اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

حوسام خطب يا جدعان

عنبو

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

طبعا انا الدمعه هتفر من عينى وانا بقولكم الخبر ده بس يلا وكلنا لها

لقد نمى الى علمنا انه قدتم بحمد الله وتوفيقه خطوبة اخونا العزيز الغالى المحترم البكر الودود حوسام عبد الفتاح حينما كان يقضى اجازته السنويه بمصر العزيزه الغاليه الحبيبه على قلوبنا جميعا

ايوه شايفك ياليى بتشوح بايدك من الخلف ياعم وانا هعمله ايه ياما نصحته وقولته ياحوسام تنزل مصر اه تخطب لاء بس خلاص بقى ده قضاء ربنا هنعترض على قضاء ربنا يعنى ايه الكلام اليى انا بقوله ده اسكت انت احنا فى فرح بعدين نبقى نتكلم فى الموضوع ده

المهم دلوقتى يا جدعان عاوزين كل واحد يدخل يهنىء الاخ حوسام ميدخلش بايده فاضيه انتوا عارفين الراجل عريس وخاطب والله يعينه على المصاريف ده بيكفى الاتصالات لوحدها دى عاوز شغل بعد العشا

الفرقه الموسقيه جاهز bnd5:: bnd5:: bnd5:: bnd5:: bnd5:: تمام كده

حوسام بالنسبه للرقاصه هنخليها ترقص قدام الناس ولا سكتم بكتم بعد الفرح ( عنبو فى المايك ) ينظر حوسام بكسوف شديد الى عنبو قائلا له اذهب الى الجحيم وخد الرقاصه معاك ( الجحيم ده اسم الشقه يعنى ) المهم انتوا معايا ولا انشغلتوا بالرقاصه انتوا كمان

صحصحوا معايا الله يكرمكم علشان نركز مش عارف ليه حاسس انكم مش فاهمين طيب هعيد من تانى بس بالهندى

شوف صديج هذا نفر حوسام صديق عنبو هو سفر مصر يشوف بابا ماما لكن مسكين بعد شوف ماما وبابا هما يمسك هو وهما كلام لازم فى خطوبه داهين ازر وايز انت مش ابنى ايمى تابتشان هو اليى ابنى احنا والكلام ده اظن كده وضحت

الاخ ميكو رضى الله عنه بيرفع ايده يسأل عنبو قائلا انت يا عمنا عنبو ردا عليه ايو يا ابا سلمى يا الغالى ميكو سيبك ياعم من البؤين اليى بتقولهم علشان تحسسنى انى متزوج ومخلف يعنى اقولى انت هتروح الجحيم امتى :P اقصد هتخلص امتى علشان البوفيه يعنى والبنت سلمى خلاص حاسس انها هتاكل صوباعى عنبو لا تقلق يا ميكو يا حبيبى هنروح الجحيم مع بعض قصد البوفيه مع بعض

نجد من يرفع صوته قائلاً الرقاصه اولاً ومن ثم البوفيه والا فلن نسكت وسوف نقوم بتصعيد الامور الى اقصى درجه وسوف نهدد باغلاقه الفندق على ما فيه ثم صعد فى احدى الطرابيزات وبدأ يخطب برجله على الترابيزه بحركه منتظمه قائلا ثوار نتحد لا نفترق ثوار نتحد لا نفترق والثوره قائمه ومستمره ينظر اليه عنبو قائلا يا سيدى تيمو احنا هنا حضرتك فى حفل خطوبة اخونا حوسام مش فى ميدان التحرير ينظر اليه تيمور بعيونه الخضيره خضار البرسيم قائلا مصر كلها ميدان التحرير مصر كلها ميدان التحرير انا الشهيد انا الشهيد عنبو يا دى النيله ياجماعه مين بس اليى دعاه حاضر يا تيمور سوف نبدأ بفقرة الراقصه الاول ومن ثم يجد صوت ميكو قد بدأ فى الارتفاع انها الليبراليه الكافره انها العلمانيه الم نتفق يا اخ عنبو على ان البوفيه اولاً

