اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ايه اكتر تمثليه بتحبها?

emmyyy

Recommended Posts

كل التمثليات اللى قولتوها فاكراها :

الزينى بركات و الشهد و الدموع و ضمير ابلة حكمت و اوراق الورد اللى فيه اغنيه انا عندى بغبغان بالأضافه بقه الى

-هو و هى

-هى و المستحيل

-الأيام

-(فيه مسلسل ممدوح عبد العليم و اثار الحكيم اللى كانوا مش متكافئين للزواج كان جميل جدا)

-و كمان اثار الحكيم و خالد زكى عن البنت الطموحه الذكيه اللى لما تتزوج يصبح زوجها هو كل طموحها

-اخو البنات

-و مسلسل كنت اشوفه و انا صغيره بس كان مؤثر جدا كان اسمه على باب زويله

*اللهم انى اشكو اليك ضعف قوتى و قلة حيلتى و هوانى على الناس

*اللهم و لى امورنا خيارنا و لا تول امورنا شرارنا

* الساكت عن الحق شيطان أخرس

* الشعوب تستحق حكامها

رابط هذا التعليق

• الردود 81
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

-(فيه مسلسل ممدوح عبد العليم و اثار الحكيم اللى كانوا مش متكافئين للزواج كان جميل جدا)

أفتكر كان اسمه الحب و أشياء أخرى

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

كل التمثليات اللى قولتوها فاكراها :

الزينى بركات و الشهد و الدموع و ضمير ابلة حكمت و اوراق الورد اللى فيه اغنيه انا عندى بغبغان  بالأضافه بقه الى

-هو و هى

-هى و المستحيل

-الأيام

-و كمان اثار الحكيم و خالد زكى عن البنت الطموحه الذكيه اللى لما تتزوج يصبح زوجها هو كل طموحها

-اخو البنات

-و مسلسل كنت اشوفه و انا صغيره بس كان مؤثر جدا كان اسمه على باب زويله

اختيارات جميله يا فريده gt:

مسلسل آثار و ممدوح كان اسمه "الحب و اشياء اخرى"

وفعلا كان جميل وواقعى فى زمن معظم الاعمال فيه آثرت النهايات السعيده الغير واقعيه mfb:

وكمان مسلسل اخو البنات اكتر حاجه كانت بتعجبنى فيه الموسيقى بتاعته .. اصل مش باحب محمود ياسين اوى الصراحه non::

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

-----------------------------------

قال الصمت:

الحقائق الأكيده لا تحتاج إلى البلاغه

الحصان العائد بعد مصرع فارسه

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

اصل مش باحب محمود ياسين اوى الصراحه  non::

هى يعنى فردوس عبد الحميد ولا رغدة هم اللى حلوين أوى....!!!! mfb:

gt:

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

النوه و الرايا البيضاء معلش اصلي انا اسكندرنيه متعصبه موت snk: ودول اكتر مسلسلين اتكلموا اسكندرانيفيهم نكلوا ونشرابوا و اييييوه يا جدع علي اكله سمك في بحري في سوق الطباخين وطبعا المعلمه فضه المعداوي الشهيره بسناء جميل صاحبها لمقوله (ولا ياة حمو التمساحه يالا ) mfb:

ان لم أكن أخلصت في طاعتك****فانني أطمع في رحمتك

وانما يشفع لي أنني*******قد عشت لا اشرك في وحدتك

رابط هذا التعليق

اكتر مسلسل فيه مقالب كان بيعجبنى مسلسل على الزيبق

خصوصا الشخصيات اللى كان بيمثلها وعلى راسها شخصية زعبوللا العبيط mfb:

عمرك اطول من عمري يا فيروز كنت هاقولها

رابط هذا التعليق

أنا لا أكذب و لكنى أتجمل ..

