اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بــــــــــــئـــــــــــــــر الأســــــــــــــــــــــرار

myusername

Recommended Posts

بجد يا مكاوى مش عارف اشكرك ازاى و بجد انت نعم الصديق على فكرة انا مراتى معايا هنا :)

عقبالك كدا ان شاء الله لما تجيب مراتك و بنتك فى اقرب وقت و مبروك الاقامه

و مستنى العزومه :lol:

رابط هذا التعليق

• الردود 271
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ايووووووووووووووووووووووه يا جدعان

و قادر تعيش من غير ارتباط يا حسحس

عموما .. دي كارثة كل الشباب اللي اختار الغربة بدون تاريخ انتهاء محدد

انت يا تعيش ع الموضة القديمة اوي جدا خالص

بابا انا عاوز اتجوز

و الله و كبرت يا حسام .. طب هنشوفلك عروسة بنت اصول و نجوزهالك

و غالبا بتطلع حد كويس و بنت حلال و عايزة تعيش و انت بقي تظبط التظابيط كلها يا معلم

من المستحيلات انه يكون اختيار صحيح لاختلاف الرؤية وكل واحد ليه دماغه وبكدة هيبقى اختيار غير موفق (يارب ميكون شايفنى):

او الاختيار التاني

انك تختار من بين المصريين ف البلد اللي انت فيها و بكده هتبقي قدامك فرصة كبيرة انك تعيش الارتباط بمعناه

كتير من اللى عملوا الفكرة دى فشلوا دول مش كتير دول كل اللى اعرفهم فشلو ا وانا عن نفسى مش مستريح للفكرة

او الاختيار التالت

الانترنت ... رغم اعتراضات كل الاخوة المعترضون

او الاخير

انك تنزل الاجازة و تعمل دورة اللف علي صالونات الناس ..

و دي انا شخصيا بارفضها جدا و شايف انه عيب تبقي النهارده رحت تشوف عروسة و بعدها بيومين عندك موعد تاني و ع اخر الاسبوع تبقي شايف 5 او 6 عرايس

و ب :) عدين تقعد تختار

يا نهار ابيض ايه الملل ده

مش حلو خالص دى الرحمة حلوة يا جدعان (اقضى الاجازة انترفيوهات يعنى)

انا يعم مش بحب الاسلوب ده خالص حتى مفهوش انسانية

يعم انت تفكر وتشوف حلول اخرى امال انا جيتلك العيادة ليه ودفعت فلوس الكشف للممرضة:lol:

و القرار قرارك ... ربنا يوفقك

طول ما املى معايا معايا وفى ايدي سلاح

حافضل اجاهد وامشى وامشى من كفاح لكفاح

طول ما ايدي فى ايدك اقوم واقف واهتف واقول

حيّ حيّ على الفلاح

داري يا داري انا احميك بايمـــــانى

طول ماذراعى معايا ابني واعلي بنياني

حافضل عايش فيها بجهدي واملى ابنيها

انا روحى فداها وفدا اهلى واوطـــــاني

زاحف يا شعبي تمحي الماضي رياحك

عهــدك جوا ف قلبي والبطولة جراحك

أيامنـــــا اللي جاية وارادتنا القويـــــة

تنصرنا يا وطني ويملا الدنيا صباحك

نمشي ونمشي والعزة تعيــــــش ويانا

لأ احنا منرجعش ولاتتراجع فى خطانا

تهتف اراضينا لنا والنصر ينــــادينا

يلا بينا يلا وربــنا معانا

رابط هذا التعليق

بجد يا مكاوى مش عارف اشكرك ازاى و بجد انت نعم الصديق على فكرة انا مراتى معايا هنا :)

عقبالك كدا ان شاء الله لما تجيب مراتك و بنتك فى اقرب وقت و مبروك الاقامه

و مستنى العزومه :lol:

!!!!!!!!!!!!

بس باة يا جدعان عشان خلاص هأفك السوستة ..... بتاعة اللحية طبعاً :lol: ... ريكو برافوا بجد بجد ... رجعتني لأيام ما قبل اللحية ... خد فوشك بأة

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

خد ياض تعالى هنا ... باة يا تييييييييت زوجتك معاك هنا .... يا ظالم يا مفتري ... على كدة أنا بأة أروح أتجوز مش أفكر في الجواز ... طب لو وحداني كنا قلنا ماشي ... راجل وحداني و تعبان ... إنما مراتك معاك هنا و دي حالتك ... يا قادر يا وصال يا قاااااااسم .... يا عم ليه بس خرجتني من شواعريني و هتخلي الناس تاخد عني فكرة بيئة ... بس تعالى خد فووووووشك تاني

يا عم الحج ... خد زوجتك و اطلعوا اعملوا عمرة كدة و اجتمعوا على طاعة حلوة تقرب ما بينكم خاصة انكم لسة في أول الجواز لا عيل ولا تيل ولا تكتيفة ... يا ابن الحلال دي أحلى أيام العمر ...

