اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

حكمت المحكمه

nash

Recommended Posts

تمن اربعة ايس كريم لكل عضو فى المحاورات بس يكون باسكين روبينز يعنى

يا خراب بيتك يا قرنفلة

:ninja:

مفيش اختيارات؟؟؟

يعنى مش ندوق من نفس الكاس ياقرنفلة طب خلاص صعبتى عليا خليهم اتنين بس على قد العيال اه اصل الضنا غالى برضه

انا عن نفسي ممكن اقبل ب عودين قصب اسوانى فريش بدون زعازيع ها يعنى صافيين :happy:

الله طب والله القصب مالوش حل ده احنا لما طلعنا رحلة اسوان اشترينا لبشتين وقعدنا نمصهم فى القطر كيب لو هتغيروا الحكم لقصب ابعتولنا الاول شوية فسيخ عشان القصب مايمشيش من غيره

يا بخت من يقدر يقول

واللي ف ضميره يطلَّعه

يا بخت من يقدر يفضفض بالكلام

وكل واحد يسمعه

يقف في وسط الناس ويصرخ : آه يا ناس

ولا ملام

ييجى الطبيب يحكي له ع اللي بيوجعه

يكشف مكان الجرح ويحط الدوا

ولو انكوى

يقدر ينوح

وأنا اللي مليان بالجروح

ما اقدرش أقول

ما اقدرش أبوح

والسهم يسكن صدري ماقدرش أنزعه

صلاح جاهين

رابط هذا التعليق

• الردود 74
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ليه كده فكرتوني بالذي مضى .... بالصدمة الكبرى لما كنت مع المدام والأولاد

في محطة الرمل بالأسكندرية وقالوا يابابا ويا ماما عايزين جيلاتي وأيس كريم

قلت طيب تعالوا ندخل محل على كيفيك المحترم أو حلواني الفيومي المحترم برده :blink:

ردوا الولاد والبنات لا يا بابا .. لا يا ماما .... طيب عايزين أيه يا فلذة أكبدنا

قالوا عايزين بسكن روبنز ... قلت لهم مين الخواجة ده .. قالوا ده الحاج الخواجة bsh:)

المهم دخلنا المدعو باسكن روبنز ده وأختاروا كل واحد بولتين وثلاث بولات مشكلين طبعا

وجاء وقت الحساب عند الكاشير :ninja: ... لقيت الفاتورة فيها مبلغ 45 جنية ضريبة مبيعات :P

قلت له ياأبني أحنا حا نأكل مش ملابس ولا بنشتري أدوات منزلية ... قال لي مليش دعوه أدفع باللتي هي أحسن :happy:

طبعا المبلغ ده كان غير حساب الإيس كريم ...؟؟؟؟ من حوالي 13 سنة يعني ضريبة المبيعات لوحدها قد مرتب الموظف

علشان كده أنا با أطالب بأشد العقوبة .. الإعدام .. لمن يتجرأ ويأكل بسكن روبنز ويطبق عليه قانون من أين لك هذا ...؟؟

:lol: wst:: wst:: md2: :P

أبو أحمد الأسكندراني

رابط هذا التعليق

والله الإعدام أسهل من عقوبة أم مروان

ياللا يا جماعة

أنا فداء الوطن و الآيس كريم

خللوا بالكم من العيال وأبوهم وأمي و اخواتي و اصحابي و حماتي وجيراني

لا إله إلا الله محمد رسول الله

قُل لَّوْ كَانَ الْبَحْرُ مِدَادًا لِّكَلِمَاتِ رَبِّي لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَن تَنفَدَ كَلِمَاتُ رَبِّي وَلَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِ مَدَدًا

رابط هذا التعليق

الأخ سهران.....

ملفك تضخم من الفساد والمحسوبيه......وها هو ....معروض أمامك....والان ....قد جاء وقت الحساب....فما هي اقوالك عن التهم الأتيه...

واضح أن الليلادي مش فايتة .... أنا أتنكر و أركب دقن و ألبس شراب في راسي و أستعد لطلوع الجبل مع المطاريد و أستنى أخويا تامر .... حتى الأخت قرنفلة اللي دافعت عنها بتطالب بالأعدام و أنا لسة من شوية قايل عليها ( قوارير )... اللي عند ربنا ما بيروحش و ده زنب تامر اللي ضحيت بيه المشاركة اللي فاتت ....

