اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

حكمت المحكمه

nash

Recommended Posts

يا حضرة القاضي....... انا يومها كنت يومها في الصيدليه ولما اتصلت بقرنفلة عشان اطمن عليها :sad: قالتلي انها في مشوار علي السريع في الصناعيه :roseop: ..........مش بس كدا دا بعدها بيومين اصرت تنزل سوق نايف باليل لوحده وكان في ايدها جركن قالتلي انه جركن ميه للعربيه

ده ظلم و افترا أصلا أنا ماعرفش يعني إيه جركن

(

القرنفل والزنجبيل للتاويل والطب البديل)

الكتاب مرخص وورقي كله سليم في ملف القضية

امال فين الناس اللي بقالهم 56 سنه في الخليج

فلوسي كلها راحت في التقويم بتاع البكرية ومش عايزة أتكلم لا الناس تاكل وشي ويقولوا بتشحت

انا اتنقلت من الصيدليه اللي كنت فيها للفرع التاني

أتحداها تقول اسم الفرع الهنود منتشرين في المنطقة وبيبلغوني بكل صغيرة و كبيرة

تم تعديل بواسطة قرنفلة

قُل لَّوْ كَانَ الْبَحْرُ مِدَادًا لِّكَلِمَاتِ رَبِّي لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَن تَنفَدَ كَلِمَاتُ رَبِّي وَلَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِ مَدَدًا

رابط هذا التعليق

• الردود 74
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ايه .. ايه .. استنوا :sad:

انتوا بتعملوا ايه

انا بأرفع عليكم قضية انتم الثلاثة ناش وقرنفل ( فى رواية اخرى قرنفله ) وجلاكسي الشوكولاته الحلوة

خليكى جمبى يا بدرية نصطاد عصافير

واضح يا سيادة القاضى انهم ثلاثة نصابين نصبوا علينا جميعا ً وأسسوا شركة لتفسير الاحلام وفتحوا الحساب وبدأوا يجمعوا الفلوس فى حساب ناش

ولما جم يقسموا الوليمة اللى نهبوها من عرق الغلابة اللى زيي اختلفوا ودلوقتى واقفين يقطعوا فى بعض

والجحة ايه يا سادة .. قالولوا .. قالولوا ان قرنفله بتاكل آيس كريم

آيس كريم ايه اللى بتتكلموا فيه يا سادة .. احنا بنتكلم فى الأكبر من كدة

وديتوا فلوسنا فين

أنا بأطالب باعدام الثلاثة فى ميدان خاص بيهم هما كمان يتعمل ليهم مخصوص

لو هتفوتولى بريزة هاسكت ومش هاتكلم اوكى :sad:

بقي كدا. :roseop: ............واحنا اللي بندافع عنك وعن مصلحتك. :blink: .........وعمالين ندعي من الصبح. :ninja: ..........صحيح خير تعمل شر تلقي............استعد...ربما يصيبك الدور wst:: :roseop: ................................................................................

.

رساله للاستاذ تامر علي الخاص...........حقك محفوظ واحنا ما بننساش اللي يساعدنا :happy:

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

ايه .. ايه .. استنوا :sad:

انتوا بتعملوا ايه

انا بأرفع عليكم قضية انتم الثلاثة ناش وقرنفل ( فى رواية اخرى قرنفله ) وجلاكسي الشوكولاته الحلوة

خليكى جمبى يا بدرية نصطاد عصافير

واضح يا سيادة القاضى انهم ثلاثة نصابين نصبوا علينا جميعا ً وأسسوا شركة لتفسير الاحلام وفتحوا الحساب وبدأوا يجمعوا الفلوس فى حساب ناش

ولما جم يقسموا الوليمة اللى نهبوها من عرق الغلابة اللى زيي اختلفوا ودلوقتى واقفين يقطعوا فى بعض

والجحة ايه يا سادة .. قالولوا .. قالولوا ان قرنفله بتاكل آيس كريم

آيس كريم ايه اللى بتتكلموا فيه يا سادة .. احنا بنتكلم فى الأكبر من كدة

وديتوا فلوسنا فين

أنا أشكك في شهادة الشاهد

ده مربي عصافير سيادتك يافندم و مش عايز يطيرها ونقولله حرام

طب حررهم لوجه الله

أبدا

قُل لَّوْ كَانَ الْبَحْرُ مِدَادًا لِّكَلِمَاتِ رَبِّي لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَن تَنفَدَ كَلِمَاتُ رَبِّي وَلَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِ مَدَدًا

رابط هذا التعليق

ايه الجمال دة يا جماعة

انا باطالب بالافراج فورا ً عن موكلتى ( اللى أكلتنى احلى آيس كريم )

