اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

حشيش وبنك الأفكار

حشيش

Recommended Posts

عدسات لاصقة للرجال ..

لو إنت بصيت شمال اللي قدامك يشوفك باصص يمين :angry2:

تستعمل حين التواجد مع الزوجة في الأماكن العامة ... لمنع القفشون و إنت بتبص علي حاجة عجبتك -_-

او تنهيده ندم مش عارف بيحسوا ازاي

الأنيل إنهم بيحسوا حتى لو الواحد إتنهد تنهيدة مكتومة أو كان ناوى يتنهد وغير رأيه فى آخر لحظة :huh:

بالنسبة للأعزاء سهيلة وسى السيد أنا ظللت عاكف فى المعمل بتاعى طوال اليومين اللى فاتوا بحاول أشوف لكم حل فى مشاكلكم وأخيراً توصلت إلى إختراع (طربوش كهربائى) يعمل ببطاريات قلوية عالية الجودة :o ... مثبت بالطربوش لوحة تحكم متعددة الأغراض ... لوحة التحكم مخبأة تحت زر الطربوش ... بالنسبة لسهيلة تستطيعى تحميل كل المواد اللى حتمتحنى فيها على إسطوانة CD موجودة داخل حشوة الطربوش وتصدر بزبزات كهربائية ضعيفة تقوم بتوصيل المعلومات إليكى داخل لجنة الإمتحان وبالطبع دون أن يلحظ أحد من المراقبين أى شئ .... فى حالة عدم السماح بدخولك اللجنة بالطربوش يبقى (فى الإعادة إفادة) mfb: ..... نفس الطربوش ونفس البزبزات الكهربائية يمكن إستخدامها فى حالة سى السيد ولجميع الأزواج الذين يريدون صرف نظر زوجاتهم عن المعروض فى فاترينات المحلات الكبرى mfb: ... فى هذه الحالة يستطيع الزوج بعد أن يقنع زوجته بلبس الطربوش أثناء الخروج من البيت للتسوق أن يعدل من قوة التيار الكهربائى المنبعث من لوحة تحكم الطربوش المخبأة تحت الزر لتصل إلى 2500 كيلووات/ثانية ... ستشعر الزوجة فى بادئ الأمر بدوخة وغثيان ويستطيع الزوج إقناعها إنها جايز تكون حامل mfb: ... بعد فترة وجيزة ومع بداية الوصول للمحلات التجارية أو المولات الضخمة ستزداد حالة الزوجة سوءاً تدريجياً وتحدث لها قشعريرة يعقبها قيئ وتشنجات وبالطبع لن تستطيع التركيز فى المعروض بالمحلات :unsure: ....... براءة الإختراع بالإتفاق الشخصى والتفاوض المباشر مع المخترع ..... الوسطاء يمتنعون :blush:

أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ

رابط هذا التعليق

• الردود 59
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

اختراع مضاد لاختراع العدسات

اول ماينوى يخم مراتة علشان مش شيفاه يكون الذبذبة بتاعة العدسات تخلى الجهاز الى الزوجة مركباة فى نعل الجزمة يثبته فى الارض فيتكعبل يتكب على بوزة

وخلى مراتة والموزززة يضحكوا على دلقتة :angry2:

رابط هذا التعليق

سمية الخشاب

بس ... هو ده الإختراع

ببطاريات إنرجيزر إكسترا باور المطورة ذات الخدمة الشاقة و الحبيبات الزرقاء :angry2:

You can.... If you think you can

رابط هذا التعليق

انا بقى بجد نفسي في استخراع يعطل الحاسة السابعه عند بنات حوا اللي بتخليهن يشعروا بان الزوج جت له فلوس زياده :o

يا اخي انا هتجنن من الحكاية دي بيعرفوا اذاي :angry:

طيب كنت بحللها ان مظهر الراجل بيختلف وهو داخل بيته وفي جيبة ربع جنى باقي مصروف اليوم وبين ما هو داخل كما صلاح الدين الايوبي يوم فتح عكا وجيبة مليان زلط ،، قلت يمكن المنتظر بيبان ،،،لكن وانا بيني وبينها مئات الكيلو مترات والبحار والفيافي بردو بتعرف منين مش عارف ;)

حد يشوف لنا شريحه ولا حاجه نلزقها جنب الشريحتين اللي فاتو بتوع الفتارين والبصبصه وتبقى دي شريحه للشمشمه

رابط هذا التعليق

سمية الخشاب

بس ... هو ده الإختراع

ببطاريات إنرجيزر إكسترا باور المطورة ذات الخدمة الشاقة و الحبيبات الزرقاء :angry:

هامر

اسمح لي ارفع لك الطربوش

وهايوصلك شيك بـ 50 الف دولار دفعة تحت الحساب والباقي هايبقى عبارة عن خطاب ضمان تسيله لما الاستخراع ده يوصلني على البيت

بس لو سمحت

تيك يور تيم

وياريت التسليم يكون في شهر 6 لما المدام تنزل مصر وابقى لوحدي

مش عشان حاجة او خايف لا سمح الله

ولكن بيني وبينك الحاجات دي بتتنظر وبتتقل بركاته من كتر النأ

والمثل الشعبي بيقول

داري على استخراعك يقيد

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

انا زعلان منك بجد يا حشيش

بقى لي 4 ايام كل ما اتصل بيك يقولوا لي البيه في الحمام البيه في الحمام

قولت سيبه براحته هو لما بيعوز يركز دي عادته

تقوم بعد المدة دي كلها تخرج وتقول وجدتها وجدتها وفي الاخر يطلع الاختراع طربوش حريمي ؟!!!

