اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أخبار ونقاشات انتخابات الرئاسة 2014

Recommended Posts

http://arabic.cnn.com/middleeast/2014/05/28/me-280514-egy-elections-day-two#autoplay

http://www.youtube.com/watch?v=ZASqeUxZNaE

سنبحث عن اعلام الاخر اما اعلامنا فحرام نضيع ثانية من عمرنا في متابعته

غريبة جدا يا أستاذ إسلام

إنت خلاص بقيت زى حبايبك الحلوين بتقرا على سطر وتسيب سطر ؟

يا راجل يا طيب

CNN ترصد "الإقبال القليل" للمصريين على التصويت ببعض مراكز الاقتراع

الـ CNN بتقولك ببعض .. البعض ده يبقى قد إيه من الـ 14 ألف لجنة ؟

تحب أحلل لك كل كلمة فى الخبر اللى انت جايبه ؟

لن أفعل ذلك وإلا أكون باهين ذكاءك

بصراحة أنا زعلان منك جدا

خلاص بقيت بتعمل زي اللى بيتشعلقوا فى كلمة ويفهموها على هواهم

ويفهِّموا الأتباع بالعافية اللى هم فاهمينه

طب الأتباع دول وانت عارفهم .. ومش ممكن تكون زيهم .. أنا عارفك

عارف يعنى إيه إن النسبة تبقى حوالى 40% ؟

الخمسة مليون بتوع حبايبك الحلوين بيمثلوا 10% من الكتلة التصويتية المصرية

وطبعا دول لا يمكن يصوتوا وإلا بيكونوا بينفـِّذوا فى "الشرعية" حكم الإعدام بإيديهم

وأولاد خالتى بمبة (المشهورة بـ "قطيعة") وأولاد عبد السلام النابلسى صاحب "الأنا" الوارمة

مقاطعين .. قول انت يطلعوا كام فى المية

والوافدين واللى عندهم أعذار برضه شوف انت يطلعوا كام

واجمع دول ودوكهما على الـ 40% واستنتج انت بقى

متهيألى انك استعجلت يا أستاذ إسلام فى إطلاق تصريحك

أصبر وراجع .. ما يضرش

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

• الردود 649
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

اللهم أرنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه

و أرنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

سؤال يا أستاذ إسلام؛

إنت ليه مش عايز تحترم رغبة الملايين من المصريين الغير مؤدلجين الذين خرجوا للإدلاء بأصواتهم داخل وخارج مصر؟

ليه مصر انت ونفر غير قليل تصوروا من ذهبوا للإدلاء بأصواتهم بأنهم سذج وعبط ولا يفهمون ماتفهمونه أنتم الداعون للمقاطعة أو الذين يرونها مسرحية؟

على الأقل من نزلوا إلى صناديق الإقتراع للإدلاء بأصواتهم سواء لهذا المرشح أو ذاك أو لإبطال أصواتهم كانوا إيجابيين والمبطلون عن عمد كانوا من الحصافة والشجاعة أن يعبروا عن رأيهم، بينما من لم يتعودوا إكمال أي شيئ في حياتهم يلعبون البلاي ستيشن ويجلسون على المقاهي أو لايشغلون أنفسهم بالوطن ومافيه.

أحترموا رأي من أقبلوا على الإنتخابات لأنهم هم الأفضل لأنهم على الأقل قد شاركوا بغرس فسلة في صحراء مصر، بينما يحاول البعض أن ينزع ماغرسوه.

قلة الاحترام متبادلة يا استاذ محمد وهناك من وصم المقاطعين بعديمي القيمة ولا قيمة لهم فمطلوب بردو من حضرتك تحترم قرار المقاطعين لو عايز المقاطعين يحترمو قرارك ومش مقصود حضرتك لكن الكلام عام وعموما قرار المقاطعة مش بس انا ولا القلة القليلة لكنهم عدد ضخم اكبر بكثير ممن صوتو ولذلك صار المقاطعون هم الاغلبية ومطلوب من الاقلية ان يحترمو رغبة وقرار الاغلبية ولو عايز تتأكد انهم اغلبية شوف كام واحد حضر التصويت بعد الترغيب والترهيب وفرض الغرامات ومد فترة التصويت وكأننا بنصوت في انتخابات العالم اجمع ورغم ذلك كان المقاطعون اغلب واكثر بكثير من المصوتين

