اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أفيدونى بالله عليكم أى فيزا افضل ؟؟؟

Recommended Posts

انا اسمى أحمد بكالريوس تجاره خارجيه

معروض عليه فيزا وانا خاطب وأريد الاطمئنان من سهوله استقدام زوجتى بعد الزاج بأذن الله

هل فيزا عامل جيده لى وهل سهل نقلها لمحاسب عام سهله ولا صعبه

ولا الافضل الحصول على فيزا محاسب او مندوب مبيعات من البدايه أفضل أرجو الافاده ضرورى جدا

وجزاكم الله كل خير ؟؟؟

رابط هذا التعليق

جزاك الله خيرا يا أخى ,

طيب بخصوص انى أتى بفيزا عامل واغيرها محاسب هل ده صحيح أم خطأ أم صعب ؟

شوف يا كبير نصيحه من اخوك ابو عمر اغير المهنه او اى بينات فى الاقامه شىء صعب صعب صعب سهل على نفسك من الاول غير التاشيرة وابعد عن عامل ده خالص

من الو ما هاتخش المطار وهتلاقى فرق المعامله واضح حتى لو انت دكتور مدام عامل كل حاجه ليك مش مسموحه

تمسك بموقفك وتاشيرة اخصائى تسويق مشرف مبيعات ابعد عن عامل واللى اعرفه تاشيرة عامل غير مسموح بالاستقدام مسموح فقط بالزيارات

نصيحه لوجه الله

ابو عمر - الخبر

رابط هذا التعليق

السلام عليكم استاذ احمد

الموضوع له جانب كويس وجانب مش كويس الكويس ان مهنة عامل سهلة مقارنة بمهن اخرى مثل محاسب او مندوب مبيعات فى نقل الكفالة بما انها فيزة حرة وطبعا حتدور على شغل وتنقل كفالةاما الجانب السىء طبعا موضوع الاستقدام فمهنة عامل ليس لها استقدام وعلشان تغير مهنة عامل بعد ما توصل محتاجة مبلغ كبير من تحت الترابيزة وانا اخر رقم سمعته 14 الف لكن لو خاطب و قدامك لسه وقت على الجواز ممكن بعد ما ربنا يكرمك ان شاء اللة وتعرف البلد و تكون معارف ووقتها يمكن توصل لمعقب (سالك بس التكلفة المتداولة من الاشختص المحيطين ومشكلتهم تغيير المهنة وجدتها تتراوح من 10 الاف الى 14 الف ونصيحة لو انت مرتبط بمواعيد للزواج ان تبحث عن فيزة اخرى بمهنة تسمح بالاستقدام مثل اخصائى تسويق احسن من محاسب ومندوب مبيعات وطبعا حتكون اغلى شوية من عامل بس احسن بكثير وربنا يوفقك

اعمل على أن يحبك الناس عندما تغادر منصبك، كما يحبونك عندما تتسلمه

Behave so people love you when leaving your post as when you came in

رابط هذا التعليق

طيب انا ممكن اعرف اخبار شغل السيدات هناك ايه يعنى انا خطبتى حابه تشتغل لما نسافر فالموضوع مريح واه المهن قلى تبقى مناسبه ليها هناك ملحوظه هى بكالريوس تجاره

رابط هذا التعليق

اخي العزيز تعالي انت بس الاول واشتغل لانك هتشوف بنفسك انك تدور علي شغل ليك انت صعب ازاي فمابالك بشغل للمدام

اتمني لك التوفيق

ين

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...