي أني واحدة تانية ( عشان النقاب )

المهم انا قلتلها خلاص علميني بالشنطة ووريتها الشنطة بتاعتي فقالتلي حتبقي المشكلة لو غيرتي

الشنطة فوعدتها بصراحة اني مغيرهاش :wub:

بس لازم شنطة الشغل تبقي كبيرة كدا يعني عاملة زي المخلاة و مليانة كراكيب بعمل جرد أسبوعي عشان أرمي كميات الأوراق اللي ملهاش لازمة فيها

اما المحتويات ايه

البطاقة - الموبيل - قلم - أوراق - مصحف - كارنيهات

بس هيا بتنفعني عشان كبيرة و انا ماشية اي حاجة اشتريها احطها فيها

ميرسي علي موضوعك الجميل

الا بذكر الله تطمئن القلوب

رابط هذا التعليق

استاذ قديم .............الشنطه تتساوي مع المحفظه...............يبقي عايزين نعرف محفظتك فيها ايه..........

انا وعدت اقول شنطتي فيها ايه..................هي جنبي دلوقتي وفيها...........

عامة لا احد يرضي انك تفتح محفظـته او شنطتــه. ويعتبرها من الاسرار الخاصـه وبيــه . مع انو ما فيها حاجــه سريــه

زي ما الاستاذه .جلاكسي كشفت اوراق محفظتها حان الان نكشف الاوراق ..... هههه ولا يوجد اسرار بعد اليــوم

الخزنه الاول يوجد بالمحفظـه بطاقات ( اثبات الشخصيـه ) رخصه القياده . بطاقه الصراف الالي . بطاقه تامين . بطاقه المستشفي

الخزنه الثانيه من المحفظه. اوارق قديمـه غير مهمه لكن يمكن تكون مهمه . مثل مكتب حجز في ضبا . صار له اكثر من ثلاث سنوات في المحفظه . . بطاقه اكتساب من العثيم ( الاخوان المقيمين بالسعوديه يعرفوها اكثر ) ورقـه من مكتب شحن استنا توصل او يتصل بيا صديقي عشان ارميها . . فاتوره من ايكيا عشان ارجع البضاعه خلال المده ..

الخزنه الثالثه .نوتــه صغيره لارقام الهواتف قبل اختراع الموبايل عفا عليها الزمن . بس مستخسر ارميها عشان فيها كتابات حلوه وكل ما اشوفها افكر اصحابي فيهــا . لها نكهه جميله افضل من كتابه الارقام في الموبايل . لكن ....

مرات يلتصق في زوايا المحفظه بقايا حبات اللب.

ودي كل الاسرار ......... لا سر بعد اليــوم مع جالكسي

تستغرق مناقشة المسائل التافهة وقتاً طويلاً لأن بعضنا يعرف عنها أكثر مما يعرف عن المسائل الهامة

رابط هذا التعليق

]

مستنية من ساعتها تبداى بشنطتك يا جلاكسى مبداتيش قلت اقول انا ابدا لقيت بدرية سبقتنى

شوفى يا ستى شنطتى عادة يا جلد طبيعى يا فرنيه ( خليكى عارفة كدة علشان الهدية)

دايما بخرج وشنطتى فيها البطاقة او جواز السفر

بوك الفلوس وده اهم حاجة فى المشوار

ذجاجة برفان صغيرة تحسبا لدوخة او وجود جو خانق اتوجد فيه

باكو مناديل

النظارة اصل صحبتك يعنى نظرها مش ولابد عند قراءة الجرائد او الكلمات المنمنمة

الموبايل وده اهم حاجة برضه معايا

مفكرة صغيرة وقلم جاف تحسبا لكتابة اى شئ فى الطريق او المشوار اللى ريحاه

مراه صغيرة اشوف فيها كل فترة الطرحة احسن يكون شعرى باين منها

باكو بسكوت لوكس ولبنان شكلتس احيانا

خلاص متهيالى قلت كل اللى باخده معايا فى الشنطة

كدة برضه تدخلى جو شنطنا طيب اما اشوف الهدية وبعدها يفرجها ربنا

اماني الجميله f((: .............ايه يا عم الشنطه دي....بسيطه ومفيده............كل حاجه وليها حاجتها.......المرايه لزوم الطرحه ............البرفيوم لزوم الانعاش.................الشيئ لزوم الشيئ. :Thumbsup: ....................تصدقي ان شنطتي مافيهاش مرايه..................بس مش عارفه ليه برضه مش بحط واحده في الشنطه...........عموما حيث بقي انك بتحبي الشنط الجلد الطبيعي او الفرنيه...............احب ابشرك انك كسبتي معانا...........حاجه كدا بسيطه ...........شكلك كلاسيكيه يا موني :roseop:

رابط هذا التعليق

تصدقوا بالله......لا إله إلا الله.....