أما عن الملف :

1 محاوله الأيحاء للأخ الكريم المحترم الطيب بأن يصبح طماع ...بدل نصحه ببيع العصفور...بل ساعدته علي إخفاؤة عن عيون القطط السمان.

أيون ... حصل .. بس النية كانت سليمة ... هو أعطى لخطيبته عصفورتين هربا من تكاليف أكلهم ... كل يوم كانوا بياكلو ستة كيلو برسيم تخيلي حضرتك ..... فدبسها فيهم بدون رحمة فأردت أن أغريه بالاحتفاظ بالعصفور لينال جزاء ما أقترفت يداه ... أنا باسعى زي حضرتك لأرساء العدالة .

2. انت تعلم أن عليه القوم فقط هم من يملكون العصافير وفقط الكناري...فكيف ساعدته علي هذه الجريمه؟

... أنا باسعى زي حضرتك لأرساء العدالة .... خليه يأكلهم زي ما دبس خطيبته .3.

3 اثرت فزع الاطفال بتعريضهم إلي تجربه قاسيه في القطار أثناء رحله الاقصر واسوان حيث جعلتهم يستمعون إلي الاصوات المرعبه للديناصورات ...ونقيق الضفادع..

طب و أنا هاعمل لأبوهم أيه سعادتك ؟؟؟ أنا واخدهم أفسحهم فركبت عربية الديناصورات ... أنضحك عليا و بأطلب شهادة الأخت الغالية بدرية ... هي مرت بنفس التجربة بس ركبت مع نقيق الضفادع ... كل واحد و حظه .

4. تنادي بالمساواه بين البشر وأن يتعامل الجميع بدون ألقاب بينهم...وتصبح الكلمه بينهم هي( ابو ياسر...أبو عمر...ابو فصاده) فكيف تغض الطرف عن أصحاب القصور وتجعلهم يتساوون مع أصحاب البيوت العاديه؟؟

سعادتك كلنا سواسية حضرتك .... جدو الباشا علمنا كدة ...

5. كنت علي أستعداد للسكن في أحد ابراج والد المهندسه العبقريه هبه...غير مبال بظروف ألالاف الشباب المكافح...

أعترف بس أنا كنت واثق أن والد المهندسة العبقرية هبة أكيد قلبه كبير زيها و بيفرق أبراجه تشجيعا للسياحة في أسوان ... و أكيد كان ناوي يسكن كل الشباب المكافح داخل أبراجه و يسميها أبراج المكافحين !!

6. حرضت الأخت بدريه علي تغيير صورة أبو الخير الراجل الطيب...

أبو الخير التاني ألطف كتير .. و بعدين الأولاني كان مش عاطفي أبدا ... ما شفتيش حضرتك شنباته كانت قد أيه .... أبدا مش عاطفي و أنا كنت عاوزلها الخير .

7تحرض الأزواج علي التخلص من الزوجات بطريقه ( القضاء والقدر ) برميهم للتماسيح....

تراجعت عن ذلك بعد زغدين من المدام .... و هي بتزغدني بصيت لأيديها أفتكرت الغويشتين .... و بعدين أكتشفت أن التمساح هاياكل معاها الغويشتين و الكوليه و الأنسيال الدهب و مش هايرجعهم ... فتراجعت نوهائي عن الفكرة

8. تشجع الأخت هبه بل وتبدي أعجابك بالخنفسه التي أصابتنا جميعا بالحول....غير مبال بنفسيه باقي الأعضاء والذين يرتدون النظارات الطبيه..

حصل .... و مستعد أجي يوم الجمعة و أرش الموقع كله بيرسول تكفيرا عن ذلك الأثم ...[/

9الطامه الكبري.....وهي معارضتك لعوده عصر الجواري والإماء والعبيد....وبذلك تكون منعت خير كثير علي الأمه ...

ما أقدرش أعلق تاني على موضوع الجواري لحد يزعل مني ............... عموما لو مشروع الجواري ده مشي و بقى حقيقة ما تبقوش تنسوني و أنتوا بتقسموا ......

