اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ارض قرعه التوسعات الشماليه القديمه ٢٠٠٧

usamara

Recommended Posts

السلام عليكم .

معلش محدش عنده فكره او اخبار عن ارض التوسعات الشماليه بمدينه ٦ اكتوبر . قصدي القرعه القديمه اللي كانت في ٢٠٠٧ او ٢٠٠٨

رابط هذا التعليق

منطقة ممتازة فوقها كومبوند جراند هايتس وتحتها الحي الحادي عشر وغربها كومبوند الربوة ومجموعة كمبوندات روعة وقريبة من نادي الصيد ومنطقة النوادي والسياحية الشمالية وبالمناسبة أسعارها لا تقارن بأي قطع تانية لأن سعر السوق لأي قطعة فيلات مش هايقل عن 1800 جنيه للمتر لكن دي لسه ماتسلمتش وسعرها بعد التسليم أكيد هايرفع خصوصا ان معظمها مساحات 450 متر او اكثر ودي مساحات الدولة مش هاتنزلها تاني غير في مزادات ولما يتسلم كومبوند جراند هايتس سعرها هايبقي حاجة تانية خصوصا ان هايتم تسليم الكومبوند في 2014 وده كومبوند فيلات فقط من الآخر المنطقة مستقبلها روعة وتقسيمها ممتاز واللي رسم مخططها مكتب استشاري انجليزي علشان كده هتلاقي مخططها متميز ومختلف عن كل مخططات وزارة الاسكان وبينها وبين الشيخ زايد ومول العرب 3 دقايق بالعربية لأنها علي محور الشماليات وممكن من جوجل ايرث تتأكد لأنه المناطق المقابله ليها اتبنت واللي تحتها اتبنت بالكامل ومش باقي غيرها وأسعارها تتراوح لمساحة الـ 450 متر من 290 الي 320 الف حسب التميز وباقي عليها 311 الف تسدد علي اقساط 10 سنين ومهلة المباني 3 سنين من تاريخ التسليم عموما مدة القسط دي مش موجودة في اي قرعة او اي منطقة تانية من الآخر وبأمانة المنطقة دي ممتازة ولسه العين مش عليها اوي علشان ماتسلمتش لكن لما تتسلم هاتبقي اعلي من غرب سوميد اللي وصل مترها 2200 جنيه غير الاقساط ومتوقع تسليم التوسعات في الفترة من شهر 9 الي شهر 12 القادم ده رأيي ودي كل المعلومات اللي عندي فيها .

رابط هذا التعليق

منطقة ممتازة فوقها كومبوند جراند هايتس وتحتها الحي الحادي عشر وغربها كومبوند الربوة ومجموعة كمبوندات روعة وقريبة من نادي الصيد ومنطقة النوادي والسياحية الشمالية وبالمناسبة أسعارها لا تقارن بأي قطع تانية لأن سعر السوق لأي قطعة فيلات مش هايقل عن 1800 جنيه للمتر لكن دي لسه ماتسلمتش وسعرها بعد التسليم أكيد هايرفع خصوصا ان معظمها مساحات 450 متر او اكثر ودي مساحات الدولة مش هاتنزلها تاني غير في مزادات ولما يتسلم كومبوند جراند هايتس سعرها هايبقي حاجة تانية خصوصا ان هايتم تسليم الكومبوند في 2014 وده كومبوند فيلات فقط من الآخر المنطقة مستقبلها روعة وتقسيمها ممتاز واللي رسم مخططها مكتب استشاري انجليزي علشان كده هتلاقي مخططها متميز ومختلف عن كل مخططات وزارة الاسكان وبينها وبين الشيخ زايد ومول العرب 3 دقايق بالعربية لأنها علي محور الشماليات وممكن من جوجل ايرث تتأكد لأنه المناطق المقابله ليها اتبنت واللي تحتها اتبنت بالكامل ومش باقي غيرها وأسعارها تتراوح لمساحة الـ 450 متر من 290 الي 320 الف حسب التميز وباقي عليها 311 الف تسدد علي اقساط 10 سنين ومهلة المباني 3 سنين من تاريخ التسليم عموما مدة القسط دي مش موجودة في اي قرعة او اي منطقة تانية من الآخر وبأمانة المنطقة دي ممتازة ولسه العين مش عليها اوي علشان ماتسلمتش لكن لما تتسلم هاتبقي اعلي من غرب سوميد اللي وصل مترها 2200 جنيه غير الاقساط ومتوقع تسليم التوسعات في الفترة من شهر 9 الي شهر 12 القادم ده رأيي ودي كل المعلومات اللي عندي فيها .

