اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

سجن 14 من فتيات «الإخوان» بالإسكندرية 11 عامًا.. وإيداع 6 قاصرات «دور رعاية»

شرف الدين

Recommended Posts

استاذه عبير انا موافقك جدا طب ليه زعلتي لما الاخواني ضربت ست كبيرة بالقلم !!!! ماقولت لك انا راجل عملي هقولك ايه اللي نزلها

استاذه عبير انا مش معترض ع مضمون الحكم رغم انه اخد اقصى عقوبة لكن انا بقول توقيته

اما الفنانة انتصار فأنا بقول ده خرقت الحظر وكانت ف مهمة ديبلوماسية وموضوع قذف المحصنات انا قولت حاجه انت هتشيليني ذنبها ليه !!! انا بتكلم عليها كمثال ومحمد رمضان قبض عليه معاه سلاح !!! عادي برده وكرمته الداخليه وعندك غيره وغيره

زي ماوقلت لك انا موافق طبق القانون بحزم وشدة لكن لازم اختار توقيت مناسب لان الاحكام عندنا ف كثير منها سياسية بس ده راي

مين قال زعلت ؟؟

انا ماشاركتش لا هنا و لا على الفيسبوك نهائيا عن هذه الواقعة

رغم استنكاري للموقف

لكن دي حادثة نذالة عادية تتكرر باستمرار في مجتمعنا الذي لا يحترم المرأة :)

و خليني اريحك يا هيرو

انا شايفة التوقيت فعلا مش مناسب

لأني شايفاه متأخر جدا

كان مفروض يتم من اول يوم في رابعة قبل كل المصايب دي ما تحصل

بعد عزل مرسي مباشرة كان المفروض يمنعوا التظاهر و اي حد يلقوه هناك يتاخد و يتحاكم و ياخد العقوبات دي

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

• الردود 156
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

كلامك تمام طب ماهو اللي حصل قبل 30 يونيو واللي وصل ل30 يونيو كان بسبب التظاهر واصلا 25 يناير بسبب التظاهر

ياترى هتعملي ده ازاي ؟؟؟ يعني حاليا لو افترضنا ان الحكومة طلعت قرار او توجه وكان الناس مش قابلاه ياترى فيه حل ادامك !!! الناس تعمل ايه لو اتعرضت لظلم ف مصنع معين او مكان ما ياترى يعمل ايه الموظف او العامل او المواطن

التظاهر كون انه يمنع شئ مش مقبول لكنه يقنن وينظم لكن كما ذكرت التوقيت حضرتك شايفه ان كان المفروض من قبل كده وانا معاكي بس كان المفروض من ايام المجلس العسكري

كل واحد وتوقيته بقى :flr1:

رابط هذا التعليق

ما اختلفناش خالص يا هيرو

انا شايفة انه كان مفروض من يوم 25 يناير

:)

بس هو عنصر المفاجأة و غرور قيادات النظام السابق

وخديعتنا انها كانت ثورة

و ان الاخوان ناس بتوع ربنا

و استخفافنا بكلمة اجندات خارجية

هو ما أدى إلى كل ما نحن فيه الان

معلش ادينا بنتعلم

محدش بيتعلم ببلاش

و الحمد لله ان ربنا نجانا على آخر لحظة

محفوظة يا مصر دوما بفضل الرحمن

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

للأسف هناك من الناس من لا يتصور فكرة الثبات على المبدأ حتى وإن تغيرت الأشخاص أو الظروف ..

هناك من الناس من لا يتصور أن فكرة الرحمة والعفو والإنصاف أكررها الإنصاف أولا وقبل كل شيء .. بغض النظر عن كينونة الخصم .. فكرة إنسانية صائبة أو سليمة ..

هناك من الناس من لا يتصور أن الحق تعالى الذي أرانا في هذه السنوات الثلاث العجاف من تاريخ هذا الوطن .. أرانا فيها عبرا وآيات .. وبدَّل فيها الأحوال مرات ومرات .. ليس بقادر على أن يقلب الطاولة مرة أخرى .. ويخسف الأرض بمن علا .. ويرفع من ذل للعلا درجات ..

---------

الذين انتفضوا لأنني فقط ذكرتهم بما فعلته هذه المسماة بست البنات التي خرجت لمهاجمة رجال الجيش حول مجلس الوزراء وهي ترتدي ملابس تفضح عند أول حركة عنيفة .. ثم يقولون أنني أرجمها بالغيب .. وكأن كل من شاهد لم يع ..