وبما ان الدستور لا ينص على منع أكل الآيس كريم فى الشارع العام تكون القضة ملغاه ضمنا ونصا وكل حاجة

وارفع دعوة سب وقذف كمان على ناش

يلا اللى هيدفع أكتر .. انتوا عارفين رقم الحساب أوكى :sad:

أستغفر الله الذى لا اله الا هو الحى القيوم وأتوب اليه

رابط هذا التعليق

تااااااااااااااااامر

أري رؤسا قد أينعت .....وحان قصها.......واخد بالك؟

وهذه الصورة لتتذكر ماتم فعلا في القضيه المذكورة ...وليس تلفيق لتهم باطله لعضوات غايه في الرقه....

هاااااا افتكرت؟؟

صن ضحكة الأطفال يارب

فإن هي غردت في ظمأ الرمال أعشوشبت

لكن إن زودوها وبكيوا ..ونكدوا ..... هايتلطشوا

رابط هذا التعليق

اشهد بانى باربى عصافير والله حتى جايب من كام شهر عصفور وعصفورة لخطيبتى هدية بس علشان الأكل بتاعهم غالى اقنعتها انى جايبهم لها هدية فخليهم عندك فى بيتكم ربيهم ولما يكبروا ابقى ادبحيهم واعزمينى عليهم

بس

رابط هذا التعليق

وارفع دعوة سب وقذف كمان على ناش

وتكدير الأمن العام

وتهديد بالقطط

و البلاغ الكاذب

و المفاجأة

ناش هي اللي دعت للإضراب حتى بالأمارة ما طبختش في اليوم ده و لبستها للغلبانة إسراء عبد الفتاح

رابط هذا التعليق

تااااااااااااااااامر

أري رؤسا قد أينعت .....وحان قصها.......واخد بالك؟

وهذه الصورة لتتذكر ماتم فعلا في القضيه المذكورة ...وليس تلفيق لتهم باطله لعضوات غايه في الرقه....

هاااااا افتكرت؟؟

يا نهار مش فايت .. آه فاكر فاكر

معلش بقى يا قرنفله يا أختى يا شرقاوية

بس انتى مش عارفة القط حصله ايه

اعذرينى بقى

اطلب باعدام القاضى علشان مش عارف اراضى مين على حساب مين

انا عايز اتنين منكن بس اتفق معاهم نقتل الثالثه ايه رأيكم وبعد كدة عايز واحدة اتفق معاها نخلص على التانية علشان ابقى باحارب فى واحدة بس واعدمها بنفسى وكدة نخلص من كل القطط ههههه

رابط هذا التعليق

اطلب باعدام القاضى

أيوة اثبت على دي واجري بأه

قولها تلات مرات بسرعة

رابط هذا التعليق

يا استاذ تامر...............حبه تركيز بقي يا عالم :sad: ................المحكمه والقاضي و ............كله عبارة عن نيشو لوحدها............ :roseop:

افهم بقي من كلامك انك عايز تعدم نيشوووووووووو :happy:

.......................والله ولي التوفيق :roseop:

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

ماهي اقوالك؟؟

اتريد أعدام صاحبه التوبيك؟؟؟

اتطالب بهذا يا فتي؟؟؟

بإنتظار ردك...القاطع الباتر اللي يا ينقذ راسك او سيرسلك إلي قوي الشر عند ...ملف المستقبل لصاحبه الدكتور اللي مش فاكرة اسمه...

صن ضحكة الأطفال يارب

فإن هي غردت في ظمأ الرمال أعشوشبت

لكن إن زودوها وبكيوا ..ونكدوا ..... هايتلطشوا

رابط هذا التعليق

ماهي اقوالك؟؟

اتطالب بهذا يا فتي؟؟؟

بإنتظار ردك...القاطع الباتر اللي يا ينقذ راسك او سيرسلك إلي قوي الشر عند ...ملف المستقبل لصاحبه الدكتور اللي مش فاكرة اسمه

و لا يهمك من كلامها أنا عاملة احتياطي وخاطفة أحمد ابنها من شهرين بس هي مش واخدة بالها

وبعدين أدهم صبري مات خلاص

... شهادة الوفاة أههdied.JPG

تم تعديل بواسطة قرنفلة

رابط هذا التعليق

ماهي اقوالك؟؟

اتطالب بهذا يا فتي؟؟؟

بإنتظار ردك...القاطع الباتر اللي يا ينقذ راسك او سيرسلك إلي قوي الشر عند ...ملف المستقبل لصاحبه الدكتور اللي مش فاكرة اسمه...