بيكون يوم كئيب لو اضطريت امسك فيه شنطه...أحب بصراحه عيشه الحريه....يعني ياسر يمسك الموبايل بتاعي وأحمد ياخد نضارتي الشمس...

وانا أمشي طرزان......فيه عداء رهيب بيني وبين الشنط....

فقط في حاله واحده أمسكها ..لو رايحه المطار للسفر ..لزوم الجوازات والتذاكر فقط....

بالضبط عندي 4 شنط..واحده سامسونيت الكلاسيك الكئيبه اللي لونها زيتي في بني....اشتريتها علشان لونها... :Thumbsup:

ولما ربنا كرمني اشتريت واحده وكنت طايرة فيها...وأتصلت بصحباتي هنا....وكوهين في مصر...والكل بأة يقولي مبروك ياناش ...أخيرا ربنا كرمك...واشتريتي شنطه.. :wub:

لما نزلت مصر وأنا في المطار لقيت كوهين حبيبتي بتبص للشنطه بقرف..وتقولي بجد انتي بقيتي أولد فاشن....خبي القرف ده لو حد شافك هايعملك فرح. :sad: ...بجد جرحت مشاعري

صاحبتي الأنتيم في مصر جابتلي هديه شنطتين واحده دهبي كبيرة وشيك ...هما بصراحه اللي بيقولوا شيك...وواحده صغيرة وطويله شويه..ولونها فضي رمادي...تووووحفه....برضه هما اللي بيقولوا أنها تحفه مش أنا..... :roseop:

لو فتحت أي شنطه فيهم...وربي ماهاتلاقوا فيها حاجه ....بالكتير أوي.....فلوس الفسح واللذي منه.....

ياربنا بتخنق والله بجد فعلن فعلن منها.....

هبه.................................................فين اللي في شنطتك؟؟؟ f((:

قديم......محدش احسن من حد...أنا كمان معنديش شنطه .... :sad:

تعرفي يا نيشو.............انا كمان ساعات كتير بخرج من غير شنطه......بعد ما كان الواحد فرحان بالشنط بقي اول ما دخلنا الكليه وحركات.......... بقيت دلوقتي ازهق ويادوب المحفظه في جيب والموبايل في التاني.............وشكرا....................بس بجد بحب موت الاحذيه والشنط والايشاربات.............الحاجات اللي ممكن تجذبني اشتريها...............بس عشان صراحتك ههديكي بورتوفيه كدا صغير عشان المناسبات السعيده..................

رابط هذا التعليق

اما بالنسبة للشنطة

انا غالبا محبش الشنط

بس حاليا الظروف اضطرتنى انى اشيل شنطة كبيرة زى شنطة اللابتوب عشان الكتب الكبيرة اللى بروح بيها الكورس

طبعا الشنطة ما شاء الله واسعةو برحة و عليها من برة شعار اوراسكوم--->يا فرحتى

بس مفهاش اى حاجة بناتى خالص :roseop:

لا مكياج و لا برفان

ممكن مناديل

محفظة--->شبه فاضية والحمد لله :sad:

موبايل

اقلام كتييييرة تقدروا تقولوا عندى هواية جمع الاقلام

نوته صغيرة لو احتجت اكتب حاجة

كتاب programming with C sharp

و الله يوم هنا يوم ما نخلص الكتاب ده لانه تقيل و كبير فى حجم القاموس او المعجم

بس و الله دا كل اللى فيها

و الله اللى يشوف شنطتى يقول شنطة ولد :sad:

فعلن زي ما قالت نيشو .............دي شنطه الطالبه النجيبه............ :Thumbsup:

والله فعلا كنا بنشيل برضه الشنط كدا ايام الكليه ...............كنا بنسميها شنطه البوست مان....ونلبسها كروس......ونحشر فيها كل حاجه وفي الاخر نعلق فيها البالطو..........بس انا بصراحه كنت بربطه عشان كل شويه يقع f((: .....بس عسان كدا بقي هديكي شنطه بناتي جميله تليق لك يا احلي هبه..........روز بقي وحركات.........عشان ما تقوليش ولادي تاني

ومعاها بقيه الطقم كمان يا جميل ...........نبقي كملنا الشياكه

تم تعديل بواسطة galaxy

رابط هذا التعليق

انا بقى استأذنت مراتي وفتحت شنطتها شوفوا معايا جواها ايه

ورق كتير كتير مليان شغابيطومرسوم فيه قلوب وحاجات غريبه كده

ومكتوب فيه بحبك يا ميس..........

وقلمين روج

مسكره

قلم كحل

اقلام فلوماستر وoil pastel معظمها مكسره ومبهدله الدنيا جوه الشنطه

مناديل ورق مستعمله

وكيس مناديل

اغلفة شكولاته جالاكسي كتيييييييييييير

محفظه صغيره فيها صور 3 بنات زي القمر وولد زي العسل( دول ولادي) وصوره ليا و6 صور مختلفه ليها

المشكله اني لا لاقيت معاها بطاقه ولا حتى رخصه ولا اي اثبات شخصيه خالص خالص

وكمان شنطتها مفيهاش ولا مليم

قالتلي لأنها مش بتخرج لوحدها ابدا انا على طول معاها هتشيل فلوس ليه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! ماهو انا الي بدفع على طول الخط f((:

والرخصه سايباها في العربيه

وبس ايه رأيكم في الشنطه ديه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شنطه متميزة والله...............وخصوصا اغلفه الجلاكسي اللي فيها.............تدل علي ذوق صاحبتها :roseop:

بنحيي والله جو الديموقراطيه............ وياريت الكل يتشجع ويستأذن الجماعه.......ويقولنا الشنطه فيها ايه.......... :Thumbsup:

الاخ الفاضل هشام.............بجد شكرا لمداخلتك والمدام ليها معانا هديه بسيطه كدا يارب تعجبها

رابط هذا التعليق

يااااااااااااااة يا جلاكسىىىى

يعنى لازم الفضايح دىىىىىىى

خدى عندك يا ستى

فى حاجات اساسية موش بتخرج من الشنطة

ولو اتغيرت الشنطة بردو انقل الحاجات دى ضرورى وحتما ولابد

المحفظة وفيها كل اوراقى الشخصية

البطاقة

كارنية النقابة

كروت مهمة اوى عندى

صور لماما واخواتى وزوجى

ممكن يكون فيها فلوس ومنكن لا

ثانيااااااااا

مسكن قوى

لزم يكون معايا دايما ف اى مكان صداع بقىى او اى حد تعبان او كدة

ثالثاااااااا

الموبيل

بعض ادوات المكياج

مناديييييييييييييييييييييييييييييييييل

برفيوم

جواز السفر

نظارة شمس ودة ف الصيف طبعاا

شيكولاتة او بمبون او اى حاجة حلوة احتومال مصاصة

وممكن بقى لو نزلة ف الحر والشنطة كبيرة اخد معايا كانز كدة متلج

مفاتييييييييييييييييييييييييييح

بس خلاص

اذا اردت ان تعرف نعم اللة عليك............ اغمض عينيك.]

رابط هذا التعليق

بقول يا شوكولا معنديش غير اربع شنط ....تقومي تبعتيلي شنطه واحده بس؟؟

بس بتعرفي؟؟ اول مرة أعرف الفرق بين الشنطه والبورتوفيه.... :Thumbsup:

اهو البورتوفيه ده ....هو اللي كان باللون الفضي...يشبهله جدن....

أما الشنطه الدهبي اللي أخدتها زوجه أخينا الكريم هشام فتقريبا تشبه الدهبي بتاعتي........ :sad: f((:

بيني وبينكم....حاسه بالإحراج علي الأعتراف بالسر الرهيب ده.......مش بحب امسك شنطه :roseop: :sad:

تسلمي يا شوكولا علي هديتك الجميله.....ممكن بأة شنطه تانيه....طماعه معلش

تم تعديل بواسطة nash

صن ضحكة الأطفال يارب

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...