اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

يوميات عزيز بك الأليط

MZohairy

Recommended Posts

الأخ كوتوز نوف... أولاً البارتي ناسيونال مالهاش اي دعوة بالنادي... أما بالنسبة للشغل فيه بوزيسيو فاضية كتير، أنا ممكن أعملك ريكومونداسيو عند زهيري ودوبل سين... بس قولي إنت إيه مؤهلاتك...

نادى ايه يا سعادة البارون.........بقولك عايز أقب على وش الدنيا.

سيبك انت من حكاية النادى دى وخلينا فى اللى بالى بالك........بس و رأس جدو الباشا بلاش "أمانة العبارات" أو "أمانة الحرايق" علشان الأيام دى الكلام عليهم كتير خصوصا بعد غرق العبارة وحريق بنى سويف والواحد مش ناقص وجع دماغ.

انا عايز اى شغلانة شريفة المهم "ما نتمسكش" ........شوف لى حاجة كدة فى أمانة تشطيف الأموال(الغسيل سابقا) على فكرة انا مستعد لغسيل ومكاوة وتوصيل الطلبات للمنازل كمان........2-6-5%20thief%20420.gif

سي السيد ... الله يرحم ايام La Taameya à la Chatta يا بو يورو ....

ايوة كدة يا سكوربيون فكره بالذى مضى......... :unsure:

من يهن يسهل الهوان عليه مـا لجرح بميـت إيـلام
رابط هذا التعليق

• الردود 80
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

قولنا داكور.....رايحين بولاق الداكرور

بعد السكاندال الرهيبه اللي عملها السطه عبد الباقي جبر المزين مع الولد بصراحه حس بتأنيب الدميير خالص

قام باعتلي ايميل انا و البرنس دوبل سين وعملنا انفيتاسيو على الفيلا بتاعته في مكان اسمه بولاق الدكرور

فرانشمو...... انا مفهمتش يعني ايه بولاق الدكرور

بس فتحت في النت و دورت عليها طلعت معناها بالآراب البحيره الجميله (بو لاك) بتاعة واحد اسمه الدكرور

قلت لنفسي فانتاستيك

أخيرا حنروح اماكن جديده و جميله لا تقولي الكوت دا زور في فرنسا ولا الكوت بتاع التشيفينينجن في الدان هاخ (لاهاي) يعني حاجه اكيد جديده وفيها امبيانس يجنن

اتفقت مع دوبل سين وعرفت ان اللي حيستقبلونا اربع لوردات من لوردات بولاق الدكرور زي ما اللسطه عبد الباقي جبر المزين بعتلي في الايميل واداني اساميهم ووظايفهم

اللورد اللسطه دعبس ابو كتف ........ منجد

اللورد اللسطه عبد الرسول الغمراوي ......مجبراتي

اللورد اللسطه أحمد نظيف....... ترزي عربي

وطبعا معاهم صاحب الانفيتاسيو اللورد اللسطه عبد الباقي جبر......... مزين

احترت اجيب لهم ايه هدايا معايا ودي اول مره ازورهم فيها ....لازم كادو !!!!!!!!!!

بصراحه لقيت احسن حاجه واللي أكيد محتاجينلها هي المقطوعات الموسيقية العالمية

جبت اربع سي ديهات

الأولاني ..فالس بحيرة البجع والسيمفونيه الخامسه واوبرا حلاق اشبيليه لتشايكوفسكي

التاني .... اوبرا فارس الورده للمؤلف الألماني ريتشارد شتراوس

التالت...... السيمفونيات الخياليه للمؤلف الفرنسي هيكتور برليوز

والرابع ... كوكتيل من اوبرات لاترافياتا للمؤلف فيردي على اننا كارنينا ومقطوعات متنوعه لشوبيرت و شوبان و ليزت و برامز

وجالي دوبل سين و طلعنا ......

والى الحلقة القادمة

اتانديه......

انتظرونا..... :unsure:

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

سي السيد ... الله يرحم ايام La Taameya à la Chatta يا بو يورو

ولا كأني سمعت حاجة ..

يمكن حصل عندك إلتباس وتشابه أسماء ...

لكن أحب أعرفك إن طول عمري من النبلاء .. وبابا البارون وارث اللقب عن جده الكونت .

سوفاج ... بيئه .

--------

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

زهيري بيه...

