اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

شويه نكت لسه طالعه من الفرن ولو فى حاجه قديمه قولولى

ahmed_tito91

Recommended Posts

بسم الله الرحمن الرحيم

مره اثنين مساطيل قاعدين امام المرايه فواحد منهم قال للتانى متيجى نقعد مع الاتنين دول قال له ماشى جم يقوموا قال له اقعد اقعد هما جايين

مره ثعبان قابل ثعبان لقاه بيعيط قالوا انت بتعيط ليه رد اصلي انا نظري ضعيف قالو بسيطه ركب عدسات وبعد يومين وهو معدي لقاه بيعيط تاني قالو انت بتعيط ليه تاني، رد اصلي اكتشفت ان اللي بحبها من عشرين سنه طلعت خرطوم

طلع مجموعة صيادين يصطادو وكل ما يصطادو حاجه كلابهم تجري تجيب الفريسه ما عدا كلب واحد بيخاف من صوت الرصاص فقالو لصاحبوه خده الافراح اللي بيحصل فيها ضرب نار كتير عشان يتعود على الرصاص وبعد ما اخده لمدة 6 شهور رجع يصطاد تاني أول ما ضرب نار الكلب اعد يزغرط

كان فى مرة فيل كل يوم يمشى يدوس على النمل فالأستاز فوزى قائد النمل عمللهم اجتماع وقال فيه احنا لازم نموتة ، فاتقسموا مجموعتين مجموعة نطت على جانبة اليمين راح باعدهم ومجموعة نطت على الشمال راح باعدهم وفضل فوزى فى النص فكل النمل من تحت قعد يزعق : موته يا فوزى موتة يا فوزى

مرة واحد ركب دش فوق السطح فعلشان ماحدش يقرب منه من السكان بنى حواليه كوخ وقفله وقال للسكان انا حاطط أسد في الكوخ ده فمحدش يقرب منه أحسنله ، السكان فضلوا خايفين يطلعوا السطح لحد مايوم الشجيع بتاعهم طلع وراح فاتح الكوخ راح نازل جري ووشه أصفر السكان قالولوه ايه شوفته ، قالهم لأ أنا شوفت الطبق اللي بياكل فيه بس

مرة واحد غبي راح حديقة الحيوان فضل واقف امام قفص النسر عدت ساعة والثانية و الثالثة الحديقة هتقفل رحله الحارس وقلة انت و اقف ليه كدة من الصبح ,, الغبي قاله ادفع نص عمرى و اعرف بيختمو بيه الورق ازاى

مره كان فى فار قاعد فى خمارة وبيسكر وهو بيشرب اول شفطه ويبص على الحيوانات ولما يجى عند الاسد يبص له من فوق لتحت ويقول حد هيطلع عينه انهارده وفضل كده لمدة يومين ففى ثالث يوم الاسد قال الواد ده بيبوص لى كدا ليه فقام شده من ديله فقال الفار انا مش قلت حد هيطلع عينه انهارده

كان في مرة واحد صاحب مزرعة جزر وجانبه واحد صاحب مزرعة ارانب كان كل يوم يجي يلاقى الارانب اكلت الجزر كله وهكذا كل يوم لحد مل زهق قرر انه يروح مزرعة الارانب وجاب شاكوش وكسرلهم كل اسنانهم جه تانى يوم الصبح برده لقى الجزر بتاعه حد اكله راح عند الارانب ومسك واحد منهم وقاله انتوا واديتوه الجزر فين قالوه :عملناه عثير وثربناه

واحد سكران قاعد بيشرب خمرة وعنده بغبغان كل شويه البغبغان يقوله هات كاس يقوله اقعد ساكت هنتفلك ريشك البغبغان يقوله هات كاس يقوله اقعد ساكت هنتفلك ريشك جرس الباب رن قام يفتح فالبغبغان مسك الازازه شربها فلما المسطول رجع قاله ايه ده ؟ قام البغبغان قاله شربت الازازه وادى الريش اللى انت قارفنى بيه أهو