لذلك اطالب الاقلية باحترام قرار ورغبة الاغلبية

(.....إِنْ أُرِيدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ) (هود : 88 )

رابط هذا التعليق

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

غريبة جدا يا أستاذ إسلام

إنت خلاص بقيت زى حبايبك الحلوين بتقرا على سطر وتسيب سطر ؟

يا راجل يا طيب

الـ CNN بتقولك ببعض .. البعض ده يبقى قد إيه من الـ 14 ألف لجنة ؟

تحب أحلل لك كل كلمة فى الخبر اللى انت جايبه ؟

لن أفعل ذلك وإلا أكون باهين ذكاءك

بصراحة أنا زعلان منك جدا

خلاص بقيت بتعمل زي اللى بيتشعلقوا فى كلمة ويفهموها على هواهم

ويفهِّموا الأتباع بالعافية اللى هم فاهمينه

طب الأتباع دول وانت عارفهم .. ومش ممكن تكون زيهم .. أنا عارفك

عارف يعنى إيه إن النسبة تبقى حوالى 40% ؟

الخمسة مليون بتوع حبايبك الحلوين بيمثلوا 10% من الكتلة التصويتية المصرية

وطبعا دول لا يمكن يصوتوا وإلا بيكونوا بينفـِّذوا فى "الشرعية" حكم الإعدام بإيديهم

وأولاد خالتى بمبة (المشهورة بـ "قطيعة") وأولاد عبد السلام النابلسى صاحب "الأنا" الوارمة

مقاطعين .. قول انت يطلعوا كام فى المية

والوافدين واللى عندهم أعذار برضه شوف انت يطلعوا كام

واجمع دول ودوكهما على الـ 40% واستنتج انت بقى

متهيألى انك استعجلت يا أستاذ إسلام فى إطلاق تصريحك

أصبر وراجع .. ما يضرش

انا راضي ضميرك وعارف اد ايه عقلك (بسم الله ماشاء الله )يوزن بلد

لو كان من حضرو كثر وبوفرة فهل كان هناك داعي لاساليب الترهيب وفرض الغرامات ومد فترة الانتخاب الى ماشاء الله

انا شايف ومتأكد ان حضرتك شايف زيي ان نسبة الحضور هزيلة وضعيفة من تلك الادلة السابقة والتي لا شك فيها فبلاش نحاول اقناع الغير بشيء كلنا متأكدين انه مش حقيقي وحتى الحكومة عارفة كده وعشان كده بدأت في استخدام الترهيب

عموما المولد اتفض خلاص والمقاطعين او المؤيدين انتهى دورهم والمصاريف اتصرفت خلاص والان جاء وقت العمل وادينا مستنيين العمل

(.....إِنْ أُرِيدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ) (هود : 88 )

رابط هذا التعليق

post-47141-0-71409100-1401310142_thumb.j

مجيده

دى تبقى ولامؤاخذه

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

انا راضي ضميرك وعارف اد ايه عقلك (بسم الله ماشاء الله )يوزن بلد

لو كان من حضرو كثر وبوفرة فهل كان هناك داعي لاساليب الترهيب وفرض الغرامات ومد فترة الانتخاب الى ماشاء الله

انا شايف ومتأكد ان حضرتك شايف زيي ان نسبة الحضور هزيلة وضعيفة من تلك الادلة السابقة والتي لا شك فيها فبلاش نحاول اقناع الغير بشيء كلنا متأكدين انه مش حقيقي وحتى الحكومة عارفة كده وعشان كده بدأت في استخدام الترهيب

عموما المولد اتفض خلاص والمقاطعين او المؤيدين انتهى دورهم والمصاريف اتصرفت خلاص والان جاء وقت العمل وادينا مستنيين العمل

أكد مصدر باللجنة العليا للانتخابات، أن عدد الناخبين الذين أدلوا بأصواتهم في الانتخابات الرئاسية والتي تمت علي مدار 3 أيام، 25 مليون و 100 الف ناخب .

