اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

متابعة لكل ما يتعلق بفض الاعتصام

tarek hassan

Recommended Posts

ما تكونش فاكر اننا بنلفق لكم اتهامات وانتم ملايكة وانكم قاعدين بس تتضرعو الى الله من اجل عمار مصر

ما نكنش احنا ظالمين للاخوان وهما لا معاهم سلاح ولا اى حاجة وزى الملايكة وان اللى بيعملوا كدا حاليا فى مصر هو احنا

وان كل دقيقة بتمر بيدفع تمنها مصرى برىء مش بسبب الاخوان وان الاخوان مش لهم اى ايد فى الارهاب

صراحة مش لاقية كلام ارد عليك بيه

ربنا يهديك يا هيرو

ربنا يهدينا جميعاااااااااااا محسساني احمد خيرت الشاطر ولا احمد عصام العريان

يا استاذه اغابي نفسي توصل لك فكرة ان مش معنى ان انا مختلف ف رؤية للامور معينة يبقى انا ضد الطرف الاخر بالمطلق

الاخوان هم اكثر ناس اضروا 25 يناير وانا مليش دعوة باي شئ لكن مشكلتي معاهم انهم ضيعوا 25 يناير لكن مش معنى كده ان انا ابقى فرحان ان الاقي مصري يموت ونفس الكلام ده كنت هقوله لو اللي ميت كان من اي فصيل

يا اغابي انا بقولك الاخوان ف الاعتصام معاهم سلاح صحيح مش مدافع ولا طائرات ولا اسلحه كيماوية بس معاهم والكلام ده من ناس هناك لكن هو دلوقت مصر بقى اللي معاه سلاح جريمة ؟؟؟؟؟ انزلي شوفي الشوارع المصرية والبركة ف حاجات كثير منها الاعلام والافلام

مدينة الانتاج الاعلامي هدف وهتشوفي انا لو من الاخوان احشد عندها واولع فيها

فرض الاحكام العرفية شئ هيحصل الحكم العسكري شئ مطلوب من ناس كثير اننا ننسى فكرة حاكم مدني اطمني هتحصل

صدقيني انا مش ابن المرشد ولا ابن البلتاجي

رابط هذا التعليق

• الردود 366
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

:razz::razz::razz:

مميش: الملاحة بقناة السويس تسير بصورة طبيعية وعبور 40 سفينة اليوم

كتب محمد كامل

أكد الفريق مهاب مميش، رئيس هيئة قناة السويس، أن الملاحة بقناة السويس تسير بصورة طبيعية، مشيرا فى تصريحات للتيفزيون المصرى أنه تم عبور 40 سفينة اليوم.

http://www1.youm7.com/News.asp?NewsID=1203572&

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

أنصار الإخوان يختطفون مأمور قسم شرطة الوراق عقب اقتحامه

كتبت نرمين سليمان

أكد مصدر مطلع أن أنصار جماعة الإخوان المسلمين اختطفوا مأمور قسم شرطة الوراق، عقب اقتحامه، مستخدمين الأسلحة الآلية وزجاجات المولوتوف.

وكانت قوات الشرطة قد تبادلت إطلاق النار مع أنصار الإخوان للتصدى لهم، إلا أنهم تمكنوا من اقتحام القسم والاستيلاء على الأسلحة والذخيرة التى كانت بداخله.

http://www1.youm7.com/News.asp?NewsID=1203587&SecID=65&IssueID=0

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

رابط هذا التعليق

هى بين يدي الله دلوقتى

لكن حتقول لربنا ايه عن بلاوى ابوها وجماعته الارهابية - ربنا يرحمها

نقلا عن قناه العربية

"العربية": مقتل إحدى بنات خيرت الشاطر وزوجها

كتب: أيمن مصطفى

قالت قناة "العربية" نقلا عن مصادر من جماعة الإخوان المسلمين إن إحدى بنات المهندس خيرت الشاطر نائب المرشد العام وزوجها قد قتلا أثناء فض اعتصام ميدان رابعة العدوية.

http://www1.youm7.com/News.asp?NewsID=1203637&SecID=65&IssueID=168

تم تعديل بواسطة اغابي

رابط هذا التعليق

هى بين يدي الله دلوقتى

لكن حتقول لربنا ايه عن بلاوى ابوها وجماعته الارهابية - ربنا يرحمها

نقلا عن قناه العربية

http://www1.youm7.com/News.asp?NewsID=1203637&SecID=65&IssueID=168

ع قناة الجزيرة اهلها نفوا الخبر هي المفروض اسمها حفصة وجوزها

لكن اللي خبر وفاتها تاكد هي بنت البلتاجي

أيا كان يعني رغم ان الخبر مش مطلوب استغلاله لكن عشان محدش يقول هو فين عيالهم

ياناس الجماعه دول مقتنعين بفكرهم وبيدفعوا ف المقابل كل شئ نختلف او نتفق مع فكرهم لكن الموضوع عندهم منتهي

