اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

محاورات المصريين - فرع الامارات

Recommended Posts

امثال نانسي وكليو وس س واسو ما علينا

يعنى الموضوع دا بالذات نادرا ما بادخله .. أقوم يوم ما افكر أشوف فيه إيه ألاقيك جايب سيرتى؟

باقولك إيه؟

خليك فى حالك

:wub:

وللا يعنى اكمنى بعت السى فى بتاعتى لشركة فى الإمارات علشان اكتب فى الموضوع دا وما عبرونيش لغاية دلوقتى؟ :wub:

[وسط]!Question everything

[/وسط]

رابط هذا التعليق

• الردود 175
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

مهوا علشان ضعيف فى الانجليزى ياسى ياسو

وعلشان ضميرك جميل اوى اوى

وقع فى الاصفر المخضر الى شبة الى بالى بالك

اشرب.. اشرب بقى واستمخ .. وادعيلى او حتى ادعيى عليا

على راى فيروز مش فارقة معاى

رابط هذا التعليق

هذا كلام غير صحيح :closedeyes:

لقد تم صرف عدد 2 كيلو برتقال بصرة و عدد 1 كيلو برتقال بلدى و شريط ريفو و علبة كلينيكس ثم قمنا بحساب تكلفتهم و تم خصمهم من المتأخرات عليكم من قيمة الاشتراكات بعد خصم نصف المبلغ لسداد ديون مصر :sad:

طفشان الحمش

امين صندوق

ريفوووووو يا قافل كل المواسير و منشف الموارد :angry: و تبرعات على حسي :angry:

والله كان نفسنا تبقي معانا يا أثينا ... ده حتى فتتك سلطانية الكابتشينو اللي طلبتها طمطم وطبعا المعونات من طفطف باشا...‏

انا و طمطم كنا سعدا بالاجتماع و خصوصا المعونات ...

سول يا قمرة ازيك...بس أخلص السنة دي على خير و كل شوية أطب عليكم في دبي... :wub:

بمناسبة المعونات اللي شفتيها دي شدة رجل للرابطة بس و بعد كده هتعضي أناملك ندما .. أنا ببشرك بس :P

وكان نفسنا نشوفك يا اثينا بس اكيد هتتعوض ان شاء الله....

انشاءلله اكيد يا طمطم يا سكرة... :wub: بس ايه حكاية سلطانية الكاباتشينو دي يا طمطم دي الحكاية وصلت لأبناء الرابطة في كل حتة:P

نصيحة لأعضاء المحاورات من سكان الامارات ما ستقبلوش مسجات من ياسو ولا تردوا على اتصالاته ويا ريت تقاطعوه في المنتدى حتى

موبايلك فيه فيروسات يا ياسو؟ :o

رابط هذا التعليق

ابو قلب كبير عنده كل حاجه فيروس وفريد وعبوهاب كمان

الحكاية يا ستي ان المعلم زعلان بعد ما خصموا منه 3 دراهمن رسوم اشتراك لاقيته بيتصل وعايزني ابعت له رسايل وبصراحه الموبايل اللي معاه اصلا لعبه من ابو خمسة درهم فمش هيشوف فيه حاجه بس كنت مش عايز اقول له اني فاهم الحكايو واكسفه امام شباب الرابطه خصوصا في وجود روح وطمطم (ما تيجي نخليها بوجي وطمطم احلى ) لكن بقى هو اللي مصمم وفاكرنا كاوركات (واخده بالك من كاوركات دي يا اثينا) فاهو انا بعلن للجميع ان موبايل زعلان هو من النوع القبقاب ابو جلده سودا

رابط هذا التعليق

والله كان نفسنا تبقي معانا يا أثينا ... ده حتى فتتك سلطانية الكابتشينو اللي طلبتها طمطم وطبعا المعونات من طفطف باشا...‏ :lol:

انا و طمطم كنا سعدا بالاجتماع و خصوصا المعونات ... شكرا يا طفشان ... ده في ناس كتيرة بتدعيلك عليها...‏

كمل يا ياسو بقيه تفاصيل الاجتماع‏... <_<

و بعد ان تشرفنا بالاعضاء الجدد ... و بعد توزيع المعونات و الذى منه
وبعدين كنت سعيدة قوي بالاجتماع دة الي كان فريد من نوعه خصوصا المعونات كانت فووووووووووووووووووق الفظيييييييييييع...

