اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

9\9\2011 ,, جُمعة تصحيح المسار !

Recommended Posts

المجلس بيفكر بالطريقة اللي اعتادوا عليها خلال الحقبة السوداء من عمر مصرنا الغالية

و متصورين انهم بيسحبوا البساط من تحت ارجل الثوار ... لكن هيهات

و يمكرون و يمكر الله

و فعلا تدبيرهم تدميرهم زي ما حصل مع النظام السابق

ببساطة شديدة

الثورة ليها اظافر و انياب

و لو لعبوا باخر ورقة ووصلت انهم سابوا سيناء لليهود و لغوا اختراع وزارة الداخلية

احنا هنعمل دولة من اول و جديد و هنعمل كيان صح مش مريض بامراضهم الشنيعة و لا

بامالهم التي لا تفارق موضع اقدامهم

الامل ف الله ثم فينا شباب مصر

بلدنا عيشها مش عادم و الاصايل فيها من شرقها لغربها

يسلم فومك

المجد لولادك المخلصين ...

رابط هذا التعليق

• الردود 316
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

شاهد عيان على احداث السفارة الصهيونية:

انا لسه جاي من قدام السفارة والكلام ده على مسئوليتي.. انا بأكدلكم ان الجيش هو اللي ساب السفارة عمداً ووقف بعيد يتفرج عاللي طلعوا العمارة ووصلوا للدور اللي فيه السفارة.. واستناهم لحد مانزلوا اليافطة بتاعه السفارة والاوراق.. وبعد تأكدهم ان التليفزيون المصري صورها.. قاموا راجعين اماكنهم قدام السفارة يحموها !!..

وانا ف طريقي كنت معدي كمان على حديقة الاورمان التي تجاور مديرية امن الجيزة.. اللي بتولع دلوقت.. وبرضو بأكدلكم ان الداخلية هي اللي ولعت الحريقة اللي لسه شغاله لحد دلوقتي

. ودليل كلامي انهم كانوا قافلين الطريق من ناحية الحديقة والمديرية وفيه اكتر من 400 عسكري على ضباط.. سادين الشارع.. وده كان قدام المكان اللي بيولع دلوقتي.. ولا تعليق

https://www.facebook.com/Latest.Tahrir.SQ.News?ref=ts

رابط هذا التعليق

GhonimWael Ghonim

من تويتر

جدول زمني لتسليم السلطة لمدنيين - لا للمحاكمات العسكرية - تطبيق الأدنى والأقصى للأجور - تطبيق مطالب استقلال القضاء .. مانشيتات لن تكتب غدا

للاسف الناس راح تنشغل بالحرايق و الشاب اللي اتشعلق و العلم اللي نزل و هينسوا اصلا هما اصلا كانوا نازليين ليه

متهيالي المانشيت المتوقع بكرة

براااااااااااااااافو المجلس العسكري.....ضربة معلم بصحيح

والله يا لماضة أنا لا أحسد المجلس العسكرى على ما هو فيه :

1) متهم بأنه هو من دبر الهجوم على السفارة الاسرائيلية ، ومديرية أمن الجيزة ، وإشعال حريق حديقة الأورمان (على الأقل هذا ما يقوله "بعض" نشطاء 6 أبريل .. مع أنه بنفس المنطق يمكن القول بأن بيانهم بإعلان إنهاء المشاركة ماهو إلا تنصل مما سوف يفعلونه .. أنا باقول "يمكن القول")

2) إذا تجنب استعمال القوة (الحقيقية) للجيش لتفريق هؤلاء "الغوغاء" فهو متهم ب "الطراوة"

3) إذا استعمل القوة (الحقيقة) فسيتحول "الغوغاء" إلى "ثوار" ويتحول قتلاهم - لا قدر الله - إلى "شهداء"

4) ينادى "الثوار" بمراجعة قانون الانتخابات (شوفوا ده حياخد وقت قد إيه؟).. وفى نفس الوقت ينادون بتسريع رحيل المجلس وتسليم الأمور إلى دولة مدنية .. إذا أجل المجلس الانتخابات لمناقشة ومراجعة القانون يبقى تباطؤ وتواطؤ وعاوز يلبد فى الحكم .. وإذا أسرع بالانتخابات يبقى ضد الثوار وعاوز يسلم البلد للتيار "المتدين !!!!!!"