شاهد المحتوى الأصلي علي بوابة الفجر الاليكترونية - العليا للانتخابات 25 مليون ناخب أدلوا بأصواتهم في الانتخابات الرئاسية

كما قلت لك .. أضف الخمسة مليون اللى انتخبوا مرسى فى الجولة الأولى
إحنا بنتكلم فى إيه بالضبط يا أستاذ إسلام ؟

تساند جيشها

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب

رابط هذا التعليق

تحياتى إلى من شارك وأبطل صوته "عمدا"

حتى ولو كانوا أقل من 8%

تابع نتائج الانتخابات الرئاسية لحظة بلحظة

89% السيسي

عدد الأصوات: 3764188

3% حمدين

عدد الأصوات: 126749

8% باطل

عدد الأصوات: 340194

تساند جيشها

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب

رابط هذا التعليق

بيان من الاخوان المسلمين ....

( الشعب يقرر وفاة الانقلاب )

بضربةٍ موجعة ٍ وجهها الشعب المصرى العظيم لخارطة انقلاب العسكر تؤذن بنهاية الانقلاب قريباً بإذن الله – تعالى- وفى استجابةٍ رائعةٍ قاطع 90% من الشعب المصرى رئاسة الدم فتحية تقديرٍ لهذا الشعب العظيم .

• لقد أدار الشعب المصرى ظهره لرئاسة الدم ولم تفلح معه توسلات الإستجداء ولاتهديدات معسكر الإنقلاب ليقول للعالم بأسره إن الشعب المصرى مُصِرّعلى التمسك بشرعيته ولن يفرط فى حريته وكرامته .

ترامادول

صينى مضروب

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

كما قلت لك .. أضف الخمسة مليون اللى انتخبوا مرسى فى الجولة الأولى
إحنا بنتكلم فى إيه بالضبط يا أستاذ إسلام ؟

انا بحترم زكاءك

وعشان كده مش هادق على تجاهلك حتة اسباب مد فترة الانتخابات واساليب الترهيب والخصم من المرتب وحرب اكل العيش

تحياتي يا عم ابو محمد

رابط هذا التعليق

انا بحترم زكاءك

وعشان كده مش هادق على تجاهلك حتة اسباب مد فترة الانتخابات واساليب الترهيب والخصم من المرتب وحرب اكل العيش

تحياتي يا عم ابو محمد

أستاذ إسلام

مد فترة التصويت ليوم إضافي كانت من أخيب ماقررته لجنة الانتخابات لأنها لم تحل مشكلة المقيمين التي من أجلهم اتخذت قرار المد، حيث كان الحل هو السماح لهم بالتصويت بدون اقرارات الشهر العقاري لاننا نتعامل بالرقم القومي للمسجلين فقط. وأعتقد أن اللجنة كانت رافضة لهذا الأمر ولكن الضغط الإعلامي والشعبي عليهم كان رهيب واعتقد أن هذا هو مادفعهم لمد التصويت ليوم ثالث وطبقا للقانون حيث أنهم لم يخرقوا القانون، ومن كل الوجوه لم يكن هذا المد لصالح أحدا من المرشحين.

ماتسميه ترهيب من التلميح بتحويل الممتنعين عن التصويت دون عذر قهري وحيث أنه مادة في القانون فلم تكن هذه أول مرة تلوح الحكومة باستخدامه وقد سبق ان تم ذلك التلميح في انتخابات سابقة من انتخابات ما بعد الثورة، وعلى فكرة هناك العديد من دول العالم تفرض غرامة التقاعس عن التصويت.

الأمر ليس بهذا السوء وأرجوك ألا تتصرف بمنطق "عدوك يتمنى لك الغلط".

انتخابات الرئاسة هي استحقاق من استحقاقات ثورة 30 يونيو وخارطة مستقبل مصر وكان لابد له أن يتم رضي المعارضون أو لم يرضوا حتى نستمر في استكمال مسيرة الوطن.