طمني الاول على ماكس... ماتتصورش انا أنزعجت أد إيه أوي خالص... كله إلا ماكس... أنا كنت ماشي لاقيت واحد جنب الفواتيور بيقوللي "إديني حاجة إلهي يبعد عنك المرض".. أنا الصرحة ماكانش معايا كاش فأديته الكارد دو كريدي بتاعي وقلتله يدعي لماكس... أمال... ما هما الفقرا بينفعوا في المواكف إلى زي ديه...

الأخ كوتوز نوف... "بالي بالك"؟؟ "شغلانة شريفة"... "غسيل ومكواة"؟؟؟ إيه ده إيه ده... الإكسبريسيو بتاعتك صعبة أوي خالص...وبعدين إنت بتتكلم في البولوتيك وأنا مابشتغلش في البولوتيك... ولا باشتغل في أي حاجة...أنا بأصرف بس...

دوبل سين ... مين الحاقد ده إلى عمال يجرح في الإيستوار بتاعك... إنت صحيح زي ما بيقول كدة؟؟؟

أمال صورة جدك الباشا وهو لابس التشريفة جنب أفندينا إلى إنت حاططها فوق الشومينيه دي إيه؟؟؟ وإيه الشتة إلى بيقول عليها دي؟؟؟ زي الهوت شيلي كدة؟؟؟

فكأننا والماء من حولنا... قوم جلوس وحولهم ماء...

رابط هذا التعليق

برنس وجدي

بونسوار

ميرسي على الكومبليمو الديليكا بتاعتك دي

مش عارف اقولك ايه

ماكس يا سيدي.......

طلع محتاج فيتيرينير بسايكاتريست ( بيطري نفسي)!!!

تخيل؟ mfb: :excl:

عمال ادورله على دكتور كويس خصوصا انه في سن المراهقه دلوقتي و طبعا بسيكولوجيكمو مش لازم اوديه عند اي دكتور

سيلفوبليه لو تعرف حد قوللي بسرعه

آتوت

باردون

متعرفش باقي البهوات فين النهارده؟ قطز وشاين كورنر و سكوربيون والاسكندراني؟ :D

حتى دوبل سين مظهرش

كانوا قالولي رايحين الفيوم يصطادو بط

لو عرفت طمني

اورفوار :ninja:

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

زهيري كتب :

باردون

متعرفش باقي البهوات فين النهارده؟ قطز وشاين كورنر و سكوربيون والاسكندراني؟ 

حتى دوبل سين مظهرش

نو يا مونسيور ... انا سوي با من فوتر بهوات ... انا mon grand ساندوتش طعمية من التابعي ... سولوي avec لا شاتتا .. اللي البيه ابو ختم عامل نفسه مش فاكره ....

Je مو سكووز لو كنا قلبنا عليك ليه دولور ( بالأس) ... و فكرناك بالذي signée .....

بس سوفيان توا يا موسيوS ... مين فات سون اونسيان تاه ... و آخرة سيرفير العز ... علقة ...

و مسيرك ح تورن ح تورن .. و حترجع تاني للقهوة ....

يا ابو يورو ...

المعلم بيئة الشهير بالعقرب ...

علي فكرة بقي .. الموضوع ده بجد بجد داخل مزاجي قوي و كل اللي شاركوا فيه بيلعبوا بحرفنة ... و تم اكتشاف فعلآ اقلام كوميدية في غاية المرح .. و اخص منهم زهيري ... اللي شكله لو كمل بالطريقة دي حينضم بجدارة للعصابة ...

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

برايفتيسيون  :

عزيزي إكسلنس زُهيري ....

أحب أعرفك إني بأمر بحالة نفسوانيه سيئة للغاية ..... فيري فيري ماتش ...

تصور يا زُهيري يا أخويا .. بعد 15 سنة أكتشف إن الفلاحين بتوع عزبة إنشاص بيسرقوني ؟!!!

طيعاً هاتستغرب ... لإن إنت عارف أنا قد إيه كنت بأعطف عليهم وبأعاملهم أحسن معاملة ( بالكرباج ) ..

طبعاً هاتقولي : هاو ديد يو نو إنهم بيقلبوك ؟

أقولك إزاي : إمبارح وأنا سهران مع كاظم بك شوكت .. مانت عارفه صاحب العزبة التلاتلاف فدان اللي جنب الخمستلاف بتوعيي .. لقيته بيسألني ويقولي :

كاظم : أخبار محصول البسلة السنة دي إيه يا كونت سين سين ؟

كونت س س : والله عال العال .. نحمد ربنا يا كاظم بك .

