اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تعالوا نلعب سوا ( صندوق الحظ )

مغتربة

Recommended Posts

(صندوق فتافيت السكر الى احلى من السكر )

لماذا تتحسر لانك اصبحت فى خريف العمر لا تحزن فنحن نضم لك صوره من البوم شبابك السعيد

ده ظلم......فعلا ظلم واستقصاد كمان يعنى اشمعنى قلب ابيض يطلع لها تورتاية كبييييرة اد كدهوت وانا يطلعلى البتاعة دى :sad: :sad:

انا اطالب باعادة فتح الصناديق مرة تانية......ماشى يا مغتربة انتى ودريم....مااااااشى

عموما هو ماكدبش لانى اليومين دول حاسة فعلا انى فى خريف العمر.....خريف مين لا ده شتا كمان :Head:

وكل لعبة وانتوا كويسين :clappingrose:

رابط هذا التعليق

(صندوق فتافيت السكر الى احلى من السكر )

لماذا تتحسر لانك اصبحت فى خريف العمر لا تحزن فنحن نضم لك صوره من البوم شبابك السعيد

ده ظلم......فعلا ظلم واستقصاد كمان يعنى اشمعنى قلب ابيض يطلع لها تورتاية كبييييرة اد كدهوت وانا يطلعلى البتاعة دى :sad: :sad:

انا اطالب باعادة فتح الصناديق مرة تانية......ماشى يا مغتربة انتى ودريم....مااااااشى

عموما هو ماكدبش لانى اليومين دول حاسة فعلا انى فى خريف العمر.....خريف مين لا ده شتا كمان :Head:

وكل لعبة وانتوا كويسين :clappingrose:

شتاء عمر ايه بس يا فتافيتو

بعد الشر عنك دا انت لسه فى ربيعه و فى اوله كمان

سيبك سيبك يا شيخه دى حاجات كدا بس ضحك مع بعض مش اكتر

معلش حظك جه فى الصوره دى

تعرفى ان دريم و ان بحط لها الحاجات على الخاص قالتلى طيب ربنا ستر لان انا كنت هختار الصندوق رقم 3

معلش باذن الله لما نكررها تطلع لك انت اللامبرجينى الى طلعت لاغابى

و ان كان على التورته يا ستى

فدى هديه خصوصى منى ليك

اكبر تورته فى العالم

بس برضه مش هتكون فى كبر قلبك

:give_rose:

ما اجمل الانوثه عندما تمتطى صهوه الحياه

رابط هذا التعليق

الصندوق الخامس

(صندوق رضوى الاموره )

نعلم انك ذهبت فى مهمه استغرقت منك بعض الوقت و تركت عندك ذكريات رائعه

لذلك وضعنا لك كليب صور لك و انت هناك لتستعيد تلك اللحظات المميزه

http://www.youtube.com/watch?v=h1RaalkrwKA

ايه دة ................... مغتربة ............ اعترفي

عرفتي منين عن رحلتي الماكوكية في مستشفى العباسية ............. وجيبتي الفيديو دة منين بتاعي انا واصحابي الأعزاء ؟؟؟؟؟؟؟

انا أخباري بتتسرب يارجالة

تسلم ايدك مغتربة ودريم

بجد اسعدتونا

اللهم إرزقني بفرحة ... تجعلني أسجد لك باكية .

رابط هذا التعليق

الصندوق الرابع

( قلب ابيض الى قلبها ابيض من اللبن الحليب )

ليس هناك ما يكفى لوصف حلاك فقط حلا بسيط قد يصف 1% مما انت عليه

حبيبتتتشى حبيبتشى يا مغتربه انتى ودريم والله

ربك رب قلووووب سمعانى يا فتفت... :110: :110: :110:

سبحان الله انا قلت الاول 7 ويالا حلال على تيمور باشا

انا فعلا بحب رقم 4 جدااااا لاسباب كتيره

بس تحليل الشخصيه ده يا ارش مش مظبط اوى ...انا شخصيا يطغى الجانب الروحى على الجانب المادى

