اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

اسمك وصورتك ف المنتدي معناهم ايه؟؟؟؟؟

فــيــروز

Recommended Posts

جيجى موضوعك حلو اوى

انا ياستى من ساعة ما سمعت اسم سهيلة اول مرة وكان ف فيلم عربى

وانا بحبة موووووووت

قعدت اقول لو كان الواحد بيختار اسمة كنت اخترت سهيلة

وبعدين لاقيت فرصتى هنا ف المحاورات ان اختار اسمى فاخترتة

وان شاء اللة لما ربنا يدينى بنت بعد عمر طويل ان شاء اللة

هسميها سهيلة بردة

اذا اردت ان تعرف نعم اللة عليك............ اغمض عينيك.]

رابط هذا التعليق

يعني لازمني دعبسة في كل دولاليب المنتدى

:rolleyes:

جيجي ...

سعودية الجنسية ... مصرية الهوى ...

رابط هذا التعليق

انا بقى الnickname بتاعى بيضم eng اختصار مهندس مع اسمى اللى صحابى بينادولى بيه ,,, بس انا كان قصدى ان اضم حلمى الجاد فى انى اكون مهندس محترم ملو هدومه (بعد ماتخرج ان شاء الله) مع اسم الدلع مع ان اسمى الحقيقى متدلع جاهز. يعنى نص جد و نص فرفشة :rolleyes:

In every single letter ,in every little word ,there always be a message of boy loves a girl.[FONT=Optima]
رابط هذا التعليق

واكلتني الحلاوه يازكي :rolleyes:

بالمناسبة حسابك دلوقت 25 جنيه .. ثمن 3 ساندوتش حلاوه الميزان .

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

أنا فى الحقيقه كنت أعتقد إن "نور جيهان" إسم فارسى، ولكننى قررت أن أبحث قليلا قبل أن تتوارثه الأجيال خلفى بناء على معلومات خاطئه :lol:

وبالفعل، إتضح إنه ربما باكستانى وبل إسم مغنيه مشهوره عندهم زى أم كلثوم كده عندنا :lol:

وليس هذا سبب إختيارى له بالطبع،ولكنه أعجبنى لأننى قرأت فى مكان ما إنه لقب أعطاه إمبراطور مغولى إسمه جهانجير لزوجته، ويعنى "نور العالم".. :lol:

توقفت أمامه لأن لمسات الوفاء هذه أصبحت نادره فى هذا الزمان أو كما يخيل لى وسط أخبار الطلاق والخلع وو..

ماااا علينااا

SHAME ON THE WORLD....SHAME ON US..

رابط هذا التعليق

اخترت عروس البحر لانى اسكندرانية

ولان اسكندرية احسن وافضل مدينة شوفتها او حاشوفها

وهى كده بناسها وجوها وشوارعها وعبد السلام المحجوب

رابط هذا التعليق

• بعد 1 سنة...

فكرت كتير كتير في الاسم الرمزى اللي بنظهر بيه فى المنتديات ، بعض الناس يكتب اسمه الرمزي غير الحقيقي ، والبعض الآخر يكتب اسمه الحقيقي ..

واكيد وراء كل اسم غير حقيقي قصة او شئ يستوقفني واقول يا ترى لماذا اختار هذا الشخص هذا الاسم بالذات احيانا يكون استنتاجي سريع واحيانا اقف متحيرة امام المعنى وامام السبب من وراء اختياره ...

مثلا انا اسمي الرمزي (Alex Lover ) سهل جدا ان تعرف كثر من المعلومات التقريبية عندما تقرأه واول معلومه انني اسكندرانية .. ثانيا احب الاسكندرية _ افتقد الاسكندرية _ هدفي ان اوصل للناس هذه المعلومة ... هذا مثلا

بالنسبة لباقي اصدقائي في المنتدى اتمنى ان يكتب كل واحد نبذة مختصره عن اسمه الرمزي ويشرح لنا سبب اختياره ومعناه فاكيد هذا سيقربنا من فهم بعضنا البعض

ياللا نجرب ؟؟؟

مين هيبدأ :unsure:

تم تعديل بواسطة Alex Lover

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

احمد تيتو وحعرفكم بنفسى

احمد اسكندرانى محب بجنون للاسكندريه اما بالنسبه لتيتو الكل عارفها وانا اخترتها لانى من عشاق احمد السقا

رابط هذا التعليق

إسمى الرمزى هو إسمى ( أو لقبى) الحقيقى ..

والحقيقة أنى أندم على ذلك فالأفضل أن يخفى الإنسان شخصيته الحقيقية حتى يمتلك لنفسه كامل الحرية فى إبداء آراؤه فيما لا يضر أو يمس الآخرين ..

أضرب مثلا لذلك أنه ربما شاهد بعض الأصدقاء مشاركتى و أبدوا اعتراضا أو تعليقا فإن أخذى لذلك فى الحسبان أرى أنه سيؤثر إلى حد ما على حريتى فى اختيار المشاركات و العبارات ..

أليس كذلك ؟

هو الذي أرسل رسوله بالهدى ودين الحق ليظهره على الدين كله ولو كره المشركون.

رابط هذا التعليق

الاخ الفاضل ابو زياد ... احترم رايك جدا وانا معك .. فانا في اول المنتديات التي اشتركت بها ولانني لم تكن لي خبرة اشتركت باسمي الحقيقي الثنائي ولان اسمي مميز جداااااااااااااااااااااااااااااااااا فقد تعرف علي البعض من الاصدقاء بالصدفة وكنت قد اشرت الي بعض الامور الشخصية التي لم اكن احب ان يعلمها هؤلاءء الاصدقاء بالتحديد مما سبب لي حرجاً شديدا وبالتالي انسحبت من المنتدي ولم ارجع اليه مرة اخرى .