تعالوا هكذا نرى التهم التي وجهت لهؤلاء الفتيات الصغيرات ..

( لكن محكمة جنح سيدي جابر أقرت اتهامهن بالتجمهر، والبلطجة، إتلاف ممتلكات المواطنين، وحيازة أدوات الاعتداء على مواطنين )

هل يذكر لنا الأستاذ أبو محمد .. ما هي التهم التي تم توجيهها لابنه وتم على إثرها القبض عليه ..

أراهن أنها لم تكن تختلف كثيرا عن هذه التهم ..

تهم هلامية لا تستطيع أن تعرف على وجه التحديد تفاصيل أي تهمة فيها ..

وهذه التهم تمثل حالة تعيشها مصر منذ 3 سنوات متصلة .. كل من هب ودب ينظم المظاهرات والإضرابات ويقطع الطرق .. فما الذي استجد هذه المرة لكي يتم إصدار هذا الحكم القاسي والظالم بحق الفتيات ؟ وفي فترة قياسية فقد تم القبض عليهن 31 أكتوبر .. ولم يمض نوفمبر إلا وكان الحكم قد صدر عليهن ..

ما الذي حدث للسيد دومة الذي اعترف بلسانه بأنه هاجم رجال الجيش ؟

ما الذي حدث للسادة الذين هاجموا وزارة الدفاع العام الماضي وتسببوا في مقتل جندي أمام الوزارة ؟ وكان منهم اليساريون والمتطرفون معا ..

ماذا حدث للسيديتن ريم ماجد وجميلة إسماعيل ؟ .. وقد نزلتا أمس في مظاهرات ضد قانون التظاهر وأمام مجلس الشورى .. وتم الاشتباك فيها مع رجال الشرطة .. هل تم القبض عليهن حتى أو حبسهن ولو ليوم واحد احتياطيا ؟

لماذا لا نرى الصورة إلا من الجانب الذي نتحيز له .. لماذا نحن بهذه القسوة على أنفسنا ..

للأسف .. يبدو أن الحق تعالى استجاب للسيدة ياسمين الخيام عندما دعت وقالت ( على أد نيتنا ادينا ).

الاستاذ شرف ...لقد أوجزت تقريبا ما أحاول إيصالة الى الاخرين من زملاء هذا المنتدى من خلال 3 مواضيع أنشأتها خصيصا لبيان عدم الثبات على المبدأ فى مقارنة الافعال و ردود الافعال قبل إنقلاب السيسى و بعده

و أزيدك من الشعر بيتا : هل يمكن نشر بيان اتهام النيابة لهؤلاء الفتيات و من هم الشهود على وقائع أعتدائهن على الشرطة و حملهن السلاح.

هل الشهود الذين استمع اليهم ممثلوا النيابة من عامة الشعب؟ أم أنهم من منتسبى الداخلية و بلطجيته المأجورين؟

نفسى اشوف و اسمع لشهود حادثة نفخ البلالين حتى أقتنع و اقنع الاخرين أنهن مجرمات و إن كن قاصرات!!!!!

تم تعديل بواسطة newshare
رابط هذا التعليق

ممممممممممم مش معاكي يا استاذه عبير لو حضرتك متابعة الشأن السياسي او مهتمة بيه كنت هتعرفي جيدااااااااااااا ان اللي بيحصل ده شئ متوقع جدااااااااااا وعادي جدا ومش هقولك كلام ولا محاضرات اتقالك بكل بساطة عندك فيلم هي فوضى ودكان شحاته واي واحد كان بيبص للمشهد كان هيعرف كده

يا استاذتي البلد للي كان عايش فيها وبيفكر وبيبص كان هيعرف انها اتحطت ع المنحدر من زماااااااااان ومن ما كان عاطف عبيد ربنا ......... مسك رئاسة الوزراء واتكافيء بعدها بالمصرف العربي الدولي يا استاذتي مصر من 2006 وهي لاي مطلع ولمن لديه نظرة للامام متوقع اللي بيحصل ده

والاخوان الحاليين او قادتهم هم صنيعه نظام حكم فاشل وانا راي دائما ان النظام القوي معارضته قوية اما النظام الفاشل فمعارضته اكيد فاشلة زيه وبتستغل نقاط ضعفه