لا يافندم انا اقدر برضوا

دا حضرتك اللى هتبعتى ياسر عند النقل الجماعى ومعاه العيال صحابه ومعاهم الغدا وتاكسى وهاديله السمنه واللب والعسل والفسيخ

رابط هذا التعليق

الدكتور نبيل فاروق :sad:

تم تعديل بواسطة galaxy

رابط هذا التعليق

انا اطالب باعدام جالاكسى علشان بتهدى النفوس :roseop:

اه .........ما انا عارفه........دايما كلمه الحق بتزعل :happy: .................يعني ما انبهكش. :sad: .....اسيبك تغلط في ام ياسر وتقول الكلام الوحش دا........ام ياسر :roseop: اللي خيرها علينا .......صحيح ..خير تعمل شر تلقي :ninja:

رابط هذا التعليق

متهيألي كده انت عرفت على من تطلق الرصاص

أهم جنب بعضيهم ياللا واحد

اتين

أربعة

good shooooooot

رابط هذا التعليق

تمام يا شرقاوية انتى اللى واقفة معايا للآخر ايوة ما احنا بلديات

تعالى بقى نلبسهم فى عامود قصدى نلبسهم تهمه

انتى مش معاكى رقم الحساب اللى كنتوا بتحوشوا فيه فلوس النصب

هاتيه وانا هابلغ عنهم واقول انك شاهد ملك ومرشدة معانا اوكى

رابط هذا التعليق

لا معلش يا قرنفله وجهى التهمه لناش بس علشان رحت فى موضوع الطمع لقيت جلاكسى بتدعيلى

فيبقى معنديش دم لو بلغت عنها بعد كدة :sad:

رابط هذا التعليق

فيبقى معنديش دم لو بلغت عنها بعد كدة

يابني مين قال هنبلغ عنها

إحنا برده ولاد أصول

إحنا هنطخها بس

ما تجريش دلوقت

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      ونحن نرصد ما قدمته ثورة 23 يوليو خلال 70 عاما من مكتسبات تاريخية امتدت حتى نجحت المرأة فى تحقيق طموحاتها والعرض المقال كاملاً
    • 6
      خلال السنين اللي فاتت كنت اقرأ ردود الاسلاميين على كلامي و يصيبني شيئ من العجب الممزوج بالكوميديا النهارده و انا بشوف رد مرسي على القاضي زال هذا العجب ردودهم تمتاز بالطووووول الشديد و التفريع الشديد و التشتييت الشديد مما يجعل فهم مقصدهم امر رزل فعلا......ده اذا مكانش مقصدهم هو عدم فهم مقصدهم!! المهم الرئيس الخالد الخاتم الذي صلى وراءه النبي.....قعد يخطب بكلام تافه كالعاده لغاية ما القاضي قاله رد بليغ بكلمتين...قاله خليك في الفلزات احسن يا محمد يا مرسي :) مما جعلني استرجع المرافعه الخالده ل
    • 2
      الدكتورة حكمت أبو زيد تعيش بالقاهرة الآن بعد أن أمضت رحلة النضال لأكثر من سبعين عاماً منها أعوام من الشهرة والبناء وأعوام من النضال الوطني وأعوام أخرى من النفي والتجريح شخصية ثرية عالم جامعي ووزيرة مسئولة بالدولة ولاجئة سياسية لنتعرف عبر جوانبها المختلفة عبر هذا التقرير. ولدت الدكتورة حكمت أبو زيد عام 1922م بقرية الشيخ داود التابعة للوحدة المحلية بصنبو بمركز القوصية بقرية تخلو نهائياً من المدارس وقتها في الثلاثينيات من القرن الماضي، وتشربت أعماقها منذ نعومة أظافرها المشاعر الوطنية من خلال تنشئت
    • 10
      القضاء المصري الشامخ .. العادل .. النزيه .. المستقل .. الشجاع .. لا يؤثر فيه أحد .. يصدر أحكامه نابعة فقط من ضمير المحكمة .. والعدل .. فوق الجميع .. حكمت المحكمة بالسجن ثلاث سنوات على هاني سرور وشقيقته في قضية شهيرة .. تم إطلاق اسم قضية أكياس الدم الفاسدة عليها .. كانت قضية فساد .. مثلها مثل الكثير من قضايا الفساد في مصر .. متهم فيها شخص ذو حيثية .. رجل أعمال .. وعضو مجلس شعب .. وجزء من الجوقة .. عنصر هام فيها .. تم الإستغناء عنه ومحاكمته .. بعدما أصبح الموضوع مكشوف .. ويصعب التغطية ع
  • أضف...