وريني بأة هاتقول ايه....

في كل هذه التهم...وتأكد أننا محكمه نزيهه ونتبع كل الشفافيه والعدل والمساواة في اصدار الأحكام

أثق في عدالتكم ..... .... المحكمة كلها ستات ما عدا أنا و تامر .... ألحقني يا أبني على الجبل ... المطاريد في أنتظارنا .... وقعنا في أيد من لا يرحم

تم تعديل بواسطة سهران

من لي سواك .. و من سواك ... يرى قلبي و يسمعه

كل الخلائق ظل في يد الصمد ... أدعوك يا ربي فاغفر ذلتي كرما

و أجعل شفيع دعائي حسن معتقدي

رابط هذا التعليق

والله الإعدام أسهل من عقوبة أم مروان

ياللا يا جماعة

أنا فداء الوطن و الآيس كريم

خللوا بالكم من العيال وأبوهم وأمي و اخواتي و اصحابي و حماتي وجيراني

لا إله إلا الله محمد رسول الله

ارجعى يا قرنفلة ماتتهوريش اعدام ايه بس

لا اعدام ولا حاجة ان شاء الله تأبيدة ( زى على الشريف كده فى حب فى التخشيبة )

رسالة لقرنفلة خاصة ابعتى الايس كريم على قد المحكمة والشهود بس واحنا هنردم على الخبر بس ماتنسيش صوص الشيكولاتة

يا بخت من يقدر يقول

واللي ف ضميره يطلَّعه

وكل واحد يسمعه

ولا ملام

ولو انكوى

يقدر ينوح

وأنا اللي مليان بالجروح

ما اقدرش أقول

ما اقدرش أبوح

صلاح جاهين

رابط هذا التعليق

أثق في عدالتكم ..... .... المحكمة كلها ستات ما عدا أنا و تامر .... ألحقني يا أبني على الجبل ... المطاريد في أنتظارنا .... وقعنا في أيد من لا يرحم

سيبوا قرنفلة وامسكو ا سهران ده عريضة الدعوى تودى ورا الشمس وعلى فكرة مطاريد الجبل دول سيدات برضه وسلمونا تامر من نص ساعة ولستة التهم بتتجهزله

حد يهرب من البوليس فى البوكس

يا بخت من يقدر يقول

واللي ف ضميره يطلَّعه

وكل واحد يسمعه

ولا ملام

ولو انكوى

يقدر ينوح

وأنا اللي مليان بالجروح

ما اقدرش أقول

ما اقدرش أبوح

صلاح جاهين

رابط هذا التعليق

اين كنت يا استاذ كوكومين من أول التوبيك...ونحن نكيل التهم فرادي وازوجا ..للمدعوة قرنفل سابقا....

قل واعترف ...وكيف تكون عندك أدله وقرائن وتخفيها عن المحكمه وهيئه النصابين؟؟ قصدي المحلفين...أحم أحم..

كلا ...لن نرضي بهذا التضليل المتعمد...واطمأن يا ابو أحمد......لقد وضع اسمك في البلاك ليست.....وسيأتي حسابك عسيرا وليس يسيرا..

وهل طاوعك قلبك علي أن تدفع كل هذا المبلغ نظير بضع بولات من الباسكن روبنز؟؟ 45 جنيه ؟؟ حتي إنني لا أستطيع تكرار هذا الرقم الخرافي...

طيب أنهي فرع تمت فيه هذه الجريمه الشنعاء؟؟

طبعا أكيد فرع المعمورة ...هذا المحل المشؤوم الذي يقع بجوار محل البيتزا هت.....

صدقني لن تنسي لك المحكمه هذا الخطأ ..وقد وضعتك في رأسها....وسيأتيك الدور...تباعا لإننا لا نرضي بالظلم فقبلك يقف عده اشخاص في طابور العيش

صن ضحكة الأطفال يارب

فإن هي غردت في ظمأ الرمال أعشوشبت

لكن إن زودوها وبكيوا ..ونكدوا ..... هايتلطشوا

رابط هذا التعليق

يا حضرة العمدة........يوة ..قصدي يا حضرة القاضي.........انا عندي معلومات بخصوص قضيه الاستاذ سهران..........لا مؤاخذة يا سهران يا اخويا. wst:: ........مش بأيدي ........السوارس هي السبب :happy: ..السوارس خبطتني وانا رايحه البي الندا...شالله يا سيدنا الحسين.