ألله يرحم احمد الجزيرى .. فضل طول مسرحية "القضية" يسأل : أفتح الشباك والا اقفله؟ ..

أصله فتح شباك في الحائط عاقبه القانون .. عرف غلطته وقفله فورا فعاقبة القانون , سابه مقفول فعاقبة القانون

الله يرحم احمد العسكرى والمجلس الجزيرى

تم تعديل بواسطة أبو محمد
تصحيح بعض الأخطاء المطبعية

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

يا سلااام المجلس العسكري ده طلع نمس ده عفريت ده جن ده قرد

ده داهية ،،

أيه الدماغ الجبارة دي !!!

ده خمسة و عشرين مبارك * السادات * عبد الناصر في بعض

ده و لا دهاء حكماء صهيون و لا عيقرية السي آي أيه

رابط هذا التعليق

شاهد عيان على احداث السفارة الصهيونية:

انا لسه جاي من قدام السفارة والكلام ده على مسئوليتي.. انا بأكدلكم ان الجيش هو اللي ساب السفارة عمداً ووقف بعيد يتفرج عاللي طلعوا العمارة ووصلوا للدور اللي فيه السفارة.. واستناهم لحد مانزلوا اليافطة بتاعه السفارة والاوراق.. وبعد تأكدهم ان التليفزيون المصري صورها.. قاموا راجعين اماكنهم قدام السفارة يحموها !!..

وانا ف طريقي كنت معدي كمان على حديقة الاورمان التي تجاور مديرية امن الجيزة.. اللي بتولع دلوقت.. وبرضو بأكدلكم ان الداخلية هي اللي ولعت الحريقة اللي لسه شغاله لحد دلوقتي

. ودليل كلامي انهم كانوا قافلين الطريق من ناحية الحديقة والمديرية وفيه اكتر من 400 عسكري على ضباط.. سادين الشارع.. وده كان قدام المكان اللي بيولع دلوقتي.. ولا تعليق

https://www.facebook.com/Latest.Tahrir.SQ.News?ref=ts

تحت الخبر فى صفحة الفيس بوك دى خبر بيقول :

خاص وعاجل: شبابنا الثورار الان لايوجد منهم احد امام السفارة الاسرائيليه ...جميعهم متواجدون امام مبنى مدريه الجيزة فقط...وسط انتشار كثيف لمدرعات الشرطه العسكريه ...وتحت حصار من الطلقات الحيه والقنابل المسيله للمدوع بشكل غزير

تساند جيشها

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب

رابط هذا التعليق

وصلنا إلى نوعية من الأحداث والصراعات تجعل "الحليم حيرانا" كما يقال وتجعل المواطن المصري مذهولا يضع يده على خده ويخاف من الغد وينتظر الأفضل

ما دخل سفارة إسرائيل بمطالب الثورة الداخلية؟

لم يكن مدرجا على لائحة مطالب الثوار طرد السفير الإسرائيلي وحرق السفارة الإسرائيلية

سيزج هذا الفعل بالثورة إلى حسابات إقليمية ودولية معقدة والمنجي منها هو الله

وسيزج بالبلد في طريق استبداد جديد بأقنعة جديدة وأدوات جديدة و - الأخطر - شعبية جديدة

هذا الفعل سواء تم بتدبير من الجيش وانسياق وغوغائية المتظاهرين أو تم بعفوية المتظاهرين فقط هو فعل غير محسوب ولا موجه سياسيا

وكل الحسابات المرتبطة بتداعيات مثل هذا الحدث لا يمكن أن تصب في مصلحة الثورة أو تخدم المطالب الثورية الراهنة

رابط هذا التعليق

ترددت أنباء حول اتخاذ المجلس العسكري قرارًا بإقالة حكومة الدكتور عصام شرف، وقيام القوات المسلحة بالتحفظ على بعض المسئولين الكبار بوزارة الداخلية.