بطلووووووووووا بقى .....ايه الاحقاد دى بقى هما بتوع السعوديه ورانا ورانا

انت لاء يا مغتربه انت حلوه الله :Thumbsup::thumbupwink:

رابط هذا التعليق

عارفين ان كل رقم من 1 الى 10 ليه مدلول نفسي يختلف من شخص للتاني ,,

حبقى اجيب التحليل وانزله لما الاختيارات تخلص ,,

ان شاء الله ,,

الرقـم 1 :

هو بداية كل شي. وهذا الرقم يرمز إلى الكون والى كل ما يحتويه ويمكن اعتباره الرقم الأقوى إلا أن له معنى خفيا أيضا لان الرقم واحد هو كل شي فهو بالتالي يعني كميه مجهولة وبسبب هذا المعنى نجده يثير بعض القلق والظلمة والفوضى وأخيرا فهو يرمز إلى النفس البشرية النقية والأكثر إدراكا. صاحب الرقم واحد غالبا ما يكون إنسانا متحفظا لديه إحساس قوي بقوة شخصيته ويريد أن يمشي منفردا بالحياة.

الرقـم 2:

هو رقم الحب وهو رمز التناسل البشري ورقم 2 يمثل الجراءة وهو يحمل معنى الازدواجية والتناقض بين المتقابلين وهو رمز الأضداد الخير والشر والضوء والظلام والسعادة والحزن. صاحب هذا الرقم عاطفي وخيالي يعتمد على قوته في الإقناع ولديه شخصيه مزدوجة حيث يستطيع القيام في دورين متناقضين تماما. انه إنسان اجتماعي يتمتع بمواهب فنيه ويتذوق الجمال والطبيعة وأكثر ما يطمع في الحصول عليه هو الحب. لا يمكن للرقم 2 أن يتطابق مع شخصيه ثابتة ومستقره ولكن من الممكن أن يكون شخصا ساحرا شديد الجاذبية للآخرين.

الرقـم 3:

هو رقم الحياة فهو يتكرر كثيرا في العقائد الدينية والكتابات السحرية وهو يرمز إلى العديد من الأشياء منها الزمن والفلك والموسيقى والهندسة، وهو رقم التفاهم الروحي والمعرفة والذكاء وكل الفضائل. صاحب هذا الرقم ذو شخصيه ذات مهارات عديدة، وهو شخص فردي كما هو الحال مع رقم 1 ولكنه على النقيض يمكنه أن يقيم علاقات صداقه حميمة تشاركه الاهتمامات وتبادل الآراء والأفكار. حاد الذهن يتمتع برؤية ثاقبة دائما ما يقوم بتفسير الأمور مستخدما معرفته في إيجاد معنى لكل الأشياء.

الرقم 4:

هو ينبوع الطبيعة ويرمز إلى الاستقرار والى مبادئ الرياضيات الأولى والى دوره الطبيعية بفصولها الأربعة والى العالم باتجاهاته الأربعة وهو يمثل كل الرغبات البشرية والطموحات مثل: الازدهار والمجد والقوه والصداقة. إن هذا الرقم يحمل القوه والرجولة وهو مفتاح الحياة البشرية ويعني الصحة والجمال والحقيقة. صاحبه يهتم بشئون الحياة كثرا ويتطلع إلى العالم المادي من حوله على حساب العالم الروحي.

الرقم 5:

هو رقم الحيوية والإشعاع ويرتبط بالنور والنماء والحركة والتغير ويرتبط كذلك بالزواج والحياة الاجتماعية والعلاقات الطيبة مع الآخرين، وكان الصينيون قديما يربطون بينه وبين العناصر الخمسة والألوان الخمسة الأساسية لان الرقم خمسه يقع في منتصف الطريق بين الصفر وعشره، فهو بالتالي يمثل حلقة وصل بين كل الأرقام وبالتالي فهو من العلامات للشخصية القوية التي تحب أن تكون في قلب الأحداث. إذا كان هذا هو رقمك فأنت تتملك القدرة الغوية سواء في الكتابة أم في التحدث وأنت كثير الحركة والفضول لمعرفة كل شي رغم انك قد تظهر أحيانا شارد الذهن. صاحب هذا الرقم يحب الحياة كثيرا ومؤهل أن يكون في مركز قيادي لأنه يمتلك القدرة على احتواء المواقف وعدم إثارة مشاعر الغضب والعداء لدى مرؤوسيه.

