اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تعرف على حزب الحرية و العدالة ..

Recommended Posts

خزب الحريه والعداله

كفروا الدنيا واتهموها بالعماله

نغمه العماله التى لايتوفقوا لحظه واحده عنها لكل من يعارض فكرهم المريض والوثنى لعباده رموزهم من دون الله

فكفروا المسلمين ومدحوا فى الرافضه وكتب الشعر والشعراء فى حسن البنا وجعلوه فوق مراتب الانبياء

احيوا البدع ما طاب ولذ منها حسب الاهواء والرغبات وما يوافق تشريعهم الجديد للدنيا

ولا يكفوا حتى عن اتهامهم للعلماء الذين يظهرون على الجزيرة واتهامهم بالعماله للصهيونيه

حتى العلماء لم يسلموا منهم

بايعوا الخمينى وكتب فيها الشعر

الخمينى زعيمى وامامى هد صرح الظلم لايخشى الحمام

قد منحناه وشاحا ووساما من دمائنا ومضينا للامام

ندمر الشرك ونجتاح الظلام ليسود الكون نورا وسلاما

فى العراق اتهموا صدام حسين بالكفر بل اشد كفرا من الشيطان عندما حارب ايران

وسرعان ما تبدل القول لديهم وحولوه من الشيطان المارد الى البطل المغوار فى حرب الخليج وايدوه فى كل الدنيا

فسبحان مغير الاحوال والمبادىء

اترككم الان مع اقوال علماء السنه والجماعه وارائهم فى الاخوان المسلمين من واقع الرابط الاسلامى

حقيقتهم كامله من واقع العلماء

http://vb.islam2all.com/showthread.php?t=58312

عبيد وصناع الأصنام يكرهون دوما من يقوم

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

• الردود 314
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

خزب الحريه والعداله

نغمه العماله التى لايتوفقوا لحظه واحده عنها لكل من يعارض فكرهم المريض والوثنى لعباده رموزهم من دون الله

فكفروا المسلمين ومدحوا فى الرافضه وكتب الشعر والشعراء فى حسن البنا وجعلوه فوق مراتب الانبياء

احيوا البدع ما طاب ولذ منها حسب الاهواء والرغبات وما يوافق تشريعهم الجديد للدنيا

ولا يكفوا حتى عن اتهامهم للعلماء الذين يظهرون على الجزيرة واتهامهم بالعماله للصهيونيه

وسرعان ما تبدل القول لديهم وحولوه من الشيطان المارد الى البطل المغوار فى حرب الخليج وايدوه فى كل الدنيا

اترككم الان مع اقوال علماء السنه والجماعه وارائهم فى الاخوان المسلمين من واقع الرابط الاسلامى

http://vb.islam2all....ead.php?t=58312

أنا فعلا كنت محتار و مش عارف انتخب مين

بس تحليل حضرتك ده وصلني لنتيجة و خلاني اقتنع

أن الإخوان هم أفضل الموجودين على الساحة

لأنهم في اللحظة دي مشغولين بالانتخابات وبإعداد برامج تخدم الشعب

في حين مازال غيرهم حتى الان ليس له برنامج سوى مهاجمة الإخوان

أنا أختلف مع الإخوان في كثير من المواقف

لكني احترم أنهم أكثر التيارات تنظيما و تحديدا للهدف و تخطيطا للوصول إليه ..

التنفيذ بقى .. هيكون المعيار للحكم عليهم زيهم زي أي حزب

و الشعب المصري أذكى مما نتصور لا يحتاج وصاية من أحد .. و لن يحب أو يكره بتوصية من مجهول

رابط هذا التعليق

بالظبط . يبقى لا يفرضوا الوصايا على الشعب

يبقى الشعب ال يختار

انا عن نفسى اتمنى الشعب يختارهم عشان نشوف الانجازات على الطبيعه وساعتها الشعب هيقرر مصيره

وبعدين انته مش واخد بالك ان دى مش ارائى انا

دى اراء العلماء وراجع الرابط

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

بالظبط . يبقى لا يفرضوا الوصايا على الشعب

يبقى الشعب ال يختار

انا عن نفسى اتمنى الشعب يختارهم عشان نشوف الانجازات على الطبيعه وساعتها الشعب هيقرر مصيره

وبعدين انته مش واخد بالك ان دى مش ارائى انا

دى اراء العلماء وراجع الرابط

طيب ماهي الانترنت مليانة آراء .. وزي ما فيها فيها آراء بتهاجم الإخوان فيها آراء بتأيد الإخوان

يعني فيه كدة و فيه كدة ..