النظام الغبي لو كان سمح للاخر انه يظهر كنا عرفنا حجم كل واحد انما للاسف مازلنا بنكرر نفس الغلطة

عموما انا عارف ان انا خرجت عن الموضوع لكن عشان اطمنك لسه بدري قوووووووووووي ع البلد ماحالها يتعدل وبالتالي حضرتك واولادك هيكملوا مرحلة الاغتراب زي ما انا وغيري كملنا البلد ده مفيش رغبة ف نجاحها طول ما الاقصاء شعارنا

رابط هذا التعليق

نضطر لبتر عضو من أعضاء الجسد لا استغناء عنه

حفاظا على باقي الجسد

البتر رغم قسوته لكنه علاج للحفاظ على الحياة

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

وياترى هو حضرتك قادرة تحددي فين الجزء بالضبط الملطوب بتره !!!!!!!!! مش عارف كنت ومازلت ضد الاقصاء لاي فصيل ف المجتمع من أقصى اليسار الى أقصى اليمين

رابط هذا التعليق

البتر ليس لفصيل ما

البتر لكل من يغلّب مصلحته او مصلحة جماعته على مصلحة مصر

من أي فصيل كان

كل من يثير الفوضى و الشغب

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

وياترى هو حضرتك قادرة تحددي فين الجزء بالضبط الملطوب بتره !!!!!!!!! مش عارف كنت ومازلت ضد الاقصاء لاي فصيل ف المجتمع من أقصى اليسار الى أقصى اليمين

إسأل الدكتور ... هيقولك الجزء التالف الفاسد الذي لو ترك لأتلف باقي الجسد ....ولا يمكن تحديده فمتى رأيناه وتحدد مكانه وكانت الضرورة تقتضي بتره بتر ..... إيا كان هذا الجزء وأيا كان مكانه ....

فاليد التي تمتد لتسرق من أجل السرقة والفساد ولا يأمن الناس بسببها على أموالهم وحياتهم يجب قطعها

ولا معنى لبقاء القاتل رحمة به دون وضع حق المقتول وأهله في القصاص

لا تضعوا الرحمة في غير محلها وفقا للأهواء فجميع الجسد أولى

أين رحمتكم بجنود الشرطة والجيش الواقفين في عز الحر أو البرد يتعرضون للشتم والبصق والضرب والقتل من أجل المجتمع

ومن أجل أن يتظاهر فلان ويعتصم علان ليقضي على ما تبقى من اقتصاد بلده

فكروا في أناس لا يجدون قوت يومهم بسبب هذه البلطجة المستمرة

لا تكذبوا على أنفسكم بظاهر الرحمة بالمجرمين المفسدين وباطن القسوة بالمجتمع

تم تعديل بواسطة tarek hassan

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

ياسادة البتر او الاقصاء كما ذكرت ليس الحل ،ويا استاذ طارق علم الناس وفهمهم عرفهم الغلط من الصح ما تسيبهومش لاي حد يلعب في دماغهم ويملاها باللي عاوزه

الاخوان او غيرهم لو كان الكثيرين لقوا بديل عنهم مكنوش جربوا يسمعوهم افتح قلبك وعقلك للناس واسمعهم بدل ما يجي غيرك يحتويهم

واقطع ايد اي سارق واتمنى ان يكون القطع ع كل مخطئ ومجرم أتمنى ان نكون متعاملين بكل شدة وحزم مع المجرم ومع من يرتكب خطأ او جرم لكن ليس كل من يخالفني الرأي هو مجرم !!!!

الجريمة معروف مانعنيه بها ، عموما أتمنى ان نفعل ذلك مع كل مخطئ ومجرم

ومقال ناصر عبد الحميد في المصري اليوم يوضح ذلك

http://www.almasryalyoum.com/node/2362106

تم تعديل بواسطة herohero
رابط هذا التعليق

ما استغرب له .... هو انتقال بعض الناس من .... آسفين يا ريس مبارك ..... إلى الدفاع المستميت الإخوان ومغازلتهم والتشكيك في القضاء ......

مع وجود التناقض التام .....

وطبعا الحجج الجاهرة والشعارات الجوفاء جاهزة من الرحمة والعفو والعدل .....