لو في جدة خدها و اطلعوا ع البحر و مشيت على الأشواك ......

لو في الرياض خدها و اطلعوا البر بالشواية و وريكن الفرخة و البيبسي و عيشوا حياتكم و اتفرجوا ع الغروب

لو في الدمام خدها و اطلعوا ع البحر ولا روحوا البحرين و اتمشوا و اتفسحوا و عيشوا أيامكم الحلوة

لو في أي حتة تانية خدها و اطلعوا ع السطح بتاع بيتكم و طيروا طيارات حتى بس أوعى تتهور و تنط من فوق ها

حبيبي الجميل أنا قصدي من ده كله أقولك اعملوا حاجة مشتركة تعمل بينكم جو ألفة و في نفس الوقت تعمل بينكم ذكريات في وقت الزعل تطلعوها و تقولها فاكرة يوم كذا و كذا و كذا ... و هي كمان هتفكرك و هكذا ... و تستمر الحياة

مكاوى ... سر الأرض

رابط هذا التعليق

انا عندى سر ........ لا ميش عارفه ده سر ولا يبقى عقده ولا يبقى ايه ده

بس المهم انى محبش حد ابدا يعرفه

انا بغير على جوزى بجنون لدرجه انى كل يوم احلم وانا نايمه انه اتجوز عليا

وانه خلاص ميش بيحبنى الموضوع ده من كام سنه كده وانا نفسيتى تعبت وميش عارفه اعمل ايه وبغير عليه من اى حاجه حتى القنوات الاخباريه لما بيتفرج عليها والقنوات الوثائقيه كلها

وبنات العيله كلهم واى بنت ماشيه فى الشارع نفسى اكبر دماغى كده شويه ميش عارفه

يا نورسين يا حبيبتى - لازم تثقى فى نفسك اولا - وبعدين تثقي فى محبة جوزك ليكي - وتعرفى انه اختارك وحبك واتجوزك- وداه مش شوية -

هما حيلاقوا زينا فين - مش كفاية اننا اتجوزناهم :)

الموضوع بسيط بس بلاش يبقي مرضى وياثر على حياتك بالشكل داه

اشغلى نفسك بامور تانية اهم وما تديش مساحة لامور تافه انها تغير تفكيرك اوى كدا

واسفة لو كنت ازعجتك

:lol:

اغابي

ضحكتينى والله

بس على فكره المشكله انى واثقه فى نفسى جدا مع كل الناس الا هو

وبعديييييييييين ............انا كده مضطره اعترف ........

بصراحه يعنى سبب عدم الثقه دى هى

انى قصيره قوى وهو طويل "وهى دى العقده التانيه "

هو اطول منى بحوالى 25سم

تخيلى انى كل يوم عند محلات الاحذيه بشترى اعلى كعب ممكن

اول ما بروح بيبقوا عارفين انا عايزه ايه ....اعلى كعب فى المحل كله

يا خراااااااااااااشي مين بينده علينا

ايه يا بنتي حسستينا ان احنا في عالم النم نم نم يام(فوازير شريهان.... :lol: )

هو فيه احلي من ان سبع الرجالة يكون اطول منك كده و يقف قدامك....و يصد عنك الاتربة و الغبار.....ووشوش الناس اللي مش عايزة تسلمي عليهم

سؤال بقي....و اديني مطوحة ايدي في الهوا... عشان انتي غظتيني

هل هو جه في مرة و قالك ع الحكاية دي..........اصل علي حسب معلوماتي متهيالي مش ممكن

لانك انتي اللي حاساها لوحدك....لكن ممكن هو مش شايفاها اصلا....افضلي انتي بقي زني فيها لغاية ما تحصل

فكرتي يا نورسين بحكاية......تعيط:

مرة كان فيه زميل معانا كده متأيف و عاجب نفسه اوي و عايش الدور بقي شنطة و تلاقيها فاضية...... المهم الزوميل ده كل ما تجمعنا اي اجتماع او مكان مشترك......الاقيه بيبص ليا كده........انا قولت بس......الواد بقي معجب....و اوحي أوحي أوحي...(وش حسن مصطفي)

