اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

25 يناير ... موعد المصريين (8)

Recommended Posts

سامحوني يا ولاد

إيدي جت عالريموت بالغلط وشوفت الفضائحية المصرية ... بجد ... أنس الفقي لازم اول واحد لازم يتسحل بعد النصر بإذن الله .. وواحد أبضاي يمسكه يفضل يعذب فيه ويضربه بسلم ميكرفون لحد ما يخلي نساير نساير .. وكل ده يبقى حياً على الهواء ...

طبعاً مش جايبين أي حاجه عن ميدان التحرير ... ونازلين بكاميراتهم قدام مبنى الإذاعة والتليفزيون فقط .. وصوروا مع الكام وا حد الصيع اللي طالعين يهتفوا لمبارك ... بس عشان مافيش جريمة كاملة والبودرة لا تُفيد .. نسي كل هؤلاء إنهم معلقين بادجات على صدورهم تدل على إنهم من الحزب الواطي ... وهاتك يا تأليف ومنهم من قال : إحنا طلعنا مع المظاهرات في أول يوم .. لكن عرفنا بعد كده إن إنضحك علينا وغُرر بنا - أنا كنت خايف حد فيهم يقول له " وين هنادي ياماي ؟ " ... وإحنا ندمانين ومبارك هو الامان ... وسمعني سلام " لو ما كنتش إنت تدلعني .. مين هايدلعني .. يا حُسني "

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

• الردود 688
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الأيام الأكثر مشاركة

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

كلنا فى حالة ترقب شديد - هانت يا مصريين

باقى زلطة ويطلع بره - هو كل الموضوع ان الرئيس عاوز يخرج بنفسه بدون ما حد يزوقه

عاوز فرصة يخرج بسهولة وبدون مسالة ولا س وجيم

بيقول الرئيس حسنى مبارك - انا اتصدمت فى الشعب المصرى - لان كل الوزراء كانو مفهميني ان الشعب بيحبنى جدا

كانو بيضحكو عليك يا ريس

للاسف كانو دايما يوصلولك الاخبار الغلط اللى بتدارى عمايلهم السودا

وانت اما كنت فعلا بتصدقهم او انك عارف وبتصهين

الله واعلم

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

تستاهل يا سى السيد حد يعمل الحركة الشنيعه دى

سمعت على قناة "الحرة " ان الشباب فى ميدان التحرير بيمنعوا دخول اى مراسلين للقنوات المصرية الخاصة والعامة

الشباب عارفين ان وزارة الأعلام وكافة القنوات الحكومية والخاصة كدابين

رابط هذا التعليق

منظر مهيب للأذان

http://www.youtube.com/watch?v=Ds1z_dOYZzE

طب حد شاف منظر الناس المحترمة اللي ماسكة أكياس مهملات وماشية في الميادت تجمع الأوراق والحاجات المرمية ؟

إيه الجمال ده

عارفين ليه ؟

عشان دي بلدنا وبنخاف عليها زي ما بنخاف على بيتنا

طب ما كناش بنعمل ليه كده زمان ؟

عشان الخسيس قتل فينا الإنتماء ... وكانت بدلهم هما

رابط هذا التعليق

الجزيرة...

250 الف متظاهر يتظاهرون في العريش بعد منعهم من الوصول الي القاهرة

مش هتقدورا تمنعوا الناس خلاص ومهما عملتوا انتم كده بتزيدوا الناس اصرا

رابط هذا التعليق

لا يصدق! منذ وصوله الى السلطة، عمل مع مبارك 9 رؤوساء اسرائيليين، 3 فرنسيين، 5 أمريكيين، 2 إماراتيين، 2 سوريين، 2 فلسطينيين و 2 جزائريين. و 12 رئيس وزراء بريطانيين، 4 متشارين ألمانيين، 3 سعوديين، 2 بحرينيين و 2 ملوك اردنيين و 2أمراء قطريين

رابط هذا التعليق

يارب بصدق احساسي

واثقة فيك

درس صعب ومحنة قوية وهنعديها زى ما عدينا فترات الحروب زمان

مش ممكن ربنا يتخلى عننا - احنا اطيب شعب فى العالم - فعلا الشعب المصري معدنه اصيل وطيب وجدع

