اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أسرار البنات والمدينه الجامعيه

pocy

Recommended Posts

الفاضلة بوسي

تحياتي ليكي بجد ... قصة ممتازة ولو انك خلصتيها بسرعة

كنا اتعودنا ندخل كل يوم نتابع الأحداث

انزلي بقي باللي وراها علي طول عشان منحسش بفراغ

تحياتي وتقديري

انا خلصتها بسرعه بناء على طلب واحده من اعضاء القصه ولانها بتابعها معايا وقالتلى كفايه كده وانزلى بالستاره ولانها عضوه فى القصه مقدرتش اخيب ظنها ولا اضايقها لانى بحبها جدا وحب فى الله بس انتظرونى فى التانيه هتعجبكم اكتر ان شاء الله وبجد اخى الفاضل شرفنى جدا كلامك و اسعدنى جداجدا متابعتك للقصه

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

مش عارفة انا حسيت انك كروتي النهاية....انا داخلة و هستمخ بقي....لقيتك لميت الليلة...(وش عيل مذبهل)

عارفة ليه عشان الخيوط معظمها انا قاعدة المها في دماغي...و انا مش عايزة المها بدماغي الصراحة

يعني نادية.....ايه اللي اتغير فيها.....

ناديه خلاص اتعلمت من الدرس ده ان قلبها للى هيتجوزها وبس ومش هتصدق حد تانى وانا قلت لما تكون النهايه مفتوحه وانتم تفكروا فيها افضل امال اسيب خيالكم الخصب راكن كده على طول ههههههههههههههه

أحمد.....مش عارفة....كنا عايزين حبة شحتفة اكتر.....

احمد اتربي بعد الموقف ده كويس كده وكفايه انه خسر سنه من حياته ومسيره يتعلم منها ان الله حق وكما تدين وتدان ويمكن احمد يظهر بشكل او باخر فى القصه التانيه

مش عارفة يا بوسي....بس دي وجهة نظري

وجه نظر جميله وتحترم جدا بس الاساس فى اللى انا عملته عضوه من اعضاء القصه طلبت انى انزل بالنهايه وبصراحه مقدرش اكسر كلامها لاى سبب من الاسباب

اوعي تضربي

بالعكس ياقمر انا اللى كنت هضرب لو مش سمعت الكلام

مستنينين التانية...

صباحك بلونك المفضل....مش عارفة ليه حاسة لافندر او بينك

اعتقد ان لونى فحلقي او بنفنفي ههههههههههههههه

بحبك يا لمضمض يا مرات ابنى

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"(الحمد لله الذي تواضع كل شئ لعظمته الحمد لله الذي استسلم كل شئ لقدرته)"

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

• الردود 108
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

فين صاحبة القصة اللي كروتتنا دي بس .. ليه كدة يا مس

بس على العموم هي النهائية كانت مفاجأة .. مفاجـأة بالهدوء بعد العاصفة

الأحداث كانت شيقة جداً و شدانا جداًُ .. بأحييك يا أم عمر و متابعين المحاولة التانية

لأ خلاص مش محاولات باة .. دي اصدارات

مكاوى

رابط هذا التعليق

القصة جميلة يابوسى لكن فى نقد بسيط لو سمحتى لى رتم القصة من البداية كان بطئ فلابد ان احداث النهاية تنتهج نفس الخط

استعجالك فى انهاءها أثر على الحبكة الدرامية لانك اختزلتيها فى جمل بسيطة انا أسفة لكن ده نقد بناء والله ومش تقليل من

قيمة العمل حاولى تراعى ده فى القصة القادمة

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...

بوسي الإنسانه الجميلة ..

تاخر مرورى كثيرا من متصفحك هذا بعد فترة التوحد الطويلة فى وجعى مع خالد سعيد الذى مات والذى يموت كل لحظة تحت اسماء آخرى

وظلم لا يتوقف .. ثم انقطاع طويل.. ربما هدنه او حتى اعتزال ..او غرق !

حسنا يا قصاصه المحاورات المبتدئه من الرائع انك اشركتنا معك فى تجربتك الأولى

لكل شيء بدايه بوسى لا شيء يولد عظيما لكننا نسعى لنجعله كذلك..

هناك سرد منظم وخيال وحبكة دراميه ومحاولة لطيفه تسلط الضوء على ذكريات نحملها كلنا من المدينه الجامعيه وايامها الحلوة

لم اكمل قراءه الصفحات كلها لكننى سعيده بك وسعيده بمحاولاتك وابتسم جدا عندما اتذكر نفسي هنا قبل عامين ربما وخواطر اولى انقلها مليئه بالهلوسه اسمها "كيف تقول انى امراءة مهووسه ؟!!!"

