اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

صفحة المحاورات علي الفيس بوك

Simba

Recommended Posts

انا قريت الموضوع كله وكل الردود عشان الاقى الرابط....مش لاقياه خااااالص

فين الرابط اللى هدوس عليه تطلع لى الصفحة يا سمبا؟؟؟

لا يا فتفوتة مفيش رابط تضغطي عليه ده طلب لسه ان الادارة الكريمة تعمل صفحة للمحاورات علي الفيس وتويتر

رابط هذا التعليق

• الردود 66
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

انا قريت الموضوع كله وكل الردود عشان الاقى الرابط....مش لاقياه خااااالص

فين الرابط اللى هدوس عليه تطلع لى الصفحة يا سمبا؟؟؟

فتفت...

مش اللينك ده هو اللى تقصدوه؟؟

http://www.facebook.com/topic.php?uid=379491868127&topic=15027&post=96553#!/group.php?gid=379491868127

طب حد يوضح لو انا غلط

لا يا مدام قلب ابيض :)

ده الجروب بتاع المحاورات انا بتكلم عن صفحة وفيه فرق كبير بين الصفحة والجروب الصفحة مزاياها اكتر

رابط هذا التعليق

وصلة يعنى يا سمبا ؟؟؟

هو علي الفيس بوك صفحة زي صفحة المصري اليوم او الدستور وزي صفحات كتير علي الفيس

علي تويتر هي بتكون وصلة واخبار ساخنة بتحدث الان

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

هي فكرة الصفحة عشان نقدر نتواصل من خلالها في حالة الكهربا قطعت و كدهوت دي فكرة رائعة جدا

بس من ناحية تانية....احنا مش موقع اخباري....احنا موقع حواري يعني بنتحاور علي الاخبار اللي بنرصدها من اماكن تانية و بنتناول الاخبار دي بالتحليل و التعقيب كل واحد علي حسب وجهة نظره

و من ناحية تالتة انا بقيت مش خايفة علي انتشار المحاورات....عشان الحقيقة لما بتخش عضويات جديدة...انا برتبك جدا....لاني في فترة حسيت ان فيه ناس كتيرة جديدة دخلت و الواحد مكنشي ناقص لخبطة...و مش قادر يحدد ايه توجهاتهم او ايه نوع الافكرا اللي بيفتحوا بهيا توبيكات؟؟؟

دي مخاوفي

بس بشك عام معاكم...باذن الله ونفتح صفحة علي الفيس....زلانه بقي جزء من الحياة....منقدرشي ميكونش لينا تمثيل فيه...و خصوصا احنا بنتكلم عن الاعلام التفاعلي

يبقي نقوي قنوات الاتصال بتاعتنا من كل ناحية

شكرا علي الفكرة استاذي

صباح حضرتك.....تواصل....بنوافذ الكترونية متعددة

رابط هذا التعليق

أيها الأخوة المواطنون

أنه ليحز في نفسي ما القاه من مشرفي المحاورات ابناء وطني من تجاهل متعمدا لهذا الموضوع

:closedeyes:

وكنت انتظر رد ايجابيا

او رد احدهم قائلا انه قتل واتقتل في المحاورات وبناء عليه سيتم غلق الموضوع للتشاور وانسي يا عمرو ;)

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله...

مش تجاهل يا سمبا والله...لكن حأتكلم عن نفسى بما انى مريت بالموضوع وتصادف انى مشرفة ومطالبة بالرد...

بإختصار شديد:

انا مش فاهمة حاجة من اللى بتقوله ...:)

ومش عارفة يعنى هو لازم حد من الادارة اللى يأسس الصفحة ؟

طب اذا كده ، يبقى مش حأقدر افيدك وانتظر معاك رد من الادارة الموقرة...:)

كل صلتى بالفسيبوك انى عملت حساب مؤخرا لمتابعة اولادى...علشان اعرف بس راحوا فين وجم منين وكده يعنى...ومش بأتابعه برضه الحقيقة...

اتمنى ان اكون أفدتك ..:)

ومنتظرة معك النتيجة النهائية.....

صباح الفل...:give_rose:

{ لَّقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَـٰذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلْيَوْمَ حَدِيدٌ }

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله...

مش تجاهل يا سمبا والله...لكن حأتكلم عن نفسى بما انى مريت بالموضوع وتصادف انى مشرفة ومطالبة بالرد...

بإختصار شديد:

انا مش فاهمة حاجة من اللى بتقوله ...:)

ومش عارفة يعنى هو لازم حد من الادارة اللى يأسس الصفحة ؟

طب اذا كده ، يبقى مش حأقدر افيدك وانتظر معاك رد من الادارة الموقرة...:)

كل صلتى بالفسيبوك انى عملت حساب مؤخرا لمتابعة اولادى...علشان اعرف بس راحوا فين وجم منين وكده يعنى...ومش بأتابعه برضه الحقيقة...

اتمنى ان اكون أفدتك ..:)

ومنتظرة معك النتيجة النهائية.....