المهم

في يوم من دوات الايام

لقيته اخد خطوة جريئة جدا

قرب عليا و بعدين ابتسم و بعيدن قالي

تعرفي ان دلوقتي ممكن الناس القصيرين يطولوا انا بفكر اعمل كده...تحبي تجربي معايا......انا كنت هعيط و خصوصا و هو واقف يشرحلي ازاي بيطولوعظمة الساق

شفتي الهنا اللي انا فيه

يا بنتي نفضي نفضي.....لو انتي قصرية حسسيه انك طايلة السما,... المهم الثقة يا رياسة تيجي من جوا

و بعدين و ماله لما تبقي بتتمشي معاه في الشارع و ايدك في ايده....قصدي في جيبه....... :lol:

اكفي ع الخبر..... يلعلع

سلام

رابط هذا التعليق

!!!!!!!!!!!!

بس باة يا جدعان عشان خلاص هأفك السوستة ..... بتاعة اللحية طبعاً :) ... ريكو برافوا بجد بجد ... رجعتني لأيام ما قبل اللحية ... خد فوشك بأة

>

>

>

خد ياض تعالى هنا ... باة يا تييييييييت زوجتك معاك هنا .... يا ظالم يا مفتري ... على كدة أنا بأة أروح أتجوز مش أفكر في الجواز ... طب لو وحداني كنا قلنا ماشي ... راجل وحداني و تعبان ... إنما مراتك معاك هنا و دي حالتك ... يا قادر يا وصال يا قاااااااسم .... يا عم ليه بس خرجتني من شواعريني و هتخلي الناس تاخد عني فكرة بيئة ... بس تعالى خد فووووووشك تاني

يا عم الحج ... خد زوجتك و اطلعوا اعملوا عمرة كدة و اجتمعوا على طاعة حلوة تقرب ما بينكم خاصة انكم لسة في أول الجواز لا عيل ولا تيل ولا تكتيفة ... يا ابن الحلال دي أحلى أيام العمر ...

لو في جدة خدها و اطلعوا ع البحر و مشيت على الأشواك ......

لو في الرياض خدها و اطلعوا البر بالشواية و وريكن الفرخة و البيبسي و عيشوا حياتكم و اتفرجوا ع الغروب

لو في الدمام خدها و اطلعوا ع البحر ولا روحوا البحرين و اتمشوا و اتفسحوا و عيشوا أيامكم الحلوة

لو في أي حتة تانية خدها و اطلعوا ع السطح بتاع بيتكم و طيروا طيارات حتى بس أوعى تتهور و تنط من فوق ها

حبيبي الجميل أنا قصدي من ده كله أقولك اعملوا حاجة مشتركة تعمل بينكم جو ألفة و في نفس الوقت تعمل بينكم ذكريات في وقت الزعل تطلعوها و تقولها فاكرة يوم كذا و كذا و كذا ... و هي كمان هتفكرك و هكذا ... و تستمر الحياة

مكاوى ... سر الأرض</div>

هى حصلت لدرجه ياض ؟؟ :lol:

ماشى مقبولة منك :lol:

ياعم انا فى جده و هخرج لوحدى و مش هخرجها فى حد يخرج مع مراته ؟ ؟ :lol:

رابط هذا التعليق

هى حصلت لدرجه ياض ؟؟ :lol:

ماشى مقبولة منك :lol:

ياعم انا فى جده و هخرج لوحدى و مش هخرجها فى حد يخرج مع مراته ؟ ؟ :lol:

شفت ياض دي ؟! :) كات حلوة ؟؟ بهزر معاك يا اخي الله ... منتا استفزتني بردو ... و تلاقيك اكبر مني أصلاً .. :lol:

طب بيس يا باشا جداااااً ... انا في الرياض و جاي على جدة ان شاء الله بعد شهرين كدة ... شوفت باة العزومة هتكون فين ؟ :lol: مرزززززق انا طول عمري

طب كيب ان تاتش باة عشان نتقابل ان شاء الله أكيد ... و على فكرة طبعاً طبعاً الخروج يكون مع زوجتك ... يا باشا ده أحلى خروج مع زوجتك ... يا ابني عيييييييييش حياتك ... شوبنج و مولات و مطاعم و حاجات لذيذة و الله ... هأجيلك انا ان شاء الله و هأظبطك ما تقلقش

مكاوى ... شوبنجاوي

رابط هذا التعليق

أستاذ ريكو

قرأت مشكلتك و وجدت الاعضاء بارك الله فيهم وفوا لك النصح

و أنا أكتب لك شيء بسيط جداً

الحديث : إِنَّمَا الْعِلْمُ بِالتَّعَلُّمِ ، وَإِنَّمَا الْحِلْمُ بِالتَّحَلُّمِ ، وَمَنْ يَتَوَخَّ الْخَيْرَ يُعْطَهُ ، وَمَنْ يَتَوَقَّ الشَّرَّ يُوقَهُ " .