بس اللي (بيفكر) يهاجم بطريقة غير مباشرة مش محتاج غير إنه يجمع شوية (آراء وروابط ) تخدم على فكرته و يقول ( دي مش آرائي )

وهو الهجوم إيه غير شوية آراء على بعض يا باز أفندي smile.gif

احنا نتفق على كلمتك .. محدش يفرض وصاية على حد ..

وكل واحد ينتخب اللي مقتنع بيه ينفع مصر مش ينفع حتته أو دايرته .. لأن ده المفروض برلمان مش مجلس محلي .

وإذا كان الكثير يتخوف من حصول الاخوان على أغلبية .. فرأيي غير ذلك .. أرى أن هذا سيكون خير و بركة بإذن الله لأنها هتبقى أول مرة يتحطوا في الصدارة و في مواقع اتخاذ القرار و ساعتها لازم يكونوا أد كلامهم ووعودهم في تحقيق دولة مدنية و رخاء اقتصادي وصحة و حاجات كتير فاكرينها زي غيرهم سهلة .. إذا محصلشي و فشلوا و هو المطلوب اثباته زي ما حضرتك تمنيت .. ساعتها يتفضلوا يقعدوا مش على دكة الاحتياطي .. يقعدوا في المدرجات مع الجماهير بحكم الشعب

في كلتا الحالتين هيكون فيه فايدة

يا إما اكتشفنا صدق الاخوان كفريق سياسي يخدم مصر باخلاص ..

ياإما خلصنا منهم و من أكبر صداع في الحياة السياسية المصرية في العصر الحديث ..

عشان كدة لازم هم و غيرهم ياخدوا فرصتهم كاملة عشان محدش يتحجج

رابط هذا التعليق

خزب الحريه والعداله

و الشعب المصري أذكى مما نتصور لا يحتاج وصاية من أحد .. و لن يحب أو يكره بتوصية من مجهول

ههههههههههههـ و مش أي مهاجمه يا باشا ..

إتفضل شوف دي ..

آل الإخوان هيوزعوا رز بسمتي و شاي ربيع .. قذارة و قله أدب و حياه ربنا ..

و لسه مفكرين ان الإخوان بتضحك علي الناس بشاي و سكر و مستغلين جهلهم و عدم و عيهم السياسي ، ماخدوش بالهم هما من إكتساحهم في إنتخابات النقابات معلمين و صيادلة ..

هل ضحكوا علي المعلمين و الصيادلة بشاي و سكر ، ولا مستغلين جهلهم و عدم و عيهم السياسي !!!

ناس بتفكر و بتشغل و قتها في عمل برنامج يخدم الشعب فعلاً ..

و ناس بتفكر إزاي تهدم و تشوه صوره المنافس ..

تُري يا هل تُري من سيفوز .. سنترك الحكم للشعب و الصندوق الإنتخابي ،،

و علي المنافسين أن يحترموا الديمقراطية أي كان إختيار الشعب ..

لو الصندوق جاب علماني أنا واحد من الناس هحترم ذلك جداً ، بس ياريت لو الحرية و العدالة نجح إن شاء الله ..

تحترموا الديمقراطية اللي انتم بتانادوا بيها ، نفسي أشوفكم بتقولوا حاجة و بتنفذوها ..

و نتيجة الأنتخابات اللي جاية ان شاء الله عن نفسي أنا ، منتظر رد فعلكم من النتيجة لأنه هينعكس على شخصية كل واحد فيكم ..

بالتوفيق للجميع ،،

رابط هذا التعليق

بنحب كل الألوان .. الحرية و العدالة

تم تعديل بواسطة omda2006
رابط هذا التعليق

أخطر فديو يسعى العلمانين لحذفه لأنه فضحهم.