يعني يرضيك دكتورة محترمة زي سُهيلة تركب عربيتها وتنزل رايحة الامتحان واحنا بندعيلها وتدخل اللجنة وهي لابسة التايير الفسدقي اللي مخصصها للامتحانات وفوق ده كله طربوش بزر وجواه سي دي دريف اللي هو اساساً بايظ لإنك استخسرت تشتري واحد جديد وروحت مستخسر وحطه في الطربوش توفيراً للنفقات ؟!

يا دكتور حشحش الاختراع لازم يكون متوافق مع الزمان والمكان والانسان اللي هايستخدمه

رابط هذا التعليق

جهاز تصغيييير لدرجة مايكروسكوبية و يقدر الشخص يدخل جسم إنسان متطوع و يعمل جولات ميدانية جوه جسم الشخص و يشوف أعضاءه شرايينه و يتعلم لايف عشان المعلومة تثبت :angry:

رابط هذا التعليق

الســــــــــــلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

حشيش مين :angry:

;) مصرية يعني مصرية :o

تم تعديل بواسطة مصرية يعني مصرية

رابط هذا التعليق

جهاز نوم على الصاحي...

يعني الواحد لما يتأخر مثلا في النوم و يصحى الصبح مش قادر يحرك عضلة و لازم يقوم..ياخد الجهاز و يركبه في ياقة هدومه و يوصله بتحت ضفره الصغير و يشغله بحيث إن جسمه فعلا ينام و خلاياه نايمة في العسل لكن يبدو صاحي و مفتح عينه و مدعوم بطريقة ما و جسمه مش مرتخي و يتحرك حسب البرنامج الي يكون مبرمجه على الحركة اللي يعملها كل مده..

تم تعديل بواسطة ATHENA
رابط هذا التعليق

هامر

اسمح لي ارفع لك الطربوش

وهايوصلك شيك بـ 50 الف دولار دفعة تحت الحساب والباقي هايبقى عبارة عن خطاب ضمان تسيله لما الاستخراع ده يوصلني على البيت

بس لو سمحت

تيك يور تيم

وياريت التسليم يكون في شهر 6 لما المدام تنزل مصر وابقى لوحدي

يا سلام يا أبو السيد ..

إستفتاحك زي السكر ..

و علشان إنت أول زبون نستفتح منه ... ممكن أبعت لك هدية جهاز التصغير بتاع أثينا لو إتساهلت معانا في السعر بحيث لما ما تبقاش لوحدك , تصغرها و تدفسها في أي حتة .

مش كده و بس ..

لا ده إنت كمان ممكن تحدد بنفسك الأوبشنز اللي إنت محتاجها ... و بنفس السعر ..

إتصل الأن 019.gif

مع تحيات مكتب إستخراعات الزوج السعيد 099.gif

You can.... If you think you can

رابط هذا التعليق

جهاز نوم على الصاحي...

يعني الواحد لما يتأخر مثلا في النوم و يصحى الصبح مش قادر يحرك عضلة و لازم يقوم..ياخد الجهاز و يركبه في ياقة هدومه و يوصله بتحت ضفره الصغير و يشغله بحيث إن جسمه فعلا ينام و خلاياه نايمة في العسل لكن يبدو صاحي و مفتح عينه و مدعوم بطريقة ما و جسمه مش مرتخي و يتحرك حسب البرنامج الي يكون مبرمجه على الحركة اللي يعملها كل مده..

أنا مستعدة أمول الاختراع ده :angry:

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

باركولى ياجماعة ;) ..... حطيت رجلى على أول سلم المجد :o ...... (الشيخ/ خروم العنزى) وهو ثرى عربى معروف إشترى براءة إختراعى (كومبليزون حريمى مصنوع من العيش المفقع) بمبلغ 100 دولار :blush: .... شدوا حيلكم إنتو كمان لحسن منظركم بقى فقر :angry:

رابط هذا التعليق

100 دولار يا أستاذ ؟!!!

وعامل هُليله .. وخروم العنزي ... ومنفس الفقري ؟

يا عم روووووووح

ده الـ 100 دولار دول أحط لك عليهم 100 كمان عشان نحفظ ماء وجه المخترعين ...

يا شيشو إسمح لي أقول لك إن التوبيك ده كان بمثابة إستفتاء على شعبيتك اللي بقت في الحديد ..

4 صُفح دلوقت وما فيش ولا إستخراع إتباع ؟!!!