قصة فى منتهى الروعة و الواقعية .... ما هى طموحات الأنسان ؟؟ هل لطموحاته حدود ؟؟؟ مدى تغلغل الكذب و التجمل فى حياة كل منا ... من أجمل أدوار أحمد زكى ..شفاه الله

لن أعيش فى جلباب لأبى ..

قصة رأيتها تتحقق أما عينى عشرات المرات ... حتى صرت أنادى بعض أصدقائى ب عبد الغفور .... و أولادهم بأسم هوبه و نوفة و نظيرة .. قمة التفوق من نور الشريف و عبلة كامل ..

حديث الصباح و المساء ..

ملحمة نجيب محفوظ و من قمم ابداعاته .... من كثرة أختلاط الأسماء و تداخل الأحداث و العائلات , كنت أستعين بقلم و ورقة لكتابة أسماء الأبطال و أنسابهم .. أعتقد لها أجزاء أخرى , يا ريت التليفزيون يكملها ... مش قادر أحدد أسم ممثل معين ... كلهم قمم ..

رابط هذا التعليق

إيه يا أرابيسك...!!! ليه كدة..!!! ليه تخسر زمايلك...!!! إيه مستودعات النكد اللى انت كاتبها فوق دى...!!!

بــس كده !! هوه احنا عندنا كـام كليو ؟!

أيه رأيك في:

كابتن ميزو :ph34r:

أحلام الفتـــى الطـــائر

عصفــــــور السعادة ;) :angry: :angry: ha)

ولو أنا إذا متنا تركنا .... لكان الموت غاية كل حي

و لكنا إذا متنا بعثنا .... ونسأل بعدها عن كل شى

رابط هذا التعليق

سلسلات حلوة اوي فعلا ;)

انا بقى بحب مسلسل..

سنبل في رحلة المليون..

يوميات ونيس دا انا اعششششششششششقة الصراحا...

مسلسل الليل واخره لدرجة كنا بنقسم النبطشيات عشان نلحق نشوفه

فيه مسلسل ل فيفي عبده الناس كلها شكرت فيييييييييييه بس انا مالحقتش منه الا اخر كام حلقة بس حسيتة قوي فعلا!!

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

فى مسلسل قديم عمرى ما هاأنساه أبدا وكنت بأعيش معاه بكل جوارحى ، وكل ماأنزل مصر أقلب فى القنوات لعلهم يكونوا بيعيدوه ولكن دون جدوى ، لو عادوه مائه مره بيتهيألى هاأشوفه بنفس الشغف بفكرته وقيمته الإنسانيه إللى لمستنى قوى

الرجل والحصان ، لمحمود مرسى

بسم الله الرحمن الرحيم ـ وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً مُّبِيناً ـ صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

طب معلـــش يا جماعة ... حتة نكـــد تاني

حد فاكر مسلسل الحصــــار بتاع محمود الحديني ؟؟

رابط هذا التعليق

فى مسلسل قديم عمرى ما هاأنساه أبدا وكنت بأعيش معاه بكل جوارحى ، وكل ماأنزل مصر أقلب فى القنوات لعلهم يكونوا بيعيدوه ولكن دون جدوى ، لو عادوه مائه مره بيتهيألى هاأشوفه بنفس الشغف بفكرته وقيمته الإنسانيه إللى لمستنى قوى

الله يا شرقية...

زوقك راقى جدا....

طيب حد فاكر "عصفور النار" بتاع محمود مرسى و فردوس عبد الحميد؟؟

بــس كده !! هوه احنا عندنا كـام كليو ؟!

الله يخليك يا فندم... ده كتير عليا..