أنا شايف إن كل من أجرم يحاسب راجل أو ست

وإذا تم العفو عنهن مع وجود جريمة فهذا أول الفساد الذي لن ينتهي

وإذا تام العفو عنهن فأسوة بهن يجب العفو عن كل المجرمين والمجرمات والقاتلين والقاتلات والسارقين والسارقات والبلطجية والبلطجيات

دون أن يستوفي أصحاب الحقوق حقوقهم

الرحمة بالجاني قسوة على المجني عليه وفسوة على المجتمع

وكمان مش معقول هنفرج عن منى ونسيب عمها محمد البلتاجي

وأظن كمان لابد نفرج عن الرجال اللي لهم بنات رحمة بهن

وبالمرة العفو عن البنات اللي اعتدوا على عميدة الكلية وسحبن جيبتها وهي ست وهما بنات

المتحولون او المنقلبون لم يتحولو لانهم كفرو بالثورة بل لانهم كانو منافقين ويهتفون معنا لكنهم ناقمون عليها من داخلهم وكانو يتحينون الفرصة لكي يعلنو عما بداخلهم وهو الذي يؤمنون به الى ان اختلط الحابل بالنابل فظهر لنا حقيقة نواياهم

استاذ طارق

اللي يتحول من مناضل وثورجي الى جماعة اسفين يا ريس هذا شخص منافق لانه تحول من النقيض الى النقيض فكان يبطن حبه لمبارك ويخالف ايمانه بتطبيله مع المطبلاتية فهي ثورة وهوجة وكل واحد بيطبل الى ان ظهرت له الفرصة مواتية لكي يعلن عن حقيقة انتماءاته وهي حبه للفاسد وايمانه الشديد به فتراه يعلن بين الحين والحين لماذا لم تتركو مبارك يكمل مدته ولماذا ولماذا وان هذا لا يعلمه الا من كان له قلب

الممثل مهما كان بارعا فلا يستطيع ان يلعب نفس الدور على الدوام ولكنه لابد وحتما ان يعود الى طبيعته ويعلن عنها

(.....إِنْ أُرِيدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ) (هود : 88 )

رابط هذا التعليق

صعب جدا إنك تتناقش مع واحد

- يتجاهل الواقع ويرى نصف الحقيقة ويينظر بعين واحدة وليس له شاغل غير هكذا مواضيع وفقط وكأنها تخصص

- ويأخذ بالشائعات لغرض في نفسه واستناج منها ما لا تحتمل

طبعا بعد إقرار القانون أرى أنه نفذ على الجميع ... غير الإخوان قبل غيرهم ...

وأرى أن الإخوان والإخوانيات بعد أن تم تدليعهم وتدليعن على الآخر وبعد أن عاثوا في الأرض فسادا وقتلا وتخريبا منهم أو بسببهم

أما عن الفنانة انتصار فأرى أن تقوم أنت بالحكم عليها من خلال ما قالته الصحف وليس الحقيقة إن كان لم يعجبك الحكم عليها بكفالة أربعة آلاف جنيه بتهمة خرق حظر التجوال ولا توجد تهم أخرى

وإن كانت هناك نية لمجاملتها لما قبضوا عليها أصلا

شكرا يا أستاذ طارق لالتزامك بقواعد المحاورات

فهذه الصورة التى وضعتها للحرائر

هى أقل الصور إظهارا "لأدب" هؤلاء الحرائر

هى جزء من صورة (مكونة من عدة صور) لعملية "نفخ البلالين"

جزء منها يبين ألفاظا على الحوائط "فى منتهى الأدب"

هو ده الأدب .. هى دى الأخلاق .. هو ده "النفخ"

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

ممكن سؤال من باب الاستفسار و الله و ليس الهدف منها اى هدف آخر؟

ماذا فى هذه الصورة من قلة أدب أو كلام قبيح؟

بنات تتسلق سور أو ماشابه ذلك و أخرى تمد لها يدها لتساعدها فى الصعود...و بنات آخرين يرفعون أيديهم ...

لا أعلم سبب هذه الصورة ايه او فى اى الاحداث كانت و ما هى مناسبتها

بس و الله مش شايف فيها قلة ادب

ممكن يكون غيرى شايف ده ..بس ياريت يوضح عشان تتضح الصورة اكثر

رابط هذا التعليق

ممكن سؤال من باب الاستفسار و الله و ليس الهدف منها اى هدف آخر؟

ماذا فى هذه الصورة من قلة أدب أو كلام قبيح؟

بنات تتسلق سور أو ماشابه ذلك و أخرى تمد لها يدها لتساعدها فى الصعود...و بنات آخرين يرفعون أيديهم ...

