اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

دي مجرد صديقه ؛؛؛ اوعي تصدقية

yasovinas

Recommended Posts

كليو كتبت :
عموما خللى بالك لو اتسألتى السؤال ده ابقى اعملى عبيطة وكدة

خللوا بالكم يارجالة من كل الكلام اللي انكتب وغيروا الاستراتيجية شوية علشان انكشفتم :P

:P

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

• الردود 53
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

يا كوكو واوا يا حبيبي الموضوع دا انا قاصد بيه اعلم شباب اليوم الجيل الصاعد فنون الغنا واللف والدوران على شجرة الدر وطبعا المفروض يكون بعيدا عن هوانم جردن سيتس قصدي هوانم المحاورات يعني رساله الى كل شاب اختار من هذا النبع الوافر الذي لا ينضب ما يحلوا لك من اسطوانات وعيش حياتك يا مان

طبعا انا لو كنت نزلت الموضوع باسم يللا بينا نكذب على بنات حوا ولا 100 كذبه تغني بيها على ودان حبيبتك كان زماني متعلق على باب زويله من رجليه لكن كده اهو ادينا علمنا الاجيال عصارة سنين وخبرة الايام اللي فاتت كلها وكمان عرفنا اخر الاسطوانات اللي نازلة السوق اليومين دول

تحياتي والى اللقاء في مواضيع تثقيفية اخرى

رابط هذا التعليق

إلا قوليلى.. انتى رومانسية؟؟ أصل أنا مشكلتى إنى ما أقدرش أعيش من غير رومانسية

::D أه يا كليو رومنسية أوي كمان

ده انتى تبقى عروسة لقطة......

يا جميلة أنا كنت بقول السؤال ده على لسان واحد من الكذابين اياهم مكانش قصدى أسألهولك

:blink: :P :D :D mfb: ;)

رابط هذا التعليق

انا ما يهمنيش الشكل المهم جمال الروح … ‏

انتي عارفه انا البارحه حلمت بيكي …‏

مش قادر على بعادك …‏

انتي ديما بتوحشني …‏

مش قادر ابطل تفكير فيكي …‏

انتي اول حب حقيقي في حياتي … كل اللي قبلك كان وهم …‏

أو ..‏

انتي آخر حب في حياتي … ده انتي كل حياتي ... يا حياتي

أهلي مصريين يجوزوني واحده من قريبنا ....‏

انتي انسانه ما تتعوضش ... بس تستاهل حد احسن مني بمراحل ... احنا مش لبعض ‏025.gif

هـــــــا نقول كمان ‏ :blink:

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

الحمد لله الذي تواضع لعظمته كلُّ شيء،

الحمد لله الذي استسلم لقدرته كلُّ شيء،

الحمد لله الذي ذلَّ لعزَّته كلُّ شيء،

الحمد لله الذي خضع لملكه كلُّ شيء

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

رابط هذا التعليق

• الزوار
Guest النسر المصري
ويرجع يقولك الحقوني انا عديت الثلاثين

يا عم رررروووووووووووووووووووووح ابقى تعالى قابلني لوحصل

كدة بردو ياسو....بقى بتتهمني بالعبط.....يعني لازم اكون دلوع واضحك الرجالة علي..ولاعاوز تخليني مدير غير عادل!!!! :blink: :P

رابط هذا التعليق

أى حاجة بتلبسيها بتبقى عليكى شيك :D

أكتر حاجة بحبها فيكى هدوئك و براءتك مش زى البنات التانيين اللى الواحدة تحسسنى إنى قاعد مع واحد صاحبى :blink:

(فى نفس اليوم بس لواحدة تانية) أكثر حاجة بحبها فيكى شقاوتك لأنها بتنم عن ذكاء وخفة دم مش زى البنات التانين الهاديين بحس ان مخهم فاضى و يخلوا الواحد قاعد يكلم نفسه و هيطق :P

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

أنا عن نفسي...وكوني رجلا

بعارض فكرة ان صداقة الرجل والمرأه تكون في اطار غير الزماله في العمل او جامعة

لانه من اكبر المخاطر المهدده فعلا للحياه الزوجية هو الموضوع ده

عن نفسي حتى في الشغل...(ده ورغم اني غير متزوج)

كنت دائما امسك منصب المدير الفني...وانتو عارفين ان شغل الفن والرسم فيه نوع من الغيره بين افراده....فتبدأ البنت بخباثتها تتمايل الي عشان أفضلها عن غيرها بالتمايل والدلع الكاذب بتاعها.ونسبة كبيرة من البنات اللي كانوا بيشتغلوا عندي كانوا بيتخدوا الاسلوب الغريب ده

لازم ضحكة ...لازم هزار...لازم حكاوي القهاوي....لكن انا كنت غريب فعلا...لاني ماكنتش اقصد اني اعامل البنات زي الرجالة تمام...لانه حسب فهمي ان الشغل لو ماطلعش المدير هيقطع رقبتي...فكنت بشد علي الكل سواسية بنات وولاد...فلقيت ان نسبة كبيرة.من البنات بيكرهوني...ومابيطقونيش...وتبدأ مرحلة الخلافات...