معونات ايه ؟؟

مين و فين ؟؟

اشمعنى انا ماوصلتنيش اى معونه حتى تاريخه ؟؟

طفطف باشا

اوعى تقول ان انا ما دفعتش الاشتراك

انا اخر دفعه بعتها مع اتينا ولا تغدينا

بس الظاهر هى طمعت فى المبلغ و راحت تلعب مع صاحباتها فى المراجيح بتاعة وندرلاند

انا شامم لايحه تفرقه عنصريه

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

والله كان نفسنا تبقي معانا يا أثينا ... ده حتى فتتك سلطانية الكابتشينو اللي طلبتها طمطم وطبعا المعونات من طفطف باشا...‏ ;)

انا و طمطم كنا سعدا بالاجتماع و خصوصا المعونات ... شكرا يا طفشان ... ده في ناس كتيرة بتدعيلك عليها...‏

كمل يا ياسو بقيه تفاصيل الاجتماع‏... :)

و بعد ان تشرفنا بالاعضاء الجدد ... و بعد توزيع المعونات و الذى منه
وبعدين كنت سعيدة قوي بالاجتماع دة الي كان فريد من نوعه خصوصا المعونات كانت فووووووووووووووووووق الفظيييييييييييع...

معونات ايه ؟؟

مين و فين ؟؟

اشمعنى انا ماوصلتنيش اى معونه حتى تاريخه ؟؟

طفطف باشا

اوعى تقول ان انا ما دفعتش الاشتراك

انا اخر دفعه بعتها مع اتينا ولا تغدينا

بس الظاهر هى طمعت فى المبلغ و راحت تلعب مع صاحباتها فى المراجيح بتاعة وندرلاند

امير ... ادي جزات اللي ما يحضرش الاجتماع ... اهو فتتك المعاونات ‏ :lol:

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

الحمد لله الذي تواضع لعظمته كلُّ شيء،

الحمد لله الذي استسلم لقدرته كلُّ شيء،

الحمد لله الذي ذلَّ لعزَّته كلُّ شيء،

الحمد لله الذي خضع لملكه كلُّ شيء

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

رابط هذا التعليق

في اضطهاد موجه ضد اقباط الامارات ;) حيث تم تطنيش أمير وموصلوش لا لب ولا سوداني رغم ان ياسو ابو تلفون مفيرس :) خد نصيبه

رابط هذا التعليق

ايه دا

احنا هنلعب لعبة الفتنه الطائفيه هنا كمان لا يعم امير يا صاحبي تعالى بكرة ولا انا اجيلك كووول قشر اللب والسوداني انا شايله في كيس علشان تشوفه ولو هايز تحتفظ بيه انا تحت امرك

رابط هذا التعليق

ايه دا

احنا هنلعب لعبة الفتنه الطائفيه هنا كمان لا يعم امير يا صاحبي تعالى بكرة ولا انا اجيلك كووول قشر اللب والسوداني انا شايله في كيس علشان تشوفه ولو هايز تحتفظ بيه انا تحت امرك

التفرقه العنصريه مش وليدة اللب و السودانى بس .... و لكن لها تراكمات من ايام موقعه البسبوسه و حرب المواسير

على العموم روح يا ياسو يا ابن الحاج فيناس قلبى مسامحك بس بعد كام يوم الولاد نازلين مصر ..... و ساعتها ح ابسبس البسبوسه لوحدى ... و ح اقطع كل العلاقات بالرابطه و ابو قلب كبير

:)

تم تعديل بواسطة amir

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...

نداء هام وعاجل الى كل اعضاء الرابطه من اهل الامارات الشماليه وابو ظبي العاصمة

نظراً لحلول فصل الصيف وبدء موسم الاجازات والزيارات والسفر الى مصر المحروسه وحرصا من الرابطه على تاكيد حبها لكل ابنائها من البنين والبنات ندعو جميع ابناء الرابطه الى اجتماع ودي اخوي بمدينة ابو ظبي العاصمه يوم الجمعه القادم الموافق 9/6/2006 وذلك في المكان الذي سوف نتفق عليه وننتظر مقترحاتكم وتاكيد الحضور

كما تهيب الرابطه بالاخوة الجدد في المحاورات والمقيمين في الامارات بالتواصل مع باقي اعضاء الرابطه

ومنهم على سبيل المثال

واحد تاني

زورو

بو غريب

الرافعي

الجدع بتاع الغابه (اسود وتعالب وارانب)

Cairo_1957

وطبعا من الجنس الناعم (فرضاً)

اثينا

بوجي واختها طمطم

ايمي

مدام ريهام زكي والعائلة

ولمن يرغب من القبائل

رابط هذا التعليق

امثال نانسي وكليو وس س واسو ما علينا

يعنى الموضوع دا بالذات نادرا ما بادخله .. أقوم يوم ما افكر أشوف فيه إيه ألاقيك جايب سيرتى؟

باقولك إيه؟

خليك فى حالك

:blush:

وللا يعنى اكمنى بعت السى فى بتاعتى لشركة فى الإمارات علشان اكتب فى الموضوع دا وما عبرونيش لغاية دلوقتى؟ :blush:

الأخ العزيز عصام ..

