اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

كيف تعرف انك احد ابناء الجيل الموكوس؟

joo

Recommended Posts

بما إن أعضاء المنتدي كلهم طلعوا موكوسين , فخدوا عندكم كمان الشوية دول , وحظكم وحش واللاهي ان انا مش في مصر حالياً , لإن أنا والدي من الناس اللى بيحتفظوا بكل شيء فعندنا في البيت كل كتبي وكراريسي وكشاكيلى حتي كراسات الرسم بتوع الابتدائي محتفظ بيهم :roseop: , ومش كده كمان ده حتي الشهادات بتاعت الابتدائي فاكرينها الخضراء والصفراء اللى ورقها كان عامل زي ورق اللحمة.. ههههههههه :roseop: محتفظ بيها برضه وحالف ليسلم الشهادات دي للمدام لما اتجوز , علشان كده انا عامل اضراب لانى كنت متفوق جداً .. m8:

وافتكروا معايا بقي الشوية دول

1. فيه اعلان كده.......كان دايما بيجي قبل نشرة الساعة التاسعة على الاولى ارضي بتاع.........يسر مشيخة الازهر الشريف ان تعلن عن تقبلها لزكاة المال نقدا او بشيكات ... ههههه انا مش عارف الفلوس دي كلها راحت فين

2. الاعلان الثاني البنت اللى زى القمر :blink: نايمة على الشازلونج , جوزى يا دكتور سابلى البيت ومشى

الدكتور النفسانى اللى كان قمرين بقا

سمنك فى الاكل كتير

لاء

ولا قليل برضه

لاء

سمنك النخلتين

لاء

قومى جربى النخلتين

حبك يرجع فى اكلتين :wub:

3.حنه حنه الشعر خمس خمسات وشعورك ضاءت كالأنوار حنه حنه الشعر خمس خمسات , ياتري الحنة دي لسه موجودة

4. الاعلان بتاع انسف حماك القديم و يجيبوا ست اموره كده ف البانيو و بعدين بوووووووووووووووم نسفوا الحمام.

فداك أبي وأمي ونفسي ومالي يا رسول الله

http://www.youtube.com/watch?v=yOblBbK5FqI&feature=related

رابط هذا التعليق

• الردود 168
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

بما إن أعضاء المنتدي كلهم طلعوا موكوسين , فخدوا عندكم كمان الشوية دول , وحظكم وحش واللاهي ان انا مش في مصر حالياً , لإن أنا والدي من الناس اللى بيحتفظوا بكل شيء فعندنا في البيت كل كتبي وكراريسي وكشاكيلى حتي كراسات الرسم بتوع الابتدائي محتفظ بيهم bv:- , ومش كده كمان ده حتي الشهادات بتاعت الابتدائي فاكرينها الخضراء والصفراء اللى ورقها كان عامل زي ورق اللحمة.. ههههههههه bv:- محتفظ بيها برضه وحالف ليسلم الشهادات دي للمدام لما اتجوز , علشان كده انا عامل اضراب لانى كنت متفوق جداً .. m8:

وافتكروا معايا بقي الشوية دول

1. فيه اعلان كده.......كان دايما بيجي قبل نشرة الساعة التاسعة على الاولى ارضي بتاع.........يسر مشيخة الازهر الشريف ان تعلن عن تقبلها لزكاة المال نقدا او بشيكات ... ههههه انا مش عارف الفلوس دي كلها راحت فين

2. الاعلان الثاني البنت اللى زى القمر :wub: نايمة على الشازلونج , جوزى يا دكتور سابلى البيت ومشى

الدكتور النفسانى اللى كان قمرين بقا

سمنك فى الاكل كتير

لاء

ولا قليل برضه

لاء

سمنك النخلتين

لاء

قومى جربى النخلتين

حبك يرجع فى اكلتين :D

3.حنه حنه الشعر خمس خمسات وشعورك ضاءت كالأنوار حنه حنه الشعر خمس خمسات , ياتري الحنة دي لسه موجودة

4. الاعلان بتاع انسف حماك القديم و يجيبوا ست اموره كده ف البانيو و بعدين بوووووووووووووووم نسفوا الحمام.