كابتن ميزو

أنا فاكرة ذبابة الفاكهة بتاعت فردوس عبد الحميد و الفنضام بتاع ميزو... ;)

المائدة - 51

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

طبعا

طيب حد فاكر "عصفور النار" بتاع محمود مرسى و فردوس عبد الحميد؟؟

غوايش فكرين المعلا جانون

كل االتمثليات الصعيدي بجد تحفه معدا تمثليتين بكرههم بتاعت خالتي صفيه و الدير (حربي الي وجعوا دماغنا بيه ;) ) والتانيه بتاعه اثار الحكيم الدكتوره الي بتبربش بعنيه دي :angry:

رابط هذا التعليق

مسلسل الحصار كان صلاح قلابيل يمثل طبيب فى الريف

مسلسل عصفور النار للراحل محمود مرسى

هناك مسلسل ..انا و انت و بابا فى المشمش...كوميدى اجتماعى هادف

وَلاَ تُعْجِبْكَ أَمْوَالُهُمْ وَأَوْلاَدُهُمْ إِنَّمَا يُرِيدُ اللّهُ أَن يُعَذِّبَهُم بِهَا فِي الدُّنْيَا وَتَزْهَقَ أَنفُسُهُمْ وَهُمْ كَافِرُونَ

لقد کفر الذين قالوا إن الله ثالث ثلاثه

رابط هذا التعليق

زينب والعرش

مغامرات ميزو

صيام صيام

مسافرون

الشهد والدموع

شارع المواردي

المال والبنون

رحلة المليون

سنبل بعد المليون

دموع في عيون وقحة

ابراهيم الطاير

رأفت الهجان ج 1

ليالي الحلمية (ما عدا الجزء 5)

أرابيسك

علي بابا والأربعين حرامي

جحا المصري

رحلة أبو العلا البشري

العائلة

الليل وآخرة

سوق العصر

عباس الأبيض في اليوم الأسود

قال تعالى في كتابه الحكيم :<span style='font-size:14pt;line-height:100%'> (وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً</span>) [النساء : 93] .صدق الله العظيم

بيض صنائعنا ... سود وقائعنا ... خضرمرابعنا ... حمر مواضينا

رأيت هم جميع الناس ماملكو وما ولدو فالحمد لله لا مال ولا ولد

رابط هذا التعليق

أرابيسك

:angry: :angry: :ph34r:

محبيتش اقولها الناس تفتكر فيه شبهة تحيز وللا حاجة لا سمح الله

;)

رابط هذا التعليق

حسن و نعيمه بتاع شريهان و عمرو فتحي الله يرحمه

وذئاب الجبل ;)

رابط هذا التعليق

في مسلسل شفته زمان قوي كان اسمه (وقال البحر) بطولة عزت العلايلي و فردوس عبد الحميد .. حد شافه او فاكره?

كان بيحكي عن قرية صيادين اسمها بئر (عدنان) علشان فيها كنز في بير و ازاي واحد من اهل البلد غطس و طلع الكنز بس بخل بيه على اهله وراح لل (اجانب) اللي نصبوا عليه .. حد فاكره ?

ثانية واحدة ... هو ده اللى المشهد الاخير منه عزت العلايلى شايل ابنه اللى هو هجره وسابه مع امه وانتشل جثته بعد الغرق و فردوس عبحميد بتجرى ناحيته وبتمارس هوايتها فى الصويت ?

يا لجنة الحكام ... الاهلى بيدفع كام ? ...(من اقوال جماهير الدراويش الماثورة)

رابط هذا التعليق

يااااااه .. ده بابا الله يرحمه كان بيحب المسلسل ده جدا هو كمان وكان فعلا بيتفرج عليه كتير :angry:

كليو .. الحقيقه لا باحب محمود ياسين ولا فردوس عبد الحميد .. خالص مالص ;)

طيب استنى بقى عشان جيتى على بالى النهارده وانا باشوف مسلسل ملاعيب شيحه .. اذاعوا اول حلقه منه النهارده على القناه التانيه وقلت اسالك سؤال تاريخى احسن شكلى كده ذاكرتى مضروبه ..

