اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

دعوة للمشاركة فى أعباء الإشراف فى محاورات المصريين

Advisor

Recommended Posts

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

جزاكم الله كل خير استاذة ضحي و استاذ احمد....بس ده تشريف لي لا استحقه

اسمحولي

اختلف مع حضراتكم في حاجة

انا شايفة ان نقطة البداية مش ان احنا نرشح اسم او نضع معايير...البداية ان كل اعضاء المحاورات....نطرح تساؤل....احنا عايزين ايه من المحاورات خلال فترة زمنية معينة مثلا

نشوف ايه رؤيتنا....ايه هدفنا....ايه احتياجاتنا....نحط خطوط واضحة و عريضة للتطوير...عشان الخريطة دي هي اللي هتبقي حتي لو الافراد او الاشخاص مش موجودين

لازم يبقي عندنا خريطة واضحة

و بعد ما نحطها...بس تتطلب فعلا مشاركة معظم الافراد....مش عارفة نعمل مثلا استفتاء...و اقتراحات علي بنود معينة....او حوار مفتوح و نخلص منه بالنتايج

بس لازم يبقي عندنا تارجت

و بعدها....وجهة نظري الخاصة نسال نفسنا السؤال الذي يليه....مين هيساعدنا ان احنا نوصل للخريطة دي اللي احنا كلنا حاطيناها و عايزين نمشي عليها

و إذا عايزين رأيي.....انا بحس ان كلنا مشرفين....و ليس شخص بعينه...و تواجد المشرفين الحالين هو تواجد يبعث علي الطمأنينة بلا شك انك في مكان له كل التقدير...لكن يظل كل فرد هو مسئول عن وجهة نظره اللي بتحملها كلماته...حتي عندما يحدث تجاوز في اي وجهة نظر....اجد ان هناك من يرد الرد الحسن علي هذا التجاوز...و ليس شرطا ان يكون من فريق الاشراف...

لكن لو من الناحية التنظيمية للموضوعات....فاقترح فريق متطوع....و لا توجد حاجة للافصاح عنه...لانه هيعمل بصمت.

اما إذا كان الطرح قائم...فاتمني ان احنا نحدد فقط نقطة البداية الصح....و كلنا هنتشارك فيها...لانها لينا اصلا في الاول و في الاخر

معذرة ع الاطالة

تحياتي

رابط هذا التعليق

• الردود 62
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

جزاكم الله كل خير استاذة ضحي و استاذ احمد....بس ده تشريف لي لا استحقه

لا حضرتك فاهمة الموضوع غلط خالص ... ده توريط مش تشريف mace.gif

وجهة النظر اللي طرحتيها ممتازة وتثبت فعلا أن الترشيح كان في محلّه ... عندي بعض الإجابات على التساؤلات التي طرحت لكن أنا هنتظر لحد ما أسمع رأي الإدارة في هذه المسألة علشان الكلام يبقى له معنى

إن فشلنا في الوصول للحكم ولتغيير البلد .. لا تقلقوا .. نحن فكرة .. الفكرة لا تموت ... تستمر لا تتوقف

البرادعي 15/10/2011

رابط هذا التعليق

لماضه مصرية .. جدا ..

ولا تقدري تقولي لي أي (فلتر) من اللي استخدمتيهم هو اللي ما عدّاش الاسم ده؟

استبعدت كمان الناس الي سبق واعتذرت عن الاشراف بشكل او آخر

الله يكرمك يااستاذي الفاضل ..

حضرتك من الناس الي اعتذرت عن الاشراف بشكل .. انا بقى الي اعتذرت بآخر ..

مبقولش ان حد عرض علي الاشراف لكن من زمان اخذت قرار اني مستحيل ابقى مشرفة تاني بعد ماجربت كل مكان اروح فيه انحط مشرفة وبتكون دي لعنة علي اني مبعرفش اشارك في المكان تاني .. بيضيع وقتي كله في تصفح المواضيع الي تهمني والي متهمنيش بل وعلى وجه الخصوص المواضيع الي باين من عنوانها انها كده ولا كده او متستحقش حد يدخلها من الاساس دي بالذات لا زم ادخلها عشان اشوف لو فيها حاجه غلط فالحق احذفها قبل ماحد يقراها .. طبعا حاجه مرهقة متعبه قاتلة .. الله يكون في عون اي مشرف بجد ..

القرار ده اخذته من زمان وناوية باذن الله اثبت عليه مهما كانت المغريات حتى لو الاشراف في موقع زي المحاورات الي اكيد يزيد اي حد شرف انه يكون مشرف فيه الكن خلاص هو قرار لارجعه فيه بالنسبة لي .. لا للاشراف ..

عشان كده قاعده وبختار وبقلب جامد .. الرفيق لماضه لسه ورور وماشاء الله صحتها مساعداها .. انما انا .. كح كح .. يلله .. حسن الختااام ..

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...