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

post-47141-0-60092200-1401319927_thumb.j

إذاعة نتيجة الإنتخابات

على نزلاء جميع السجون

:beee:

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

شكرا حمدين صباحي ..... نافست السيسي في انتخابات وساهمت في إثبات شرعيتها ......

لم تنسحب حتى النهاية ...... كان لك مواقف وطنية أثنائها ..... ولا نرضى بأن يستهزئ بك أحد

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

حمدين ثار في 30 يونيو واكمل الثورة بالمشاركة في استحقاقات خارطة الطريق،

حتى وان رشح نفسه وهو يعلم ان فوزه مستحيل في ظل شعبية جارفة لخصمه في المسابقة،

الا انه كان أكثر وطنية ممن هربوا وتحججوا بحجج واهية ليس منها الحقيقة انهم بلا شعبية.

تحية لك حمدين صباحي على وطنيتك وحبك لوطنك.

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

حمدين ثار في 30 يونيو واكمل الثورة بالمشاركة في استحقاقات خارطة الطريق،
حتى وان رشح نفسه وهو يعلم ان فوزه مستحيل في ظل شعبية جارفة لخصمه في المسابقة،
الا انه كان أكثر وطنية ممن هربوا وتحججوا بحجج واهية ليس منها الحقيقة انهم بلا شعبية.
تحية لك حمدين صباحي على وطنيتك وحبك لوطنك.

اه فعلا هو مشاركته كانت مهمة عشان بعد كده هيتقال اخرة التيار المنافس كم 5% خليهم يتسلوا

يلا المفروض يجهزوا الصور اللي هتتعلق ف الجهات الحكومية نرجع ثاني لتعليق صورة الرئيس في المكاتب الحكومية ياااااااااااااااااااه دنيا

رابط هذا التعليق

أستاذ إسلام

مد فترة التصويت ليوم إضافي كانت من أخيب ماقررته لجنة الانتخابات لأنها لم تحل مشكلة المقيمين التي من أجلهم اتخذت قرار المد، حيث كان الحل هو السماح لهم بالتصويت بدون اقرارات الشهر العقاري لاننا نتعامل بالرقم القومي للمسجلين فقط. وأعتقد أن اللجنة كانت رافضة لهذا الأمر ولكن الضغط الإعلامي والشعبي عليهم كان رهيب واعتقد أن هذا هو مادفعهم لمد التصويت ليوم ثالث وطبقا للقانون حيث أنهم لم يخرقوا القانون، ومن كل الوجوه لم يكن هذا المد لصالح أحدا من المرشحين.

ماتسميه ترهيب من التلميح بتحويل الممتنعين عن التصويت دون عذر قهري وحيث أنه مادة في القانون فلم تكن هذه أول مرة تلوح الحكومة باستخدامه وقد سبق ان تم ذلك التلميح في انتخابات سابقة من انتخابات ما بعد الثورة، وعلى فكرة هناك العديد من دول العالم تفرض غرامة التقاعس عن التصويت.

الأمر ليس بهذا السوء وأرجوك ألا تتصرف بمنطق "عدوك يتمنى لك الغلط".

انتخابات الرئاسة هي استحقاق من استحقاقات ثورة 30 يونيو وخارطة مستقبل مصر وكان لابد له أن يتم رضي المعارضون أو لم يرضوا حتى نستمر في استكمال مسيرة الوطن.

هو كان فعلا من اخيب القرارات ليس لانه جاء نتيجة ضغط شعبي لكن لضغط اعلامي يريد ان يكمل المسرحية التي بدأها بضمير

المفروض الحضور يبقى زي ما كان في 30 يونيو بدافع حب الوطن مش بالترهيب وفرض الغرامات

يا اخي انا اول مرة اقرأة منذ ان وعييت على وش الدنيا انه يتم حصر الممتنعين والخصم من مرتباتهم

هو حضرتك بترد عليا رد رسمي ده على اساس انا منظمات المجتمع المدني وحضرتك بتشرحلي ليه القرارات دي

يا استاذ محمد لاحظ اني مش دول واني من جوة خالص وجايبها من على القهاوي والحواري وانت طالع لغاية النخبة والمثقفين والمحظوظين

