اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المتقدمين للهجرة بعد 25 يونيو 2010

Recommended Posts

الزملاء الأفاضل

أحب أبشركم أني تأكدت منذ قليل أن الـ CIC سحب رسوم التقديم من حساب بطاقتي الائتمانية ... ما يعني أن الطلب اجتاز المرحلة الأولى وأصبح جاهز للتحويل لمكتب الهجرة بلندن

وتمنياتي للجميع بالتوفيق

إن فشلنا في الوصول للحكم ولتغيير البلد .. لا تقلقوا .. نحن فكرة .. الفكرة لا تموت ... تستمر لا تتوقف

البرادعي 15/10/2011

رابط هذا التعليق

• الردود 1.4k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

الزملاء الأفاضل

أحب أبشركم أني تأكدت منذ قليل أن الـ CIC سحب رسوم التقديم من حساب بطاقتي الائتمانية ... ما يعني أن الطلب اجتاز المرحلة الأولى وأصبح جاهز للتحويل لمكتب الهجرة بلندن

وتمنياتي للجميع بالتوفيق

مبروك يا احمد باشا عقبالنا يارب أنا بعت الحمد لله أنا برده منتظر انهم يسحبوا من الكريديت بتاعي

لازم مغناك حفله بليل ان شاء الله اعتقد كده عديت 75٪ من الموضوع ربنا يوفقك في الباقي ان شاء الله

عمرو

Have you ever wondered which hurts the most: saying something and wishing you had not, or saying nothing, and wishing you had?

رابط هذا التعليق

الزملاء الأفاضل

وتمنياتي للجميع بالتوفيق

مبروك يا احمد باشا عقبالنا يارب أنا بعت الحمد لله أنا برده منتظر انهم يسحبوا من الكريديت بتاعي

لازم مغناك حفله بليل ان شاء الله اعتقد كده عديت 75٪ من الموضوع ربنا يوفقك في الباقي ان شاء الله

عمرو

الله يبارك فيك يا دكتور عمرو ... وبالتوفيق لحضرتك ولجميع زملائنا المتقدمين

وفي اعتقادي أن الموضوع مش هيطول بالنسبة لك ... في ناس مقدمين في أغسطس وسحبوا فلوسهم هما كمان

إن فشلنا في الوصول للحكم ولتغيير البلد .. لا تقلقوا .. نحن فكرة .. الفكرة لا تموت ... تستمر لا تتوقف

البرادعي 15/10/2011

رابط هذا التعليق

الزملاء الأفاضل

وتمنياتي للجميع بالتوفيق

الف الف مبروك يا بوحميد عقبال الفيزا ان شاء الله:roseop:

رابط هذا التعليق

الزملاء الأفاضل

وتمنياتي للجميع بالتوفيق

الف الف الف مليون مبروك يا احمد باشا

انت راجل محترم وكلك ذوق وان شاء الله ربنا هايقدملك اللى فيه الخير

واللهى فرحتلك وربنا يطمنك

وادعيلنا ربنا يسهلنا ويتمملك على خير

:roseop::roseop:

الأشجار لاتموت إلا وهي واقفة.....

...

رابط هذا التعليق

مبرووووووووووووك يا دكتور سيف ألف ألف مبرووووك :)

حضرتك تستاهل كل خير

يااااارب يتمم لك حاجتك على خير ويكرمك :roseop:

يااااااااااااارب عايزة اهاجر كندا

ساعدني لو كان فيها خير

رابط هذا التعليق

بجد بجد

:roseop: :roseop: :roseop:

الف مبروووك يا دكتور احمد

بصراحة حضرتك تستاهل وصبرت كتير اوى

وتعبت كتير - صدقنى ربنا مش حيضيع تعبك ابدا

الف الف مبروووك انا فرحانة جدا - اخيرا فى اخبار حلوة تفرحنا

وتغير الروتين اليومي للتشاؤم اللى مش سايبنا فى اى باب متابعة فى ابواب كندا

وعقبال ا - سلامة ما يبشروه بالبشرى الحلوة كدا

وكمان عقبال استاذ اكرم واليكس وعمر السيد - انا مش عاوزة انسي اى حد

اقولكم عقبالى انا كمان

:lol:

تحياتى للجميع

اغابي

تم تعديل بواسطة اغابي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

الزملاء الأفاضل

وتمنياتي للجميع بالتوفيق

مبروك ياباشا....عقبال ان شاء الله لما يوصلك منهم (إيه أو آر) وتطمنا عنك....أنا أعتقد انهم سحبوا المبلغ بتاعي برده....لأن فيه ناس قدموا الابلكيشن اول أغسطس ( يعني بعدي) وانسحب المبلغ من الفيزا...بس أنا دفعت عن طريق شيك من نوفاسكوشيا و مفيش طريقة أعرف انسحب ولا لأ...بالتوفيق للجميع ان شاء الله

تم تعديل بواسطة Alex

International Tracker Google Spreadsheet For Federal Post 26-June Applicants

https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AiJy8Qu8lcQbdGxiSnNhME5sVi1uRlZtUWNhOEFwemc&hl=ar&authkey=CLDXsFA#gid=0

رابط هذا التعليق

الف الف مبروك يا بوحميد عقبال الفيزا ان شاء الله:roseop:

الله يبارك فيك يا سلامه باشا ... وعقبال ما نسمع عنك أخبار كويسه في القريب العاجل

الف الف الف مليون مبروك يا احمد باشا

انت راجل محترم وكلك ذوق وان شاء الله ربنا هايقدملك اللى فيه الخير

واللهى فرحتلك وربنا يطمنك

وادعيلنا ربنا يسهلنا ويتمملك على خير

:roseop: :roseop:

أكرم باشا ... أشكرك على التهنئة الرقيقة ... ودعواتي لحضرتك بالتوفيق

مبرووووووووووووك يا دكتور سيف ألف ألف مبرووووك :)حضرتك تستاهل كل خير

يااااارب يتمم لك حاجتك على خير ويكرمك :roseop:

الله يبارك فيكي وييسر لك بقية المشوار

بجد بجد :roseop: :roseop: :roseop:

الف مبروووك يا دكتور احمد

بصراحة حضرتك تستاهل وصبرت كتير اوى

وتعبت كتير - صدقنى ربنا مش حيضيع تعبك ابدا

الف الف مبروووك انا فرحانة جدا - اخيرا فى اخبار حلوة تفرحنا

وتغير الروتين اليومي للتشاؤم اللى مش سايبنا فى اى باب متابعة فى ابواب كندا

وعقبال ا - سلامة ما يبشروه بالبشرى الحلوة كدا

وكمان عقبال استاذ اكرم واليكس وعمر السيد - انا مش عاوزة انسي اى حد

اقولكم عقبالى انا كمان

:lol:

تحياتى للجميع

اغابي

والله يا أستاذه أغابي اللي مفرحني أكثر من الخبر ده هي المشاعر الجميلة اللي بين الزملاء في المنتدى

وإن شاء الله نسمع أخبار كويسه عن حضرتك قريب والمشكلة اياها تتحل من عند ربنا

مبروك ياباشا....عقبال ان شاء الله لما يوصلك منهم (إيه أو آر) وتطمنا عنك....أنا أعتقد انهم سحبوا المبلغ بتاعي برده....لأن فيه ناس قدموا الابلكيشن اول أغسطس ( يعني بعدي) وانسحب المبلغ من الفيزا...بس أنا دفعت عن طريق شيك من نوفاسكوشيا و مفيش طريقة أعرف انسحب ولا لأ...بالتوفيق للجميع ان شاء الله

دكتور ألكس اسمح لي الأول أشكرك لإنك كنت سبب في معرفتي بالخبر عن طريق تعريفي بالمنتدى الأجنبي اللي عرفت بالموضوع عن طريقه

وأنا متأكد إن ملفك مشي في أول دفعة زي ملفي وإن شاء الله نكون مع بعض في كل المراحل

تمنياتي لك بالتوفيق

الف مليون مبروك يا دكتور احمدتستاهل كل خير

عقبال الباقيين يا رب

ربنا يجعلها سهله ميسره على الجميع

الله يبارك في حضرتك ... وكل عام وانت بخير

البرادعي 15/10/2011

رابط هذا التعليق

يا سلام على الروح الحلوة والاخوة اللى انا شايفها فى المنتدى الرائع ده حاجة تفرح والله يا اخوان الف مليون مبروك يا دكتور / احمد وربنا يارب يكملك المشوار على خير وسلام انت راجل محترم بمعنى الكلمة وتستحق كل خير bv:-

رابط هذا التعليق

Salam Alaikom...

i apologise for not writing in Arabic...