هذا الحديث عرفت الآن أنه موقوف على أبي الدرداء و يمكن أن نعتبره من الأقوال الحكيمة لأحد الصحابة - رضي الله عنهم جميعاً - إن لم يكن حديث نبوي

أعتقد كثيراً أن كل شيء في شخصية الإنسان يمكن تغييره بممارسته و تعلمه

يعني من الحديث أنك لو كنت عصبي مثلاً .. تستطيع أن تصبح حليماً بتعويد نفسك على ذلك .. و محاولة تهدئة نفسك كلما مر بك موقف يعصبك

فإذا حاولت أن تتقرب من زوجتك .. و تهمس لها بكلمات الحب و الود ( راجع كلام مكاوي سر الأرض أو ابن الشعب أي واحد فيهم :lol: )

و أن تعيش معها قصة حبكما من جديد .. حتى إذا كنت الآن تتظاهر .. صدقني ستجد نفسك بعد فترة .. تقول لها كلام جميل و لكن بصدق

و تحبها و أنت صادق و لست متظاهراً

في المثل العامي الزن على الودان أمر من السحر

زن على نفسك .. كرر على مسامع زوجتك أنك لا تستطيع الإستغناء عنها .. ستجد نفسك تصدق ذلك.. و لن تستطيع فعلاً الإستغناء عنها

و خاصة أنكما عشتما قصة حب طويلة ..

أستاذ مكاوي

أرفع لك القبعة :)

كوكتيل خفة دم .. رأي صائب .. و أسلوب مميز و رشيق

ربنا آتنا في الدنيا حسنة .. و في الآخرة حسنة .. و قنا عذاب النار

.. يا رب ..

احفظ مصر و المصريين

رابط هذا التعليق

طب بيس يا باشا جداااااً ... انا في الرياض و جاي على جدة ان شاء الله بعد شهرين كدة ... شوفت باة العزومة هتكون فين ؟ :) مرزززززق انا طول عمري

طب كيب ان تاتش باة عشان نتقابل ان شاء الله أكيد ... و على فكرة طبعاً طبعاً الخروج يكون مع زوجتك ... يا باشا ده أحلى خروج مع زوجتك ... يا ابني عيييييييييش حياتك ... شوبنج و مولات و مطاعم و حاجات لذيذة و الله ... هأجيلك انا ان شاء الله و هأظبطك ما تقلقش

]

طبعا العزومة تبقى فى Tai food (فيها لاخفيها :lol: )

بجد انا بقترح عليك تروح المطعم ده انت وزوجتك (هو هيلسعك شوية بس هتبقى خروجة رومانسية ولذيذة جدا جدا جدا)

روح ياعم الشواطئ فى جدة وقضى يومين حلوين

روح درة العروس

روح مكة

روح الطايف واركبوا التلفريك

حيّ حيّ على الفلاح

رابط هذا التعليق

استني استني يا باشا ... ايه التلفريك ده ... هي السعودية فيها جليد و تلفريك و حمام بالفريك و كدة ؟؟

نورني يا زمالة عشان ما أجيش أخبط في جدة الله يسترك

مكاوى ... توريست

رابط هذا التعليق

يا خراااااااااااااشي مين بينده علينا

ايه يا بنتي حسستينا ان احنا في عالم النم نم نم يام(فوازير شريهان.... :lol: )

هو فيه احلي من ان سبع الرجالة يكون اطول منك كده و يقف قدامك....و يصد عنك الاتربة و الغبار.....ووشوش الناس اللي مش عايزة تسلمي عليهم

سؤال بقي....و اديني مطوحة ايدي في الهوا... عشان انتي غظتيني لا سلامتك ياجميل

هل هو جه في مرة و قالك ع الحكاية دي..........اصل علي حسب معلوماتي متهيالي مش ممكن"هو فعلا عمره ما كلمنى فى الموضوع ده بس بصراحه بينى وبينك واحد قريبته (هى كبيره فى السن )كل شويه تتكلم فى الموضوع ده وقدامه كمان وانا بتضايق بس طبعا ميش ببين لها واخر مره قلتله اصلهم ملقوش فى الورد عيب قالوا له يااحمر الخدين "