ده أنت لو كنت فارش بحلة محشي على ناصية حارة .. كان زمانها جبرت

......

شد حيلك شوية يا حشيش إنت وبقيت المستخرعين الشُبان ... وكالة ناسا إبتدت تجيب في سيريتنا يا بتاع طرابيش المحبة أنت .

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم....

نفتح جلسة الإختراعات..

قلم ذاتي....

يعني أداة تتركب في اليد من جوه بعد عملية بسيطة...

المهم البتاع دي تتركب في اليد و عمليه معينة تتعمل في السباسة عشان يبقى مبري دايما..يتعبي الحبر و يكون في نظام يوصل الحبر بس للأصبع ده و الإنسان يكتب بأصبعه مباشرة...و يكون في نظام معين يوصل الأفكار بالأصبح بحيث إن الحبر ميشتغلش غير وقت ما الإنسان أراد الكتابة..و ممكن جدا نعمل عرض خاص و يبقى في مع القلم الذاتي كام لون حبر عشان التنويع...

رابط هذا التعليق

نظارة مزودة بإكس راى تقدر تشوف بيها حقيقة المنافقين :blush:

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

(جهاز الخضاضة ) :blush: ..... الفكرة ببساطة عبارة عن كبسولة صغيرة فى حجم البندقة يقوم الشخص بتخبئتها بإحكام فى أى مكان فى البيت ويديرها على وضع التشغيل ON mfb: ....... يبدأ عمل الكبسولة بعد فترة غير معروفة تتراوح من شهر إلى سنة :blink: ..... طبعاً بعد مرور هذا الوقت الطويل سينسى الشخص أنها موجودة من الأساس mfb: .... عندما تحين ساعة الصفر تنفجر الكبسولة محدثة ً صوتاً هائلاً تقشعر منه الأبدان وتشيب له الولدان ولكن دون إحداث أى أضرار على المنشئات mfb: ... بالطبع سيسود الذعر فى أرجاء البيت وبعدها سيتذكر الشخص أنها الكبسولة التى إشتراها من سنة :wub: .... فائدة الإختراع تنشيط القلب والدورة الدموية وإضفاء جو من المرح والسعادة على الأسرة بعد معرفة أن ما حدث لم يكن إلا جهاز الخضاضة :wub: .... لمزيد من التفاصيل يرجى الإتصال بالمخترع .... الوسطاء يمتنعون mfb:

رابط هذا التعليق

بالنسبة للأعزاء سهيلة وسى السيد أنا ظللت عاكف فى المعمل بتاعى طوال اليومين اللى فاتوا بحاول أشوف لكم حل فى مشاكلكم وأخيراً توصلت إلى إختراع (طربوش كهربائى) يعمل ببطاريات قلوية عالية الجودة ... مثبت بالطربوش لوحة تحكم متعددة الأغراض ... لوحة التحكم مخبأة تحت زر الطربوش ... بالنسبة لسهيلة تستطيعى تحميل كل المواد اللى حتمتحنى فيها على إسطوانة CD موجودة داخل حشوة الطربوش وتصدر بزبزات كهربائية ضعيفة تقوم بتوصيل المعلومات إليكى داخل لجنة الإمتحان وبالطبع دون أن يلحظ أحد من المراقبين أى شئ .... فى حالة عدم السماح بدخولك اللجنة بالطربوش يبقى (فى الإعادة إفادة)

حشيش مشاركة بتاريخ أمس, 12:33 AM

حشيش الحقنى اختراعك ودانى ف داهية

فعلا جيت على نفسى ولبست الطربوش وانا داخلة الامتحان امبارح

ف البداية المراقب قاللى اية دة

رديت علية بكل ثقة

دة موضة يا افندم

المهم رغم الابتسامات اللتى ترائت على وجوة الحاضرين الا انى كنت واثقة فى امكاناتك العبقرية :)

وظللت صامدة وقولت لنفسى استحمل السويعات بتاعة الامتحان دى

لكن المفاجاة ماحدث

بعد ما شغلت الطربوش عن طريق لوحة التحكم

فجااااةةةةةةةةةةةةةةةة

سمعنا صوتا مدويا ف المكان وكان قنبلة انفجرت وظهرت اشعة متعددة الالوان من الطربوش

فجاة رعب ساد الجميع ونادى المراقب باعلى صوتو

ارهابية ارهابية

وعينك ما تشوف الا النوررررررررررررررررررررررررررررررررررررر؟؟؟

تنبية لجميع المواطنين احذروا اختراعات حشيش

كانت معكم سهيلة من وراء القضبان

اذا اردت ان تعرف نعم اللة عليك............ اغمض عينيك.]

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

إلحقوني.................

بالمصباح السحري أنا فعرضوكو....... :blush:

حد يعرف يخترعو؟؟؟؟؟؟

رابط هذا التعليق

روبوت تنظيف آلى..

يمر على كراسى المسئولين ويكنس اللى عليها ثم يقوم برش مادة مطهرة مع سبراى معطر حتى تنسى أنوف الشعب الروائح الكريهة

المائدة - 51

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...