عنبو طيب خلاص يا جماعه انا عندى فكره اليى عاوز الراقصه الاول يجي كده واليى عاوز البوفيه الاول يجى كده طبعا كلكم عارفين الناس هتروح على فين

يتبع

بس قولوا مبروك لاخونا العزيز الشاب المحترم جدا ابن الناس الكويسين حوسام

الف مليون مبروك يا صديقى العزيز وربنا يتمم لك بخير

تحياتى

عنبو

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

• الردود 47
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

مبرووووووووووووووووووك

بجد بجد يا حسام ده احلى خبر سمعته من شهور

الف الف مبروك يا حبيبي واقول

يا سعدها و يا هناها اللي تفوز بانسان طيب القلب الى الدرجة دي ,,

فعلا يا بختها بيك يا حسام وربنا يحميكم ويحرسكم ويتمم لكم على خير

لينا قعده بعد بكره لو ربنا اراد تحكي لي فيها كل التفاصيل

دعواتي الصالحات

تم تعديل بواسطة architect

المجد لولادك المخلصين ...

رابط هذا التعليق

مبرووووووووووووووووووووووووووووووووووووك يا أستاذ حسام ربنا يبارك لك يارب ويسعد قلبك ويرزقك سعادة الدنيا والآخرة :give_rose:

<p class='bbc_center'><span style='color: #000080'><strong class='bbc'><span style='font-size: 14px;'>"من مدحك فإنما مدح مواهب الله فيك.....فالشكر لمن وهب وليس لمن وُهِب له" ابن عطاء السكندري<br /><br />"اللهم من ضاق صدره بنا فاجعل قلوبنا تتسع له" الامام أبو حنيفة</span></strong></span></p>

رابط هذا التعليق

ألف ألف مبروك يا حسام

ربنا يتمم لك بخير يارب

آمين

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

يا عنبو فرحة الخبر عمتني عن اني اشوف القصه الرووووعه هههه

فكرتني باجواء الساري ولماضه

فين الايام دي يا رب نرجع لها قريب

يلا مش وقته ,,

سلمت يمينك يا عنبوش و ده كاس و بيدور ع كل الناس

واكرر التهنئة يا حوس

المجد لولادك المخلصين ...

رابط هذا التعليق

الف مبروك استاذ حسام وربنا يتمم بخير

اهو ياعنبو مجتش بايدى فاضية بس اوعى تكرتن على الهدية دى للعريس بس ماشى

رابط هذا التعليق

ربنا يبارك لكم ويتمم لكم بخير

ويوسع رزقكم ..امينBackground-beautiful-flowers-Vector.jpg

تم تعديل بواسطة بركة

قال الله تعالى في حديث قدسي

( أنا عند ظن عبدي بي فليظن بي ما شاء........... )

نستطيع تغيير حياتنا بهذا الحديث من الان

مع الأخذ بالأسباب............

رابط هذا التعليق

بارك الله لك وبارك عليك وجمع بينكما على خير

" ربي أوزعني أن أشكر نعمتك التي أنعمت علي وعلى والدي وأن أعمل صالحا ترضاه وأصلح لي في ذريتي إني تبت اليك وإني من المسلمين "

رابط هذا التعليق

حسااااااااااااااام حبيبي قلبي ..

ألف مبرووك يا زعيـــــــــم و ربنا يتمملك ع خير إن شاء الله ،،

هتبدأ بقا تجيب في دباديب دباديب :P الله يعينك يابني ..

ألف مبروك مرة تانية والله بجد فرحتلك من قلبي :wub:

وعقبال كل اللي مخطبوش يخطبوا واللي متجوزوش يتجوزوا :)

ع هامش هذه التهنئة أتوجه بالشكر للأخ عنبو .. أول خبر حلو أسمعه ع الصبح ،،

تحيـــاتي ،،

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

صباحو زغاريط فرح دايما يارب

مبروك مبروك مبروك (و سايبني امبارح الت و اعجن عن اللغة الانجليزية و تطورات الحداثة حيث الواقع و المامول و متقوليش....ماااااااااااشي يا عم هنعديها المرة دي)

و حيث انك داخل علي منعطف تاريخي في المرحلة الانتقالية ديت...

