اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

دي مجرد صديقه ؛؛؛ اوعي تصدقية

yasovinas

Recommended Posts

احيانا يكون الكذب مُنجي - اقول احياناً :huh: - ولانني من ابناء آدم الجدعان قوي :closedeyes: فيجب على بل ومن اولويات حياتي ان اجد العذر لابناء جلدتي من الرجال فيما قد يلجأوا اليه من كذب على نصفنا الحلو او النصف المفتري (وليس المفترى عليه كما يدعين)

فنحن الرجال اعتادنا على الكذب منذ الصغر

وهو طفل يكذب على امة ليتجنب العقاب ويدعي ان اخته هي من كسرت الزجاج بعروستها وليس هو من فعل ذلك وهو يلعب بالكورة الشراب :P

وفي بداية علاقته باي فتاه يكذب ويبالغ في مشاعرة حتى يتقرب اليها

وبعد ذلك يضطر للكذب عليها حتى يبدوا متألقاً دائما امامها

واحيانا يكذب فقط علشان ما يزعلهاش

وهو معذور لانه يضطر للكذب احيانا اذا اوقعته الظروف في بنت وححشششششششششششة فيكذب عليها علشان يخلع منها

ايضا فهو مضطر للكذب على خطيبته لانه لو قال لها الحقيقة مش هتصدقة <_<

واخيرا يضطر لان يكذب على زوجته {علشان يمشي المراكب }

رابط هذا التعليق

• الردود 53
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

طب إنت عايز إيه ؟

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

احيانا يكون الكذب مُنجي - اقول احياناً :P - ولانني من ابناء آدم الجدعان قوي <_< فيجب على بل ومن اولويات حياتي ان اجد العذر لابناء جلدتي من الرجال فيما قد يلجأوا اليه من كذب على نصفنا الحلو او النصف المفتري (وليس المفترى عليه كما يدعين)

وهو طفل يكذب على امة ليتجنب العقاب ويدعي ان اخته هي من كسرت الزجاج بعروستها وليس هو من فعل ذلك وهو يلعب بالكورة الشراب :o

وهو معذور لانه يضطر للكذب احيانا اذا اوقعته الظروف في بنت وححشششششششششششة فيكذب عليها علشان يخلع منها

ايضا فهو مضطر للكذب على خطيبته لانه لو قال لها الحقيقة مش هتصدقة :huh:

وشهد شاهد من أهلها :closedeyes:

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

طب إنت عايز إيه ؟

اصبر على رزقك يا ابو احمد انا اصلي اضريت اقوم احلق ولسه راجع اكمل معاكم الموضوع

وشهد شاهد من أهلها

اهل مين يا خالتي انا لا اعرفها ولا عمري شفتها هو اي واحده عايزة تعمل بنت ناس تقول انا من عيلة ياسو ابن فيناس - وبعدين ما انا قلت من الاول دي مجرد صديقه

نرجع لموضوعنا

بصراحه انتِ تستاهلي واحد احسن مني <_<

يقواها الشاب من دول وعينيه في الارض وبيحاول يبان في صورة الفارس المُضحي اللي هيسيب حبيبته لواحد احسن منه يقدر يسعدها

المشكله عندي مش عندك ؛؛؛ انا مش حابب فكرة الجواز :closedeyes:

يقولها الشاب وهو من جواه عارف انه ممكن يتجوز بكرة الصبح ؛؛؛ بس واحده تانيه غيرك !!! لانك ما تنفعيهوش

