اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• Guest En:Bahgat
      1
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة  انا طالب فى كليه الهندسة وخلصت اعدادى على خير الحمدللة  ودلوقتى المفروض اختار التخصص الى هدخلة ومحتار اوى  مع العلم ان التخصصات المتااحة  {هندسة بترول وعمارة وتخطيط وميكانيكا ومدنى ونظم وكهرباء } فياريت لو حد يعرف يفدنى  وجزاكم الله كل خير
    • 1
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يمكن عنوان الموضوع غريب شوية ولكن بالتفاصيل ممكن عرفوا سبب حيرتي انا مهندس مدني متخرج من سنوات .. اعمل فترة قصيرة و اقعد سنة كاملة و هكذا و فرص العمل في مصر في الحضيض .. شاء القدر ان فرص العمل في الخليج للمهندس المدني تنحدر و تتدهور خصوصا في السعودية واصبح اللي هناك يحذر من في مصر من السفر لتأخر الرواتب لمدد تصل ل 5 شهور و اكثر. خروجا من مأزق البطالة و العطالة و قلة الرزق قررت دراسة اللغة الالمانية في البداية للعمل ككول سنتر بمرتب كويس ( اغير الكاري
    • 0
      علمت «اليوم السابع» أن رئاسة الجمهورية تدرس حاليا استقدام خبراء أجانب متخصصين فى فن البروتوكول والإتيكيت، من أجل مساعدة الرئيس الدكتور محمد مرسى للتغلب على العقبات التى تواجهه خلال تعامله مع الرؤساء والمسؤولين بدول العالم، خاصة الغربية منها، بعدما ثبت مؤخرا ضعف إمكانيات الرئيس فى التحدث باللغة الإنجليزية أوالألمانية بطلاقة، وافتقاره إلى العديد من القواعد المهمة فى المراسم والبروتوكولات الدولية المهمة التى يجب أن تتوافر فى كبار المسؤولين على الصعيد الدولى. وكشفت مصادر برئاسة الجمهورية أن ديوان ا
    • 3
      صباح الفل على عيون شباب احلى منتدى انا جايلى عرض فى جده منطقة البلد - عمارة الملكة فى شركة نجارة وعقارات محاسب ب 2500 ريال شامل البدلات والتأشيرة محاسب فكنت عاوز اعرف اية رأيكم فى العرض ولما قعدت مع الكفيل قال ان فى زيادة بعد 3 شهور انا بصراحة قولت هدخر الف ريال شهريا والباقى هقسمة بمعنى 500 ريال سكن و 800 أكل وشرب الشركة اللى كنت شغال فيها بتصفى وكل الشغل اللى جاى بمرتبات ضعيفة علم ان عندى خبرة كويسه بالمحاسبه
  • أضف...