ايون ..شوفته بعيني ماحدش قالي وهو بيكلم تامر وبيحرضه...........وتامر ياعيني حالته حالة....وهو عمال يحرضه وبصوت واطي يقوله بالنص يا تامر ...فيها لاخفيها. :happy:

وبعدين قضيه المال العام دي لابساه لابساه.... :sad: ........دا واخد سبع شقق في برج ابو هبه وفاتحهم علي بعض ...دا غير ان عنده من صنف الفلوس رزم رزم ...ومن صنف الالماظات ..صرر صرر..........ومن صنف الدهب سبايك سبايك............. :blush2:

اما بقي موضوع التماسيح دا........ربنا حليم ستار وكل الاعضاء الرجال عارفين ..........وبعدين خايف علي الدهب.......كل الفلوس دي وخايف علي الدهب..........؟؟؟؟

يا حضرة القاضي.....انا بخاطب فيكم روح القانون انكم تنظروا بعين العطف ....للمغفور له........قصدي للاخ المحترم الاستاذ سهران. wst:: .....طب لو اعدمتوه مين هيكمل اقساط الشاليه ويكمل اقساط الشقه السابعه....................اما بقي لو حضرتك شايفه مذنب........يبقي براحتكم بقي ........... :blink:

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

يا حضرة العمدة........يوة ..قصدي يا حضرة القاضي.........انا عندي معلومات بخصوص قضيه الاستاذ سهران..........لا مؤاخذة يا سهران يا اخويا. :roseop: ........مش بأيدي ........السوارس هي السبب :blink: ..السوارس خبطتني وانا رايحه البي الندا...شالله يا سيدنا الحسين.

ايون ..شوفته بعيني ماحدش قالي وهو بيكلم تامر وبيحرضه...........وتامر ياعيني حالته حالة....وهو عمال يحرضه وبصوت واطي يقوله بالنص يا تامر ...فيها لاخفيها. mfb:

وبعدين قضيه المال العام دي لابساه لابساه.... :roseop: ........دا واخد سبع شقق في برج ابو هبه وفاتحهم علي بعض ...دا غير ان عنده من صنف الفلوس رزم رزم ...ومن صنف الالماظات ..صرر صرر..........ومن صنف الدهب سبايك سبايك............. smk:

اما بقي موضوع التماسيح دا........ربنا حليم ستار وكل الاعضاء الرجال عارفين ..........وبعدين خايف علي الدهب.......كل الفلوس دي وخايف علي الدهب..........؟؟؟؟

يا حضرة القاضي.....انا بخاطب فيكم روح القانون انكم تنظروا بعين العطف ....للمغفور له........قصدي للاخ المحترم الاستاذ سهران. :blush2: .....طب لو اعدمتوه مين هيكمل اقساط الشاليه ويكمل اقساط الشقه السابعه....................اما بقي لو حضرتك شايفه مذنب........يبقي براحتكم بقي ........... wst::

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

رسالة من احد كهوف المطاريد أعلى الجبل .... الى رئيسة المحكمة ...............

بعد تحالف الأخوات جلاكسي و قرنفلة ( بعد التنكر ) و كذلك أم مروان ... أجدني مضطرا لصياغة قائمة الأتهام التي حاول المتهمين الحقيقين أخفائها عن عيون العدالة لينجو بأنفسهم و برقابهم لكننا نثق في عدالتكم و نثق بأننا في القريب العاجل ستنفذون حكمكم الرادع و سنرى الرؤوس التي أينعت معلقة على باب زويلة.. أقصد باب المنتدى ......بصي يا جلاكسي ياختي ... أحنا في مكان لازم نقول فيه الحقيقة .....