:roseop::roseop: :blink: :wub: bv:-

رابط هذا التعليق

اشهد الا اله الله

ايه ده انتم مخليتوش حاجة

بس نفسى اعرف ايه سر الوكسة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الله يهديك يا جو

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

طيب يا جماعة خلصتوا كل البرامج التليفزيونية و الإذاعية

و ما حدش إفتكر برنامج كنت بحبه جداً أنا و اخواتي

" ماذا تفعل لو كنت مكاني " كان بيقدمه ضياء الدين بيبرس"

و كان صوته دافيء جداً .. و كنا متخيلين شكله إيه حاجة فظيعة

و بدأ يكتب في مجلة أكتوبر .. و كان حاطط صورته .. و اتصدمنا !!!!!!!

للي مش عارفه كان بيقدم مشاكل المستمعين في صورة تمثيلية إذاعية قصيرة

و كان معاه جمهور بيقول رأيه في المشكلة

حد فاكره ؟

ربنا آتنا في الدنيا حسنة .. و في الآخرة حسنة .. و قنا عذاب النار

.. يا رب ..

احفظ مصر و المصريين

رابط هذا التعليق

انا ايضا من مواليد 1975....لكن جيلنا لم يكن موكوسا بل كانت اجمل ايام حيث كان التلفزيون يفتح بعد العصر الى الساعه 11.40 و قناه وحده بس وبعدين سنه 82 صار بيفتح من الساعه 10 صباحا الى قبل الظهر ومن بعد العصر بتوقيت مكه حتى 12ليلا عدا الخميس والجمعة يفضل متصل فتره وحده

طبعا بالنسبة للمسلسات كانت الدراما المصرية لها نصيب الاسد ومن مسلسات الاطفال اللى افتكرها هي (حواديت زمان تقديم زهرة العلا)و هناك برنامج اطفال نسيت اسمه بس كانت تقدمه مي عبدالنبي وبرنامج اطفال اقدم تقدمه مذيعه اسمها حسب ما اظن كريمان حمزه وكان في وجدي و محمد العربي لسه صغار واظن ان دينا عبدالله كانت من الاطفال في البرنامج....و

افتكر مسلسل بطله عبدالله غيث وليلى علوي وحسن مصطفى اللى يقول (انا البردعي)و مسلسل الزنكلوني

واغاني الاطفال زي منى يامنى و حبيبة بابا رشا ال....خ

وفي الصيف لما نجي جده ويكون ارسال مصر ق1 و ق2 شغال يكون كرنفال حتى نشرات الاخبار بنتفرجها (على اساس اننا بنشوف مذيعات زي الأمر)و دعايات التلفاز اللى مكنتش موجوده في التلفزيون السعودي وكان نقل مباراة الاهلي والزمالك حدث كبير بينقله التلفزيون السعودي علهوا

وطبعا اكتشفنا ان المسرحيات المصرية اللى كان ينقلها التلفزيون السعودي اقل من 10%من الحقيقة بس كنا سعداء بيها زي عش المجانيين

بس احلى تسلينا لينا كاطفال هي مجلات ميكي جيب والشياطين13 والمطربه سيمون كان لها شعبيه خرافية عندنا

و اذا افتكرت حاجه ح اذكرها

:Zamalek: راية في البلكونه...

شاره عالعربية....

زملكاوي عيلتي كلها زملكاويه :dance:  

رابط هذا التعليق

طيب حد فاكر برنامج أغرب القضايا في الراديو وحكايات ما بعد منتصف الليل

أنا قلب جامد وما باخافش من الجن أبن العفريت

لكن موسيقى البرنامج ده كانت بترعبني بصراحة

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

سبع صفحات ومحدش جاب سيرة كابتن ماجد .... ويسددددددددد ويفضل حلقتين لعند الكوره ماتوصل للجون ولا كابتن باسم اللي فضلت اكرهه اكرهه طول المسلسل وفى الاخر طلع عاوز يفوز بالبطوله علشان ياخد منحه ويتعلم ولا كابتن رعد اللي كابتن ماجد فضل يستغل اصابة دراعه الشمال ويسددله على اليمين وفى الاخر طلع كابتن رعد مصاب وهوه كان بينقذ جرو صغير ... اه والله كانو بيقولو جرو من ادام سياره مسرعه كادت ان تصدمه لولا انه طار وانقذه فى اللحظه الاخيره ليصاب فى ذراعه وينقذ الجرو ...