لانك انتي اللي حاساها لوحدك....لكن ممكن هو مش شايفاها اصلا....افضلي انتي بقي زني فيها لغاية ما تحصل"تصدقى فعلا كلامك مظبوط انا فعلا لازم اشيل الموضوع ده من دماغى خالص وربنا يسهل متهيالى بعدها ميش هشوف كوابيس تانى فعلا على راى الاستاذ مكاوى اللى يخاف من العفريت يطلعله ولازم احول الطاقه السلبيه دى لطاقه ايجابيه على راى الباشمهندس ياسر

فكرتي يا نورسين بحكاية......تعيط:

مرة كان فيه زميل معانا كده متأيف و عاجب نفسه اوي و عايش الدور بقي شنطة و تلاقيها فاضية...... المهم الزوميل ده كل ما تجمعنا اي اجتماع او مكان مشترك......الاقيه بيبص ليا كده........انا قولت بس......الواد بقي معجب....و اوحي أوحي أوحي...(وش حسن مصطفي)

المهم

في يوم من دوات الايام

لقيته اخد خطوة جريئة جدا

قرب عليا و بعدين ابتسم و بعيدن قالي

تعرفي ان دلوقتي ممكن الناس القصيرين يطولوا انا بفكر اعمل كده...تحبي تجربي معايا......انا كنت هعيط و خصوصا و هو واقف يشرحلي ازاي بيطولوعظمة الساق

شفتي الهنا اللي انا فيه "

يا بنتي نفضي نفضي.....لو انتي قصرية حسسيه انك طايلة السما,... المهم الثقة يا رياسة تيجي من جوا

و بعدين و ماله لما تبقي بتتمشي معاه في الشارع و ايدك في ايده....قصدي في جيبه....... :D

اكفي ع الخبر..... يلعلع امرك ياجميل

سلام

بشكر كل اللى ردوا على بجد

واسفه لو كنت ازعجتكم

بس احيانا الواحده بتدور فى دماغها حاجات كده او بتشغلها مواضيع ممكن تكون بسيطه قوى وهى شيفاها كبيره قوى فبنحتاج اننا نناقشها مع حد ونحط الموضوع فى حجمه الطبيعى

وبشكر الاستاذ يوزر على فتح الموضوع الجرئ ده

قناه الرحمه

تردد القناة الجديد على النايل سات

التردد 10873

معدل الترميز 27500

رأسي 3\4

تردد القناة على العرب سات

التردد 12149

معدل الترميز 27500

أفقي 3\4

رابط هذا التعليق

سلامو عليكو

أنا قولت آجي أمسّي عليكم كدهوت .. :lol: وأقول لمكاوي أن الخطه حتي الآن ماشية زي السكينة في الحلاوه :wub:

بس فيع أعراض جانبية بتبان ياريت سيادتك تقولنا نعمل اية :lol: ؟؟؟

وانا دافع الفيزيتا برة للتمرجي :D

حاسس كدة يا خويا اني مفقوس .. ياعني زي البيضة اللي فيها كتكوت وللأسف الفقس قصدي ( الحمل ) :D لم يكتمل والكتكوت طلع من غير جناحات ...

آل دا خير يا مكاوي ولا اية ؟؟

فوتوكو بعافية

نروح نحلل إحتياطي برده ليكون الأمر خطير .. ونرجع تاني

رابط هذا التعليق

سلامو عليكو

أنا قولت آجي أمسّي عليكم كدهوت .. :lol: وأقول لمكاوي أن الخطه حتي الآن ماشية زي السكينة في الحلاوه :lol:

بس فيع أعراض جانبية بتبان ياريت سيادتك تقولنا نعمل اية :D ؟؟؟

عمدة بيه العريس

إن شاء الله نباركلك قريب يا باشا بس متنساش الحلاوة بس

بس يا باشا لو السكينة ماشية في الحلاوة المفروض ميكونش في اعراض جانبية

عامة ... بردو زي ما قولتلك و هأفكرك إهدى و خدها ع الهادي علشان ما تتفقسش و الكتكوت (قصدي الفرح) ما يطلعش مشوه ... اهدددددددددى خاااااااالص و افتكر اننا لسة في أسبوع الحنية عالهادي مع الاحساس بالتغيير و استمر و ادعيلي بس أي خطأ في الأداء مش بتاعي يا زعيييييين ... ظبط الأداء كدة عشان تظبط النتايج و ما تنساش تدعيلنا

الاستخارة باة أخبارها اييييييييييييييه ؟؟!!!