الرقم 6:

هو رقم العطف والسلام ويعبر عن الانسجام ويرمز أيضا إلى الزواج والتجدد والارتباط بالكون، وقديما كان هذا الرقم يمثل أحيانا بمثلثين ملتحمين سويا رمزا لإتحاد عنصري الطبيعة النار والماء، ومن الممكن أن يعتبر هذا الرقم السعي وراء الكمال والاستفادة من التجربة والخطأ. صاحب هذا الرقم لديه الرغبة القوية في العمل والإنجاز ولديه الأفكار والخطط والمشاريع التي تجذب الآخرين يتمتع بالجراءة والإقدام، وهو طيب وعطوف ورقيق يحب الاستقلال وينجذب الارتباطات العلاقات الوثيقه.

الرقم 7:

هو رقم الحارس وهو غامض ومقدس يجلب الحظ والثورة ويرمز لنظام المجموعة الشمسية ولعجائب الدنيا السبع ونشاطات الأرض وشؤون البشر. الرقم 7 هو رقم روحاني يؤثر على نوعية الشخصية. صاحب هذا الرقم هو إنسان مخلص، ودود، يتميز بالرقة وطيبة القلب يبدي ميلا إلى الشفقة يهتم بالجوهر يشعر بالتجانس والانسجام مع الطبيعة ويعبر عن حبه للطبيعة بحب الحيوانات أو الاهتمام بالحدائق والزراعة.

الرقـم 8:

يرمز هذا الرقم للثقة والاستقرار وكان يقترن عند الإغريق بالمقدرة حيث يقول مثلهم (كل الأشياء هي الثمانية) ويسمى برقم العدالة وذلك لإمكانية تقسيمه إلى أقسام متساوية وهو يعني الإدراك الحسي والتفاهم ويرمز إلى الانسجام العالمي

رقم 9 :

هذا رقم النجاح ، وهو أيضا رقم الفنانين، الذين يتميزون بعقول لامعة عامرة بالأفكار الجديدة الرائعة ، لكنهم متواضعون لا يعرفون التكبر والزهو

رقم 10:

أنت غريزي تفضل الحدس والبديهة على الفكر ثم إنك عملي لكنك لا تهتم كثيرا بالتزام القواعد والعرف هذا بالإضافة إلى أن بك خواص الرقم 2

bv:-

اللهم إرزقني بفرحة ... تجعلني أسجد لك باكية .

رابط هذا التعليق

الرقـم 3:

هو رقم الحياة فهو يتكرر كثيرا في العقائد الدينية والكتابات السحرية وهو يرمز إلى العديد من الأشياء منها الزمن والفلك والموسيقى والهندسة، وهو رقم التفاهم الروحي والمعرفة والذكاء وكل الفضائل. صاحب هذا الرقم ذو شخصيه ذات مهارات عديدة، وهو شخص فردي كما هو الحال مع رقم 1 ولكنه على النقيض يمكنه أن يقيم علاقات صداقه حميمة تشاركه الاهتمامات وتبادل الآراء والأفكار. حاد الذهن يتمتع برؤية ثاقبة دائما ما يقوم بتفسير الأمور مستخدما معرفته في إيجاد معنى لكل الأشياء.