لو بتتكلم جد .. ما تدخل البيت من بابه يا عم ؟؟؟ لو مشا عارف الباب ادخل حتى من الشباك .. والموضوع ده بالذات فيه كل الأبواب والشبابيك .. وإحنا بنشتري راجل على كل حال ... :lol:

تحت أمرك

تم تعديل بواسطة الرافعي

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : ( ما كان الرفق في شيء إلا زانه ، ولا نزع من شيء إلا شانه)

( صحيح الجامع 5654).

رابط هذا التعليق

رابطة الامارات

عوزة اسالكم على شوية حاجات

اولا فية معرض فى الامارات بعد رمضان على طول عن الديكوروالموبيلياوكل ما يخص التخصص بتاعى بس مش عرفة اطلع تفاصيلة من على النت

دى حاجة حاجة تانية لو المعرض معادة مظبوط يبقى حاجى اشوف المعرض

فعوزة اعرف اية اخبار الاوتيلات والتنقلات وازاى حافضل فى دبى 4 ايام تقريبا

لو حد يعرف فى المواضيع دى يدينى خبر

ينبكم ثواب لحسن معنديش خبر خالص

رابط هذا التعليق

نداء هام وعاجل الى كل اعضاء الرابطه من اهل الامارات الشماليه وابو ظبي العاصمة

نظراً لحلول فصل الصيف وبدء موسم الاجازات والزيارات والسفر الى مصر المحروسه وحرصا من الرابطه على تاكيد حبها لكل ابنائها من البنين والبنات ندعو جميع ابناء الرابطه الى اجتماع ودي اخوي بمدينة ابو ظبي العاصمه يوم الجمعه القادم الموافق 9/6/2006 وذلك في المكان الذي سوف نتفق عليه وننتظر مقترحاتكم وتاكيد الحضور

كما تهيب الرابطه بالاخوة الجدد في المحاورات والمقيمين في الامارات بالتواصل مع باقي اعضاء الرابطه

ومنهم على سبيل المثال

واحد تاني

زورو

بو غريب

الرافعي

الجدع بتاع الغابه (اسود وتعالب وارانب)

Cairo_1957

وطبعا من الجنس الناعم (فرضاً)

اثينا

بوجي واختها طمطم

ايمي

مدام ريهام زكي والعائلة

ولمن يرغب من القبائل

أخي العزيز ياسو

دعوة كريمة .. وانت طول عمرك كريم من غير لب ولا سوداني .. ولا الحاجات الصغيرة دي ....

والله يشرفنا الحضور .. إن شاء الله يكون في الإمكان .. وعندها ترقب المفاجأة العجيبة لما يدخل طفشان .. ومعاه واحد لابس طربوش وعامل وبدلة سموكنج .. وحاجة كدة آخر احترام .. والله أنا من مدة طويلة متشوق للقائكم لكن ظروفي صعبة شوية .. إن شاء الله تهون

الله يرحم الأديب الكبير مصطفى صادق الرافعي .. أحد نوابغ مصر والعرب في الأدب والفكر والثقافة عموماً

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : ( ما كان الرفق في شيء إلا زانه ، ولا نزع من شيء إلا شانه)

( صحيح الجامع 5654).

رابط هذا التعليق

نانسي:

لو تقصدي معرض Index Dubai ممكن اقولك بعض المعلومات عنه:

هيكون من يوم 7 الى 11 نوفمبر وهيكون فى مركز المعارض على ما اعتقد زى السنين اللى فاتت

هو معرض هايل بصراحة ولو تقدرى تحضريه هيفيدك كتير فى شغلك وكل سنة بيكون فيه جديد وكمان عارضين وشركات من جميع دول العالم تقريبا.

منهم اللى بيعرض شغله ومنهم اللى بيدور على وكلاء. لو عايزة اي معلومات تانية انا تحت امرك.

بالمناسبة كان فى معرض GulfBid للديكور والتصميم الداخلي من اسبوعين فى البحرين, حضرتيه والا ؟

ياسو:

رغم عدم وجدوي حاليا فى ربوع اليونايتد ايميريتس الا ان دعوتك تشرفني وعلى استعداد تام لتلبيتها باذن الله -ما لم يتعارض مع ظروف عملي- واشكرك على الدعوة.