صباح الفل...:give_rose:

يا فندم بعد صباح الحير :give_rose:

انا ممكن اعمل الصفحة علي الفيس

بس حد من الادارة يديني الضوء الأخضر

رابط هذا التعليق

الاستاذة فولانة من داخل قصر رئاسة المحاورات الجمهوري في انتظار

ولفيف من السادة الاعضاء في انتظار الرد :give_rose:

رابط هذا التعليق

تصدق حضرتك يا أستاذ سمبا

أنا تأكدت بما لا يدع مجالا إلى الشك أن "أفكارك تصنع واقعك"

لقد رأيت عبارة حضرتك في مواضيع مختلفة هنا

أن الإدارة ما بتردش على حضرتك

ممكن أعرف ليه الفكرة دي؟

دي بقت فكرة راسخة عند حضرتك

و اشمعنى حضرتك يعني تحديدا مش بنرد عليك؟؟؟

تصدق فكرتك دي حاجز نفسي كبير يمنعني كثيرا من الرد في كل مرة أنوي الرد!

ليه افتراض السوء في الآخرين؟؟

بجد عايزة أعرف

ليه سهل اوي اننا نسيء الظن؟

ليه ميكونش في افتراض حسن النية؟

يعني أنا كمشرفة زيي زي كتير من الأعضاء في حاجات كتير مليش فيها و ما بأشاركش فيها

بل أن العديد من الأعضاء بيفهموا أحسن مني بمراحل

يعني فعلا معنديش حاجة أقدر أفيد بيها حضرتك في الموضوع ده

و الا مطلوب نرد أي رد و خلاص ؟؟؟

و مفيش حاجة تتعمل؟

احنا في الادارة فينا اللي بيعرف حاجات و فينا اللي ميعرفش

عادي يعني

اصل احنا مش سوبر هيروز و المفترض اننا فريق تنسيق وإشراف

و مش " فرقة العدالة " اللي فيها بات مان و سوبر مان و غيرهم من الأبطال

أستاذ عادل نفسه صرح في الموضوع التالي انه ملوش في الفيسبوك

http://www.egyptiantalks.org/invb/index.php?showtopic=98307&view=findpost&p=584446

و كذلك مدام فولانة

عن نفسي عندي حساب ع الفيسبوك

لكني كعضوة مش واخدة بالي من الفكرة او بمعنى أصح مش مهتمة و بالتالي معنديش اقتراحات

يعني حضرتك كان يكفي جدا تقول اقتراحك و تقول تحديدا رغبتك في فتح صفحة للمحاورات و تشرح الفكرة ببساطة

و تقول بالضبط ما تريده منا

دون ذكر الادارة و أعضاء الإدارة و الاجراءات الإدارية في العديد من الجمل ...الغير مفيدة

تحياتي

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

دو

ن ذكر الادارة و أعضاء الإدارة و الاجراءات الإدارية في العديد من الجمل ...الغير مفيدة

الثقة بين الاعضاء والمحاورات خط احمر لا يمكن تجاوزه والحل هو الحوار الوحيد ___ بتصريف من دكتور البرداعي

في حكاية ان الادارة ما بتردش علي انا عندي حق يا مدام مصرية لان فيه اكتر من موضوع باسمي تقدري تراجعيه في شئون المحاورات محدش فيهم قال لي سلامات

الادارة جهة لها احترامها الشديد جدا وكل تقديرها علي تعبها معانا وصبرها احيانا علينا لكن مش جهة مقدسة لا تقبل النقد

وعموما انا أسف جدا يا فندم وحضرتك تقدري تقفلي او تحذفي الموضوع ومفيش اي داع للغضب العارم ده

وارجوكي يا مدام مصرية ما حبش حد يتكلم عن شخصيتي وافكاري وسيبي جزء للشك يمكن اكون مختلف عن يقينك ده

رابط هذا التعليق

سيمبا يقصد ان اسم محاورات المصريين هو ملكيه فكريه فهل من المقبول ان يتم استخدامه في انشاء صفحة خاصة بالمحاورات من عدمه ,,

وهل ستخضع تلك الصفحة للتحكم الكامل والمتابعة من قبل الادارة ام لا ,,

هو قال حيتكفل بالامور التقنيه كلها وكان مستني الضوء الاخضر للبدء ,,

سيمبا عندي حل يعفيك من اي مسائله ادبيه او قانونيه ,,

انك تسمي الصفحة مثلا ,, اعضاء محاورات المصريين او محبي محاورات المصريين دي طريقه بيلجأ لها الفانز في كل العالم لانشاء صفحات خاصة بهم ,,

تحيتي للجميع ,,

المجد لولادك المخلصين ...