خروف بيسأل خروف "مر عيدين ومذبوحكش ليه؟" قال اصل انا متسجل في شهاده الميلاد حمار

آخر أعراض انفلوانزا الطيور: - الخوف من النبلة - هز الرقبة بطريقة غير عادية - الشعور بالرغبة فى الطيران - ظهور الريش تحت الإبط - الشعور بالخجل من الديوك

واحد فشار قوى قال لصاحبه مره كنت ماشى فى الصحرا طلع عليا اسد نطيب فى البحر قاله بحر ايه فى الصحرا قاله لا مره كنت ماشى فى الصحرا طلع عليا اسد استخبيت ورا ابو الهول قاله ايه اللى حيجيب ابو الهول للصحرا قاله مره كنت ماشى فى الصحر طلع عليا اسد واكلنى ارتحت

احمد تيتو

تم تعديل بواسطة ahmed_tito91

رابط هذا التعليق

زعلت ليه بقي مش أنت اللي قايل

طيب أنا هأقولك علي حاجة

فاكر لما حسن يوسف كل مايجي يقول علي نكتة تطلع قديمة ( فيلم فتاة الإستعراض ) وكل أعضاء الفرقة عارفين كل النكت

أهو أحنا بقي أعضاء الفرقة

:happy:

طب ما تزعلش

كله جديد

يا رتيبة هاتيلي دوا الضغط من الدرج عندك :roseop:

أن تأتي متأخراً خيراً من أن لا تأتي أبداً

Better Late Than Never

رابط هذا التعليق

انا زعلت لسببين

الاول: لانى تعبت فى كتابتهم

الثانى ملقيتش رد ولو بكلمه شكرا مش (كله قديم smk: smk: md2: )

على العموم انا مش زعلان لانى عارف ان فى حاجات قديمه بس والله فى حاجات جديده

وشكرا يا دياب ويا نانو على التعقيب

احمد تيتو

تم تعديل بواسطة ahmed_tito91

رابط هذا التعليق

ههههههههههههه

ده انت زعلت بقي

أنا كنت بانغشك

لا والله في جديدة وفي فيهم واحدة عجبتني قوي

طلع مجموعة صيادين يصطادو وكل ما يصطادو حاجه كلابهم تجري تجيب الفريسه ما عدا كلب واحد بيخاف من صوت الرصاص فقالو لصاحبوه خده الافراح اللي بيحصل فيها ضرب نار كتير عشان يتعود على الرصاص وبعد ما اخده لمدة 6 شهور رجع يصطاد تاني أول ما ضرب نار الكلب اعد يزغرط

متخيل الكلب وهو بيرقع زغرودة

هههههه

أن تأتي متأخراً خيراً من أن لا تأتي أبداً

Better Late Than Never

رابط هذا التعليق

تسلم على النكت الحلوة دى الواحد أخر نكت سمعها من سنتين .. كويس ان أنتوا بتزودونا بالجديد

لا داعى للخوف من صوت الرصاصة .. فالرصاصة التى ستقتلك لن تسمع صوتها

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

حلوة نكتك يا احمد بس انا عندى واحدة جديدة ليك

واحد بيقول لصاحبه :امبار ح خليت مراتي تركع علي رجليها....قله صحبه ليه؟...قاله كانت بتقولي اطلع من تحت السرير

الصداقة كنز لا يفنى لازم نحافظ عليه

رابط هذا التعليق

شغل جميل يا تيتو..............

وآسف اني ما اخدتش بالي منه............

بس انا كنت مشغول شوية على الكرسي...............

ألام على هواك وليس عدلا ................ إذا أحببت مثلك أن ألاما

رابط هذا التعليق

شغل جميل يا تيتو..............

وآسف اني ما اخدتش بالي منه............

بس انا كنت مشغول شوية على الكرسي...............