مرت السنين واتنقلت بين الشركات...وكان كل من قابلني من رجال بيقلولي

- يابني خف شوية..البنات محتاجين اسلوب ناعم في المعاملة...هو جيش يابني انت

- لية يا احمد يعني..شمعنه زمايلي مابيزعلوش

-يابني هم ليه تفكير خاص...ماينفعش كده..انت ماتعرفش دلوقتي هم بيقولا عليك ايه

-طب خليهم يقولوا اللي يقولوا...لكن اللي مش هيخلص شغله بما يرضي الله...هتتحاسب محاسبة عسيره...وهم حريين بقى

- انت حر انا قلتلك عشان مصلحتك....واضح انك مش فاهم يعني ايه ست

-والله انا فاهم الستات كويس ...واضح انهم هم اللي مش عارفين يعني ايه شغل...ثم يااحمد ياخويا انا هقتنع بكلامك لو انتو شايفين اني بقسي عليكوا بالظلم هل انا كده ولا لأ

-ياعمنا احنا مامرش علينا واحد احسن منك ولا هيمر...وبتعاملنا كلنا واحد...بس البنات غير ....ماتفهمنا بقى

-لا مش هفهم غير اللي انا فاهمه في شغل...دلع اية ومسخرة اية....واتفضل روح شوف شغلك

النتيجة طبعا اني بقيت حاليا شغال في منظمة للامم المتحدة والمنظمة كلها رجال ...ولأول مرة من سبع سنين وبعد ماتدبحت في التنقل بين الشركات...ادوق طعم الاستقرار...حيث اني بقالي تلات سنين من غير ربع مشكله....

يعني النتيجة واضحة

الحياة بدون صداقة مع مرأه....غير مراتك......ستكون نعمة عليك وراحة بال

ويجعلوا عامر

(تنويه خاص...الى كل زميلاتي هنا في المنتدى.....ارجو الا يعتبروا هذا تعديا عليهن...فانا احترمكن بكل ما عندي من مشاعر....ولكن انا اعتب على من يوافق على انه الدلع اسلوب شرعي لكسب ثقة الآخريين...مع العلم اني متقبل لإأي الآخر ايا يكن)

بصراحه يا نسر يا اخويا انت عمله نادره..ياريت كل الرجاله يبقو زيك :lol:

انت اللي صح ميهمكش ..سير علي بركه الله :lol:

رابط هذا التعليق

عن تجربة بجد الكذب عمره ما بينجى و لكن بيوقع فى مشاكل تانيه و هكذا يتسبب الكذب فى سلسلة أخطاء واحده ورا التانية لحد ما البنى آدم يلاقى نفسه فى العمبوكه و فى قول آخر فى الكازوزه و فى قول ثالث و هو الأصح فى ستين داهيه .. و غالبا سيسمع هذه العبارة و السيدة حرمه تشيعه لباب الشقه ..

أحكى لكم حكايه حصلت لى و أنا طفل و أثرت فيا حتى اليوم ..

كنت أسكن مع جدتى الله يقدس روحها بسبب سفر أبويا و أمى مش عارف فين فتركونى عندها أمانه .. و كان يسكن معها أيضا عمى اللى برضو الله يقدس روحه و كان ضابط فى القوات المسلحة حديث التخرج .. و كانت تخاف عليا من الخروج و اللعب مع العيال فى شوارع شبرا لأنى أمانه عنده لحين عودة أهلى من السفر .. فأتخنقت و جات لى حالة .. و فى يوم أغبر خليتها نايمه بعد الغدا و سرقت من كيسها ربع جنيه و كان ثروة هائلة فى هذا الوقت الموغل فى القدم :blush:

و عنها يا أخوانى و قلت يا فكيك و سرحت فى الشوارع و ضربت عصير قصب و حلبسه و دورين مرجيحه و ختمتها برغيف حواوشى من عند بسطا و رجعت البيت و لا كأنى عملت حاجه و براءة الأطفال فى عينيا .. و صحيت جدتى من النوم و بعد قليل أكتشفت اٍختفاء الربع جنيه !!!