رابط هذا التعليق

• اهلي ضاغطين عليه علشان اتجوز بنت عمي او بنت خالتي او بنت صاحب بابا المليونير
    تخيلوا ممكن نسمع الكلام دا سنة 2005 والمفروض البنت تصدقة :angry2: نصدق ان في ولاد اهاليهم بيجوزوهم غصب عنهم لبنات هم مش موافقين عليهم ؛؛ مع ان البنت نفسها اهلها ما بيعملوش كده
  • "خلينا اصحاب احسن "
    لما يقول لك كده قولي له وانت سايباه وماشية ان الصداقة ممكن في يوم من الايام تنقلب الى حب اما الحب فلا يمكن ان يتحول الى صداقه ؛؛ وان عرضه {بلاش حب وخلينا اصحاب } هو نوع من البقشيش العاطفي ما فيش بنت عندها كرامه ممكن تقبله
  • علاقتنا ما فيهاش كيميا !!؟؟
    قولي له وليه سمحت لعلاقة خالية من الكيميا انها تبتدي اصلا
  • مش هاقدر اكمل معاكي لأنس لاقيت الانسانه اللي كنت بدور عليها
  • انا مش قادر احبك زي ما انت بتحبيني قوي كده

يتبع

رابط هذا التعليق

كمل يا ياسو..و احنا كلنا عيون صاغية :angry2: .. اقصد قارئة ...بصراحة الموضوع يشد الانتباه :angry2:

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

الحمد لله الذي تواضع لعظمته كلُّ شيء،

الحمد لله الذي استسلم لقدرته كلُّ شيء،

الحمد لله الذي ذلَّ لعزَّته كلُّ شيء،

الحمد لله الذي خضع لملكه كلُّ شيء

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

رابط هذا التعليق

احيانا يكون الكذب مُنجي - اقول احياناً :blink: - ولانني من ابناء آدم الجدعان قوي :angry2: فيجب على بل ومن اولويات حياتي ان اجد العذر لابناء جلدتي من الرجال فيما قد يلجأوا اليه من كذب على نصفنا الحلو او النصف المفتري (وليس المفترى عليه كما يدعين)

وهو طفل يكذب على امة ليتجنب العقاب ويدعي ان اخته هي من كسرت الزجاج بعروستها وليس هو من فعل ذلك وهو يلعب بالكورة الشراب :blink:

ايضا فهو مضطر للكذب على خطيبته لانه لو قال لها الحقيقة مش هتصدقة :angry2:

انا لست على اتفاق معك فى ان الكزب بينجى فالكزب كزب خاصه بين اللازواج لللاسف يؤدى الى غرق المركب

رابط هذا التعليق

كمل يا ياسر ماتخافش.. أنى نحبو الصراحة :angry2:

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

انا لست على اتفاق معك فى ان الكزب بينجى فالكزب كزب خاصه بين اللازواج لللاسف يؤدى الى غرق المركب

ما احنا قلنا احياناً اولاً وبعدين وضحنا اسباب وتبرير الكذب

نكمل علشان خاطر بنات حوا تتودك وتعرف ايه اللي بيتقال لها

• انا هظلمك لو ربطتك جنبي انا قدامي وقت كبير على ما اكون نفلسي واقدر ابقى حاجه مهمه
  • انا هقفل دلوقتي علشان داخل على لجنة
  • معلش معلش اصل السحن فصل
  • كنت قافل الموبايل علشان كنت في ميتينج
  • مارديتش اصلي كنت عند المدير
  • ما ردتش كنت سايق
  • انا في الطريق اهو بس الكوبري واقف

يتبع

رابط هذا التعليق

ما احنا قلنا احياناً اولاً وبعدين وضحنا اسباب وتبرير الكذب

نكمل علشان خاطر بنات حوا تتودك وتعرف ايه اللي بيتقال لها

• انا هظلمك لو ربطتك جنبي انا قدامي وقت كبير على ما اكون نفلسي واقدر ابقى حاجه مهمه
  • انا هقفل دلوقتي علشان داخل على لجنة
  • معلش معلش اصل السحن فصل
  • كنت قافل الموبايل علشان كنت في ميتينج
  • مارديتش اصلي كنت عند المدير
  • ما ردتش كنت سايق
  • انا في الطريق اهو بس الكوبري واقف

يتبع

خيانة ... خيانة ...

كده برضه ياوالى عكا ...