ولا عمر صديق كابتن ماجد اللى مانساش يوم ما سدد فى المرمي بتاع فريقه وكابتن ماجد قعد يطبطب عليه ويقوله لا تحزن يا عمر نحن نثق فى قدراتك هههههههههههه واذ بعمر ينقذ فريقه من هزيمة مؤكده فى الحلقه التاليه ..... مش عارف ماتوقعتهاش ازاي وانا صغير ..................... يا الله

كابتن ماجد مكونتش بفاوتله حلقة. كنت عامله حسابي لما اكبر هتجوزو :roseop:

مين ميحبش فاطمة :smart:

و كل بيت لاااازم و حتما يكون فيه زعّافة الهلال و النجمة :smart:

لن اعيش في جلباب ابي. عبد الوهاب كان برضو محطوط في عداد العرسان :smart: عشان كده كنت مواظبة على

فاتن جمالها فاتن :smart:

فاتن سعرها فاتن :smart:

تم تعديل بواسطة Damo

" Feed Your Faith and your fears will starve to death "

Unkown~

رابط هذا التعليق

انا ايضا من مواليد 1975....لكن جيلنا لم يكن موكوسا بل كانت اجمل ايام حيث كان التلفزيون يفتح بعد العصر الى الساعه 11.40 و قناه وحده بس وبعدين سنه 82 صار بيفتح من الساعه 10 صباحا الى قبل الظهر ومن بعد العصر بتوقيت مكه حتى 12ليلا عدا الخميس والجمعة يفضل متصل فتره وحده

طبعا بالنسبة للمسلسات كانت الدراما المصرية لها نصيب الاسد ومن مسلسات الاطفال اللى افتكرها هي (حواديت زمان تقديم زهرة العلا)و هناك برنامج اطفال نسيت اسمه بس كانت تقدمه مي عبدالنبي وبرنامج اطفال اقدم تقدمه مذيعه اسمها حسب ما اظن كريمان حمزه وكان في وجدي و محمد العربي لسه صغار واظن ان دينا عبدالله كانت من الاطفال في البرنامج....و

افتكر مسلسل بطله عبدالله غيث وليلى علوي وحسن مصطفى اللى يقول (انا البردعي)و مسلسل الزنكلوني

واغاني الاطفال زي منى يامنى و حبيبة بابا رشا ال....خ

وفي الصيف لما نجي جده ويكون ارسال مصر ق1 و ق2 شغال يكون كرنفال حتى نشرات الاخبار بنتفرجها (على اساس اننا بنشوف مذيعات زي الأمر)و دعايات التلفاز اللى مكنتش موجوده في التلفزيون السعودي وكان نقل مباراة الاهلي والزمالك حدث كبير بينقله التلفزيون السعودي علهوا

وطبعا اكتشفنا ان المسرحيات المصرية اللى كان ينقلها التلفزيون السعودي اقل من 10%من الحقيقة بس كنا سعداء بيها زي عش المجانيين

بس احلى تسلينا لينا كاطفال هي مجلات ميكي جيب والشياطين13 والمطربه سيمون كان لها شعبيه خرافية عندنا

و اذا افتكرت حاجه ح اذكرها

انا مش فاهم شعبيه ايه بتاعه سيمون دي؟

مش قصدك علي سيمون اللي كانت طالعه مع حميد الشاعري في اغنيه بتكلم جد؟

رابط هذا التعليق

حد فاكر الاذان فى القناه الاولى ويجى بعد الاذان واحد يقول حديث

طبعاً القناه التانيه كانت بتجيب موسيقى تررررررر ترن ترررررررررررررررررررررررترن

كان فيه مسلسل بتاع وائل نور لما كان منحووووووووس بس مش فاكر اسمه

اوعى حد فيكم ينسى مسلسل ونيس دانا متربى معاهم العيال يكبروا انا اكبر معاهم وكان نفسى اتزوج جهاد بس يلا مافيش نصيب

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

اوعى حد فيكم ينسى مسلسل ونيس دانا متربى معاهم العيال يكبروا انا اكبر معاهم وكان نفسى اتزوج جهاد بس يلا مافيش نصيب

إنت كده دخلت على الجيل الملحوس مش المنحوس

ونيس ده أول أمبارح يابني !!!!!!!!!!!!!!