فاني احب اقولك

لننننننننن نتهاون

لننننننننن نسمح

لنننننننن نتفاوض

(وش اللوا الجمبري ابو صوباع و هو بيهدد و يتوعد :closedeyes:)

ان احنا نشوفك تاني هنا علي المنتدي غير في اقسام المشاعير و العواطف و الاحاسيس و شوية حاجات فوق بعضيها :wub:

و نزولا علي طلب "الرغاي" عنبو :P ....محبتش اجي و ايدي فاضية

الله يكرمك بقي ابعت البواب يشيلهم من تحت

و انا عارفة ان دي مش بتكبتب في القايمة و بنقعد نتخانق عليها bsh:)

فانا قولت اشيل من عليك الغطا....قصدي الحرج

اتفضل يا سيدي

اظن كده مش فاضل غير نكتب الكتاب و نعلي الجواب

ربنا يتمملكم علي الف خير

و تكون قرة عين ليك في الدنيا و طريقك لجنة الآخرة يا رب

صباحك......فرحة تملي قلبك دايما

رابط هذا التعليق

بجد فرحت لحضرتك جدا ان شاء الله تكون لحضرتك الزوجه الصالحه التى اذا نظرت اليها سرتك و اذا امرتها طاعتك و اذا غبت عنها حفظتك فى مالك و بنيك

تمنياتى لكم بزواج سعيد و بيت عامر بطاعه الله باذن الله

ما اجمل الانوثه عندما تمتطى صهوه الحياه

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

صباحو زغاريط فرح دايما يارب

طيب كنت كملى جميلك ياريهام وسمعينا زغروطة حلوة خلى الواحد يفرح شوية

ربنا يسعد قلبك وعقبال مانبارك لك قريب وجميع الاخوة والاخوات اللى لسة بعقلهم هههههههههه

زى بعضه خليها على المرة دى لكن المرة الجاية لاممكن ابدا ( وش القصرى فى نورمندى 2 )

http://www.youtube.com/watch?v=snb27ThlO-s

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

طبعا انا الدمعه هتفر من عينى وانا بقولكم الخبر ده بس يلا وكلنا لها

لقد نمى الى علمنا انه قدتم بحمد الله وتوفيقه خطوبة اخونا العزيز الغالى المحترم البكر الودود حوسام عبد الفتاح حينما كان يقضى اجازته السنويه بمصر العزيزه الغاليه الحبيبه على قلوبنا جميعا

ايوه شايفك ياليى بتشوح بايدك من الخلف ياعم وانا هعمله ايه ياما نصحته وقولته ياحوسام تنزل مصر اه تخطب لاء بس خلاص بقى ده قضاء ربنا هنعترض على قضاء ربنا يعنى ايه الكلام اليى انا بقوله ده اسكت انت احنا فى فرح بعدين نبقى نتكلم فى الموضوع ده

المهم دلوقتى يا جدعان عاوزين كل واحد يدخل يهنىء الاخ حوسام ميدخلش بايده فاضيه انتوا عارفين الراجل عريس وخاطب والله يعينه على المصاريف ده بيكفى الاتصالات لوحدها دى عاوز شغل بعد العشا

الفرقه الموسقيه جاهز bnd5:: bnd5:: bnd5:: bnd5:: bnd5:: تمام كده

حوسام بالنسبه للرقاصه هنخليها ترقص قدام الناس ولا سكتم بكتم بعد الفرح ( عنبو فى المايك ) ينظر حوسام بكسوف شديد الى عنبو قائلا له اذهب الى الجحيم وخد الرقاصه معاك ( الجحيم ده اسم الشقه يعنى ) المهم انتوا معايا ولا انشغلتوا بالرقاصه انتوا كمان