شكرا جدا على المعلومات القيمه دي كلها

بس المشكله ان مافيش اي معلومات عن ميعاد التسليم وعلي حد علي كان المفروض تتسلم من اكتر من سنه

رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...

السلام عليكم .

مفيش حد عنده معلومات عن ميعاد التسليم للأرض القرعه دي. علشان انا بره مصر ومش عارف أوصل لأي معلومه عن ميعاد التسليم وانا معروض عليا قطعه هناك مساحه 550 متر

وشكرا لأي حد ممكن يساعدني

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      أعلنت هيئة المجتمعات العمرانية الجديدة أمس الخميس، عن طرح قطع أراض مميزة في 14 مدينة جديدة بنظام القرعة العلنية، والتي تشمل 4 آلاف و222 قطعة أرض كاملة المرافق بمساحات تتراوح بين 162 إلى 1200 مترا بأسعار من 700 حتى 4 آﻻف جنيها للمتر، ونشرت الهيئة على موقعها الإلكتروني مواقع الأراضي في المدن الجديدة: 1- القاهرة الجديدة: 622 قطعة ويمكنك مشاهدة موقع الأراضي على الخريطة من هنا 2- الشروق: 157 قطعة ويمكنك مشاهدة موقع الأراضي على الخريطة من هنا 3- 6 أكتوبر: 302 قطعة ويمكنك مشاهدة موقع الأراضي على الخري
    • 17
      =============================================================================== أدعو جميع الإخوة والأخوات لقراءته مرات ومرات كي يتعرفوا على ماتريده هذه الجماعة لمصر وللمصريين سواء كانوا مسلمين او مسيحيين ويعطونا انطباعهم الشخصي عن تلك الأفكار وإذا كانت قد شملت كل مايراود أحلامنا عن مصر الجديدة التي نحلم بها أم لا ...؟؟ وأترككم مع الرابط للتحميل .... البرنامج الإنتخابي لإنتخابات الشورى
    • 5
      روح الفريق شئ مهم جدا لنجاح أي عمل لكن للاسف البعض في مصر رغم الثوره لازال يفكر بنفس الاسلوب القديم اسلوب مليش دعوه اسوب و انا مالي .مش شغلى رغم انه شغله مصر محتاجه ثوره جديده للعمل و التنميه نفس الطاقه اللي كانت عند المصريين يوم جمعة الغظب عايزنها تاني بس تكون ايجابيه للبناء و التنميه و العمل لكن للاسف الثوره عند البعض هي مجرد ازاحه النظام القديم و كفايه كده نفس الناس - الناس العاددين - اللي صنعوا من مبارك فرعون و اللي وصلوا الامور من فساد و محسوبيه و اهمال و تخلف و انماليه وصلوا
    • 28
      صحيح أن له دور في الثورة ولكن ليس كل من كان له دور تكون مكافأته الرئاسة وإلا هيبقى عندنا 10 مليون رئيس وانتهى الزمن اللي الإعلام هو اللي هيفرض علينا واحد معين أو إن حد يختار لنا رئيسنا حتى الثورة عايزين يعطوها للبرادعي http://www.youtube.c...h?v=p4MPV0YfSgo لكن هناك اعتبارات كثيرة يختار من خلالها كل مصري رئيسه أنا عن نفسي لن أختار البرادعي حيث تكونت لي فكرة عن الرجل وظهر لي أن سلبيات اختياره أكثر من إيجابياته
    • 0
      ياجماعة اللي عنده معلومات عن منطقة التوسعات الشمالية في 6 اكتوبر ياريت يكتبها لان انا كل ما اسأل عن المنطقة دي اسمع ان مستقبلها كويس اوي ومحاطة بمشروعات سياحية وموعد التسليم فيها في شهر6 القادم يعني بعد شهر تقريبا وبفكر اشتري فيها وكنت عايز ارائكم لأني ماعنديش خلفية عن 6 اكتوبر ومانزلتهاش ولا مرة بس من قرأتي في الاعلانات العقارية ملاحظ ان سوقها دايما منتعش وبصراحة انا تقريبا واخد القرار بالشراء فيها وعندي مقترحات جامدة جدا للمنطقة بس كنت حابب اعرف أرائكم فيهاوعلي فكرة معظم المساحات فيها 450 متر
  • أضف...