المنحوسين بتوع السبعينات والثمانينات لحد قبل حرب الخليج

------------------------

مين فاكر نظرية فيثاغورث بتاعت إعدادي ؟

والنظرية التانية بتاعت إبن خالته " إقليدس "

كنت باكرهههم عمى وكل حصة رياضة يجيلي مغص .... عشان كده دخلت أدبي وريحت الجيم وكبرت الدال ...

-------------------------

شكراً يا نايت مير على كتاب عُمر وأمل ..

على فكره إنتو نسيتو ولاد خالتهم " حازم وسعاد " ليه ؟

في سنه خامسة وبعد دراسة تاريخ عيلة عُمر وامل أكتشفت إن حازم وسعاد ولاد خالة أمل وعمر .. بس مش شققا يعني ... حازم بقى كان متكلم على أمل ... عشان أمل كانت أجمل وأرق من سعاد اللي عايشه في دور ولد ومسترجلة فيها .... وسعاد كانت بتغير منها وقررت ترسم على أخوها حازم .. لكن الولاد حازم كان مهيس ودالقها ...

وتستمر الأحداث ..

----------

طب مين فاكر

أفتح الباب سعيد

إنه عمي فريد

إنه ساعي البريد

إنه جاء إلينا

إنه نادى علينا

-----------

إنه إنه دي بتفكرني بالممثل سلامه إلياس في فيلم سفاح النساء ...

طبعاً اليومين دول لو قلت لأبنك إفتح الباب يا سوسو إنه عمو حلموسو هايقول في عقله الباطل " الراجل كبر وخرف ... بريد إيه وبتاع إيه في عصر الإيميل والفيس بوء "

لذا أقترح على إدارة التعليم النشيد التالي ليتواكب مع روح العصر

إفتح النوت بوك ميشيل

إنه جانا إيميل

إنه سيكيورد مش سبام

شيك عليه والنبي قبل ما تنام

وهكذا

--------

طب مين فاكر

لي أخ مجند

إسمه محمد

قام في الصباح

يحمل السلاح

قال إني ذاهب

يا أخي أحارب

مصرنا تنادي

أمنا تنادي

يا نهار أبيض ... والله أنا كنت شاطر وفاكر الحاجات دي والمفروض أروح أقعد مع الناس اللي هناك

---------

وكمان

دع سمائي فسمائي حارقة

دع قناتي فقناتي مُغرقه

وأمشي بقى يا وِحش بدل ما اضربك أأه

----------

والله كويس إن إحنا جيل لسه واقف على رجله لحد دلوقت من الحاجات العبيطة اللي كنا بندرسها دي

--------

أقول لكم على حاجه مفتكسه ....

لا سحر ولا شعوذة

الساحر العجيب ومعاه الفتاة العجيبة ( قريبته ) .. تحط الللمبه على راسها تنور .............. على قفاها تنور ... صلوا على رسول الله ...

حد فيكم فضل ياخد تطعيمات مدرسية من سنة أولى لحد سته ... بحقنه قزاز .. بفضل الله المدرسة كلها كانت بتتطعم بنفس الحقنة ( مالتي يوزر إنجيكشن ) ؟

وكتاب الله حصل ولسه فاكرها لحد دلوقت

اوووووووعى الجاززززززززززززززز

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

يا سلام يا سي السيد

بما أن الكلام عن فيثاغورس وإقليدس ، فكرتني بالمعطيات ، والمطلوب ، والبرهان ههههههههههههههه :lol:

أما بقى الاناشيد فخد عندك

قطتي صغيرة .. أسمها نميرة

لعبها يسلي .. وهي لي كظلي

تظهر المهارة .. كي تصيد فارة

شطورة : صح، ونجمة، وعشرة من عشرة، و very good كمان، :lol: :lol: bv:-

تم تعديل بواسطة الغريب

رابط هذا التعليق

حرااااااااام عليكم

حاتفنش من شغلى بسبب المنتدي داه

انا ميتة على روحى من الضحك ومعدى المدير راح قالى - ايه يا بنتى فى حاجة :lol: :lol:

وقالى انت يوم الاقيكى زعلانه ويوم فرحانة انت بتتفرجى على مسلسل فى النت ولا بتعملى ايه