و ثارت ثورة عارمة فأصابنى خوف و هلع شديدين و أستجوبتنى فأنكرت أنى سرقت منها شىء و جعلتنى أقسم على الاٍنجيل الطاهر فأقسمت خوفا من العقاب .. فأتت برغيف عيش ملدن و جعلتنى أمزقه على عينيا و أحلف بالنعمه أنى لم أسرق ففعلت و قلبى يرتجف !!

فما كان منها سوى أنها لبست هدومها فورا و ذهبت لواحده من جاراتها كانت مشهورة بين سكان المنطقة بأنها تقرأ الفنجان .. و للعجب العجاب أن هذه الجارة أخبرتها أن السارق كان يرتدى ملابس الظباط و على كتفه نجوم !!!!!!!!!!!!!

فتيقنت جدتى أن السارق هو اٍبنها اللى هو عمى .. و كانت مواجهة عنيفة بينهما ترك لها البيت بغير رجعة بعد أن صار متهما بالسرقة و هو الضابط المحترم ..

و بقيت عقدة الذنب تلازمنى أغلب عمرى .. و كنت كلما حاولت أن أقر بالحقيقة أتراجع خوفا من أن أوصم بالسرقة و الكذب ..

الله يسامح الأهل الذين ربوا أولادهم على الخوف من العقاب البدنى و النفسى و هم لا يدركون أنهم بهذا يصنعون كذابين المستقبل و حرامية المستقبل و خطائين المستقبل ..

ربوا أولادكم يا أخوانا على الشجاعة و الصدق و تقبلوا منهم أخطائهم مهما كانت و مهما تكبر و تذكروا قول النبى : لا يزال المرء يكذب حتى يكتب عند الله كذابا ..

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

إستعنا على الشقا بالله

هات الدفتر يا جابر.... :blink:

حبيبتي أنا عايز اكلمك في موضوع....ماما كلمتني في البلد و هي عندها القلب و كده يعني..و طالبه أتجوز بنت اختها اليتيمة و انتي عارفه مقدرش أرد لها طلب و البتشي يتيمه..

انا عايز نفضل صحاب و مش عايز أكون خسرت الصديقة و الحبيبة...أنا عارف إني ندل و طرطور مامته و عارف إنك بتقولي في نفسك كده..ثااااااامحييييينييييي :blink: :)

يكون رايح يعمل سنانه و ينضفها..حبيبتي مش عارف إن كنت هشوفك تاني و لا لأ..دعواتك يا روحي..تقوليش رايح الجيش و هو اصلا هربان من الخدمه...

يا عم روووووووووووووووووح :blush:

رابط هذا التعليق

• الزوار
Guest النسر المصري

أثينا..بقولك...أنا حاسس ان الكلام اللي انت كتيتية وراه حدوته

عندي شعور انه حصل بجد...ممممممم....هو حصل فعلا!!!!

رابط هذا التعليق

يعني هو كل اللي بنكتبه هنا بيبقى حوادث شخصية :angry2:

لو على كده هيبقى شكلك وحش قويييي قدام الناس :blush:

تم تعديل بواسطة ATHENA
رابط هذا التعليق

يعني هو كل اللي بنكتبه هنا بيبقى حوادث شخصية B)

لو على كده هيبقى شكلك وحش قويييي قدام الناس :blush:

هوببببببااااااا

جون -_-

جوون :D

جوووون :o

وجون وجون وجوووووووووووون :angry2: -_-

ايووووه يا جدعان لو الموضوع دا بجد تبقى مصيبة يا عمرو وساعتها لا تقول لي نسر ولا حتى حمامة B) :P

رابط هذا التعليق

• الزوار
Guest النسر المصري

يعني هو كل اللي بنكتبه هنا بيبقى حوادث شخصية

لو على كده هيبقى شكلك وحش قويييي قدام الناس :huh:

هوببببببااااااا

جون

جوون

جوووون

وجون وجون وجوووووووووووون

ايووووه يا جدعان لو الموضوع دا بجد تبقى مصيبة يا عمرو وساعتها لا تقول لي نسر ولا حتى حمامة :blush: :P

ياسلام <_< ...فرحان اوي كده ليه يا معلم ياسو

:D :D طب ماهو الكلام اللي انا كاتبه فوق ده كان عن مين ياأثينا...ماهو عني أنا وده حقيقي وحصل فعلا..وردود الناس علي كلها كده

واساسا معظم ستات المنتدى معجبين بكلامي ده....واقري آخرهم حدوتة مصرية على سبيل المثال وليس الحصر :P

وبعدين أنا مابخبيش حاجة...لإني سياسي مخضرم.... :closedeyes: ....تخصص أطفال :D

الدور بقى على اللي بيقول الكلام ده من ورا قلبه :D

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...