وفور تواتر هذه الأنباء على موقع التواصل الاجتماعي ''تويتر''، انهمرت التعليقات التي كان من أبرزها تعليق الصحفي وائل عبدالفتاح، الصحفي والكاتب السياسي، والذي قال ''حكومة عصام شرف: مطب صناعي في طريق الثورة''، بينما وافق آخرون على إقالة حكومته، معللين انها لم تقدم ولم تحقق ما نادت به الثورة.

وكان ''اتحاد شباب الثورة''، قد طالب باستقالة وزارة الدكتور عصام شرف، بعد انتهاء المهلة التى أعطاها شرف لنفسه من دون تنفيذ الـ 16 وعدًا الذى تعهدت بهم الوزارة إثر اعتصام 8 يوليو الماضى.

رابط هذا التعليق

بس طلعو ازكيا المره دي بجد ارفع القبعه تحيه ليهم ... بجد فى ابتكار النهارده ... مش زي كل مره بلطجيه للميدان او المسيرات لالالا دول خططو بشكل عالى قوي الله ينور ... بجد مبسوط منهم

طيب

ننتقل لبلان بي :)

رابط هذا التعليق

GhonimWael Ghonim

من تويتر

جدول زمني لتسليم السلطة لمدنيين - لا للمحاكمات العسكرية - تطبيق الأدنى والأقصى للأجور - تطبيق مطالب استقلال القضاء .. مانشيتات لن تكتب غدا

للاسف الناس راح تنشغل بالحرايق و الشاب اللي اتشعلق و العلم اللي نزل و هينسوا اصلا هما اصلا كانوا نازليين ليه

1) متهم بأنه هو من دبر الهجوم على السفارة الاسرائيلية ، ومديرية أمن الجيزة ، وإشعال حريق حديقة الأورمان (على الأقل هذا ما يقوله "بع" نشطاء 6 أبريل .. مع أنه بنفس الموقع يمكن القول بأن بيانهم بإعلان المشاركة ماهو إلا تنصل مما سوف يفعلونه .. أنا باقول "يمكن القول")

2) إذا تجنب استعمال القوة (الحقيقية) للجيش لتفريق هؤلاء "الغوغاء" فهو متهم ب "الطراوة"

3) إذا استعمل القوة (الحقيقة) فسيتحول "الغوغاء" إلى "ثوار" ويتحول قتلاهم - لا قدر الله - إلى "شهداء"

4) ينادى "الثوار" بمراجعة قانون الانتخابات (شوفوا ده حياخد وقت قد إيه؟).. وفى نفس الوقت ينادون بتسريع رحيل المجلس وتسليم الأمور إلى دولة مدنية .. إذا أجل المجلس الانتخابات لمناقشة ومراجعة القانون يبقى تباطؤ وتواطؤ وعاوز يلبد فى الحكم .. وإذا أسرع بالانتخابات يبقى ضد الثوار وعاوز يسلم البلد للتيار "المتدين !!!!!!"

ألله يرحم احمد الجزيرى .. فضل طول مسرحية "القضية" يسأل : أفتح الشباك والا اقفله؟ ..

أصله فتح شباك في الحائط عاقبه القانون .. عرف غلطته وقفله فورا فعاقبة القانون , سابه مقفول فعاقبة القانون

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

استاذنا الفاضل ابو محمد

انا مش بتشارك مع حضرتك تصويرك للمجلس العسكري انه في موقف حائر

في بداية الثورة معظمنا ارجع حالة التخبط الشديد في الادارة الي لتفسير انهم عسكر و جايين من الثكنات

لكن دلقوتي بقي فيه يقين بيتزايد انه مش سذاجة و لا حيرة و لا هما مش عارفين يعملوا ايه

هما بيكرروا نفس غلطة اللي قبليهم...ولي نعمتهم و قائدهم الأعلي

انهم مش بيسمعوا صوت الناس

هنرجع نقول طب مين قال ان دولم صوت الناس الاغلبية

هقول لحضرتك

طب صوت المنطق

طب صوت العدالة

مش هي اصلا الثورة قامت علي كرامة....حرية....عدالة اجتماعية

الكرامة......الناس اتهانت في السعودية و ماتت علي الحدود...و مافيش موقف رسمي

الحرية......النشطاء بيتم محاكمتهم مدنيا و لسه يوم الاحد بيطلع قرار انه يتحولوا مدني.....؟؟؟؟ و مبارك بتتم محاكمته مدنيا و كل جسلة و احنا بخير و شادين اللحاف