يا عابر الدهر سيب بينا أثر قدمك

اياك تكون امعة وجودك شبه عدمك

رابط هذا التعليق

اشكرك جدا يا واحد تانى

انا لسة بادية ادور على موضوع المعارض دة لانى عوزة اجدولة من اول السنة الى جاية

وبعدين مكنش ينفع من اسبوعين اروح لحد اخر الشارع

لان بناتى كان عندهم امتحانات اخر السنة يعنى مينعش اتنفس مش اسافر واسبهم

فعوزة اعرف موعيد المعرض الخاصة بالديكور وخصوصا اول واحد حيكون بعد بداية شهر 9

علشان ارتب امورى علية

واشوف حجز الطيران والاوتيلات والتنقلات لانى حاكون لوحدى فلازم ابقى مامنة كل حاجة

رابط هذا التعليق

اشكرك جدا يا واحد تانى

علشان ارتب امورى علية

واشوف حجز الطيران والاوتيلات والتنقلات لانى حاكون لوحدى فلازم ابقى مامنة كل حاجة

عملت مراجعة على النتيجة طلع ان يوم 7 ويوم 8 خميس وجمعة يعنى اجازة فاقنعت زوجى انى ياخد اجازة يومين كمان ونطلع دبى سوى

فعوزة ارتب بسرعة قبل ما يرجع فى كلامة

فعوزةاعرف الميعاد دة مظبوط

اقرب اوتيل

المفروض اعمل حاجز امتة يعنى قبل المعرض باد اية

التنقلات هناك ازاى يعنى من المطار للوتيل اومن الاوتيل للمعرض

ويارب حد يرد عليا بسرعة وشكرا مقدما

رابط هذا التعليق

اشكرك جدا يا واحد تانى

علشان ارتب امورى علية

عملت مراجعة على النتيجة طلع ان يوم 7 ويوم 8 خميس وجمعة يعنى اجازة فاقنعت زوجى انى ياخد اجازة يومين كمان ونطلع دبى سوى

فعوزة ارتب بسرعة قبل ما يرجع فى كلامة

فعوزةاعرف الميعاد دة مظبوط

اقرب اوتيل

المفروض اعمل حاجز امتة يعنى قبل المعرض باد اية

التنقلات هناك ازاى يعنى من المطار للوتيل اومن الاوتيل للمعرض

ويارب حد يرد عليا بسرعة وشكرا مقدما

تبع نفس المجمع بتاع معارض ال DWTC في فندق اسمه IBIS معقول و كويس و رخيص و ابن ناس :lol:

اسعاره :

http://www.southtravels.com/middleeast/uae...trad/index.html

بالنسبه للمواصلات من و الى المطار ما فيش مشاكل تبع الفندق و المعرض في نفس المجمع ده غير انه قريب جداً من شارع الشيخ زايد اشهر شوارع دبي ..

و دى اجنده ال DWTC السنه دى

http://www.dwtc.com/events/calendar.htm

الماتش متباع

رابط هذا التعليق

ايه ده :huh: انا اتبعت والبشر حلقولي ;) ولا احد اكد او رد على الدعوة

أه يا بشرررررر :lol:

نانسي لو هتيجي في نوفمبر يبقى تانتك ام محمد ( المدام مش مرات البواب ولا بنت مصريه ) هتكون هنا في الامارات وهنفسحوكوا بجد انت وزوجك الغالي

بالنسبه للمعارض والحجوزات والخرابيط دي اظن طفطف وتابعه زعلان اساتذه في الحكايه دي ويعملوا معاكي احلى واجب لاني من ابو ظبي مش من دبي

رابط هذا التعليق

بصراحة طفشان قام بالواجب وكمان واحد تانى قالى على ميعاد المعرض

وانا نفسى اشوف ام محمد بس مش حاهدى النفوس ;)

واقولها كلامك الى عن الستات وان رايك فيهم وحش جدا

علشان حياتك متبقاش بامبى :lol:

وبعدين انا عوزة اشوف كل الناس بنات ورجالة وكله انا حاكون هناك 4 ايام

ولهى انا كنت خايفة اجى وحدى مصدقت انة وافق وعوزة احجز كل حاجة وادبسة

فى اربع ايام من غير الولاد ووجع الدماغ

ومرسى اوى على دعوتك ياياسر وفى انتظار اى تفاصيل حوالين المعرض او اى حاجة تخص السفرية كلها

رابط هذا التعليق

والله يجماعة انا بقالي حوالي شهر هنا في دبي بس حاسس اني اتنص علية هو ده شعور طبيعي لكل العيشين هنا في دبي واو الامارات كلها ولا في الغربة كلها والنبي اليعرف السبب يقولي

والنبي يجماعة الي بيشتم حسني مبارك يخلية في حالة بدل منخبط في بعد

بسي يانانسي انا هنا في الامارات بقالي حوالي شهر لسه مشعارف امشي فيها لو انتي عوزه تيجي بلاش بهدلة بس مرحبا بكي في دبي علي الدوام ولو عوزه اي مساعدة في دبي قوللي وانا في الخدمة

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...