رابط هذا التعليق

احمد تيتو الظاهر ان المفروض نعمل حزب للاسكندرانية لاني ملاحظة ان محبي الاسكندرية كتير هنا ...

فين باقي الاعضاء وفين الاسماء الغريبة اللي مالية المنتدي وخصوصا مكرمعبد

رابط هذا التعليق

موضوع طيب :roseop:

انا اخترت اسمى ((التونسى )) محبة .. وتأثرا بالشاعر العظيم والفذ واحد رواد الزجل والشعر العامى ((بيرم التونسى)) ومش بس اسمى الرمزى .. انما صورتى الرمزيه كمان هى صوره لبيرم التونسى

وليس سرا أننى أهوى الكتابه الادبيه بكافة أنواعها . خصوصا الزجل والشعر العامى . ويعتبر بيرم هو أحد أهم من تعلمت منهم كيفية الكتابه والصياغه الشعريه الزجليه . وهو أحد أصدقائى على الورق .. مثله مثل صلاح جاهين .. واحمد فؤاد نجم وكذا سيد حجاب

شكرا مره تانيه على الموضوع :roseop:

اللهم أرنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه

و أرنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

اسمي الرمزي (واحد تاني) وهو في نفس ذات الوقت اسمي الحقيقي ... :roseop:

وطبعا زي ما هو واضح من الاسم ... اني اسكندراني ... وبحب اسكندرية أوي ... ومش بقدر أبعد عنها مدة طويلة ...

وأكيد ده بالاضافة لاني من اشد المعجبين بـ روبرت دي نيرو :roseop:

تم تعديل بواسطة واحد تاني

يا عابر الدهر سيب بينا أثر قدمك

اياك تكون امعة وجودك شبه عدمك

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

عزيزتى alexlover

انا امانى وده مش اسمى الحقيقى لانى فضلت ادخل باسم مستعار

وده لكى اكتب بحرية فى اى موضوع واخترت اسم امانى لان ليا امنيات كتيرة فى منها تحقق وفى

امنيات اتمنى تحقيقها و على فكرة انا اسكندرانيه وبعتز قوى باسكندريه واهلها

متشكرة على موضوعك الرائع

امانى

الصداقة كنز لا يفنى لازم نحافظ عليه

رابط هذا التعليق

لو حد جدع بقى يغطس غطسة حلوه ويجيب لنا موضوع بنفس المعنى كده كان قديم بس قديم جداً

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

لو حد جدع بقى يغطس غطسة حلوه ويجيب لنا موضوع بنفس المعنى كده كان قديم بس ديم جداً

يا خسارة يا عمو سين سين اصلى مش بعرف حتى اعوم مش اغطس :roseop:

بس انا جدعه برده فى الحالتين :roseop:

وبحبك وحشتينى ... بحبك وأنتى نور عينى

ولو أنتى مطلعه ... عينى بحبك موووت

مــــــــــصــــــــــــــر

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،،

والله موضوع ممكتاز يالاخت alex lover وعجبتني اكتر الصورة اللي حطاها وبناءا عليه غيرت صورتي انا كمان لصورة احلى. انا برضه زوجتي من الاسكندرية

الاسم "deemuck" وينطق "ديم مق" هي كلمة كورية تعني "ضربة الموت"

ديم مق

قلبك عربية تاكسي ....................... ماشي فالحب عكسي

عمال يدهس حبايب ....................... ولا بيسمع كلاكسي

عواطف سيد التاكسجي

رابط هذا التعليق

انا اسمى الحقيقى هو الى بدخل بيه

احيانا بحس انى غلطانه واحيانا لا

على حسب الناس الى بتعامل معاها

بس عموما انا احب ان كل الناس تكون وضحه

وتعرف هى مين هى نفسها ولا بتمثل دور شخص تانى

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• Guest محمود السيد
      1
      المنتدى بقي خرابة ياعم عادل انت بتعمل موضوع وتدخل ترد على نفسك ايه اللى حصل يا عمنا طمنا قلبنا بيتقطع على منتدانا الجميل   
    • Guest gamgom
      0
      لو سمحتو يا جماعه حد ممكن يعرفني ازاي ارفع فيديو في هذا الموضوع مثلا او في التعليقات علي المنتدي  شكرا علي المساعده
    • 33
      لاحظت علي مدار مشاركتي هنا في المنتدي ... كثرة الأخطاء الفنية لكتابات الأعضاء ... تلاقي كلام جميل جدا لكن للأسف اللي مبوظه هو الأخطاء الفنية مثل وضع إقتباس خاطئ .. أو صورة مكتوب عنوانها فقط ... و هناك أعضاء من كتر تعبهم في عمل أشياء مثل وضع صورة مثلا ... بيترجعوا عن وضعها :? :? ... و هنا في باب شئون المحاورات تلاقي مواضيع كتير عن إستشارات فنية في كيفية وضع إقتباس أو صورة أو تعديل مداخلة ..... علشان كده فكرت نكتب كل الطرق لعمل أي شئ هنا في المنتدي .... و نضع كل ده في موضوع واحد علشان يكون مرجع
    • Guest Sojoud
      42
      نسيت الباسوورد ونسيت كمان االميل اللي سجلت بيه في المحاورات ما العمل
    • 0
      ماهي اجراءات فقد الجواز المصري خارج المملكة - لمقيمن يحملون اقامة نظامية - زوجة واولاد - وتحت كفالتي ؟ ارجوا الرد
  • أضف...