و برده الصندوق اللي يحكم ، وعليكم إحترام الديمقراطية التي تنادوا بيها

:give_rose:

رابط هذا التعليق

مهو ده الفيديو ال بيلفو بيه على النت اليومين دول

الفيديو ده يدين الاخوان مش ال فيه

اولا الشخص ده موتور اصلا بيجيب الكلام ويفسره على مذاجه على اساس ان الشعب عبيط يعنى محتاجين احنا تفسرياته وكلام واحد زى الحمزاوى ده ال لحس هو كمان بيادات العسكر وقال على المتواجدين فى التحرير بلطجيه

والشخصيات ال جابها التانيه بتاع المخرجه دى ايناث الدغيدى وال معاها دول اصلا موجودين من زمن الزمن يعنى الاراء دى قديمه جدا تعدى الخمس ست سنين بس مشفناش عليها تعليق من الاخوان الا دلوقتى عشان يستخدموا ده فى الانتخابات ويصوروا للناس ان اى مرشح يبقى هو ده . والعالم دى اصلا خارج الجو السياسى من الاصل

هى ايناث الدغيدى مرشحه فى الانتخابات ولا بتمثل الاحزاب السياسيه ولا ال معاها دول

كان فين تصريح الاخوان يوم ما قالت الكلام ده . ولا تعليق طبعا . ومن امته الاخوان بيهمهم الكلام ده

مهما تركوا شنوده ورجالته يسبوا الدين الاسلامى والقران وانتهاك اعراض المسلمين من قبل رجاله شنوده وسويرس ولا شفنا اى تعليق نهائى منهم

منتدياتهم الى الان بتسب فى الاسلام والرسول والقران والله نقسه وبرده ولا تعليق من الاخوان ال المسلمين ومطلوب بقى من اللبراليين والعلمانيين انهم يردوا مكانهم

ده واحد من رجاله شنوده طلع علنا وقال القران محرف ولا واحد منهم رد عليه

يبقى قضيتكم مش مصر ولا الاسلام يبقى تسموا نفسكوا الاخوان وخلاص متتمسحوش بالاسلام لان التمسح عنا باطل بالصوت والصورة اهو

اجيبلك بالصوت والصورة عشان متقولشى كلام مرسل ومن غير هدف والذعبلات دى لاحد رجال الكنيسه وهو بيقول ان القران اندس عليه ايات مزورة عشان تعادى النصارى

هاتلى بقه واحد منهم علق عليه ولا دافع عن القران ولا على ال حرق المصحف

لكن لو الراجل ده دخل الانتخابات هتلاقى الفيديوهات بتاعه سبه للاسلام والقران بتلف زى النحله فى الانتخابات

تجارة رخيصه لكام كرسى هيخدوهم فى البرلمان والباقى هيتزور للوطنى وهما عارفين الكلام ده كويس

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

والشخصيات ال جابها التانيه بتاع المخرجه دى ايناث الدغيدى وال معاها دول اصلا موجودين من زمن الزمن يعنى الاراء دى قديمه جدا تعدى الخمس ست سنين بس مشفناش عليها تعليق من الاخوان الا دلوقتى عشان يستخدموا ده فى الانتخابات ويصوروا للناس ان اى مرشح يبقى هو ده .

أنا قولت أعاملك و أتناقش معاك بنفس إسلوبك ، شوفت إضايقت إنته إزاي ههههههـ

إضايقت لما أنا إستخدمت فيديو من ضمن مئات الفيديوهات الموجودة علي النت علشان أبينكم علي حقيقتكم ..

عملت زيك بالظبط إستخدمت فيديوهات لتشويه صورة و اسم المنافس علشان الناخب ينخدع و يعطيك صوته ..

ياعني إستقطعت جزء من وقتي مش للبناء و التفكير في شيء إيجابي أقدر أخدم بيه بلدي ، لأ إستخدمته في إزاي أشوه صورة اللي قدامي ..

شوفت لما عاملتك بنفس أسلوبك و طريقتك إتحمقت أوي أوي إزاي ..