الهى كنت يافعه جدا ومهووسه حقا !! لكنه كان هوس صادق غفر لى عند من قراءه بخياله وقتها فلم يقذف بى خارج ركن الأدب كله.. :)

اظننا هنا جميعا فى ركن الأدب نحاول ان نصنع حاله من الصدق والرقى فيما نكتب او ننقل او نحاول

ليست القضيه اجادته كمحترفين ولا تقيمه وفق مقاييس المحترفين لأننا كلنا هواة ومن رحم الهوايه قد يولد نص ناضج عندما يجد المناخ

الذى يرعاه ويستقبله بحب ودفىء ويستفيد من التكرار والنقد بكل الوانه..

استمرى فى محاولاتك وكتاباتك وشاركينا بها لأنك هنا فى ساحه المنزل الكبير ستجدينا دائما محلقين منصتين لهذه المحاولات

ولما تحمله من قيمه انسانيه وافكار.

وصلت متاخره جدا لكنى آثرت ان لا يمنعنى الخجل من الدخول فأن اصل متاخره افضل كثيرا من ان لا اصل.

بالتوفيق وخالص مودتى واحترامى :roseop:

لولا

طائره ورقيه

رياح شديده

خيط قصير

الطائره ليست بين السماء ولا الأرض

..هذه انا!!

لولا

رابط هذا التعليق

أهو الناس اللي زي ياسمين دي الل مكعبلانا ف حياتنا

كملي يا بوسي كملي

Small minds discuss people, normal minds discuss events, big minds discuss ideas,,,

Complete minds discuss People, Events, and thoughts.[/b]

رابط هذا التعليق

بوسي الإنسانه الجميلة ..

تاخر مرورى كثيرا من متصفحك هذا بعد فترة التوحد الطويلة فى وجعى مع خالد سعيد الذى مات والذى يموت كل لحظة تحت اسماء آخرى

وظلم لا يتوقف .. ثم انقطاع طويل.. ربما هدنه او حتى اعتزال ..او غرق !

حسنا يا قصاصه المحاورات المبتدئه من الرائع انك اشركتنا معك فى تجربتك الأولى

لكل شيء بدايه بوسى لا شيء يولد عظيما لكننا نسعى لنجعله كذلك..

هناك سرد منظم وخيال وحبكة دراميه ومحاولة لطيفه تسلط الضوء على ذكريات نحملها كلنا من المدينه الجامعيه وايامها الحلوة

لم اكمل قراءه الصفحات كلها لكننى سعيده بك وسعيده بمحاولاتك وابتسم جدا عندما اتذكر نفسي هنا قبل عامين ربما وخواطر اولى انقلها مليئه بالهلوسه اسمها "كيف تقول انى امراءة مهووسه ؟!!!"

الهى كنت يافعه جدا ومهووسه حقا !! لكنه كان هوس صادق غفر لى عند من قراءه بخياله وقتها فلم يقذف بى خارج ركن الأدب كله.. :)

اظننا هنا جميعا فى ركن الأدب نحاول ان نصنع حاله من الصدق والرقى فيما نكتب او ننقل او نحاول

ليست القضيه اجادته كمحترفين ولا تقيمه وفق مقاييس المحترفين لأننا كلنا هواة ومن رحم الهوايه قد يولد نص ناضج عندما يجد المناخ

الذى يرعاه ويستقبله بحب ودفىء ويستفيد من التكرار والنقد بكل الوانه..

استمرى فى محاولاتك وكتاباتك وشاركينا بها لأنك هنا فى ساحه المنزل الكبير ستجدينا دائما محلقين منصتين لهذه المحاولات

ولما تحمله من قيمه انسانيه وافكار.

وصلت متاخره جدا لكنى آثرت ان لا يمنعنى الخجل من الدخول فأن اصل متاخره افضل كثيرا من ان لا اصل.

بالتوفيق وخالص مودتى واحترامى :roseop:

لولا

اختى وحبيبتى الفاضله / لولا

استمتعت كثيرا بكلماتك التى فاقت معانيها السحاب

وعجزت الحروف ان تتجمع فى كلمات ارد بها عن احساسي عند قرائتي لما سطرتيه فى مداخلتك

واشكرك وبشده عن كل حرف ادخلتى به البهجه على قلب انسانه تحاول ان تضع أرجلها على بدايه الطريق

ومره اخرى جزاكى الله كل الخير

بوسي :roseop:

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

مشاء الله ام عمرو

كتبتي فابدعتي تسلم يدك وانشاء الله نشوف منك المزسد

استاذي واخى الفاضل : ابوعمر

يارب تكون فى احسن حال واتمنى كل المنى ان تكون قد استمتعت بها فلا زال فى جعبتى الكثير ان شاء الله

وشكرا جزيلا على مرورك العطر هنا لانه اسعدنى كثيرا كثيرا

القصه جميله جدا وطريقه سرداها اكثر من رائع

شكررررا

اشكرى استاذي الفاضل مصطفي

ودفعنى كلامك الى كتابه المزيد ويارب مش اقل عن هذا المستوى

أهو الناس اللي زي ياسمين دي الل مكعبلانا ف حياتنا

كملي يا بوسي كملي

اخى الفاضل استاذ سيناتور

ميرسي جداجدا جدا على تشجيعك وان شاء الله الى الامام ومشكور اخى على ردك ومرورك العطر

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...