مكاوى ... استشارات مجانية

رابط هذا التعليق

استني استني يا باشا ... ايه التلفريك ده ... هي السعودية فيها جليد و تلفريك و حمام بالفريك و كدة ؟؟

مكاوى ... توريست

ايوة يا باشا

بص يا سيدى

الطايف دى مدينة قريبة اوى من جدة والاقرب اللى مكة

فوق جبل

تعتبر مصيف لمعظم اهل المنطقة الغربية (مع ان ياولداه مفهاش بحر)

بلد جميلة جدا

وجوها جميل

ولا اكنك فى الساحل الشمالى

وغير بقى الطريق وانت طالع الجبل والعقبات

والقروووووووووووووووووووود يا معلم

بس حاسب دول ممكن يخطفوك وتروح فطيس

انت تتفرج عليهم من العربية بس

بلد هادية

التلفريك

اللى تحته جبل مش جليد

بس المنظر بيبقى حلو بردوا

معرفش ظروفه فى الشتا ايه بس ممكن نبقى نجرب فى المستقبل

المهم التلفريك ده بيربط الطايف بمكة

يعنى تركب من الطايف فوق

وتنزل على مكة تحت فى ملاهى كدة

لو دخلت عالاكونت عالفيس بوك بتاعى هتلاقى صورتى وانا متصور فى الحديقة دى

باذن الله لما تيجى جدة نبقى نعمل كدة رحلة للطايف ونطلع يوم خميس او جمعة

مستنينك يا معلم

لعلمك حاولت اتصل بيك النهاردة قالوا لى الهاتف الذى طلبته غير موجود بالخدمة

لو كنت غيرت الرقم ابعتلى الجديد

حيّ حيّ على الفلاح

رابط هذا التعليق

مكاوى ... توريست

زي مالباشا قالك كده الطائف فيها تلفريك والطائف أصلا بيبقى الجو فيها بارد ولما تروح الهدا والشفا ممكن لو السحب منخفض شويه تلاقي السحاب فوقك مباشرة لأنها أما كن مرتفعه عن البحر بكتير .

وطبعا هتلاقي هناك قروود كتير بتتجول في المكان فمتحولش تعمل معاهم دقه نقص ولا كده علشان ساعتها مش هتقدر تغمض عينيك بجد.

وإن كان عالجليد فعلا بيبقى فيه جليد في السعوديه في موسم الشتا في الأماكن الشماليه زي عرعر والجوف والقريات .

ولو حبيت بقى تروش وتتزحلق عالجليد إبقى روح الـ ( iceland ) في جده .

ومتقوليش مكاوي ... سكيت مان wst::

قولوا لا إله إلا الله تفلحوا

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

إضغط هنا لقراءة القرآن الكريم من المصحف الشريف

إضغط هنا لزيارة موقع رسول الله

إضغط هنا لعرض البث المباشر من المسجد الحرام

تردد قناة الرحمه الجديد على النايل سات التردد 10873 معدل الترميز 27500 رأسي 3\4

تردد قناة الرحمه الجديد على العرب سات التردد 12149 معدل الترميز 27500 أفقي 3\4

رابط هذا التعليق

انا عندى سر ........ لا ميش عارفه ده سر ولا يبقى عقده ولا يبقى ايه ده

بس المهم انى محبش حد ابدا يعرفه

انا بغير على جوزى بجنون لدرجه انى كل يوم احلم وانا نايمه انه اتجوز عليا

وانه خلاص ميش بيحبنى الموضوع ده من كام سنه كده وانا نفسيتى تعبت وميش عارفه اعمل ايه وبغير عليه من اى حاجه حتى القنوات الاخباريه لما بيتفرج عليها والقنوات الوثائقيه كلها

وبنات العيله كلهم واى بنت ماشيه فى الشارع نفسى اكبر دماغى كده شويه ميش عارفه

يا نورسين يا حبيبتى - لازم تثقى فى نفسك اولا - وبعدين تثقي فى محبة جوزك ليكي - وتعرفى انه اختارك وحبك واتجوزك- وداه مش شوية -

هما حيلاقوا زينا فين - مش كفاية اننا اتجوزناهم :sad:

الموضوع بسيط بس بلاش يبقي مرضى وياثر على حياتك بالشكل داه

اشغلى نفسك بامور تانية اهم وما تديش مساحة لامور تافه انها تغير تفكيرك اوى كدا

واسفة لو كنت ازعجتك

wst::

اغابي

ضحكتينى والله

بس على فكره المشكله انى واثقه فى نفسى جدا مع كل الناس الا هو

وبعديييييييييين ............انا كده مضطره اعترف ........