وربنا صح.....سبع صنايع والبخت ضايع :cry: :cry:

رابط هذا التعليق

فتفوتة الجميلة اللي أجمل وأحلي من السكر ....معلش أن صندوق رقم 3 جه فيكي يا قمر

بس ولا يهمك وعشان تبقي عارفة قبل ما يتم تعييني أمين صندوق كنت مبيتة النية أني أختار رقم 3

وكان زماننا بنتخانق عليه دلوقتي

ع جنب بقي أبقي أديني حتة من التورتة اللي مغتربة أديتها لك لحسن اللي يأكل لوحده يزور

رضوي السكرة عشان تعرفي أننا مراقبينك وعارفين كل تحركاتك ومهما تحاولي مش هنسيبك

أستاذتي قلب أبيض ...... سبحان الله فعلا حظك جميل فعلا وكنت مبسوطة كتير لما لاقيتك اختارتي الرقم ده لأنه الأنسب لحضرتك

مبدعنا الساري أنت أول شخص يقدر الأبداع الحقيقي والفن الصادق الخارج من القلب فأكيد أنت مقدر نوفل أشد تقدير ع جنب خد دي مني ليك :give_rose:

بصوا يا جماعة أن جبيت ليكم فيديو صغير يشرح لكم الحقيقة الكاملة وراء ما في الصناديق

وما كان في قلب وعقل حبيبتكم مغتربة وهي بتمخمخ ليكم في الصناديق عشان تعرفوا اللي حقيقي في الصناديق فعلا

الفيديو سري ومن وراء الكواليس بيوضح عملية تجهيز وغلق الصناديق

محدش يقول لمغتربة أني سربته وبعدين خلوا بالكم أننا أنا ومغتربة في الفيديو ظاهرين قبل ما نعمل ريجيم

عشان تعرفوا أحنا بنتعب عشانكم أد أيه ........

<p class='bbc_center'><span style='color: #000080'><strong class='bbc'><span style='font-size: 14px;'>"من مدحك فإنما مدح مواهب الله فيك.....فالشكر لمن وهب وليس لمن وُهِب له" ابن عطاء السكندري<br /><br />"اللهم من ضاق صدره بنا فاجعل قلوبنا تتسع له" الامام أبو حنيفة</span></strong></span></p>

رابط هذا التعليق

الصندوق العاشر

(صندوق العائده بعد غياب الفاضله سوسورانى )

انت من الناس التى تقدر قيمه الكلمات و تنقشها على قلبها لذلك نهديك هذه الحكمه الثمينه التى ندرك انك ستنتفع بها

ده كلام كبير موت:happy:

وعودة من بعد غياب..

أخجلتونى بجد:give_rose:

بس تصدقى يا مغتربة

الكلمتين دول جم فى وقتهم قوى...

كأن رسالة كنت مستنياها

ميرسى ليكم بجد

على فكرة انا كنت داخلة اختار رقم 7 بس نصيبى جه فى 10

لا تندم على حب عشته...حتى ولو اصبح ذكرى مؤلمه..... فأذا كانت الزهور قد جفت وضاع عبيرها ..... ولم يبقى فيها غير الاشواك فلا تنسى انها منحتك عطرا جميلا اسعدك

رابط هذا التعليق

ميرسي مدام مغتربه وآنسه دريم امين الصندوق على التوبيك الرائع ده :redrose:

واللي فعلا خفف من جو الاحتقان الي مالي الجو في الايام المهمه دي من تاريخ مصر ,,

الحمد لله اللي اكرمني بالمركز الاول واللي شايف عكس مانتوا قلتم انه الاهم على الاطلاق من لمبورجيني بتاعتك يا اغابي ,, :happy:

"القيمه الادبيه تعلوا يقينا فوق المال ولا يعلى عليها ,,"

والا انت ايه رأيك يا نوفل ؟؟ ماتبقاش تتنطط بعد كده عشان حتتظبط ههههههه :happy:

المجد لولادك المخلصين ...

رابط هذا التعليق

[quote name=Dreamwithme' timestamp='12

95805193' post='682960]

بس ولا يهمك وعشان تبقي عارفة قبل ما يتم تعييني أمين صندوق كنت مبيتة النية أني أختار رقم 3

ع جنب بقي أبقي أديني حتة من التورتة اللي مغتربة أديتها لك لحسن اللي يأكل لوحده يزور

منى ليكى يا دريم خديه والله اتفضليه يا حبيبتى

وانا كفاية عليا التورتاية بتاعة مغتربةمش بتاعة قلب ابيض طبعا ;) مع انى عينى فيها برضه