كاظم : يا ترى الفدان رمى كام عندك السنة دي يا كونت ؟

كونت س س : كالعادة الفدان رمى 4 قناطير ونص - من غير جزر - .

كاظ: آوه نووو .... مونديو .... معقول ... ده أنا الفدان بيرمي عندي 5 قناطير وبالجزر كمان ... إيه اللي حصل لأرضك يا كونت ؟

أنا سمعت الكلمتين دول يا إكسلنس وجتتي إتلبشت من الكلام اللي زي السم اللي قاله كاظم .. مانت عارفه .. طالغ غتيت زي أمه قوت القلوب هانم .. ما هي كانت سماوية ونمامة ومامي الهانم ماكنتش بتطيق سيرتها ولا قاعدتها ...

المهم عدت السهرة .. وكانت مطينة بستين طينه ... وأخدت الكرته وجريت على إنشاص وروحت رايح على بيت شرنوبي أفندي ناظر العزبة وجرجرته بهدوم النوم وقلت له أنا عايز تفسير للسبهللة والياغمه اللي عندي في العزبة دي ... قالي لي : خير يا باشا سبهللة إيه لا سمح الله ؟... ده إحنا محاصيلنا وبهايمنا مافيش زيهم في الجهة كلاتها ..

قلت له : محصول البسلة يا شرشوبي أفندي ياللي نايم على ودانك بيرمي عندنا 4 قناطير ونص .. في حين إنه بيرمي 5 قناطير عند كاظم بك شوكت إبن طنط قوت القلوب هانم ... تقب وتغطس وتجيبلي قرار المحصول المسروق ده بيروح فين ... ولا أقولك .. تعالى نكبس على بيت كام واحد من الفارمرز ونفتشه بسلايه بسلايه ...

وفعلاً يا عزيزي .. أول وبيت دخلناه كان بتاع عوضين سيد أحمد .. ويالهول المأساة .. وما وجدناه .... أنجر بسلة مطمور على طومت عينه بسلة بالجزر وكإننا في الميليتري كيتشن ... روحت ماسك الكرباج وهاتك يا ضرب فيه لحد ما طفحته اللي أكله والولد إعترف على بقية العصابة اللي نهبين الأرض...

مون شيغي زوهيغي ( عزيزي زهيري ) أنا عارف إني عملت لك هيديك وعارف إن إهتماماتك بعيدة عن الزراعة وقرف الفلاحين ... وإن كلها مُنصبة على آبار البيتريليوم والأويل ... لكن أعمل إيه مش لاقي حد أشكي له همومي وماي برومبليزمز ...

رابط هذا التعليق

باردون

متعرفش باقي البهوات فين النهارده؟ قطز وشاين كورنر و سكوربيون والاسكندراني؟ mfb:

حتى دوبل سين مظهرش

:D

إسكت يا زُهيري ... ما قولكش على اللي حصل

طلعت أنا والجروب في الطيارة المشمشي بتاعتي من الكايرو وقلنا نروح نصطاد بط وفراخ شمورطي على شوية حمام زاجل ...

وصلنا الشالية بتاعي في الأوبرج ... يقوم شاين كورنر العفريت جايب لنا قناة الآيلند الإخبارية ونسمع فيها أخبار لبشت جتتنا عن الفلو بتاع البيردز وإن اللي بياكل الحاجات دي بيجيله المرض البطال ...

الآولاد سمعو كده وجالهم إسهال وما بقوش قادرين يسيطروا على نفسهم وقالوا بليز يا كونت رجعنا كايرو حالاً نموت وسط أهالينا .. وفعلاً ما كدبناش خبر وكانت رحلة مهببة ..

إلا صحيح : ماكس أخباره إهي دلوقت ؟.... أنا أنزعجت جداً جداً لما وجدي باشا بعثلي إس إم إس يبلغني بالخبر الفزييييع ده

على فكرة يا إكسلنس .... ماكس كبر ولازم تدور له على مكسايه تسعده وتهنية ويعيش معاها اليومين اللي فاضلين له .. ونفرح به يا أخي ويجيب لنا مكاكيس صغيرين يملوا علينا القصر .