كنت دائماً ما أقول ياأهل مدينتنا : أنفجروا أوموتوا

أما وقد إنفجرتم و ثورتم : فأنتم أجمل وأنبل وأشجع شباب أنجبته هذه الأمة!!! م الغزالى

رابط هذا التعليق

إرجع يا ياسو .... :angry2:

إرجع يا إبني يا حبيبي و بلاش تهور ... :angry2:

إنت عارف كام راجل ممكن يروح في الرجلين بعد الكلام ده

إرجع يا حبيبي ربنا يهديك :blink:

You can.... If you think you can

رابط هذا التعليق

بصوا يا اخونا احنا جدعان قوي ورجاله قوي وعلى راي عمنا احمد منيب وان قلت ما تخافش وان خفت ما تقولش

نرجع بقى للموسوعه الياسوفينيسيه لكلام الكذب والتوريه

• ما كنتش قافله يا روح قلبي بس كنت في حته ما فيهاش شبكة
  • لا وحياتك يا عمري كلمتك امبارح ،،، بس موبايلك كان مقفول
  • ما باتصلش علشان واقفين عني الخدمه لحد ما ادفع الفاتورة ؛؛ او معلش ما رديتش على الماسج علشان ما عنديش رصيد في الكارت ..وفي الغالب في الوقت دا بيكون راسم على سلفة منك,,
  • طيب قافل موبايلك لية ؟؟
    بقولك كنت لي عزا؛؛؛
    عزا مين
    ابو واحد زميلي في الشغل
    وهو ساعتها كان بيتفرج على نهائي امم اوروبا عند واحد صاحبه عنده اشتراك الايه ار تي
  • ما رديتش اصل كان معايا مكالمه تانية وانتي دخلتي على الويتنج وما سمعتكيش
  • ولما يحب يخلع منك ويتهرب منك وما يردش على مكالماتك تقومي انت مكلماه من نمرة غريبه فيرد عليكي تلاقيه بيقول لك ،،، بصي لو الشحن فصل هكلمك تاني كمان شوية ؛؛؛؛ تيت تيت تيت وطبعا معروه انه لا الشحن وقع ؛؛؛ ولا هيكلمك تاني

يتبع

رابط هذا التعليق

- أنا بحبك قوى ومش أقدرش أتخلى عنك.. لكن لظروف خارجة عن إرادتى مش هقدر أسيب مراتى فى الوقت الحالى :o

المائدة - 51

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

أنا لو عليا عايز أحارب المجتمع و عيلتك و اتجوزك مهما كلفني ده..بس عمر أخلاقي ما هترضى إني أتسبب ليكي في خلاف مع عيلتك حتى لو كان تمن ده إني أسيب حبي الكبير...

تشااااااو

أنا عرفت صحيح قبلك أربعتاشر واحدة بس عمري ما حسيت بالإحساس ده مع واحدة قبلك....أنا حاسس إنك الحب الأول و الحقيقي في حياتي.... :o .

الكدبة الشهيرة في المطعم بعد غدوة محترمة..يدور على المحفظة و يحمر وشه و يخضر و يبدو مرتبك جدا...

مالك يا خبيبي...نسيت المحفظة يا روخي..بس هحاول ادي صاخب المحل ساعتي الدهب ...ليه يا روخي انا معايا فلوس و انا و إنت واخد...أبدا أنا عمري ما أرضى زوجتي المستقبليه تصرف عليا فلس mfb: ...إخص عليك يا خبيبي و هو في فرق بيين و بينك...طب يا حبيبتي هي المرة دي بس .. تمررله الفلوس بهدوء عشان يدفع..يقوم دافع و مخلي الباقي في جيبة لباقي السهرة مع شلته..