قولتله لا يافندم بس اصل .... اصل ... ووقفت معايا هنا .... :lol: رجع مكتبه من غير ما يعرف السر اللى انا مخبيااااه

كنت حادعى عليه انه يطلعله عفريت الاسانسير تاني بس صعب على ما صدقنا انه نسي العفريت ..... bv:-

شكلهم حطونى فى دماغهم فى الشغل - ما دام مركزين اوى معايا كداه

انت السبب يا سين سين انت وزوهير وعنبو وجو ولماضة وبوسي وفتفوتة ولونا وذهيبة ومغتربة ولولا وياسر وغريب ونورسين وضحى ورضوى ومكاوى وسملى باحملكم المسئوليه وكلكم تلموا من بعض مرتب شهرى تساعدونى بيه لو اتخرب بيتى بسبب موضوعاتكم اللى عمالة تجرو رجلي بيها كل شوية دي .......

اللى يضحك ان ملامح وشي بتتغير حسب ما مكتوب قدامى على المنتدي اذا ضحك - - اضحك - اذ - - شعر - اسهم واروح عالم الخيال - - واذا حوار فى الدين ملامحى تتشد والعرق الصعيدي يطق فى رقبتى :D - اذا حزن او حد مريض اكشر ---- اذا معلومات جديدة اسبهل - اذا قرارات جديدة فى كندا ابكي clp:: هههههههه

انا حاتفنش بسببكم - واحتمال اتطلق - لان جوزى ادانى تحذير نسيت اقولكم من يومين بيحذرنى انه احتمال يطلقنى وقالى ابقي خلى المحاورات تنفعك وتربيلك عيالك clp::

الله يسامحكم

اغابي

تم تعديل بواسطة اغابي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

------------------------

وكمان

دع سمائي فسمائي حارقة

دع قناتي فقناتي مُغرقه

وأمشي بقى يا وِحش بدل ما اضربك أأه

----------

والله كويس إن إحنا جيل لسه واقف على رجله لحد دلوقت من الحاجات العبيطة اللي كنا بندرسها دي

محرقة ... محرقة ياعم مش حارقة :blink:

كده مش هياخدوك هناك مع الناس اللي جايين من بره :)

على فكرة أنا مرة كسبت من الشمعدان

ورحت استلمت جايزتي من محطة القويري :blink:

يا عابر الدهر سيب بينا أثر قدمك

اياك تكون امعة وجودك شبه عدمك

رابط هذا التعليق

حد فاكر الاذان فى القناه الاولى ويجى بعد الاذان واحد يقول حديث

طبعاً القناه التانيه كانت بتجيب موسيقى تررررررر ترن ترررررررررررررررررررررررترن

كان فيه مسلسل بتاع وائل نور لما كان منحووووووووس بس مش فاكر اسمه

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

بمناسبة القناة التانية يا عنبوووووووف

حد فاكر مذيعة جبااااااااااارة اسمها فاطمة الكسباني....كانوا بيطلعوها قبل المسلسل بتاع 5 و ربع و غالبا كان يا فالكون كريس يا نوتس لانديج (حد طب فاكر انجيلا بتاعت فالكون كريست)

و دي بقي تلاقيها بتحكي في 70 اف حاجة لغاية ما تقوم كده و تخبط ام التلفزيون علي راسه...و بعدين تنزل بالحلقة

===============================

بمناسبة البرامج...بابا كان دايما بيخلينا نتفرج علي برنامج حلو اوي بتاع هند أبو السعود يوم الاحد الساعة باين 8 و لا تسعة.....مش عارفة اسمه جولة الكاميرا و لا ايه

بس كانت بتجيب حاجات غريبة حول العالم

افتكر مرة جابت عن فتاة يابانية....مكنشي عندها ايدين....و إزاي انها عايشة حياتها كامراة بكل التفاصيل اليويمة من طبيخ و خياطة و مذاكرة و حتي رسم....و فاكرة ساعتها بابا كان يتفرج ع الحلقة و بعديها يقعج يدينا محاضرة...شايفين الناس...مش انتم....إيييييييييييه...كانت أيام.