الاخوان بيوزعو لحمة بسعر رخيص

وكمان زيت وسكر وسمنة وبلح الشام

وانتم وزعتوا اية ؟

الاخوان جاهزين \ منظمين

وانتو مش جاهزين ليه ؟؟

الاخوان الاخوان كل يوم فيلم جديد وقديم مكرر ملوش غير تفسير واحد

الاخوان في الطريق الصحيح لانه دائما النجوم لهم اعداء وهم يحملون شعارات اسلامية فسوف تجد الحرب من

اليهود\الحكام \العلمانيون

كل من يريد محاربة الاسلام

علي جنب بقا :-

إيناس بالسين مش بالثاء :give_rose:

رابط هذا التعليق

يبقى قضيتكم مش مصر ولا الاسلام يبقى تسموا نفسكوا الاخوان وخلاص متتمسحوش بالاسلام لان التمسح عنا باطل بالصوت

ياعني حزب مثلاً المصريين الاحرار .. ياعني هما احرار و إحنا عبيد ..

الحزب الوطني .. ياعني هما وطنيين و إحناء عملاء ..

مش بالمسمى يا فندم

رابط هذا التعليق

يبقى قضيتكم مش مصر ولا الاسلام يبقى تسموا نفسكوا الاخوان وخلاص متتمسحوش بالاسلام لان التمسح عنا باطل بالصوت

ياعني حزب مثلاً المصريين الاحرار .. ياعني هما احرار و إحنا عبيد ..

الحزب الوطني .. ياعني هما وطنيين و إحناء عملاء ..

مش بالمسمى يا فندم

دي مسميات سياسية دنيوية

يقول انا حزب المخلصين الشرفاء او حزب الناجحين او حزب الطيبين لكن انه يقول انا حزب المؤمنين مثلا او انا حزب المسلمين او الذين يعرفون الله اكثر منكم

هنا هانقف لهم ونقول لهم حاسبوا في كلامكم لاننا مسلمين وبيننا من قد يكون اسلامهم افضل من اسلامكم لا يعلم الايمان الا الله فلا تحتكروا الدين والصلاح وتدعون ذلك وما انتم الا عبيد لله مثلنا تماما ولا تزيدون عنا قدر انملة وستفون امام الله مثلنا ولن يزكيكم الله عن باقي مخلوقاته

فرق بين الدين والمصطلحات السياسية الدنيوية

(.....إِنْ أُرِيدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ) (هود : 88 )

رابط هذا التعليق

شاكر مرورك و تعقيبك يا أستاذ إسلام .. هذه وجهه نظرك على أن أحترمها رغم إختلافي معها.. و كل عام و أنت بخير

تم تعديل بواسطة omda2006
رابط هذا التعليق

شاكر مرورك و تعقيبك يا أستاذ إسلام .. هذه وجهه نظرك أحترمها .. و كل عام و أنت بخير

وانت طيب يا استاذ عمدة

تحياتي لك ولذوقك

(.....إِنْ أُرِيدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ) (هود : 88 )

رابط هذا التعليق

دي مسميات سياسية دنيوية

يقول انا حزب المخلصين الشرفاء او حزب الناجحين او حزب الطيبين لكن انه يقول انا حزب المؤمنين مثلا او انا حزب المسلمين او الذين يعرفون الله اكثر منكم

هنا هانقف لهم ونقول لهم حاسبوا في كلامكم لاننا مسلمين وبيننا من قد يكون اسلامهم افضل من اسلامكم لا يعلم الايمان الا الله فلا تحتكروا الدين والصلاح وتدعون ذلك وما انتم الا عبيد لله مثلنا تماما ولا تزيدون عنا قدر انملة وستفون امام الله مثلنا ولن يزكيكم الله عن باقي مخلوقاته

كل سنة و حضرتك طيب يا أستاذ إسلام

بس الدولة اللي احنا فيها نفسها اعترفت بمسمى (إسلامي) في أمور عامة جدا و بديهية عند عامة الناس

عندك مثلا في البنوك .. بنك مصر فيه فرع معاملات (إسلامية ) فهل هذا يعني أن بقية الفروع في نفس البنك ( غير إسلامية ) .. يعني حرام يعني

أرجو ان ننهي الخلاف على مسمى الإخوان (المسلمين )