أولا:

دأبت الأخت جلاكسي على أثارة الشجون و تقليب المواجع بصورة دورية داخل المنتدى ( بالأشارة لموضوع أعز الناس ) و نكدت علينا و كدرت الصفو العام لفترة غير قليلة أضافة ألى أتهامها بالرومانسية ... دي لسة بتسمع عبد الحليم لغاية دلوقتي ... و بتسمعه على البحر كمان ساعة الغسق ... هي تسمع رومانسيات و تيجي تنكد علينا ......

ثانيا :

لو كانت الأخت قرنفل أثارت الضغائن بأكلها أيس كريم من الغالي جدا و سايبانا فوق النفق نكح تراب ... فقد أرتكبت الأنسة جلاكسي ما هو أفظع و أشنع ..... و هو مثبت بأعترافها و بخط أيديها ... فقد اعترفت أنها بتفطر ... و أمسكوا أعصابكوا ... كورواسون بالفروماج و كرواسون بالكونفيتير و بتاخد معاهم كافيه اوليه ... تخيلوووا طبعا الى جانب أعترافها بأنها بتفطر يوميــــــا ( كل يوم بتفطر) .

ثالثا :

أمدت الأخت قرنفلة الأخت جلاكسي بشفرة خاصة للتعامل مع زملائها من الهنود ... المشكلة مش في الشفرة ... المشكلة في درجة الظرف الغير محدودة في تعبيرات الأخت قرنفلة مما أدى لعواقب وخيمة جدا أقلها أني بقيت سايق لوحدي و بأضحك زي المجانين كل ما أفتكر تعليقاتها عموما و في هذا الموضوع تحديدا ... و المشكلة أن الآنسة جلاكسي بترد برضه بظرف متناهي .....و بعدين لو هانقعد بقة نضحك زي المجانين و نتقفش في أشارات المرور ....هانشوف شغلنا أمتى و أزاي ؟؟؟!!!

أعدموهم علشان نخلص و نفوق لشغلنا شوية .......مش عارفين نشتغل ... بنقعد نضحك في مكاتبنا زي المجزوبين كل ما بنفتكر تعليقاتهما ...... أعدموهم طبعا للصالح العام و حتى نرى قليلا من التجهم في موقعنا دائم الأبتسام .... أعدموهم mfb: :D :D

تم تعديل بواسطة سهران

من لي سواك .. و من سواك ... يرى قلبي و يسمعه

كل الخلائق ظل في يد الصمد ... أدعوك يا ربي فاغفر ذلتي كرما

و أجعل شفيع دعائي حسن معتقدي

رابط هذا التعليق

أثق في عدالتكم

مين عدالتكم ده؟؟ :blush2:

لا زالت المحكمه تنظر في مرافاعات المحامين...ولا زلت أري أن التهمه إن شاء الله ....وبدون مقاطعه مشرفاك smk:

صن ضحكة الأطفال يارب

رابط هذا التعليق

اين كنت يا استاذ كوكومين من أول التوبيك...ونحن نكيل التهم فرادي وازوجا ..للمدعوة قرنفل سابقا....

قل واعترف ...وكيف تكون عندك أدله وقرائن وتخفيها عن المحكمه وهيئه النصابين؟؟ قصدي المحلفين...أحم أحم..

كلا ...لن نرضي بهذا التضليل المتعمد...واطمأن يا ابو أحمد......لقد وضع اسمك في البلاك ليست.....وسيأتي حسابك عسيرا وليس يسيرا..

وهل طاوعك قلبك علي أن تدفع كل هذا المبلغ نظير بضع بولات من الباسكن روبنز؟؟ 45 جنيه ؟؟ حتي إنني لا أستطيع تكرار هذا الرقم الخرافي...

صدقني لن تنسي لك المحكمه هذا الخطأ ..وقد وضعتك في رأسها....وسيأتيك الدور...تباعا لإننا لا نرضي بالظلم فقبلك يقف عده اشخاص في طابور العيش

شكرا للعزيزة مدام ناش

أنا متابع معاكم من أول التوبيك ... ولكن للأسف اللآبتوب تعطل عن العمل

وكمان الدسك توب اللي ب أستخدمه الآن .. فيه مشاكل ... الكتابة بطيئة والفأرة

بتعلق يعني بتدوخني لما بأكتب أي حاجة ... دي الأسباب الحقيقية .. وبأطلب منك سيادة

القاضية بأن أي حد يقدر يساعدني في برنامج سباي وير علشان الجهاز ما يتعطل ربنا ما يعطلكم كومبيوترات