رابط هذا التعليق

برايفتيسيون  :

كاظم : أخبار محصول البسلة السنة دي إيه يا كونت سين سين ؟

باردون دوبل سين.....

كيسك سافو ديير بسله؟

يعني ايه بسله؟ :D

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

كيسك سافو ديير بسله؟
:

بسلة يعني .. زي ما تقول كده ....

ولا أقولك لما اشوفك بالليل في العوامة أبقى أجيب لك معايا طبق .

رابط هذا التعليق

يا صفايح الزبده السايحه

يابراميل القشطه النايحه!!!!

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

ماكس خف يا كوللييجز

ماكس خف خف خف

خف

خف

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

ماكس خف يا كوللييجز

ماكس خف خف خف

كونجراتيسيو مون شيغي

ده نتيجة دعوات ملايين من محبيك .. وملايين من محبي الملكية ... وأولاً طبعاً عزيزنا الكونت برنادوت الشهير بوجدي الراجل ده السيكرت بتاعه باتع :D

بالمناسبة دي يا إكسلنس زوهيغي لازم تعمل لنا حفلة كوكتيل يوم الخميس الجاي ونعزم فيها كل حبايبنا والجروب وجروب الجروب ...

وناكل فيها فتة ولحمة وفول نابت :ninja: حتى الثُمالة ... طبعاً مش كتير على ماكس

ولازم لازم تغير كمان توقيعك الشخصي عشان يكون

إذا ذهبت للبارتي بتاع الوولفز .. فلازم ولابد تاخد ماكس ويز يو .

وأنا محضر سربيزو لجميع الزملاء

إسمحوا لي أهدي لكم هدية .. مع إن السير زوهيغي كان محرج عليه لإنه ما بيحبش البروباجندا ... وهاعرض لكم صور ماكس قبل العملية وبعد العملية ( لأول مره في التاريخ )

ماكس قبل العملية وزي مانتو شايفين قد إيه كانت صحته متدهوله

ماكس بيتمشى أفرنجي في المزرعة الصغيرة بتاعت زوهيغي باشا ( 10 آلاف فدان موالح وكاكا )

بروفايل لماكس

لوحة بالفحم الحجري رسمها الرسام العالمي " عبدو مجانص " بعد ما مات ، وهانشوف فيها ماكس في حالة من التفكير الفلسفي العميق

-----

أرجوكو يا جماعة ... لو حد عايز يدخل إبنه كلية الشرطة أو الحربية أو حتى كلية الإقتصاد المنزلي .. يقول ما يتكسفش .. فأحنا ممكن نجيب له كرت من ماكس يسهل له كل السكك .

رابط هذا التعليق

برايفت

زُهيغي

قبل ما ماكس تحصل له إنتكاسة تانية ويروح مننا في شربة ووتر .. لازم ولابد نستره ونجوزه بنت الحلال اللي تطلع من جتته العيا .. ما حدش ضامن عمره .. وإنت إن عشت له النهارده يا عالم بكره هاتكون فين

عشان كده عايز أعرض عليك كام صورة لعرايس مأصلين ومن بيوت عريقة :

------

1- دي كيكي ... أرمنت .. ومن عيلة ترجع جذورها إلى القرن السابع قبل الميلاد .. صاحبها طالب فيها مهر 100 ألف يورو وشوال عضم

2- ودي " سونيا " صاحبها ضارب في العالي وفاكر ياما هنا ياما هناك .. لكن ممكن نضغط عليه ونخليه يوافق بخمسين باكو يورو

3- أما دي فـ " ست أبوها " أصيلة من بيت نضيف صاحبها طالب فيها شقة تمليك عالنيل وأوضة نوم وصالون ماركة لويس سانك من عند سعد محمد سعد .... ممكن نعمل سكويز للطلبات ونجيب له شقة إيجار جديد في منشية ناصر .. وشوية عفش من درب البرابرة

4- أما بقى إذا كنت عايز رأيي الشخصي فخد " توتا " بنت منكسرة وفي حالها وعمرها ما أنكشفت على كلب ... ممكن أخلصلك فيها بأقل القليل .. لإنها عايزه تعيش ونفسها في كلب يلمها من صفايح الجاربيش

----

هـــا نقول مبروك ...

حد يسمعنا زغروطة يا حبيايب

رابط هذا التعليق

زهيغي...

مش تتصور أنا باشكر ربنا أد إيه على سلامة ماكس... إنت عارف ماكس ده بالنسبة لي إيه... أنا بعتبغ نفسي في مقام عمه...

