اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

هل صحيح المصريين بيقفوا جنب بعض في الغربة

Recommended Posts

اخواني واخواتي

في البداية لان شخص اراد ان يعرف انا منين في مصر

اولا انا اسمي ابراهيم الطاير من كفر الشيخ اعمل حالياً في دبي ،ولليعرفوا دبي انا بعمل في القوز طبعا رقم موبيلي اللي عوزه عادي بس يبعتلي رسالة علي الخاص ويكتب شوية معلومات عنه ورقم موبيلة وانا هبعتهولة علطول

بس انا عاوز اعرفكم حاجة طبعا ارائكم كلها كويسة طبعا انا متفق مع بعضها ومش متفق مع الاخر وده طبيعة الحوار الجيد طبعا مش ممكن اوافق علي الكل وارفض الكل المهم انا لما عرضت الموضوع طبعا يبقي انا بحب مساعده الاخرين وتكوين اصدقاء جدد وده لان لسة جي دبي جديد ومعرفش حد فيها خالص وللصدفة اول مصري قبلتة في دبي كان لو تسمحولي ندل شوية ومن البداية انا معممتش وصيغة السؤال توضح هل يوجد مصريين بيقفوا جنب بعض ولا لا ؟ المهم عرفت اجابات كتيره وقصص كتيره

ودلوقتي عاوز كل واحد يرد علي السؤال بنعم او لا

الاختيار صعب كلمة واحدة ( نعم / لا )

ارجوا الرد..........!!!

هل صحيح المصريين بيقفوا جنب بعض في الغربة ؟

رابط هذا التعليق

• الردود 86
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

اجابتى على سؤال الاخ الطاير هى

( نعم )

وبحبك وحشتينى ... بحبك وأنتى نور عينى

ولو أنتى مطلعه ... عينى بحبك موووت

مــــــــــصــــــــــــــر

رابط هذا التعليق

الأخ ابراهيم ان كان يقصد هل هناك فى العالم كله انسان مصرى يمكن ان يساعد انسان مصرى غيره فطبعا نعم

وأنا أيضا اسأل بدورى هل هناك فى العالم انسان مصرى لا يساعد مصرى فأيضا نعم وهذا ما حدث مع الأخت ملاك ومعى ايضا وأنا صراحة اشعر انك مررت بتجربة غير هينة مع رفيقك المصرى ولكن احتسبها عند الله ولا تتوان عن خدمته ان احتاجك هو واكيد ستجد نموذج مصرى طيب فى غربتك ان لم يكن الان فغدا

ودعواتكم

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...
  • بعد 4 أسابيع...

اريد احياء هذا الموضوع بعد فتره من قفلة

ولان الان بقالي فتره معقوله في البلد وخرجت ورحت اماكن جديده وشفت ناس جديد مصرية

وجت ان فيه ناس فعلا حلوه ومصر دايما بخير

يريت نحكي هنا عن موقع لابناء مصر في الغربة حتي يتعلم الجديد في الغربة منها ويفعلها مع اصدقاءه

دعوه للمشاركة في الموضوعات الجديده والطريفة عن المصريين في الخارج

واذن ان هذا ينفع موضوع جديد اسمه

مواقف طريفة للمصريين بالخارج

ايه رأيكم نحكي عن مواقفنا مع بعض شوية

رابط هذا التعليق

• بعد 6 شهور...

طاب ما تشوفوا المصرين في البلد مش في الغربه

دلوقتي الواحد لو خبط في التاني من غير قصد ممكن تقوم الحرب

الناس ماشيه تكلم نفسها من اللي هيه فيه

الحفاظ على قفاك مسئوليتك الشخصية

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...