يارب اوعى تسيبنا فى المحنة دى ابدا - انا حاسة انه هانت واكيد انت يارب سمحت بكل داه فقط علشان مخليلنا

مستقبل افضل يرفع حال الشعب بدل العذاب داه

يارب انت مش ممكن تتخلى عننا - احنا شعب متدين ومؤمن وقريب منك

اكيد انا خايفة انى ما يكونش فى امن بعدين او ان البلد تبقى زى العراق ولا تونس والدنيا ملخبطة

لكن انا متاكدة ان ربنا معانا ومش هيسيبنا

يارب عدى المحنة دى على خير علشان اهالينا - حافظ على كل ام واب وجد وطفل ووبنت ابن وشاب وشابه

بين يديك شعب مصر - احميهم يارب

وارحم شهداؤنا وصبر اهاليهم المجروحين

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

كلنا فى حالة ترقب شديد - هانت يا مصريين

باقى زلطة ويطلع بره - هو كل الموضوع ان الرئيس عاوز يخرج بنفسه بدون ما حد يزوقه

عاوز فرصة يخرج بسهولة وبدون مسالة ولا س وجيم

بيقول الرئيس حسنى مبارك - انا اتصدمت فى الشعب المصرى - لان كل الوزراء كانو مفهميني ان الشعب بيحبنى جدا

كانو بيضحكو عليك يا ريس

للاسف كانو دايما يوصلولك الاخبار الغلط اللى بتدارى عمايلهم السودا

وانت اما كنت فعلا بتصدقهم او انك عارف وبتصهين

الله واعلم

كل ده ضحك عالدقون يا أغابي ....

هو رئيس العصابة وكبيرهم الذي علمهم السحر

والرئيس اللي يتابع مسلسل الشيخ همام بشغف كل يوم .. إيه إيده ما كانتش بتيجي بالغلط عل اي برنامج بيذيع هموم الناس ويشوف الملايين المطحونة أما طوابير العيش والانابيب وعايشين في العشوائيات وبيتحرقوا في القطارات و و و و و و و ؟

وما كانش شايف أحمد عز والعصابة كلها ؟

وما كانش شايف إبنه جمال اللي قال عليه إنه فوجيء إن جمال بيشتغل في السياسة ... أه يا لئيم .. بقى أمين عام لجنة السياسات بالحزب الوطني من وراه ومن مصروفة ...

وإيه كان دوبلير مبارك هو اللي قال لـ وجيه أباظه اللي جه يشتيكي له إن علاء بيخطط لإنتزاع توكيل بيجو منه اللي بقى له عشرات السنين معاه وقال له : اهو زي إبنك يا وجيه ...

مره أخرى .. أنا مستعد انزل مصر دلوقت وكتاب الله العظيم وأقف في ميدان التحرير ضد المتظاهرين لو أعلن مبارك عن ثروته وثروة اولاده الحقيقية ...

يالله خليها تخرب وابقى روحت للرمان برجلي ..

وعقاباً ليكي يا أغابي عشان انا بقيت اشك في نواياكي .... عقاياً ليكي تسمعي وتشوفي الكليب ده 10 مرات ورا بعض

http://www.youtube.com/watch?v=G7lWCiPcRWY

رابط هذا التعليق

لا يصدق! منذ وصوله الى السلطة، عمل مع مبارك 9 رؤوساء اسرائيليين، 3 فرنسيين، 5 أمريكيين، 2 إماراتيين، 2 سوريين، 2 فلسطينيين و 2 جزائريين. و 12 رئيس وزراء بريطانيين، 4 متشارين ألمانيين، 3 سعوديين، 2 بحرينيين و 2 ملوك اردنيين و 2أمراء قطريين