بصراحه يعنى سبب عدم الثقه دى هى

انى قصيره قوى وهو طويل "وهى دى العقده التانيه "

هو اطول منى بحوالى 25سم

تخيلى انى كل يوم عند محلات الاحذيه بشترى اعلى كعب ممكن

اول ما بروح بيبقوا عارفين انا عايزه ايه ....اعلى كعب فى المحل كله

بصراحة انا شايف ان ده ميزة مش عيب.. m8:

شىء طبيعى ان الست تبقى اقصر من الراجل... 25 سم مش فرق شاسع يعنى, فركة كعب flx:

اختى نورسين - انا بضيف لكلام اخونا يوزرر كمان حاجة

ان القصيران اجمل وارق واكثر انوثة من الطوال خدو عندك الحجج والبراهين والدلائل phn:

فاتن حمامة - مايختلفش عليها اتنبن

زبيدة ثروت

ماجــــــدة - مفيش حد بيقول عمو عزيز زيها

شـــــــادية - الدلع كله والرقة مفيش كدا

سعاد حسنى - فى فلم صغير على الحب مع رشدى اباظة كان المخرج محتاج يظهر طولها الحقيقي بدون كعب عالى علشان يقنع المشاهد ان دي بنت صغيرة

وكان واضح فرق الطول بينها وبين رشدي اباظه فى اغلب مسخرات الفلم :D - احم احم - قصدى فى اغلب مشاهد الفلم :D

نجاه الصغيرة - وبرضوه واضح فى فلم ابنتى العزيزة مع رشدي اباظة فرق الطول - وانتم عارفين رقة نجاه

سميرة احمد

حاليـــــــا

منـــــي ذكى - شوفو فلم ابو على مع كريم عبد العزيز

دينا حايك

نانسي عجرم - ننوسة قلبي

شيرين عبد الوهاب

مى عز الدين - هى مفهاش رقة بس تليق فى الرومانسي وكمان عسولة كدا وصغننة

منه فضالة

ريهام عبد الغفور

حنان ترك

نيجي لرخامة الطووووال واللى مفهمش اى انوثة بجد من وجهة نظرى ولا دلع ولا اى حاجة

صــــــــــباح

مها صبري

ليلي فوزى

هيفا وهبي

سهير رمزي - يععععع يع

سمية الخشاب - الرخمة

غادة عبد الرازق

ياسمين عبد العزيز - هى مش رخمة بس ما فهاش انوثة ورقة زى القصيرين

مــــــــــــــروة

الراقصــة دينا

اعتقد ليثتة الطوال مفهمش اى رقة ودمهم تقييل كلهم - سبحان الله القصيرين ارق بكتير

وعبد الحليم حافظ كان بيتضايق لما المخرج بيرشح قدامه اى بطلة طويلة وكان ليه وجهة نظر ان الفلم لو فيه بطلة طويلة بيفقد رومانسيتة bsh:)

:roseop:

تم تعديل بواسطة اغابي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

ولو حبيت بقى تروش وتتزحلق عالجليد إبقى روح الـ ( iceland ) في جده .

ومتقوليش مكاوي ... سكيت مان wst::

واااااااااااااو ... ايسلاند ... دي البت سلمة هتفرح أوي و الله و هتدعيلك يا عاشق ... و أنا واخدها و أروح حااااااااادفها كدة لآخر السكيت بورد لحد ما ترزع في الحيطة و تردلي تاني ... أصل أنا و الأوسة بنحب نلعب مع بعض برقة كدة :roseop:

مكاوى ... ايس مان :sad:

رابط هذا التعليق

أغابي قالت:

ان القصيران اجمل وارق واكثر انوثة من الطوال خدو عندك الحجج والبراهين والدلائل :sad:

أغابي

عساااااااااااااني ما انحرم منك

اتصدقي بعد البوقين دول.....خلاص حاسة اني طولت مثلا 10 سم....و مش طايقة نفسي.... wst::

الطول.....قصدي قلته...او قصره بمعني اصح عمره ما كان مشكلة عندي...بس هو انا دايما بحب البس زحافي...و ده بيخليني ملتصقة بالارض...و ده برضه ميزة....تواضع يا جودعان هو فيه كده...احمدك يا ربي

و بعدين ان شايفة من موقعي هذا ان البنوتة القصيرة ممكن جدا تطول....لكن الطويلة الهبلة...لمؤاخذة يعني تقصر ازاي

ده انا بشوف بنات هجمة كده و الله انا ببقي بنت و بخاف اكلمهم.