العدالة الاجتماعية.....طب مش لما نؤسس نظام عادل اصلا

مش قلقانة من ان قانون الانتخابات ياخد وقت

اللي مؤمنة بيه دلوقتي ان احنا نؤسس...يعني نفرش صح لصندوق الانتخابات و ساعتها نقول انتخابات

مش نرجع تاني نلف من فرعون لفرعون

المجلس عارف هو يفتح الشباك و لا يقفله

بس هو بس يظبط زوايا...و يا ريت زاوية واحدة بس.....علي مصر....مش علي اي حسابات تانية

رابط هذا التعليق

لو المجلس العسكري أعلن تنحيه غدا

مثلا لمجلس القضاء الأعلي زي ما بيقول عفيفيانو

تفتكروا ممكن تطلع مظاهرات تطالبه بالبقاء ؟؟؟

يكونشي ده المطلوب ؟؟؟

مش عارفة ليه و انا بقرا سؤال حضرتك افتكرت الجملة اللي قالها المتمه السيد محمد حسني محمد السيد مبارك

يا أنا يا الفوضي

مش يمكن تكون جملة بتتدرس في كذا حتة في السيناريومثلا؟؟؟

رابط هذا التعليق

لا خالص يا مدام لماضة متقرينهمشي بمبارك إطلاقا

لما يوصلوا ناس وطنيين من وزن بلال فضل ، إنهم يهاجموا بضراوة أحداث اليوم

تتوقعي أيه من باقي الثوار ما بالك بحزب الكنبة

لأ لأ لأ خالص

مبارك كان بينسحب وقت ما الإنسحاب ميبقاش مفيد و كان بيقدم تنازل وقت التنازل ما يكون مالهوش أي لازمة

لأ دووول جهابذة و عباقرة

العكس صحيح تماما من وجهة نظري

رابط هذا التعليق

GhonimWael Ghonim

من تويتر

1) متهم بأنه هو من دبر الهجوم على السفارة الاسرائيلية ، ومديرية أمن الجيزة ، وإشعال حريق حديقة الأورمان (على الأقل هذا ما يقوله "بع" نشطاء 6 أبريل .. مع أنه بنفس الموقع يمكن القول بأن بيانهم بإعلان المشاركة ماهو إلا تنصل مما سوف يفعلونه .. أنا باقول "يمكن القول")

استاذنا الفاضل ابو محمد

انا مش بتشارك مع حضرتك تصويرك للمجلس العسكري انه في موقف حائر

في بداية الثورة معظمنا ارجع حالة التخبط الشديد في الادارة الي لتفسير انهم عسكر و جايين من الثكنات

لكن دلقوتي بقي فيه يقين بيتزايد انه مش سذاجة و لا حيرة و لا هما مش عارفين يعملوا ايه

هما بيكرروا نفس غلطة اللي قبليهم...ولي نعمتهم و قائدهم الأعلي

انهم مش بيسمعوا صوت الناس

هنرجع نقول طب مين قال ان دولم صوت الناس الاغلبية

هقول لحضرتك

طب صوت المنطق

طب صوت العدالة

مش هي اصلا الثورة قامت علي كرامة....حرية....عدالة اجتماعية

الكرامة......الناس اتهانت في السعودية و ماتت علي الحدود...و مافيش موقف رسمي

الحرية......النشطاء بيتم محاكمتهم مدنيا و لسه يوم الاحد بيطلع قرار انه يتحولوا مدني.....؟؟؟؟ و مبارك بتتم محاكمته مدنيا و كل جسلة و احنا بخير و شادين اللحاف

العدالة الاجتماعية.....طب مش لما نؤسس نظام عادل اصلا

مش قلقانة من ان قانون الانتخابات ياخد وقت

اللي مؤمنة بيه دلوقتي ان احنا نؤسس...يعني نفرش صح لصندوق الانتخابات و ساعتها نقول انتخابات

مش نرجع تاني نلف من فرعون لفرعون

المجلس عارف هو يفتح الشباك و لا يقفله

بس هو بس يظبط زوايا...و يا ريت زاوية واحدة بس.....علي مصر....مش علي اي حسابات تانية

طيب يعنى معنى كده إن المجلس العسكرى بيعمل كده عشان يستمر الحكم العسكرى .. يعلن الأحكام العرفية .. يفرض النظام بالقوة .. يعتقل بدون محاكمات .. يعمل زى بشار الأسد

ماهو يا إما واحد من الاختيارات دى يا إما ................