صحصحوا معايا الله يكرمكم علشان نركز مش عارف ليه حاسس انكم مش فاهمين طيب هعيد من تانى بس بالهندى

شوف صديج هذا نفر حوسام صديق عنبو هو سفر مصر يشوف بابا ماما لكن مسكين بعد شوف ماما وبابا هما يمسك هو وهما كلام لازم فى خطوبه داهين ازر وايز انت مش ابنى ايمى تابتشان هو اليى ابنى احنا والكلام ده اظن كده وضحت

الاخ ميكو رضى الله عنه بيرفع ايده يسأل عنبو قائلا انت يا عمنا عنبو ردا عليه ايو يا ابا سلمى يا الغالى ميكو سيبك ياعم من البؤين اليى بتقولهم علشان تحسسنى انى متزوج ومخلف يعنى اقولى انت هتروح الجحيم امتى :P اقصد هتخلص امتى علشان البوفيه يعنى والبنت سلمى خلاص حاسس انها هتاكل صوباعى عنبو لا تقلق يا ميكو يا حبيبى هنروح الجحيم مع بعض قصد البوفيه مع بعض

نجد من يرفع صوته قائلاً الرقاصه اولاً ومن ثم البوفيه والا فلن نسكت وسوف نقوم بتصعيد الامور الى اقصى درجه وسوف نهدد باغلاقه الفندق على ما فيه ثم صعد فى احدى الطرابيزات وبدأ يخطب برجله على الترابيزه بحركه منتظمه قائلا ثوار نتحد لا نفترق ثوار نتحد لا نفترق والثوره قائمه ومستمره ينظر اليه عنبو قائلا يا سيدى تيمو احنا هنا حضرتك فى حفل خطوبة اخونا حوسام مش فى ميدان التحرير ينظر اليه تيمور بعيونه الخضيره خضار البرسيم قائلا مصر كلها ميدان التحرير مصر كلها ميدان التحرير انا الشهيد انا الشهيد عنبو يا دى النيله ياجماعه مين بس اليى دعاه حاضر يا تيمور سوف نبدأ بفقرة الراقصه الاول ومن ثم يجد صوت ميكو قد بدأ فى الارتفاع انها الليبراليه الكافره انها العلمانيه الم نتفق يا اخ عنبو على ان البوفيه اولاً

عنبو طيب خلاص يا جماعه انا عندى فكره اليى عاوز الراقصه الاول يجي كده واليى عاوز البوفيه الاول يجى كده طبعا كلكم عارفين الناس هتروح على فين

يتبع

بس قولوا مبروك لاخونا العزيز الشاب المحترم جدا ابن الناس الكويسين حوسام

الف مليون مبروك يا صديقى العزيز وربنا يتمم لك بخير

تحياتى

عنبو

اخويا الغالي عنبوووووووو

مش عارف اقولك ايه عالمفاجاة الجميلة دى :give_rose:

ربنا يفرحك ويبسطك ويحققلك كل امانيك اللى بتحلم بيها (اللهم آمين)

---------------

بس عشان انا محبش انك ومكاوى تختلفوا عالبوفيه والراقصة....... فالفرح باذن الله إسلامى (بشكل غير تقليدى) وبكدة مش هيبقى ليه لزوم الراقصة وهنقتصر عالبوفيه فقط - المهم متتاخروش عشان انا عايزكوا كلكوا تبقوا معايا عشان الفرحة تكمل :)

