اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      تسسكنا مجموعة من الأصدقاء فى نهاية يوم رياضى لعبنا فيه تنس الطاولة وجلسنا نضحك ونسخر من أنفسنا لخسارة مبارياعرض المقال كاملاً
    • 4
      السؤال ده اتمنى الاخ خالد شحاته يقول نصيحته فيه ياترى فكرة شراء تأشيرة حرة ماهي مخاطرها الشخص كان مقيم في السعودية ونظرا لان فيه اماكن كثيرة مش متوفر عندها تأشيرات عمل فبيفكر في شراء تاشيرة المهم هو متوفر المهنة المناسبة لمؤهلها لكن ما يقلقه هو هل ممكن ان يمتنع الكفيل من اصدار الاقامة يعني ف مصر مش هيدفع فلوس الا لما التاشيرة تطلع انما لما يجي السعودية هيضمن منين ان الاقامة تطلع ؟؟؟؟ انا عارف ان موضوع التاشيرة الحرة مش قانوني لكن هل هناك اي شيئ ممكن يأخذه من باب الامان
    • 4
      السلام عليكم انا ان شاالله نويت اطلع رخصه من دبى . طبعا انا معايا الرخصه المصرى و معايا اقامه و عارف كل الورق المطلوب بس انا باسال : ايه هى الحاجات اللى بتخلى الواحد يسقط علشان يتلافها ؟ تنصحونى بايه علشان مسقطتش . مع العلم انى باسوق من زمان و سواقتى هاديه بس انا عارف انه مش مقياس هنا الامتحان العملى ( المدينه ) بيبقى ازاى ؟ باختصار عاوز تحكولى تجاربكم و اخلى بالى من ايه و معملش ايه علشان انجح من اول او تانى مره بكتيره .. و هل لازم اخد كام حصه مع واحد قبل مافتح ملف يعرفنى بيها نظام السواقه
    • 5
      إجر في الخير! هذا هو عنوان المسيرة المزمع تنظيمها غدا على هامش التبرع لمستشفى السرطان.. ومن حقي كأحد دافعي الضرائب أن أسأل..ومن حقنا أن نبحث عن إجابة لتلك الأسئلة بدلا من أن نؤذن للفجر في مالطة! 1-إذا كان الأطفال المصابون بالسرطان مستحقون للزكاة كما أفادت بذلك فتوى المفتي السابق..فهل من الممكن أن تستغل أموال الزكاة اجتماعيا لمساعدة الفئات الضعيفة و المحرومة؟..بدلا من استقطاع مبالغ من مرتبات موظف مش عارف يكفي بيته لآخر الشهر! 2-أين وزارة التعمير من المستشفى؟..أم هي تخصص بناء قصور سمير رجب و ب
    • 6
      محاذير المواد السامة تحفظ زجاجاتها في مكان أمين بعيدا عن الأطعمة والأيدي ويلصق عليها علامات مميزة واضحة المفكرة تخصيص مفكرة صغيرة للمطبخ يدون فيها نوع الطعام ومكانه وتاريخ حفظه (للمواد طويلة الحفظ) حتى لا تتجاوز مدتها وصلاحيتها . والتأكد من تاريخ الصلاحية على العلب المحفوظة
  • أضف...