فليكمل كل منا مكان النقط

يعنى برضه يا لماضة حنرجع لمسرحية "القضية" ونسأل "نفتح الشباك والا نقفله؟"

تساند جيشها

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب

رابط هذا التعليق

المجلس العسكري يعلم ان دوره آت لا محالة في الحساب والمسائلة ,,

شأنه شأن كل رموز النظام البائد المسجونون الآن على ذمة المحاكمه

فالمتشبث بالحياة يفعل كل ما يخطر على البال من ترغيب وترهيب و قرب وبعد مما يبدو للوهلة الاولى انه تخبط ,,

ولكن عين الخبير قد رأت ارتعاد مفاصله كما رأتها في صنمه الاعلى من قبل

وسيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون ,,

رابط هذا التعليق

لما يوصلوا ناس وطنيين من وزن بلال فضل ، إنهم يهاجموا بضراوة أحداث اليوم

تتوقعي أيه من باقي الثوار ما بالك بحزب الكنبة

اعتقد ان استاذ بلال و غيره هاجم احداث اليوم و اللي مقصود بيها هي الاحداث اللي حصلت في الداخلية و في مبني السفارة

و السيناريو فيها مع رايي المتواضع جدا و اللي لا افرضه علي اي حد

1- يا مشاعر تعبير عن غضب بيتم شحنها علشان يتلعب بيها زي عرايس الماريونت و يقولوا ادي الشعب اللي عايز ديمقراطية مش مؤهل ليها يا ناس....(مش دي كانت كلمة عمر سليمان)

2- يا سيناريو متعمد علشان الناس ترجع تنشغل عن المطالب الاساسية و تقول منكو لله خربتو البلد...و خصوصا ده بيتزامن مع شهادة المشير و عمر سليمان اللي هتبقي الاسبوع الجاي.

انا اللي اعرفه ان اللي كان مصدق بمطالب النزول يوم 9 سبتمبر انسحب من الميدان علي الساعة 6

و دي وجهة نظر مش هقدر افرضها علي اي حد

فقط هننتظر و هنتابع الللي بيحصل

بالنسبة ل "حزب الكنبة"

و الله انا نزلت مصر و لقيت ان اكثر الناس في حياتي اتعلمت منهم راكنين عليها

مش زعلانة

بس من اجمل ما سمعته النهاردة عن استاذ جورج اسحاق

مش مهم تبقي حزب الكنبة

مش مهم تنزل و لا متنزلشي....و الجمعة دي و لا غيرها

الله يكرمك لما تيجي الانتخابات ابقي بس قوم شارك

و نبقي متشكرين

رابط هذا التعليق

أنا باقول ما تستعجلش .. ونشوف القوى التى لم تشارك فى مهزلة اليوم .. ماذا ستقول ؟ .. بعدها ممكن نسأل : هل صحيح تسعى الولايات المتحدة لتطبيق النموذج التركى ؟ .. يعنى نظام اسلامى علمانى عسكرى مثلا ؟

تساند جيشها

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب

رابط هذا التعليق

المجلس العسكري يعلم ان دوره آت لا محالة في الحساب والمسائلة ,,

شأنه شأن كل رموز النظام البائد المسجونون الآن على ذمة المحاكمه

فالمتشبث بالحياة يفعل كل ما يخطر على البال من ترغيب وترهيب و قرب وبعد مما يبدو للوهلة الاولى انه تخبط ,,

ولكن عين الخبير قد رأت ارتعاد مفاصله كما رأتها في صنمه الاعلى من قبل

وسيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون ,,

كل القوي السياسية بلا استثناء

معندهاش أي مشكلة في إخراج المجلس العسكري من المسائلة

مقابل إلتزامه بوعوده

النقطة دي مش اللي يتهدد بيها المجلس العسكري

شوف حاجة تانية

رابط هذا التعليق

أخبار 6 إبريل : شباب6أبريل تطالب شباب الثورة بالتصدي لمحاولات فلول مبارك تدمير الثورة وجر مصر للفوضي