عشان التاريخ

وعشان ليبيا الدور عليها

القذافى عدى عليه مبارك بجلالة قدره والسادات وعبد الناصر

ده دورنا الفترة الجاية باذن الله مع اخوانا فى ليبيا واليمن وسوريا

طول ما املى معايا معايا وفى ايدي سلاح

حافضل اجاهد وامشى وامشى من كفاح لكفاح

طول ما ايدي فى ايدك اقوم واقف واهتف واقول

حيّ حيّ على الفلاح

داري يا داري انا احميك بايمـــــانى

طول ماذراعى معايا ابني واعلي بنياني

حافضل عايش فيها بجهدي واملى ابنيها

انا روحى فداها وفدا اهلى واوطـــــاني

زاحف يا شعبي تمحي الماضي رياحك

عهــدك جوا ف قلبي والبطولة جراحك

أيامنـــــا اللي جاية وارادتنا القويـــــة

تنصرنا يا وطني ويملا الدنيا صباحك

نمشي ونمشي والعزة تعيــــــش ويانا

لأ احنا منرجعش ولاتتراجع فى خطانا

تهتف اراضينا لنا والنصر ينــــادينا

يلا بينا يلا وربــنا معانا

رابط هذا التعليق

اعصابي....خلااااااااص مافيش

بس دي اخر اخبار وصلت

توافد الحشود في الأسكندرية وليس هناك تواجد من الشرطة فقد رفض المحتجين مساهمتهم .

الأعداد تتزايد بشكل غير مسبوق الآن في ميدان التحرير.

الجيش يسهل مهمة إنتقال المتظاهرين إلى الميدان وتواجد الشرطة فقط لتنظيم المرور.

رابط هذا التعليق

طويل العمر يطول عمره.....هاي هي

ريمو انا من ساعة ما اتولدت و ناس كتيير ما تعرفش غيره، عايزين نغير..عشان النفس :Head:

إحنا بنعيش مرة واحدة بس،

عيش حيياتك زي ما انت عاايزها، خليها أحسن حياة

رابط هذا التعليق

رجب طيب أردوغان :ا

لديمقراطيه لاتأتى مره واحده ولكنها لاتأتى إلا على يدي الشعب ويوجه كلامه الى مبارك اننا بشر ولن نبقى على وجه الأرض للأبد.

رابط هذا التعليق

بى بى سى....

عاااااجل.... تزايد اعداد الموجودين في ميدان القائد ابراهيم في الاسكندرية.....ومظاهرات في المنيا تتجه نحو مبنى المحافظة.

رابط هذا التعليق

عاجل الجزيرة || الأن يتظاهر 250 ألف متظاهر في العريش بعد أن تم منعهم من الوصول للقاهره

ياااااااااااااااااارب

رابط هذا التعليق

ابتداء مسيرة الشرقيه من جميع الاتجاهات والاعداد تتزايد وتقدر بعشرات الا لاف

رابط هذا التعليق

يارب بصدق احساسي

واثقة فيك

درس صعب ومحنة قوية وهنعديها زى ما عدينا فترات الحروب زمان

مش ممكن ربنا يتخلى عننا - احنا اطيب شعب فى العالم - فعلا الشعب المصري معدنه اصيل وطيب وجدع

يارب اوعى تسيبنا فى المحنة دى ابدا - انا حاسة انه هانت واكيد انت يارب سمحت بكل داه فقط علشان مخليلنا

مستقبل افضل يرفع حال الشعب بدل العذاب داه

.....................................

يارب انت مش ممكن تتخلى عننا - احنا شعب متدين ومؤمن وقريب منك

يارب عدى المحنة دى على خير علشان اهالينا - حافظ على كل ام واب وجد وطفل ووبنت ابن وشاب وشابه

بين يديك شعب مصر - احميهم يارب

وارحم شهداؤنا وصبر اهاليهم المجروحين

آمين

آمين

آمين

اكيد انا خايفة انى ما يكونش فى امن بعدين او ان البلد تبقى زى العراق ولا تونس والدنيا ملخبطة

لكن انا متاكدة ان ربنا معانا ومش هيسيبنا

اوعي تخافي

ثقي تماما في ربنا

كل الثقة

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

ميدان التحرير الساعه 02.00 ظهرا

مشهد مهيب

كمشهد الحجيج

انا قاعدة هنا بعمل ايه....انا بره مصر ليه.....ليه.......ليه.....يا رب

رابط هذا التعليق

زائر
هذا الموضوع مغلق.
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...