ربنا يعينك على الكرسى دانت اتهريت اسأله

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

هههههههههههههههههههههههههههههههههه

تسلم ايدك يا ابن اسكندريه

وعايزييين حاجات زى دى كتير يا احمد باشا

محمد ميدو

اللهم اجعلنا من الذين يستمعون للقول فيتبعون احسنه

رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...
بسم الله الرحمن الرحيم

حلوة نكتك يا احمد بس انا عندى واحدة جديدة ليك

واحد بيقول لصاحبه :امبار ح خليت مراتي تركع علي رجليها....قله صحبه ليه؟...قاله كانت بتقولي اطلع من تحت السرير

أحلى نكت يا أحمد هي دي الحلاوة الاسكندرانية ولا بلاش ... معلش الجماعة بيغلسوا عليك شوية

عايزين نكت حلوة كثير زي دي ؟؟؟؟ :lol: :lol: :lol:

الأخت أماني

أيه النكتة الجميلة دي .. أحنا كسبنا موهبة جديده .. عايزين نسمع نكتك الحلوة .. حتى نخرج من الهم والغم شوية

شكرا لكي .... أبو أحمد الاسكندراني

:sad: :unsure: :unsure:

أبو أحمد الأسكندراني

رابط هذا التعليق

قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : ويل له ويل له و يل له قالوا من يا رسول الله قال من يكذب ليضحك الناس قالوا إنك لتمازحنا قال بلى و لكني لا أقول إلا حقا انتهى كلام الحبي المصطفي و عليه النكت تندرج تحت هذا القول ماشي يابو احمد

جهبذ الكيمياء أبي الفداء فاروق بن كثير الطهطاوي مفتى الديار

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      منذ سنوات يطالب صناع المسرح بتقديم نصوص جديدة خارج إطار القصص المكررة التى يتناولها المسرح المصرى وعلى الرغمعرض المقال كاملاً
    • Guest خايف
      0
      انا خايف اعمل التحاليل والكشف ويطلع عندى حاجه بالرغم من انى عامل تحليل البى سى ار والحمدلله مفيش حاجه بس خايف من المكان اللى هعمل فى التحاليل والكشف هل فى حل وسمت عن حاجه اسمها الاجسام المضاضه هل ليها حل ؟ ارجو الافاده 
    • 9
      السلام عليكم ازيكوا يا شباب ؟؟ انا حاليا بشتغل فى السعوديه .. بس بصراحه مش مرتاح فى شغلى و عاوز اعرف لو سيبت الشغل هل هينفع اجى السعوديه تانى .. انا قدمت فى اكتر من شركه و اتقبلت و بمرتب اعلى من هنا بكتير بس اللى قالقنى موضوع الكفاله .. لان انا على كفالة مدير الشركه اللى انا فيها و وظيفتى نفس الوظيفه فى الاقامه ... هل هينفع اجى تانى ؟؟؟ و الاهم من كده انه ممكن ما يدنيش نهائى السنه دى انا طلبت منه اخد نهائى .. فهل لو انا على كفالته ممكن يتبعتلى تاشيره تانيه و اجى عليها ولا هتحصلى مشكله سواء هنا
    • 2
      السلام عليكم ورحمه الله مش عارفه المواضيه الجديده راحت فين وليه محدش بقي بيرد وبيبخل بالاجابه الاقي الناس تدخل تتفرج وتمشي ولا حتي حد يدعلنا دعوه ولا اي حاجه ينفعو بيها الدكان ههههههه ما علينا انا عندي سؤال بقي ويايت حد يرد ياتري مكتب استقدام الرياض لسه بيستقبل ورق استقدام ولا لا لان زوجي راح جده يقدم مرتين قالولو روح الرياض عشان اقامتك طالعه من هناك وانت مغير مهنه والتلكيك بتاعتهم دي فهو خايف يخبط مشوار عالفاضي وكمان الراجل اللي فجده قالو انصحك تاجلها لبعد العيد عشان متكلفش نفسك وتروح عالفاضي
    • 27
      انتشرت الصوره على موقع بوابه الاهرام وبعد شويه شالوهاوكانت بتقول ان المشىر زار المجندين المصابين
  • أضف...