لا أعلم سبب هذه الصورة ايه او فى اى الاحداث كانت و ما هى مناسبتها

بس و الله مش شايف فيها قلة ادب

ممكن يكون غيرى شايف ده ..بس ياريت يوضح عشان تتضح الصورة اكثر

صور زيده كانت بتحصل ايام مرسي من تمرد وغيرها وبنات كانت تحدف طوب ع مقراات حزب الحرية والعدالة لكن وقتها كانوا بنات مؤدبين وزي الفل انا ضد اي تصرف يخترق القانون وضد تصرف البنات ف الصورة لكن انا واضح انا ضدهم وضد من سبقهم ايام مرسي " حيث كان الافاضل بيدعموهم وبيشجعوهم ولا يجدوا في ذلك احداثا للفوضى "

رابط هذا التعليق

الأخ متعب .. صدقني .. أنت لست أهلا للنقاش .. فالفكر الذي يخلط الحابل بالنابل ويأتي بكلمة من الشرق على جملة من الغرب ..

هذا الفكر مكانه فوق المسرح التجريبي أو مسرح الدولة أمام بعض التابعين من الجماهير .. وليس ساحات النقاش.

انا يكفينى رد السيد طارق عليك مشكورا

ولم اعلق بعد تعليقه على هذه الشخصنه التى دائما ما تلجئون اليها عندما تفقدوا الحجه وحتى المنطق فنحن متعودين على هذا جيدا

سارد فقط على جزئيه اختلاط الحابل بالنابل وجمله من الشرق واخرى من الغرب

فلك الان ان تأتينى بهذا من مشاركتى السابقه وبعدها ساعدك انى سأذهب الى المسرح التجريبى

انتظر الان منك الحابل بالنابل

عبيد وصناع الأصنام يكرهون دوما من يقوم

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

كفاية انهم اخوان

عايز جريمة اكبر من كده ؟؟

:P

بالفعل انها جريمه فى حق الدين نفسه .

المذهب السادس فى الاسلام ( شيعه مرسى )

فالاكيد انكى تعلمى بالمذاهب الاربعه المعروفه لنا كمسلمين . وذاد عليهم مذهب طرء علينا هو الاخر وهو مذهب الوهابيه ممثلا فى علمائهم العظام ابن تيميه وابن باز

ليحل علينا المذهب السادس ( شيعه مرسى )

ليعترض على قضاء الله وقدره

ويبقى السؤال

متى نطلق على القدر قدر وانه قدر الله وليس قدر البشر ؟

الاجابه

اذا حدث بالفعل الحدث نفسه فيكون هذا منسوب الى قضاء الله وقدره . أما اذا لم يحدث فلا يستطيع بشر ايا ان كان ان يصفه بقدر الله قبل ان يحدث

فبعد ان خسف الله الارض بشيعه مرسى وازال عنهم ملك قصرا ونزع عنهم تاجهم . فأعترضوا على قضاء الله وقدره ومازالوا معترضين وسيظلوا معترضين

لانهم ببساطه لايأمنون الا بقضاء بيريز العظيم الذى وعدهم بملك قصرا ثم تخلى عنهم

فهل ما زال الى الان بيريز عظيم ؟

لاحظى انهم لم يكفروا بيريز الى الان بل كفروا شعب مصر باكمله فحق عليهم وصفك

فبنى مذهب شيعى مرسى على اربعه

عبيد وصناع الأصنام يكرهون دوما من يقوم

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

صور زيده كانت بتحصل ايام مرسي من تمرد وغيرها وبنات كانت تحدف طوب ع مقراات حزب الحرية والعدالة لكن وقتها كانوا بنات مؤدبين وزي الفل انا ضد اي تصرف يخترق القانون وضد تصرف البنات ف الصورة لكن انا واضح انا ضدهم وضد من سبقهم ايام مرسي " حيث كان الافاضل بيدعموهم وبيشجعوهم ولا يجدوا في ذلك احداثا للفوضى "

لا طبعا يا هيرو كنا بنقول عليهم بلطجية برضه و ارجع للمواضيع كلها متسجلة هنا على صفحات المحاورات