مكرر

رابط هذا التعليق

اهلا وسهلا اثينا ايوة كده حد يسند معايا مش هفضل شايل الليله كلها لوحدي

ودي مجموعه من الاسطوانات اللي بتتقال في الكازينو او على الكورنيش واللي كراسي وترابيزات الكازينوهات حافظاهم صم

• عقلك اكتر حاجه عجباني فيكي ؛؛؛ وغالبا بتتقال لبنت بنظارة :angry2:
  • يا حبيبتي اعملي اللي انتي عايزاة ؛؛؛ غالبا يكون (اللي انت عايزاه ) هو نفسه ( اللي هو بيتمناه) :angry2:
  • على فكرة انت اكتر واحده فهمتني في حياتي كلها ؛؛ وفي الغالب بيكون قصده ان انت اكثر واحده عرف يسيطر عليها :angry2:
  • لسه جميلة زي اول يوم شفتك فيه فاكرة يا روح قلبي ؛؛؛ لو قلتي له مش فاكرة فكرني يبقى الليله باظت لانه مش فاكر اصلا mfb:
  • عمري ما هزعلك في حياتي ،،، :o
  • انا مستعد اتجوزك دلوقت حالاً ؛؛ او قومي بينا نتجوز دلوقتي {ملحوظه : عندما يعرض على واحده مثل هذا العرض يجب ان تتظاهر بالموافقه الجريئة "يللا بينا؛؛؛" ساعتها هتعرف مدى عمق الكذبة}

يتبع

رابط هذا التعليق

سلسلة أكاديب بحبك و بحب مرتبك يا بيضا:

طبعا يا حبيبتي أنا مع حرية المرأة و شغلها و عايزك تشوفي مستقبلك...يعني منمر على مرتبك يا بيضا..

أنا طول عمري بقدر مهنة كذا و بحس إن البنت الي بتختاره دي ملاك و سوبر و متتعوضش و عمري ما إتمنيت غير بنت طموحة يتشاركني حياتي..و هو أساسا و عيلته بيشتموا سلسفيل بنات المهنة دي بس طالما بتجيب دخل يا قهلا يا قهلا...

يكون عارفك من طفولتك و بتحبيه العمر كله و هو مديكي وش و قفا الطناش و كل يوم مع واحده..مع الوظيفة و أول مرتب تبدأي و انتي نازلة الصبح تخبطي فيه و تلاقيه قاعد على السلم يفكر..و بعدين كلمة..فسلام..فلقاء..و البوقيين دول:

أنا طول عمري بحبك من بعيد و بصمت بس مكنش عندي الجرأة إني افاتحك في كده لأني كنت خايف ترفضيني..دلوقتي مبقتش قادر أخبي حبي أكتر من كده..(يا ترى شغلتك مرتبها كام؟)

تم تعديل بواسطة ATHENA
رابط هذا التعليق

- أنا أحب لما نخرج سوا نروح مطاعم رخيصة، عشان يوم عيد ميلادك لما أعزمك ى حتى شيك نبقى حاسين بالجو mfb:

- ألف مبروك يا حبيبتى الوظيفة الجديدة.. يعنى كان وشى حلو عليكى.. هتعزمينى فين بأة حلاوة الشغل الجديد؟؟ :angry2:

- لعلمك أن ابحترم جدا الست اللى بتشتغل لأنها بتكون فاهمة طبيعة حياة جوزها مش زى اللى قاعدة فى البيت (عشان هيضطر يصرف عليها) بتكون مخها فاضى

- يا حبيبتى أنا مش هفرض عليكى الحجاب خالص.. انتى براحتك وقت ما تحسى انك مستعدة ليه عشان دى حاجة بينك و بين ربنا (لحد ما يتفسح ويفرح بالعروسة الجديدة) بس أظن بعد الجواز ب 3 سنين مثلا عيب ماتكونيش اتحجبتى (عشان برستيجه و يبان راجل حمس قدام أهله و كدة)

- عارفة يا حياتى.. :angry2: انتى كلامك ده كأنه سحر... يعنى أنا مثلا قبل ما أكلمك كنت متنرفز جدا (دلوقتى عاوز أولع فيكى و فى اللى حدفك عليا) :o

المائدة - 51

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

- انتى إنسانة أكتر من ممتازة وأى واحد يتمناكى... لكن أنا مش هقدر أكمل معاكى... أنا عارف إنى مش هتحمل مسئوليات الجواز :o

المائدة - 51

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...