Though i am new in the forum and i never met anyone here before and even i don't know any of them but i say congratulations to you Ahmed and i wish a good luck for Ehab,Amr ,Alex,Aghabi,Basmala,Cutie and me ofcourse........thanks

تم تعديل بواسطة Kareem the Angel

I complained i had no shoes until I met a man who had no feet

رابط هذا التعليق

الأفاضل ايهاب المصري و Kareem the Angel

أشكركم على التهنئة وربنا يوفق الجميع

البرادعي 15/10/2011

رابط هذا التعليق

مبروك لكل اللى اتسحبت فلوسهم ( bv:- ) و ياريت تباركولى انا كمان عشان فلوسى اتسحبت برضه .... بس انا عندى مشكلة ياريت حد يكون عنده حل ليها.... انا مش عارف الفلوس اللى اتسحبت دى مصاريف طلب الهجرة على النظام السابق ما قبل يونيو 2010 ولا مصاريف للطلب الجديد لنظام ما بعد يونيو 2010..... انا حطيت الكريدت كارد فى الطلبين و محتار يا ترى اى طلب اللى سحبوا الفلوس ليه.

طلب النظام القديم استلموه بتاريخ 14 يونيو

طلب النظام الجديد استلموه بتاريخ 23 اغسطس

زى ما انتم عارفين ان النظام القديم بيبعت لك ابديت عشان ترسل ورقك

و الجديد بتبعت كل ورقك مع بعض مرة واحدة .... وسؤالى لخبراء النظام القديم, هل من حقى اطلب الغاء الطلب فى خلال ال120 يوم طالما لم ارسل اوراقى ولا طالما سحبوا الفلوس يبقى كده خلاص؟ ولو انى صعب ابعت طلب الغاء لان ممكن يكون فى مشكلة فى الطلب الجديد و يرجعوه لى تانى و كأنك يا ابو زيد ما غزيت mfb:

رابط هذا التعليق

مبروك لكل اللى اتسحبت فلوسهم ( bv:- ) و ياريت تباركولى انا كمان عشان فلوسى اتسحبت برضه .... بس انا عندى مشكلة ياريت حد يكون عنده حل ليها.... انا مش عارف الفلوس اللى اتسحبت دى مصاريف طلب الهجرة على النظام السابق ما قبل يونيو 2010 ولا مصاريف للطلب الجديد لنظام ما بعد يونيو 2010..... انا حطيت الكريدت كارد فى الطلبين و محتار يا ترى اى طلب اللى سحبوا الفلوس ليه.

لو فلوسك اتسحبت قبل 7 سبتمبر يبقى اللي اتسحبت دي مصاريف النظام القديم لإنهم ابتدوا يشتغلوا على النظام الجديد بالأمس فقط ... لو اتسحبت امبارح أو النهارده يبقى النظام الجديد

وألف مبروك

البرادعي 15/10/2011

رابط هذا التعليق

يا جماعه ... أنا عملت Spreadsheet على الجوجل للمتابعة ... ممكن تضيفوا بياناتكم عليه

https://spreadsheets.google.com/ccc?key=tlbJsa0NlV-nFVmQca8Apzg&hl=ar&authkey=CLDXsFA#gid=0

البرادعي 15/10/2011

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

كل عام و انتم بخير

الف مبروك يا دكتور أحمد على سحب المبلغ و على الايلتس و مبروك لباقي الاخوة .... معلش جت متأخر ... بقالي كتير غايب عن المنتدى

بالتوفيق للجميع في مشوار الهجرة

مديح

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

كل عام و انتم بخير

الف مبروك يا دكتور أحمد على سحب المبلغ و على الايلتس و مبروك لباقي الاخوة .... معلش جت متأخر ... بقالي كتير غايب عن المنتدى

بالتوفيق للجميع في مشوار الهجرة

مديح

الله يبارك في حضرتك يا باشمهندس مديح ... ومرحبا بعودتك للمنتدى

وكل عام وأنت بخير

البرادعي 15/10/2011

رابط هذا التعليق

لو فلوسك اتسحبت قبل 7 سبتمبر يبقى اللي اتسحبت دي مصاريف النظام القديم لإنهم ابتدوا يشتغلوا على النظام الجديد بالأمس فقط ... لو اتسحبت امبارح أو النهارده يبقى النظام الجديد

وألف مبروك

متشكر جدا على التوضيح, و ياريت لو تقدر تبعت لى اللينك اللى بيقولوا فيه انهم ابتدوا امس فقط متابعة طلبات النظام الجديد و شكرا مقدما

رابط هذا التعليق

وألف مبروك

متشكر جدا على التوضيح, و ياريت لو تقدر تبعت لى اللينك اللى بيقولوا فيه انهم ابتدوا امس فقط متابعة طلبات النظام الجديد و شكرا مقدما

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...