=============================================================================

إتهم محمد عادل عضو المكتب السياسي ل6أبريل أنصار حسني مبارك بالتخطيط ﻷحداث العنف عن مديرية أمن الجيزة، وأشار إلي أن مأجورين يدفع لهم جمال مبارك من داخل سجن طره بالتخطيط لما يحدث، وذلك بالتخطيط مع رجال حبيب العادلي لإحداث هذه الفوضي وجر البلاد إلي حالة من الفوضي، من أجل إفشال محاكمة مبارك والعادلي، مؤكدا إن مايحدث هو أسلوب وطريقة حبيب العادلي ورجالة، وإن ماحدث يذكرنا بأحداث كنيسة القديسين، والتي إتضح إن حبيب العادلي ورجالة هم من ورائها.

وقال عادل إن الناشطون والصحفيون كشفوا إن أشخاص مجهولين هم من حرقوا مبني مخزن الأدلة الجنائية التابع لوزارة الداخلية، وكذلك إن هناك أشخاص أخرون هم من قاموا بحرق لوريات الأمن المركزي الموجوده عن مديرية أمن الجيزة، وكذلك محاولة حرق مبني مديرية الأمن، في محاول لتشويهه صورة الثورة والمشاركون في يوم 9سبتمبر.

وأكد عادل إن رجال مبارك يحاولون إفشال محاكمته وخاصة مع إقتراب موعد شهادة المشير وسامي عنان، في محاولة لنشر الفوضي من أجل إفشال المحاكمة وتهريب مبارك، مؤكدا إن هناك بعض الدول العربية تدفع أمولا ضخمه لمجموعات منظمة من أجل تشويهه الثورة ونشر الفوضي داخل مصر، مؤكدا إن شباب الثورة يرفض جر مصر إلي هذا المنحني، داعيا الشعب المصري وشباب الثورة بالتصدي بحزم لكل من تسول له نفسه إحداث الفوضي داخل مصر.

فيما أكد محمد عادل إن شباب 6 أبريل لم تكن مشاركة في الأحداث عند السفارة، مؤكده إن جمعة تصحيح المسار إنتهت عند الساعة 8 مساءا في ميدان التحرير.

منقول

http://6april.org/modules/news/article.php?storyid=2276

بيتسرعوا أوووي في البيانات قبل ما الصورة تتضح ، رغم أن تحليلهم الأكثر قبولا للعقل

تم تعديل بواسطة Ahmed Anwer

رابط هذا التعليق

المماطلة في تحقيق مطالب واهداف الثورة كانت هي السبب في كل اللي حصل اليوم

من يوم التنحي ايه التحقق للناس البسيطة فعلا

ولا حاجة

ولا حاجة خالص

العادلي بيتضرب له تعظيم سلام وهو خارج من المحكمة

الشرطة هاجت علي الالتراس وواضح انه كان متخطط له من ساعة الماتش ان ساعة الصفر او الهجوم علي المشجعين مع سماع صفارة الحكم

ابناء مبارك مبهدلين الدنيا ونازلين رزع وبلطجة

رد الحكومة علي مقتل الجنود علي الحدود مخزي

العار علي اللي ما طردش السفير حتي لو كان وضع مؤقت لامتصاص الغضب

اتحدي ان دكتور شرف يقدر دلوقتي يروح محل الفول والفلافل اللي تحفنا بيه او ما مسك رئاسة الوزارة ولا حتي يروح ياكل كبسة

كعادتنا نحن العرب نلوم المغتصبة ولا نلوم المغتصب

انا مش ضد المجلس ولا عايز يتشال لان مفيش غيره لكن لازم سياسته تتغير

ايه المشكلة ان المجلس يعلن فعلا جدول زمني واضح لانتخابات مجلس الشعب والانتخابات الرئاسية

انما كده

بصراحة كلنا في نفق ضلمة مش عارفين هنخرج منه امتي

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...