لكن الحاجة اللي أستفزتني هي أكل الجيلاتي والأيس كريم من الحاج الخواجة باسكن روبنز ده والمقلب اللي

شربته منه .. بسبب ضغوط وزارة الداخلية اللي هي أم أحمد وضغوط الأولاد والبنات الحلوين طبعا .. :roseop:

مجبر أخاك لا بطل :roseop: :blink: ... لذلك عايز المحكمة والمحلفين يحلفوا إنهم ينفذوا قانون من أين لك

هذا .. ويحكموا بالإعدام على المتهم بتجميده في جبل من الإيس كريم المجمد تحت درجة الصفر المئوي لتكون عبرة للأعضاء

وأطلب من سيادتك يا قاضي تحكم لي بإسترداد مبلغ 45 جنية ضريبة المبيعات تطبيقا لأغنية أبو جريشة عن الموظفين

الغلابة وهي 145 جنيه مش عارف أعمل بيهم أيه ولا أيه ..... شكرا سيادة القاضي smk: :blush2:

أبو أحمد الأسكندراني

رابط هذا التعليق

سكووووووووت..............ملاحظ يا حضرة القاضي ان المتهم يحاول القاء التهم الجزافيه علي هيئه المحلفين رغبتن منه في التملص من تل التهم الموجهه اليه...واحساسن منه انه اتزنق وان التهم لابساه ان شاء الله لابساه....ومحاولتن منه التشكيك في عدالتكم .............

.حيث اتهمني مثلا رغم حداثه عهدي بالمنتدي...وطهارة يدي من اي تحالفات mfb: ........بأنني من الرومانسيات وهذا ابدا لم ولن يحدث ايمانا مني بانتهاء هذا الزمن ونسي انه هو الذي ربط بين استماعه للاغنيه وذكري خاصه لديه.............وكذا سيادتكم اتهمني بالافطار كل يوم هذا المدعو . :roseop: ......والله م انا قادرة انطق اسمه تاني :blink: ..........دي كانت مرة واتعزم عليا بيه بس قولت ادلي بدلوي بس عشان المنظرة.........من نفسي يعني smk: ..............وهكذا حضرات القضاة اختلط الحابل بالنابل.......اختلطت الاوراق ....وتبعثر الحق.............والقطه كلت ولادها......... :blush2: .............لذا ومن مكاني هذا ارجو الا تاخذكم به رأفت ولا رفعت.....قصدي ....رأفة ولا شفقه..........وبناقص الشقه السابعه ومش لازم يكمل القسط............... :D

قلبي بياكلني من ...غسق دي ..............................شتومه دي؟؟؟؟؟؟ :roseop:

استاذ سهران........................يا تري مين وراك :D

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

.حيث اتهمني مثلا رغم حداثه عهدي بالمنتدي...وطهارة يدي من اي تحالفات

أيون ايون....وانا اشهد.......ده أنتي يا ماما عامله تحالفات مع الجن الأزرق كمان.....

مش عارفه لما قرأت مرافعتك اللي هاتجيب أجل موكلك تذكرت ( وبراءة الأطفال في عينيه )...

هوة مين بيدافع عن مين؟؟ :blush2:

المحكمه أتلخبطت smk:

صن ضحكة الأطفال يارب

رابط هذا التعليق

شكرا للعزيزة مدام ناش

أنا متابع معاكم من أول التوبيك ... ولكن للأسف اللآبتوب تعطل عن العمل

وكمان الدسك توب اللي ب أستخدمه الآن .. فيه مشاكل ... الكتابة بطيئة والفأرة

بتعلق يعني بتدوخني لما بأكتب أي حاجة ... دي الأسباب الحقيقية .. وبأطلب منك سيادة

القاضية بأن أي حد يقدر يساعدني في برنامج سباي وير علشان الجهاز ما يتعطل ربنا ما يعطلكم كومبيوترات

لكن الحاجة اللي أستفزتني هي أكل الجيلاتي والأيس كريم من الحاج الخواجة باسكن روبنز ده والمقلب اللي