وأرجو من أخونا الفاضل عمدة ( طالما إن الإدارة سمحت له بفتح الموضوع ) أن يقوم بعرض رؤية الحزب و برنامجه و عدم الخروج في مناقشات جانبية كثيرة تخص فكر جماعة الإخوان المسلمين لأنها لن نتنهي ليس لعدم وجود رد و لكن هذه النقاشات قتلت بحثا في هذه المحاورات والوقت و المكان هنا أولى بمناقشة برامج أحزاب .. و في حال ضرورة مناقشة فكر الجماعة يتم فتح موضوع مستقل بها

رابط هذا التعليق

دي مسميات سياسية دنيوية

وأرجو من أخونا الفاضل عمدة ( طالما إن الإدارة سمحت له بفتح الموضوع ) أن يقوم بعرض رؤية الحزب و برنامجه و عدم الخروج في مناقشات جانبية كثيرة تخص فكر جماعة الإخوان المسلمين لأنها لن نتنهي ليس لعدم وجود رد و لكن هذه النقاشات قتلت بحثا في هذه المحاورات والوقت و المكان هنا أولى بمناقشة برامج أحزاب .. و في حال ضرورة مناقشة فكر الجماعة يتم فتح موضوع مستقل بها

والله يا فندم غرضي من فتح هذا الموضوع هوه تعريف الناس ببرنامج الحزب و اخباره أول بأول ..

لكن تجد بعض الناس يدخل يشوه في في الحزب و في تاريخ مؤسسيه بدون اي دليل ..

و أن إلتزمت الصمت سيحسبه ضعف و قله حيله ..

ربنا ييسر و أكمل الموضوع علي خير ..

و أنتهز هذه الفرصة و اقول أني مش هرد علي اي حد يتكلم في موضوعات فرعية تتعلق بالجماعة أو غيرها فقط حزب الحرية و العدالة مثلما أفاد اخي الفاضل / عادل ..

لك التحيه و التقدير ،،

رابط هذا التعليق

والشخصيات ال جابها التانيه بتاع المخرجه دى ايناث الدغيدى وال معاها دول اصلا موجودين من زمن الزمن يعنى الاراء دى قديمه جدا تعدى الخمس ست سنين بس مشفناش عليها تعليق من الاخوان الا دلوقتى عشان يستخدموا ده فى الانتخابات ويصوروا للناس ان اى مرشح يبقى هو ده .

أنا قولت أعاملك و أتناقش معاك بنفس إسلوبك ، شوفت إضايقت إنته إزاي ههههههـ

إضايقت لما أنا إستخدمت فيديو من ضمن مئات الفيديوهات الموجودة علي النت علشان أبينكم علي حقيقتكم ..

عملت زيك بالظبط إستخدمت فيديوهات لتشويه صورة و اسم المنافس علشان الناخب ينخدع و يعطيك صوته ..

ياعني إستقطعت جزء من وقتي مش للبناء و التفكير في شيء إيجابي أقدر أخدم بيه بلدي ، لأ إستخدمته في إزاي أشوه صورة اللي قدامي ..

شوفت لما عاملتك بنفس أسلوبك و طريقتك إتحمقت أوي أوي إزاي ..

الاخوان بيوزعو لحمة بسعر رخيص

وكمان زيت وسكر وسمنة وبلح الشام

وانتم وزعتوا اية ؟

الاخوان جاهزين \ منظمين

وانتو مش جاهزين ليه ؟؟

الاخوان الاخوان كل يوم فيلم جديد وقديم مكرر ملوش غير تفسير واحد

الاخوان في الطريق الصحيح لانه دائما النجوم لهم اعداء وهم يحملون شعارات اسلامية فسوف تجد الحرب من

اليهود\الحكام \العلمانيون

كل من يريد محاربة الاسلام

علي جنب بقا :-

إيناس بالسين مش بالثاء :give_rose:

يعنى مفيش رد واتغاضيت عن كل ال انا قلته من سب وقذف للاسلام وعلقت بس على هيافه الفيديو . وايناث بالسين ولا بالصاد

لكن ال انا قلته دمغنا بلا اسلام بلا تحريف . مش كان الاولى انك تجيبلى شخصيات من الاخوان وهى بترد على احد رجال الكنيسه وهو بيتهم القران بانه محرف . ولا تعليقك على الفيديو والمعامله بالمثل اهم

ويعدين الفيديو ال جبته كان بيتكلم على الاخوان مش على شخصيات عامه وبيلذقها فى الشعب المصرى وخلاص

وتقول على حقيقتكم . حقيقه مين .بالظبط . الشعب المصرى ال كفرتوه وقسمتوا على مذاجكم الى لبرالى وعلمانى ومسميات مش عارف جبتهلنا منين وطبعا مش هنسمع عن المسميات دى تانى بعد الانتخابات ما تخلص .