===========================

بمناسبة المناهج بقي

انا فاكرة حاجة مش لاقيالها اجابة لغاية دلوقتي

اول صفحة في كتاب الانجليش كانت

what's your name

لو احنا قاعدين في تختة الاولاد...كنا بنردد وراهم

I'm Ahmad

مع انه مكنشي احمد خالص.....كان عمرو و حسام و محمد...و علاء

و لو انا قاعدة في تختة البنات...بنقول زي الخرفان

I'm Mona

مين مني دي؟؟؟ :blink:

و كبرت...و دارت الايام....و عرفت ان اللي حط منهج العنجليزي هو نفسه كاتب سيناريو فيلم....(أحمد....مني....ابقي ادفي الحساب عشان نسيت المحفظة.... :blink: )

إيه و لا مس العنجليزي...لما كانت بتنطق الحروف...و كانها في حصة إملاء....آي آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآم......يور ناهبور

و دي معناها

I'm your neighbor

ياااااااه يا جماعة الواحد برضه اتعلم علام عالي

حد ينزلنا بقي بأغنية....."انا مهما كبرت......صغير...انا مهما عليت برضه هفضل.....عبيط"

صباااااااااااااحكم ذكريات.......مش مهم تبقي موكوسة...بس المهم تبقي مصرية جدا

فوتكم بعافية

رابط هذا التعليق

طب فاكر كانو بيقولوا ايه فى التتر كنت حفظه حاجه كده

الجزء الاول

كان علينا ان نربى ابنانئنا على الاخلاق و القيم و لكننا اكتشفنا اننا نربى انفسنا معهم

الجزء التانى

بعدن ربينا ابنائنا على الاخلاق و القيم اكتفشت ان فى مجتمعنا من يفسد مازرعناه فيهم و هؤلاء على ان اربيهم اولا

بجد كان مسلسل تحفه

طب حد كان بيتفرج على زينا و هرقليز

I shall be telling this with a sigh

Somewhere ages and ages hence:

Two roads diverged in a wood, and I—

I took the one less traveled by,

And that has made all the difference

رابط هذا التعليق

السلام عليكم أيها الموكوسين

غطست جبتلكم شوية لوازم الوكسة وجتلكم تاني

اللي عاوز يقرمش يجيلي هنا على جنب

واللي عاوز سلاح التلميذ وبلاها دروس خصوصية

أما حبيبي عشاق الكرتون خدو عندكو بابار الفيل خرطومه طوير... فاكرينه

وآدي كعبول كمان

اللي بيحبو الحلويات بقى يوقفولي صف ورا بعض كدة

جيلي كولا

شوكولاته كورونا

لبان

لماضة هانم بتاعة الإنجليش خدي عندك

ولو شغبطي على الكتاب أمسحي بالأستيكة اللي بتخرب الدنيا دي

وفي الآخر يلا كلنا نديها آتاري طيارات

رابط هذا التعليق

طب فاكر كانو بيقولوا ايه فى التتر كنت حفظه حاجه كده

الجزء الاول

كان علينا ان نربى ابنانئنا على الاخلاق و القيم و لكننا اكتشفنا اننا نربى انفسنا معهم

الجزء التانى

بعدن ربينا ابنائنا على الاخلاق و القيم اكتفشت ان فى مجتمعنا من يفسد مازرعناه فيهم و هؤلاء على ان اربيهم اولا

بجد كان مسلسل تحفه

طب حد كان بيتفرج على زينا و هرقليز

محمد صبحي من الناس اللي بحترمها وبحب اتفرج على أعماله ومن أكثر الأشياء اللي بحبها له ( فارس بلا جواد )

أمابقي زينا وهركليز فمعتقدش أن فيه حد من الموكوسين بتوعنا متفرجش عليهم وخصوصا وأنهم كانوا بتعرضوا أيام ما كنا في الجامعه :blink:

قولوا لا إله إلا الله تفلحوا

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

إضغط هنا لقراءة القرآن الكريم من المصحف الشريف

إضغط هنا لزيارة موقع رسول الله

إضغط هنا لعرض البث المباشر من المسجد الحرام

تردد قناة الرحمه الجديد على النايل سات التردد 10873 معدل الترميز 27500 رأسي 3\4

تردد قناة الرحمه الجديد على العرب سات التردد 12149 معدل الترميز 27500 أفقي 3\4

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...