اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

وزير العمل السعودية: لن يتم التجديد للعمالة الأجنبية التي قضت 6 سنوات

انا جعان

Recommended Posts

إتأكدت من الخبر اليوم

وهو إن نقل الكفالات متوقفة الأن ... وهناك ناس كتير مهددة بالحصول على تاشيرة نهائي... يعني كل شركة عاوز تخلص من الناس اللي تركوها عشان نسب السعودة ودفع التأمينات الاجتماعية .. إلخ

وبالتالي هي تضغط على الموظفين المستقيلين او المقالين عشان يخلصوا النقل بأسرع وقت ... وبما إن النقل ما ينفعش إلا وهناك على الاقل فترة 3 شهور صلاحية في الإقامة ... فبالتالي ما فيش شركة هاترضى تجدد لحد مشي من عندها عشان ما يقعدش في ارابيزها سنة على الاقل كمان ...

- إتأكدت النهاردة برضوا إن تجديد الإقامة بقى له عدة أسابيع لمدة سنة فقط ... فكان من البديهي إني أسال : بس إنت يابني جددتوا لي لسه من أيام لمدة سنتين ؟!!!!!!!!!!!!!

فكان الرد طبعاً معروف " كوسه بالباشمل " عشان انا مديرهم هههههه .. لكن والله لسه مبلغني النهاردة بس ومش انا اللي طلبت

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

• الردود 43
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الأيام الأكثر مشاركة

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

إتأكدت من الخبر اليوم

وهو إن نقل الكفالات متوقفة الأن ... وهناك ناس كتير مهددة بالحصول على تاشيرة نهائي... يعني كل شركة عاوز تخلص من الناس اللي تركوها عشان نسب السعودة ودفع التأمينات الاجتماعية .. إلخ

وبالتالي هي تضغط على الموظفين المستقيلين او المقالين عشان يخلصوا النقل بأسرع وقت ... وبما إن النقل ما ينفعش إلا وهناك على الاقل فترة 3 شهور صلاحية في الإقامة ... فبالتالي ما فيش شركة هاترضى تجدد لحد مشي من عندها عشان ما يقعدش في ارابيزها سنة على الاقل كمان ...

- إتأكدت النهاردة برضوا إن تجديد الإقامة بقى له عدة أسابيع لمدة سنة فقط ... فكان من البديهي إني أسال : بس إنت يابني جددتوا لي لسه من أيام لمدة سنتين ؟!!!!!!!!!!!!!

فكان الرد طبعاً معروف " كوسه بالباشمل " عشان انا مديرهم هههههه .. لكن والله لسه مبلغني النهاردة بس ومش انا اللي طلبت

الكبير كبير ياريس

أنا عيني مدورة هههههههههههه

رابط هذا التعليق

إتأكدت من الخبر اليوم

كنت بفكر أجيب عربية جديدة قسط..شكلي ان شاء الله هجيب حتة كرسيدا موديل .. 89 أقضي بيها السنتين اللي فاضلينلي..هي الناس دي مستقصداني ولا ايه؟

(( مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ))

رابط هذا التعليق

كنت بفكر أجيب عربية جديدة قسط..شكلي ان شاء الله هجيب حتة كرسيدا موديل .. 89 أقضي بيها السنتين اللي فاضلينلي..هي الناس دي مستقصداني ولا ايه؟

طيب ايه رأيك نخش بالنص ياباشا مع بعض ادامي حتة بيجو موديل 52 بسي ايه لقطة وعليها عرض كمان ههههههههههههه

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...