طب ممكن ااقول علي حاجة كان معانا بنوتة زمان في المدرسة سبحانك يا الهي كانت آية في الجمال بس هي كانت تعتبر "قزم"....بس سبحان الله روحها و تعليقاتها....و تفاعلهم مع الحياة كانوا بيحسسوا الواحد انه قليل اوي في نفسه

و سبحان الله لما كبرت اتجوزت برضه "قزم" و الاتنين قمة في الكوميديا...ربنا يسعدهم ببعض

احيانا مش بنشوف النعمة اللي احنا فيها بنفضل نسال نفسنا ناقص ايه....طب نكملها ازاي

مع ان القرآن قال ..."و لقد خلقنا الانسان في أحسن تقويم"

يعني انا افضل مخلوق علي وجه الارض.....

مهما كنت قصيرة........ :roseop:

صباحكم سنتيمترات........محبة.....و أمتار .......رضا

رابط هذا التعليق

أغابي قالت:

ان القصيران اجمل وارق واكثر انوثة من الطوال خدو عندك الحجج والبراهين والدلائل :lol:

يعنى انا ما عورفتش لغاية دلوقتى انتى عمالة تدشي وتدشي

انت قصيرة ولا طويلة يا لماضة

لو كنتى طويلة حتزعلى من الكلمتين اللى انا قولتهم فوق - ولو قصيرة حتفرحي بيهم - الله واعلم

عموما لو طويلة او قصيرة انت لموضة قلبى من جوه وبحبك اوى وانت جميلة اوى اوى فى كل حالاتك يا لماضة

ولا يهمك وخدو منى دووول :blink: :unsure: :happy: :ninja:

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

رابط هذا التعليق

أغابي قالت:

ان القصيران اجمل وارق واكثر انوثة من الطوال خدو عندك الحجج والبراهين والدلائل wst::

يعنى انا ما عورفتش لغاية دلوقتى انتى عمالة تدشي وتدشي

انت قصيرة ولا طويلة يا لماضة

لو كنتى طويلة حتزعلى من الكلمتين اللى انا قولتهم فوق - ولو قصيرة حتفرحي بيهم - الله واعلم

عموما لو طويلة او قصيرة انت لموضة قلبى من جوه وبحبك اوى وانت جميلة اوى اوى فى كل حالاتك يا لماضة

ولا يهمك وخدو منى دووول wst:: :unsure: :happy: :ninja:

يا خرااااااااااااااااااااااشي

لازم ازعق يعني....و الم عليا....الهنوووود.... :blink:

يا اغابي يا حبيبة قلبي من جوه المعاميك

أنا قصيرة.....قصيرة.....قصيرة....ارتحتي..... :lol:

هو انا كان طولي في مصر.....164 سم حلو.......

من اسبوعين روحت مكان هنا في الامارات بيحسبلك وزنك مع طولك....و لو انتي بالعضم....يطلع وزنك المثالي كام....و لو انتي مشفي يبقي كام

أتصدقي طلع طولي كام......157..........

و الله العظيم كنت هعيط.....أنا قولت ايه بقي خلاص انا بنكمش و لا ايه....أينعم انا كنت عارفة ان الغربة صعبة....بس للدرجة...دي كده كتير اوي

أنا عايزة اروح لامي......(ماما ماما هاتولي ماااااااااما..... wst::)

صباااااااااااااااااحك قصير التيلة..... wst::

رابط هذا التعليق

هو قياسات مصر اتضربت ولا ايه - طب وزنك كام لان مهم تناسب الوزن مع الطول

لا انا طولى كان ومازل ولسة قريب جدا قسته

طب ما انا طولى 164 سم و حابوح لك بسر خطيرررررررررررررررر محدش يعرفوا

قربى - هاتـــى ودنـــــــك ششششششششششششششششششششش

انا كنت متعقدة زمان - ولغاية دلوقتى اى واحدة قصيرة بحسها امورة ورقيقة كدا وارق منى - مش عارفة ليه العقدة دي واتمنيت ان ابقي قصيرة

بس واحدة صحبتى اقنعتني و قالتى انى مش طويلة للدرجة علشان اتعقد يعنى طولى مش 170 مثلا ولا الكلام داه - زى بنات كانو رخمين معانا فى الثانوى

- طولى داه وسط يعنى ينفع يمشي رقة وزوق وانسانية وكله يا معلم :happy:

علشان كدا انا فى صف القصيرين اوى وبشجع النادي بتاعهم من زمان يا لموضة وبلاش قياسات مضروبة الله يخليكى

اغابي

:unsure:

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...