هما بيقولوا ان الاحداث فى الفتره التاليه لمعركة المنصوره .. اللى اسروا فيها لويس "التاسع عشر باين؟" طيب مش المعركه دى هى اللى كان ساعتها الملك الصالح نجم الدين ايوب يحتضر و زوجته شجر الدر كانت تستخدم خاتمه و تخفى عن الجنود خبر موته لحد ماابنه توران شاه يوصل؟ منين بقى فى المسلسل مطلعين الصالح ايوب بيتنطط بطريقه هبله جدا لا اظن انها تليق بملك مثله !! :angry:

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

-----------------------------------

قال الصمت:

الحقائق الأكيده لا تحتاج إلى البلاغه

الحصان العائد بعد مصرع فارسه

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

(ولا ياة حمو التمساحه يالا ) :angry:

الله الله

ليه كده يا حاجة مالك بس بحمو ;)

وأنتو عمالين تتكلموا عن المسلسلات النكد

حد فاكر مسلسل كان بيجيء زمان بصراحة كرهني في المسلسلات العربي القديمة

حد فاكر مسلسل " جواري بلا قيود " بتاع كرم مطاوع

ولا التاني بتاعه برده كان أسمه " الحرملك "

بصراحة من كلاسكيات النكد العربي

حمو

تم تعديل بواسطة hamo90

أتمني أن يأتي اليوم الذي نعيش فيه الديموقراطية , لا أن نكتفي بالتشدق بها .......read.gif

<span style='font-size:21pt;line-height:100%'><span style='font-family:Times'>

خير الكلام ما قل ودل</span></span>

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 6
      كلنا لينا اكلات بنحبها و بنفضلها على سائر الانواع التانية .. و اكيد كتير مننا بيعملها بنفسه .. الاكلة ممكن تكون اختراع غير متداول .. و مذاقها قد يعجب الاخرين .. شاركنا بشئ  بتفضله و بتحب تطبخه .. تحياتى..
    • 81
      انا بصراحة مش عارفة ليه طالبة معايا اغاني وطنى اليومين دول مع ان 6 اكتوبر عدت والعاشر من رمضان وعيد الثورة لكن مش عارفة ليه عاوزة وحابة اسمع اغاني وطنية كل واحد يسمعنى على زوقه اغنية وطنية تكون غالية عليه
    • 5
      السلام عليكم ..... انا جوازى ف القنصلية من يوم ١٤-١٢ ولحد دلوقتى مفيش اى اخبار عن التاشيرة وكل ماكلم المكتب يقولى بكرة او الاسبوع ده ومش عارف هتطلع امتى المشكلة انى كنت هناك من سنة ونص وواخد نهائى هل دى مشكلة ولا ايه والمكتب كان قالى ان شهادة التخرج مش هتحتاج تتوثق من الملحق لانها كانت متوثقة من ٤ سنين .... ياريت اللى يعرف ده عادى ولا لا اصلى قلقان جداااا وكل مادخل على موقع انجاز يقولى خطأ ف البيانات لحد مازهقت
    • 0
      السلام عليكم كنت عايزة اعرف تفاصيل اكتر عن اراضى اﻻندلس فى التجمع الخامس ﻻنى عندى قطعتين هناك واخبار التراخيص اية و البناياريت جيرانا يعرفونا اكتر ونكون على تواصل
    • 5
      السلام عليكم و رحمه الله و بركاته زوجي جاله عقد في السعوديه بتاشيره مهندس كهربائى و المؤهل بكالوريوس تعليم صناعي قسم كهرباء و هذا ايضا مسمي الباسبور المكتب ادخل الباسبور القنصليه من اكتر من شهر و التحليل تمام و علي موقع انجاز يكتب الطلب تحت الاجراء من 27/12 و لما نكلم المكتب يقول بيعمل محاولات عشان عايزيين كارنيه النقابه احنا دلوقتى مش عارفيين نعمل ايه لو التاشيره اترفضت لو حد يعرف يساعدنا جزاه الله خير الجزاء
  • أضف...