طول ما املى معايا معايا وفى ايدي سلاح

حافضل اجاهد وامشى وامشى من كفاح لكفاح

طول ما ايدي فى ايدك اقوم واقف واهتف واقول

حيّ حيّ على الفلاح

داري يا داري انا احميك بايمـــــانى

طول ماذراعى معايا ابني واعلي بنياني

حافضل عايش فيها بجهدي واملى ابنيها

انا روحى فداها وفدا اهلى واوطـــــاني

زاحف يا شعبي تمحي الماضي رياحك

عهــدك جوا ف قلبي والبطولة جراحك

أيامنـــــا اللي جاية وارادتنا القويـــــة

تنصرنا يا وطني ويملا الدنيا صباحك

نمشي ونمشي والعزة تعيــــــش ويانا

لأ احنا منرجعش ولاتتراجع فى خطانا

تهتف اراضينا لنا والنصر ينــــادينا

يلا بينا يلا وربــنا معانا

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 17
      امبارح وانا قاعد اضرب اخماس في اسداس واحنا اخر الشهر والحاله مقشفره علي الاخر وناشفه نشفان ريق واحد في الصحرا بقاله يومين رن حرس التليفون وجت لي رساله من شركه (مبروك ) ونصها مبروك انت ربحت شيك رقم 586454 الرجاء الاتصال علي 00359881540038 لقيت الدنيا لفت بيا وريقي بقي عامل زي بحيره قارون لما فاضت وغرقت ال8 قري اللي حواليها وطبعا النصاب لازمه طماع وانا كنت ابو الطمع كله المهم مطولش عليكم رحت فارد دراعاتي الاتنين ومتصل رد علي صوت اخر حنيه والبدايه كانت اخر تنويم اسمك طلع من بحث عشوائي وحظك من السما
    • 0
      الكاتبة الهام شرشر اللى أصبحت على حين غرة لها صفحة دينية كاملة فى جريدة اهرام الجمعة بجلالة قدرها( و الحقيقة عمرى مكنت اقدر اكمل المقالات بتاعتها كانت بتنفخنى) و دى عينه من مقالاتها الايمانية الجبارة بعنوان(القيام يا أمة الإسلام الحب الودود‏..‏ وسر الوجود) الرباط الخاص بي فوجئت بخبر القبض عليها و التحقيق معها و اكتشفت ان الشيخة دى الزوجة الثانية للعادلى باشا و ان ثورتها شوية كلام فارغ 40 مليون جنية و مجموعة عقارات و حسب كلامها واخداهم من عملها كصحفية فى الاهرام!! و من جوزها السابق مييييين؟
    • 21
      الامير ويليام وكيت هيطلقوا خلاص.. تعالى يا "هند على" شوفى العرسان اهم هيطلقوا ياستى بعد ماكنتى متبنية موضوع جوزاهم وتجهيزات الفرح...طب مش خسارة الحفلات اللى اتعملت ومراسم الزفاف اللى اتكفلت اد كده ؟؟ الظاهر ان احنا حسدناهم وبصينا لهم فى حفل زفافهم ولا ايه؟؟ اقرأو كلام ويليام
    • 8
      بصراحة كده الحياة اتغير لونها من الفواتح للغوامق، ومن المنقرش والسادة للمضلع والكروهات، ولم تعد حلوة كما كانت، طلع فى دماغى إن الجواز حياة تانية، والتفكير فيه متعة، والاستعداد له حلو بطعم العسل، وبصراحه بقى عايز عروسة متعلمة، وفاهمة الدنيا ماشية إزاى، تعرف تطبخ، ومدبرة، وكمان تذاكر للعيال، وتاخد بالها منى، ومن أمى، وتكون بنت حلال عايزة تعيش وتعمر، وماتكونش رغاية، وكمان تحب الكورة وزملكاوية! علشان أنا أهلاوى!! وتكون جذابة وبسيطة فى كلامها وتعبيراتها.. أريدها أماً وأختاً وزوج
    • 32
      http://www.youtube.com/watch?v=YzSDofUE30A http://www.youtube.com/watch?v=rQlfsrrdbJs و الله بجد ذهلت من المنظر عاوزة اقولكم ان منزلنا العامر في اسكندرية هو كمان دخلت فيه المايا و نفسهم هناك عربية من عربيات شفط المايا تيجي تشفط المايا من جوا الشقة ماما بتقولي الشقة فيها سيول و شوية و هايعوموا فيها ربنا يستر و يعدى النوة الفظيعة دي على خير مدام هند ايه الاخبار عندك طمنينا
  • أضف...