رابط هذا التعليق

PrevNextPausePlay

أعلن جهاد الحداد، المتحدث باسم جماعة الإخوان المسلمين، مقتل ابنة القيادي الإخواني، الدكتور محمد البلتاجي متأثرة بإصابتها في فض قوات الأمن لاعتصام أنصار الرئيس المعزول محمد مرسي بـ«رابعة».وقال «الحداد»، في حسابه على «تويتر»، الأربعاء: «قُتلت ابنة القيادي الإخواني محمد البلتاجي منذ دقائق»، مذيلاً تدوينته التي كتبها باللغة الإنجليزية بعبارة «أنقذوا مصر».كما كتب عمار البلتاجي، نجل القيادي الإخواني، في حسابه على «تويتر»: «استشهدت أختي أسماء».وشرعت قوات الأمن، صباح الأربعاء، في فض اعتصام أنصار الرئيس المعزول محمد مرسي بميداني «النهضة»، و«رابعة العدوية»، وسط نشوب اشتباكات بين الطرفين، وسقوط 22 قتيلا و290 مصابا حتى الآن، بحسب بيان وزارة الصحة
رابط هذا التعليق

انا لسة راجع من اسكندرية بعد عذاب وقطع للطريق وترويع للامنين

ارجومن الادارة تطهير المنتدى من الفكر الارهابى

انا ما بقتش طايق اسمعهم او اسمع خلاياهم النائمة الا عاملين نفسهم مش ارهابين لكن هما ارهابيين

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

اللهم لك الحمد ولك الشكر كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك

اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات

رابط هذا التعليق

مش عارفة اقولك ايه لكن يا طارق موضوعاتك بتعجبنى جدا

واختياراتك كلها قوية لانها عن وعى بالشارع المصرى وسير الاحداث

تحياتى يا فندم

مش عارفة اقولك ايه لكن يا طارق موضوعاتك بتعجبنى جدا

واختياراتك كلها قوية لانها عن وعى بالشارع المصرى وسير الاحداث

تحياتى يا فندم

شكرا أستاذة : أغابي

اللي عاجبني في الموضوع إني فتحته قبل قبل فض الاعتصام بساعات أي التوقيت .... ولسه راجع من السفر بصحبة زميل لي أخواني حتى النخاع راعيت شعوره ولم أتحدث في الموضوع لما رأيت عليه علامات الحزن الشديد ... ولكن عندما مررنا على مجلس مدينة وقد احرق عن آخره والسيارات مشتعله أمامه وجدت وجهه قد تهلل وانفرجت أساريره فخرجت عن صمتي وقلت مبدهاش وتخليت عن كل التحفظات

أتمنى الهداية والسلامة للجميع

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

اخيرا ... يا كابتن / طارق

سعادتك اشعلت الموضوع وسافرت

حمد على السلامة

اغابي طفت النار واشتعلت هي حماساً :Laie:

ألا كل شئ ما خلا الله باطلا

رابط هذا التعليق

.....

تم تعديل بواسطة tarek hassan

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

الأمن يبعد النساء عن الاشتباكات مع إخوان "المعزول"

http://www.youtube.com/watch?v=yj_RWnKTCaU

Socrates : virtue is knowledge

أمنمؤبي:لا تمنع أناسا من عبور النهر إذا كان في قاربك مكان ,خذ الأجر من الغني ورحّب بمن لا يملك شيئاً

رابط هذا التعليق

انا لسة راجع من اسكندرية بعد عذاب وقطع للطريق وترويع للامنين

ارجومن الادارة تطهير المنتدى من الفكر الارهابى

انا ما بقتش طايق اسمعهم او اسمع خلاياهم النائمة الا عاملين نفسهم مش ارهابين لكن هما ارهابيين

حمد الله ع السلامة قضاء اخف من قضاء غيرك اتاخر عن موعد الطائرة ايام احداث الاتحادية والناس اللي كانت قاطعة الطريق وجابت قلابات رمل وقلبتها هناك وكسرت عادي يعني ومكنوش اخوان ع فكرة

تعطيل الطرق مش بدعة الاخوان بالعكس ده بدات سمة الشعب المصري شكلك مش بتنزل مصر كثير

رابط هذا التعليق

دول اخوان اكيد ياسيدي اللي ماتوا ماتوا من رصاص الاخوان ف ايه هي ده الحقيقة الاخ من جول بيضرب الطلقة وهووووووووب يجري عشان ياخدها ف صدره

رابط هذا التعليق

.....

الله يسامحك يا كابتن / طارق

انت شكلك كنت ناوي تسم بدني بكلمتين ولكن راجعت نفسك

الاصفار اشمعنا جااات بعد مشاركتي ؟

:hysterical::hysterical::hysterical:

ألا كل شئ ما خلا الله باطلا

رابط هذا التعليق

مراسل سكاي نيوز في القاهرة: لا يوجد أي دليل علي استخدام المعتصمين لأي أسلحة.

Sky Correspondent in Cairo: There is no evidence of weapons being used by demonstrators ‪#‎Egypt‬

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...