انا واحد من الناس لاانتمى الى اى تيار ايا ان كان غير كونى مسلم مصرى ومسلم غيور جدا على دينى ولا اعترف بالمرتشى العام ولا باى عالم من علماء السلطه ال على الساحه حاليا واى انسان ضد الاسلام انا ضده وعشان كده انا ضد الاخوان لانهم ضد الاسلام ولا ينتموا اليه لامن بعيد ولا من قريب .

ومتزعلشى وكمان مش مقتنع بالانتخابات دى من اساسه ولا مجلسى الشعب والشورى برده من اساسه وبعتبرهم دول اهدار رسمى للمال العام ومجال لسرقه مصر وبيعها علنى

تقدر تقولى مجلس الشعب ده عمل ايه طوال ثلاثين سنه ومصر بتنباع قدامه وانباعه بالفعل

ولا حاجه. لطشوا ال لطشوه من مصر والسلام وكان مثل اعلى للفساد فى مصر بل واجهه للفساد

كانوا فاتحيين فيه قسم لتجارة المخدرات والدعارة والمتاجرة بقوت الشعب وكان بيخش العضو المبجل على النيابه العامه رافع الجزمه عليها عند اتهامه باى شىء مستغل طبعا حصانه السرقه ال معاه

يبقى عاوزينى انتخب مين بقه

الاخوان كحزب المفترض انه يعرض برنامجه على الشعب والشعب يختار مش يشوه الكون كله ويستخدم الاساليب الرخيصه والمتاجرة بالدين عشان كام كرسى فى الانتخابات

الانتخابات بتاعه المعلمين ال فرحانين قوى بيها دى انهم اكتسحوها دى بتختلف عن مجلس الشعب يعنى الغرور ميخدهمشى قوى كده

لان محدش هيسمح ليهم بالسيطرة على البرلمان ابدا . استحاله ده يحصل فى وجود النظام والمفترض برده ان الاخوان كان كملت مع الشعب لسقوط النظام وكانت ساعتها هتسيطر على المجلس صح والشعب كان معاهم لكن يخونوا الثورة ويخونوا شعب كامل ومطلوب من الشعب ان يعطيهم صوته

حتى لو ده حصل النظام مش هيسمح بيه وهيزور الانتخابات لصالخ الوطنى باى شكل وباى صور طالما النظام ال ساندتوه موجود

كبيرهم هياخدوا كام كرسى والسلام ولم الليله على كده بالكراسى بتاعتها

وانا موجود اهو ابقى قولى انكوا سيطرتوا على البرلمان عن طريق انتخابات نزيهه من الشعب

ساعتها هضرب تعظيم سلام ليكوا وللشعب ال اختاركوا عن طيب خاطر

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

الفاضل الباز أفندي

الله يكرمك يا شيخ قوم بسرعة خد البسكلتة بتاعتك وافتحلك توبيك جنب التوبيك دهوت لزق على طول .. اكتب فيه بقى كل اللي إنت عايزه عن فكر جماعة الإخوان المسلمين وخطرهم على الحياة السياسية و النيابية و السمكية في مصر و أوعدك هتلاقي من الحبايب ياما و ماتستبعدش تلاقيني ناطط وراك ع البسكلتة .. لأني في الأصل لي كثير من الانتقادات لمواقف الجماعة في القديم و في الحديث حتى هذه اللحظة ..

لكن أرجو أن تحترم وجهة نظر صاحب الموضوع والمتابعين و لا تدخلنا في مناقشات لا تمت للموضوع الأصلي

[

ربنا ييسر و أكمل الموضوع علي خير ..