رابط هذا التعليق

سيمبا يقصد ان اسم محاورات المصريين هو ملكيه فكريه فهل من المقبول ان يتم استخدامه في انشاء صفحة خاصة بالمحاورات من عدمه ,,

وهل ستخضع تلك الصفحة للتحكم الكامل والمتابعة من قبل الادارة ام لا ,,

هو قال حيتكفل بالامور التقنيه كلها وكان مستني الضوء الاخضر للبدء ,,

صح يا تيمور ودي الصيغة اللي كانت غايبة عني

رابط هذا التعليق

أنا ما رديتش عشان أنا والفيس بوء مش بنستلطف بعض

لكن خد المبادرة يا سمبا واعمل الصفحة ... وناقش مع استاذ عادل الامور التقنية

سر على بركة الله يا سمبا

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

مبروك يا سيمبا وادي ابو الاسيان قال لك سر على بركة الله :give_rose:

وانا اول المشتركين معاك وحولعهالك هناك ان شاء الله هههههه :happy:

المجد لولادك المخلصين ...

رابط هذا التعليق

شكرا يا استاذ سين سين :)

هاعملها ان شاء الله واعرضها علي الاستاذ عادل وطبعا هي تحت الاختبار ممكن تتحذف في اي وقت بناء علي طلبكم

شكرا يا تيمور علي دعمك :give_rose:

رابط هذا التعليق

سمبا باشا

تحياتى على الخطوة الجميلة دى

وتسلم ايدك

شكرا يا امين ربنا يخليك

طب اللي يدخل شير في الخير بقي يا جماعة :)

رابط هذا التعليق

الفاضل سيمبا

أشكرك كثيرا على جهدك فى إنشاء هذه الصفحة و إن كان الأمر يتطلب مزيدا من الجهد منك فى إقتراح آليات التعامل مع تلك الصفحة والأدوار الجديدة المطلوبة من فريق التنسيق و الإشراف و كذا كيف يستفيد منها الأعضاء و هل يمكن أن توجد آلية لعرض الموضوعات الجديدة أو بعضها.

ليتك تفتح موضوعا خاص بال facebook مع محاورات المصريين مع درس خاص لكبار السن مثلى.

قمت الآن بتسجيل عضوية فى ال facebook بإسم Egyadvisor ووجدت الصفحة التى أنشأتها بنفس الإسم Egyadvisor

هذا رقم تليفونى لو رأيت الإتصال تليفونيا.

0101082855

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 1
      شيئ لا يصدق  و لكن لله في خلقه شئون  سيدة تهوى قراءة صفحة الوفيات في الأهرام  تقرأها بإهتمام شديد  تفرأها يومبا حرفا حرفا  و تنقب فيها - و هي لا تعرف شيئا عن المتوفي أو المتوفاه و لكنها تريد أن  تعرف الأزواج و الزوجات و الأبناء و البنات و زوجاتهم و أزواجهن  و كذلك من قام بالتعزية أو النعي إستغربت جدا لهذه الهواية الغريبة و التي تمارسها من سنين صفحة وفيات الأهرام ، أعرف من سنوات ظهرت صرعة تصوير سرادقات العزاء بالفيديو !! هل سمع أحدكم بمثل هذه الهواية  ... صفحة وفيات الأهرام
    • 0
      فى 3 فبراير سنة 1985 أصدر مجلس الشورى عدة قرارات مهمة تخص التغييرات الصحفية فى المؤسسات القومية وفى أخبار العرض الصفحة
    • 0
      كانت ليلة صعبة للغاية على الجميع.فقد مات كبير العائلة فجأة رغم ما كان يتمتع به من صحة وعافية لا يمكن أن نوفيهاعرض الصفحة
    • 2
      أنا لسه عايش... لسه باتعلم، لسه متابع أخبار بلدي... بس من بعيد السنة دي هأتم عشرين سنه عضو في المنتدي... ياه... اكتشفت المحاورات بعد حوالي سنتين من الهجرة... وقت كنت باعاني فيه من صراع رهيب للهوية، كشاب هاجر بعد التخرج مباشرة. هنا قابلت ناس ما كنتش باقابلهم في حياتي العادية في مصر... قابلت افكار و أساليب اتعلمت منها، و اتعلمت اتعامل معاها... هنا نضجت. هنا شاركت في الثورة،. و شاركت في الانتخابات... و عملت أصدقاء قلم ما اعرفهمش شخصيا...   بعد الثورة بسنة أو اكتر... كا
    • 0
      صفحة من حياة النبي صلى الله عليه وسلم من خطبة الجمعة للشيخ محمد نبيه الواعظ بالأزهر الشريف # قدوة للمسلمين # من خلال ما رواه ابن ماجه بإسناد صحيح عن ابن عباس، عن النبي صلى الله عليه وسلم، قال: (خَيْرُكُمْ خَيْرُكُمْ لِأَهْلِهِ، وَأَنَا خَيْرُكُمْ لِأَهْلِي). المرأة بطبيعتها تحب من يدللها، وقد فطن النبي صلى الله عليه وآله وسلم لهذا الأمر وأولاه رعاية في تعاملاته مع زوجاته، لذا كان يتعامل رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم مع زوجاته بمودة ورحمة ورومانسية نفتقدها في تعاملاتنا المعاصرة مع
  • أضف...