شربته منه .. بسبب ضغوط وزارة الداخلية اللي هي أم أحمد وضغوط الأولاد والبنات الحلوين طبعا .. :roseop:

مجبر أخاك لا بطل :roseop: :blink: ... لذلك عايز المحكمة والمحلفين يحلفوا إنهم ينفذوا قانون من أين لك

هذا .. ويحكموا بالإعدام على المتهم بتجميده في جبل من الإيس كريم المجمد تحت درجة الصفر المئوي لتكون عبرة للأعضاء

وأطلب من سيادتك يا قاضي تحكم لي بإسترداد مبلغ 45 جنية ضريبة المبيعات تطبيقا لأغنية أبو جريشة عن الموظفين

الغلابة وهي 145 جنيه مش عارف أعمل بيهم أيه ولا أيه ..... شكرا سيادة القاضي smk: :blush2:

معقوله يا استاذ كوكومن..................................اللاب توب اتعطل...............طب لاب توب الجيران ........الخردجي ....الجزمجي.......السيبر اللي جنبكوا.........حضرتك عارف في كام لاب توي في البلد.............مليون وميه وعشرين الف وسبعتلاف وميه واربعتاشر لاب توب.............اي واحد من دول كان يطمنا........(وش صلاح ذو الفقار في كرامه زوجتي)

رابط هذا التعليق

• بعد 1 سنة...

معندناش هنا وكيل نيابة جدع كده ..يعمل امر ضبط و احضار للناس دي

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      ونحن نرصد ما قدمته ثورة 23 يوليو خلال 70 عاما من مكتسبات تاريخية امتدت حتى نجحت المرأة فى تحقيق طموحاتها والعرض المقال كاملاً
    • 6
      خلال السنين اللي فاتت كنت اقرأ ردود الاسلاميين على كلامي و يصيبني شيئ من العجب الممزوج بالكوميديا النهارده و انا بشوف رد مرسي على القاضي زال هذا العجب ردودهم تمتاز بالطووووول الشديد و التفريع الشديد و التشتييت الشديد مما يجعل فهم مقصدهم امر رزل فعلا......ده اذا مكانش مقصدهم هو عدم فهم مقصدهم!! المهم الرئيس الخالد الخاتم الذي صلى وراءه النبي.....قعد يخطب بكلام تافه كالعاده لغاية ما القاضي قاله رد بليغ بكلمتين...قاله خليك في الفلزات احسن يا محمد يا مرسي :) مما جعلني استرجع المرافعه الخالده ل
    • 2
      الدكتورة حكمت أبو زيد تعيش بالقاهرة الآن بعد أن أمضت رحلة النضال لأكثر من سبعين عاماً منها أعوام من الشهرة والبناء وأعوام من النضال الوطني وأعوام أخرى من النفي والتجريح شخصية ثرية عالم جامعي ووزيرة مسئولة بالدولة ولاجئة سياسية لنتعرف عبر جوانبها المختلفة عبر هذا التقرير. ولدت الدكتورة حكمت أبو زيد عام 1922م بقرية الشيخ داود التابعة للوحدة المحلية بصنبو بمركز القوصية بقرية تخلو نهائياً من المدارس وقتها في الثلاثينيات من القرن الماضي، وتشربت أعماقها منذ نعومة أظافرها المشاعر الوطنية من خلال تنشئت
    • 10
      القضاء المصري الشامخ .. العادل .. النزيه .. المستقل .. الشجاع .. لا يؤثر فيه أحد .. يصدر أحكامه نابعة فقط من ضمير المحكمة .. والعدل .. فوق الجميع .. حكمت المحكمة بالسجن ثلاث سنوات على هاني سرور وشقيقته في قضية شهيرة .. تم إطلاق اسم قضية أكياس الدم الفاسدة عليها .. كانت قضية فساد .. مثلها مثل الكثير من قضايا الفساد في مصر .. متهم فيها شخص ذو حيثية .. رجل أعمال .. وعضو مجلس شعب .. وجزء من الجوقة .. عنصر هام فيها .. تم الإستغناء عنه ومحاكمته .. بعدما أصبح الموضوع مكشوف .. ويصعب التغطية ع
  • أضف...