و أنتهز هذه الفرصة و اقول أني مش هرد علي اي حد يتكلم في موضوعات فرعية تتعلق بالجماعة أو غيرها فقط حزب الحرية و العدالة

لك التحيه و التقدير ،،

طبعا يا باشا من حقك تتكلم في البرنامج أو أي برنامج .. خش في أي وقت (بعد إذنك يا عمدة ) اضربك جرسين حلوين و قول اللي نفسك فيه

متزعلشي مني يا باز أفندي .. بس أحلى من الصراحة مفيش

يبقى الموضوع مفتوح لمناقشة برنامج الحزب

رابط هذا التعليق

ازعل منك ليه ياستاذ عادل

بالعكس ده ال انا بطلبه ان الحزب يعرض برنامجه فقد دون الدخول فى الاتهامات اياها بالتكفير والتهليل للاحزاب التانيه

وكلامك عين العقل وانا طبعا موافق عليه

يلا بقى كمل ونزلنا موضوع ونط فيه نكمل فيه السهرة والحجارة عندى والنار جاهزة

يعنى نضرب الحجرين ونظبط الليله ههههههههههههه

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

خزب الحريه والعداله

إتفضل شوف دي ..

و لسه مفكرين ان الإخوان بتضحك علي الناس بشاي و سكر و مستغلين جهلهم و عدم و عيهم السياسي ، ماخدوش بالهم هما من إكتساحهم في إنتخابات النقابات معلمين و صيادلة ..

هل ضحكوا علي المعلمين و الصيادلة بشاي و سكر ، ولا مستغلين جهلهم و عدم و عيهم السياسي !!!

لو الصندوق جاب علماني أنا واحد من الناس هحترم ذلك جداً ، بس ياريت لو الحرية و العدالة نجح إن شاء الله ..

تحترموا الديمقراطية اللي انتم بتانادوا بيها ، نفسي أشوفكم بتقولوا حاجة و بتنفذوها ..

و نتيجة الأنتخابات اللي جاية ان شاء الله عن نفسي أنا ، منتظر رد فعلكم من النتيجة لأنه هينعكس على شخصية كل واحد فيكم ..

بالتوفيق للجميع ،،

ولو ثبت مستقبلا يا عمدة انهم استغلوا فقر الناس ووزعوا شاي وسكر لكسب الاصوات

هل ستتنازل عن ترشيحهم ام ستلتمس لهم الاعذار

رابط هذا التعليق

خزب الحريه والعداله

إتفضل شوف دي ..

بالتوفيق للجميع ،،

ولو ثبت مستقبلا يا عمدة انهم استغلوا فقر الناس ووزعوا شاي وسكر لكسب الاصوات

هل ستتنازل عن ترشيحهم ام ستلتمس لهم الاعذار

سأتنازل عن ترشيحهم طبعاً ..

و بعدين يا أستاذه نور كان فيه تجربة قريبه جداً لهم في انتخابات نقابات المعلمين و الصيادلة ..

و أكستحوا الانتخابات إكتساااااااااااااااح ..

السؤال هنا هل استغلوا جهل الصيادلة و المعلمين و عدم و عيهم السياسي و تاجروا بالدين معاهم

زي ما الناس بتقول هل قالوا لهم أنتم لو ما انتخبتوش الإخوان هتدخلوا النار زي برده ما الناس بتقول ..

و لا ضحكوا عليهم بشوية زيت و سكر ..

ياريت بس بعد ما يكتسحوا الإنتخابات القادمة إن شاء الله الناس اللي كانت ضدهم تحترم الديمقراطية و تحترم رأي الشعب ..

و ميطلعوش بالحجج المعروفة ألا و هي :-

الزيت و السكر

جهل الناس

المتاجرة بالدين

الإنتخابات مزورة بتحالف مع العسكر

أصل دي محسومة من البداية علشان كذا و كذا

الحجج الواهية هذه معروفه مسبقاً ياريت بجد بجد تحترموا رأي الشعب و الديمقراطية ..

و بالنسبة ليا لو الصندوق جاب علماني أنا هحترم دا بالطبع و هصفق ليه و هقول هارد لك للخسران ..

المهم في الأخر مصلحة البلد اللي أنا و أنتي و غيرنا عايشين فيها ..

أسعدني مرورك يا فندم ..

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...