بس بقى أنا عايزك تاخد بالك منه أكتر شوية... ومافيش مانع تاخد بنصيحة دوبل سين وتجوزه... بغضه الكلبة تناغشه وتشوف طلباته...

أنا مسافغ بكغه فغنسا إن شاء الله... لازم أغوح أتابع أملاكي هناك... حكاية دوبل سين وإلى حصل معاه في الأبعادية كغكبلي بطني... بغضه الواحد لازم يتابع ومايثقش في حد... تصوغ...أديت الشوفور بتاعي ألفين جنيه علشان الفلانتاين... ووصيته يغوح يشتري شمع وشوكولاته ويعزم مغاته في مكان غومانسي... تصوغوا يعمل إيه... يغوح يصرف الفلوس على مصاغيف مدغسة إبنه وأدوية علشان مامته... يعني أنا عايزه يستمتع باليوم ده وأحسسه إنه مش أقل من أي حد...يقوم يروح يضيع الفلوس على الكلام الفارغ ده ... فعلاً... عقول عصافيغ...

يللا...أنا بقى مش حاقضغ أكلمكوا الأسبوع الجاي ده علشان خط التليفون مقطوع في الشاتوه بتاعي في باغيس... بس عايز أغجع ألاقيكو خترتوا عغوسة لماكس...

وحشني أوي إبن الكلب ده...

فكأننا والماء من حولنا... قوم جلوس وحولهم ماء...

رابط هذا التعليق

أما شوفور خسيس و منحط صحيح!!!!!

سيه با بوسيبل!!!!

أدويه علشان مامته؟؟؟008.gif

ومجابش شمع و ورد لمراته؟008.gif

أدفع نص عمري و أعرف الناس دي بتفكر ازاي؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :ninja:

ياللا مش مهم............. يتحرقوا بجاز كلهم

ميل ميرسي على الفيليسيتاسيو بتاعتك :D

وربنا يديم المعروف

فتك بعافيه

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

برينس دوبل سين

بونجور

حسيت في كلامك على ماكس بشيئ من السخريه

ياترى احساسي صحيح؟016.gif

يارب لأ 031.gif

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

عدس - بصاره- فول نابت

-بصل اخضر صينية مسقعه

سقراط

<span style='font-family: Arial'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color: blue'><strong class='bbc'><br />زوجتي الحبيبه ، امي الغاليه ، حماتي الطيبه<br /><br />برجاء تجهيز مايلي يوم وصولي لأرض المحروسه :<br /><br />باميه باللحم الضاني ، محشي ورق عنب ، كباب حله ، قلقاس باللحمه ،نص دستة زغاليل محشيه ، بطه راقده على صينية بطاطس ، وزه متشوحه كفتح شهيه ، صينيه رقاق ، موزه مشويه على الفحم ، سلطة طحينه بالليمون ، مية "دقه" ، ملوخيه بالارانب ، شربة فرخه بلدي بالحبهان والمستكه، برميل تمرهندي............... وكفايه كده عشان انام خفيف.<br /><br />سقراط المصري<br /></strong></span></span></span>

رابط هذا التعليق

و هوبببببباااااااااااا

و ادي اديله ... ادي اديله ...

يا سقراااط يا فارسهم ... يا ملك الأكل الشعبي كله

اديها عربية كارو تطلع بينا القناطر

اديها طبلة و رق و المعلم متقال و خضرة محمد خضر ...

اديها ملاية تتفرش علي احلي نجيلة و راديو و ام كلثوم و حيرت قلبي معاك

اديها بصارة يا معلم .... اديها بصل اخضر ....

اديها رنجة و ام الخلول ...

اديها ملوحة و ورق عنب....

اديها فتة و شوربة كوارع و طرشي ...

اديها عدس و بتنجان مخلل ....

اديها ترمس و قلة ميه ساقعة ...

اديها برتقان و يوستفندي...

اديها كورة شراب و جزمة كاوتش ماركة باتا ...

اديها فلوكة في النيل و احسن فلايكي نوبي...

و علي رقبة كل البنات احلي عقد فل و ياسمين ....

احنا بتوع الأوتوبييييييييييس ....

يا سقراااااط

يا حبيبي ...

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

ايه ده ؟ :angry:

ومين دول ؟

في ايه ؟ :D

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...