طب تيجى نعيد اللعبة تانى واهو نخلى مورى يلحق له صندوق بدل ماجع بعد ماخلصنا يا عينى....بس اوعى يا مورى تختار رقم 3 :Head:

بس انا اللى هبقى امينة المرة دى...ماشى يا دريم؟؟

رابط هذا التعليق

فتفوتة الجميلة معاكي يا أفندم في اللعبة القادمة إن شاء الله لو الناس عايزة تلعب تاني نلعب

والمرة دي يا فتافيت السكر تكوني أنتي الريسة وتختاري ليكي بقي أمين صندوق :give_rose:

مساكي حب وضحك وصداقة :give_rose:

<p class='bbc_center'><span style='color: #000080'><strong class='bbc'><span style='font-size: 14px;'>"من مدحك فإنما مدح مواهب الله فيك.....فالشكر لمن وهب وليس لمن وُهِب له" ابن عطاء السكندري<br /><br />"اللهم من ضاق صدره بنا فاجعل قلوبنا تتسع له" الامام أبو حنيفة</span></strong></span></p>

رابط هذا التعليق

انا ملحقتش المرة اللى فاتت

جيت بعد مالصناديق اتقتحت

لو هتعملوها تانى هختار 3:D

هو ده الرقم بتاعى

طول ما املى معايا معايا وفى ايدي سلاح

حافضل اجاهد وامشى وامشى من كفاح لكفاح

طول ما ايدي فى ايدك اقوم واقف واهتف واقول

حيّ حيّ على الفلاح

داري يا داري انا احميك بايمـــــانى

طول ماذراعى معايا ابني واعلي بنياني

حافضل عايش فيها بجهدي واملى ابنيها

انا روحى فداها وفدا اهلى واوطـــــاني

زاحف يا شعبي تمحي الماضي رياحك

عهــدك جوا ف قلبي والبطولة جراحك

أيامنـــــا اللي جاية وارادتنا القويـــــة

تنصرنا يا وطني ويملا الدنيا صباحك

نمشي ونمشي والعزة تعيــــــش ويانا

لأ احنا منرجعش ولاتتراجع فى خطانا

تهتف اراضينا لنا والنصر ينــــادينا

يلا بينا يلا وربــنا معانا

رابط هذا التعليق

انا ملحقتش المرة اللى فاتت

جيت بعد مالصناديق اتقتحت

لو هتعملوها تانى هختار 3:D

هو ده الرقم بتاعى

بلاش يا حسام رقم 3.....أديك شايف وصلنى لأيه :cry:

وخليك فااااااااكر انى قولتلك بلاااااااااااش

رابط هذا التعليق

انا كمان عاوزة العب معاكو

ملحقتكوش اللعبة الى فاتت لقيت كل واحد اخدله صندوق

لو هتلعبونى معاكو

اختار صندوق رقم2

صباحكو زى الفل

رابط هذا التعليق

الصندوق الثامن

(صندوق الفاضله نغم هادى )

يبدو ان الحظ لا يقف بجانبك كثيرا فى حياتك هناك تعقيدات ينبغى عليك حلها قبل ان نستطيع ان تفتح باب الحظ

الصندوق التاسع

(صندوق استاذ سارى )

من امتع الفترات فى حياتك عندما كنت مشترك فى كورال المدرسه و كنت تمتع الحضور بصوتك العذب و غنائك الرائع لذلك نهديك كليب لك من احدى تلك الحفلات

http://www.youtube.com/watch?v=yS64Qz8kkGY&feature=related

الصندوق العاشر

(صندوق العائده بعد غياب الفاضله سوسورانى )

انت من الناس التى تقدر قيمه الكلمات و تنقشها على قلبها لذلك نهديك هذه الحكمه الثمينه التى ندرك انك ستنتفع بها

ايه بس الحظ دة

حرام عليكوا انا عندي امتحان بكرة

:protest:

حلوة اوي اللعبة دي ياجماعة

وانا فرحانة اوي اني اشتركت معاكم في المنتدى الجميل دة

بس ادعولي بقي علشان امتحاني بكرة ان شاء الله

سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظيم

رابط هذا التعليق

لو هنلعب تاني ياريت علشان عايزة اختار من الاول علشان اختار براحتى

وبلاش الباب المغلق بقي

سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظيم

رابط هذا التعليق

الصندوق الخامس

(صندوق رضوى الاموره )

نعلم انك ذهبت فى مهمه استغرقت منك بعض الوقت و تركت عندك ذكريات رائعه

لذلك وضعنا لك كليب صور لك و انت هناك لتستعيد تلك اللحظات المميزه

http://www.youtube.com/watch?v=h1RaalkrwKA

ايه دة ................... مغتربة ............ اعترفي

عرفتي منين عن رحلتي الماكوكية في مستشفى العباسية ............. وجيبتي الفيديو دة منين بتاعي انا واصحابي الأعزاء ؟؟؟؟؟؟؟

انا أخباري بتتسرب يارجالة

تسلم ايدك مغتربة ودريم

بجد اسعدتونا

ايه يا بنتى انت متعرفيش انى اقدر اقرا افكارك

و من عنيك اقدر اقولك على كل اخبارك

دا شغل على تقيل قوى smk:

صباحك يا رب ضحكه رايقه طالعه من القلب تلون كل الدنيا فى عنيكى باحلى الالوان

رابط هذا التعليق

الصندوق الرابع

( قلب ابيض الى قلبها ابيض من اللبن الحليب )

ليس هناك ما يكفى لوصف حلاك فقط حلا بسيط قد يصف 1% مما انت عليه

حبيبتتتشى حبيبتشى يا مغتربه انتى ودريم والله

ربك رب قلووووب سمعانى يا فتفت... :110: :110: :110:

سبحان الله انا قلت الاول 7 ويالا حلال على تيمور باشا

انا فعلا بحب رقم 4 جدااااا لاسباب كتيره

بس تحليل الشخصيه ده يا ارش مش مظبط اوى ...انا شخصيا يطغى الجانب الروحى على الجانب المادى

بطلووووووووووا بقى .....ايه الاحقاد دى بقى هما بتوع السعوديه ورانا ورانا

انت لاء يا مغتربه انت حلوه الله :Thumbsup::thumbupwink:

حبيبتى قلب ابيض بجد فرحت جدا ان حظك معانا طلع كدا

يا رب على طول يكون حظك احلى من الحلا نفسه

تحياتى

رابط هذا التعليق

رضوي السكرة عشان تعرفي أننا مراقبينك وعارفين كل تحركاتك ومهما تحاولي مش هنسيبك

أستاذتي قلب أبيض ...... سبحان الله فعلا حظك جميل فعلا وكنت مبسوطة كتير لما لاقيتك اختارتي الرقم ده لأنه الأنسب لحضرتك

مبدعنا الساري أنت أول شخص يقدر الأبداع الحقيقي والفن الصادق الخارج من القلب فأكيد أنت مقدر نوفل أشد تقدير ع جنب خد دي مني ليك :give_rose:

بصوا يا جماعة أن جبيت ليكم فيديو صغير يشرح لكم الحقيقة الكاملة وراء ما في الصناديق

وما كان في قلب وعقل حبيبتكم مغتربة وهي بتمخمخ ليكم في الصناديق عشان تعرفوا اللي حقيقي في الصناديق فعلا

الفيديو سري ومن وراء الكواليس بيوضح عملية تجهيز وغلق الصناديق

محدش يقول لمغتربة أني سربته وبعدين خلوا بالكم أننا أنا ومغتربة في الفيديو ظاهرين قبل ما نعمل ريجيم

عشان تعرفوا أحنا بنتعب عشانكم أد أيه ........

ربنا يسعدك يا دريم

فعلا دايما بتحرجينى بكلامك الجميل لانى مش بلاقى كلام فى نفس حلاوته اهاديكى بيه زى ما انتى بتعملى

ربنا يا رب يصلح لك الحال كله

صباحك و مساك و كل ايامك شهد مكرر باذن الله :give_rose:

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...