ما تخليش حماسك لفكرة يلغي حقائق موجودة بالتواريخ هنا و بأقلامنا

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

لا طبعا يا هيرو كنا بنقول عليهم بلطجية برضه و ارجع للمواضيع كلها متسجلة هنا على صفحات المحاورات

ما تخليش حماسك لفكرة يلغي حقائق موجودة بالتواريخ هنا و بأقلامنا

تمام كده يعني ممكن نكون عاوزين نوصل لنفس الفكرة بس كل منا له اسلوبه ف الطرح ،انا بصراحه لو بتكلم ع قناعاتي الشخصية بحب ان الامور تبقى مقننه ويمكن ده مشكلتي يعني انا غير راضي عن نظام الرئيس مبارك لكن في نفس الوقت كنت مقتنع جداااااااا انه يكمل 6 شهور وتبقى فيه انتخابات رئاسية عادية يعني كنت عاوز عندي اطار أمشي فيه كنت غير راضي عن ماحدث في 30 يونيو وده مش حبا في مرسي لا طبعا لكن مش عاوز يبقى التظاهر الشعبي هو وسيلة تداول السلطة يعني تضمني منين ان مايجيش مظاهرات تشيل رئيس ثالت ورابع وخامس ونبقى زي جمهوريات الموز

انا ضد التظاهر غير المقنن ولما بقول تظاهر ده مش معناه بس الوقوف في الشارع لا ما يحدث ف الاعلام ماهو يعتبر تظاهر ماهو تسخين واثارة للناس لتوجه معين

يعني انا عاوز تظاهر مقنن واعلام له ميثاق شرف يلتزم به ساعتها ممكن أحس اننا بدأنا نمشي صح انما اقول مش عاوز تظاهر وقبل كده قولت انزلوا تظاهروا عشان تفوضوني !!!! معرفش رجال السياسة هم أدرى هل في كتب وعلوم السياسة هناك ما يسمى بتفويض شعبي الناس تنزل عشان تفوضني في مواجهة الارهاب !!!!

بصراحه الامور كلها سمك لبن تمر هندي

رابط هذا التعليق

ألا تكف يا هيرو عن ترديد هذا الافتراء علينا في كل موضوع من موضوعاتك المنسوخة والممسوخة ... أين تشجعينا وأين دعمنا ؟ ... هات يا عم دليلك من كلامنا ... ثم هنشجع وندعم مين ... 6 إبريل وهي معاكم ... الاشتراكيين الثوريين وهم معكم .. يا أخي اتق الله فيما تدعيه ولا توهم غيرك إننا متناقضون وما نحن كذلك

كل مرة أيام مرسي أيام مرسي

ربنا يهديك

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

لا والله يعني كان الاعلام وناس كثيرين معتبرين البلاك بلوك ارهابيين واللي بيكسروا مقرات حزب الحرية والعداله مخربين ؟؟؟؟؟؟؟؟ معلش انا ظالم ومفتري ما انا زي ما بتقول معاهم مش معاكم اقولك اصل انا معايا جواز سفرهم مش جواز سفركم داخل بتأشيرة زيارة

الحمد لله ان كلامي الممسوخ والمنسوخ ثابت ع راي مش بعتبر المظاهرات ف وقت شئ وحش وفي وقت اخر شئ جميل هااااااااا

الله يرحم يعني التفويض ف محارية الارهاب لم يكن مظاهرة و30 يونيو مكنتش مظاهرة وفوضى البلاك بلوك مكنتش تخريب ومظاهرات عنف
فعلا انا فاكر كويس ان الكثيرين ف الاعلام وهنا ف المنتدى كانوا بيعترضوا ع العنف والتخريب ف وقت مرسي

ياراجل يا طيب ده الحائط بتاع القصر الجمهوري كان عليه اقذر الشتائم ياراجل عاوزين يشيلوا البوابة بلودر ياراجل كانوا راميين قلابين رمل ف الشارع كل ده كان شئ عادي ومكنش تظاهر
هقولك ايه بس انا كلامي ممسوخ ودمه ثقيل بس حقيقي وواقعي مش بخجل من نفسي لان متلون وبغير كلامي الحمد لله خائن ةعميل وجاسوسس وطابوووووووور سابع عادي المهم ف نر مين الملتونين غير الحياديين يا اهلا وسهلا مادام التهمة منهم

الحمد لله

تم تعديل بواسطة herohero
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...