رابط هذا التعليق

قال الاخوان ان نسبة التصويت لم تتعدى العشره فى الميه يعنى خمسه مليون

فى حين ان اللجنه العليا توقعت 25 مليون

وسالت الاخوان كيف وصل الرقم الى 25 مليون وطلبت منهم وقائع ملموسه دون الكلام الفاضى عن ان اللجان كانت خاويه وشهادة اعلام الانقلاب فلم يجيبنى احد

فمسكت الاله الحاسبه وحاولت احسب فمانت النتائج الاتيه

عدد الجان الفرعيه هو 13893

لو قسمنا 25 مليون على عدد اللجان سيكون فى كل لجنه 1799 ناخب

اذا قسمنا عدد الناخبين على ثلاثة ايام سيكون عدد الناخبين فى اليوم 599 ناخب

اذا قسمنا عدد الناخبين فى اليوم على 12 ساعه يكون عدد 49 ناخب فى كل ساعه

لو قسمنا 60 دقيقه على 49 ناخب يعنى كل ناخب هياخد دقيقه وعشرين ثانيه

طبعا شفنا اوقات كثيره اللجان فاضيه

فمن اين اتى الرقم 25 مليون

بس اكيد فيه خطا فى حساباتى لان فى 2012 كان هناك 25 مليون على يومين

ارجو حد يفهمنى

تم تعديل بواسطة ابوهنا

وَإِذَا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَقَالُوا لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ لا نَبْتَغِي الْجَاهِلِينَ

رابط هذا التعليق

قال الاخوان ان نسبة التصويت لم تتعدى العشره فى الميه يعنى خمسه مليون

فى حين ان اللجنه العليا توقعت 25 مليون

وسالت الاخوان كيف وصل الرقم الى 25 مليون وطلبت منهم وقائع ملموسه دون الكلام الفاضى عن ان اللجان كانت خاويه وشهادة اعلام الانقلاب فلم يجيبنى احد

فمسكت الاله الحاسبه وحاولت احسب فمانت النتائج الاتيه

عدد الجان الفرعيه هو 13893

لو قسمنا 25 مليون على عدد اللجان سيكون فى كل لجنه 1799 ناخب

اذا قسمنا عدد الناخبين على ثلاثة ايام سيكون عدد الناخبين فى اليوم 599 ناخب

اذا قسمنا عدد الناخبين فى اليوم على 12 ساعه يكون عدد 49 ناخب فى كل ساعه

لو قسمنا 60 دقيقه على 49 ناخب يعنى كل ناخب هياخد دقيقه وعشرين ثانيه

طبعا شفنا اوقات كثيره اللجان فاضيه

فمن اين اتى الرقم 25 مليون

بس اكيد فيه خطا فى حساباتى لان فى 2012 كان هناك 25 مليون على يومين

ارجو حد يفهمنى

انا زيك يا مان مش مقتنع تماما ان اللى نزلوا 25 مليون .. انا برجح رواية بكرى مان والفيديو انا ارفقته هنا فى مداخله سابقه .. اللى نزلوا حوالى 10 مليون على افصى التقديرات .. واللجنه العليا لا تكذب ولكنها تتجمل ومتنساش دايما المقوله الخالده . دستور و نبراس حكوماتنا على مدار السنين ((الورق ورقنا .. والدفاتر دفاترنا)) .. عامة مش مهم نزل 25 مليون او خمسه او عشره .. المهم ان هذا لن يغير من الواقع شيئا .. والواقع بيقول ان السيسى هو رئيس مصر وبإستحقاق حتى من قبل الانتخابات .. وانا لو من اتباع السيسى أكفى على الخبر ماجور وأسيب اللى يشكك يشكك واللى يقول يقول .. وححتفل ((الى حين)) بفوز مرشحى ..متجاهلا كل الاصوات الزاعقه و المشككه والمعترضه والمستهجنه .. وساعتبرها عويل ونباح بينما قوافل ومواكب إحتفالاتى تسير ..

كبر دماغك يا مان ... و((مبارك)) عليهم السيسى

https://www.youtube.com/watch?v=BZcEu6rmONI

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...