اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بــــــــــــئـــــــــــــــر الأســــــــــــــــــــــرار

myusername

Recommended Posts

طيب انا هعترف بسر... بس مش عايز حد يضرب..

انا كنت ماشى فى مدريد... كنت عمال الف فى الشوارع و خلاص... اذ فأجة لقيت قدامى سفارة اسرائيل :rolleyes:

مش عارف ليه ضربت فى دماغى مرة واحدة ادخل آخد تأشيرة اسرائيل...

سألتهم عالبوابة.. ازاى آخد التأشيرة... بعد ما سألونى انا عايز اروح ليه.. ادونى الابلكيشن علشان املاها.. بس رجعت فى كلامى... قلت لهم رايح اجيب فلوس و آجى... و مشيت و مرجعتش :rolleyes:

تم تعديل بواسطة myusername

رب أخرجنا من القرية الظالم أهلها...

Je suis Québécois et je suis fier de l'être

رابط هذا التعليق

• الردود 271
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

انا كنت ماشى فى مدريد... كنت عمال الف فى الشوارع و خلاص... اذ فأجة لقيت قدامى سفارة اسرائيل :blink:

سألتهم عالبوابة.. ازاى آخد التأشيرة... بعد ما سألونى انا عايز اروح ليه.. ادونى الابلكيشن علشان املاها.. بس رجعت فى كلامى... قلت لهم رايح اجيب فلوس و آجى... و مشيت و مرجعتش md2:

على مااااااااااااااما ؟؟؟ :Head:

طب حمد لله على السلامه :closedeyes:

رابط هذا التعليق

ايــــه دااااه يا استاذ يوزر

شـــــــــــــــلة الاشـــــــرار كلهـــــــــم متجمعــــــــين فى بـــــــــــئر الاســــــــــــرار

انتم كنتم مخبيين البيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر دي فين

داه انا ماشية بالصدفة وقعت فيها

ازااى محدش يبلغنى وانا اللى عندي ............... :blink: .............. ســــــــررر خطـــــــــير ششششششششش

تحياتي لميكاوى - بصراحة تعليقاته فظيعة - بتموتنى من الضحك md2: -

انتم عارفين مكاوى متخصص فى كلمات معينة مش عارفة بيجيبها من اى قاموس - مش معقول

تحياتي لكل واحد دخل بشجاعة للبير وما خافش

لو خفت ما تقولش

ولو قولت ما تخافش

انتظرونى

اغابي

:closedeyes:

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

طب انا عندي اعتراف خطير فظيع مريع...

انا سرقت.. :closedeyes:

مرتين.. :blink:

فيوم واحد.. md2:

في كي جي توو :Head:

و لسه ضميري مأنبني مووووووت. و مش مصدقة انا ازاي جالي قلب اعمل كده!!!! كانت الميس سايبلنا مكعبات خشب ملونه نلعب بيها و كان ممنوووووع منعا باتا حد ياخد حاجة معاه البيت. و انا بمنتهى البرا ءة بسمع الكلام و مقدرش اعمل عكس اللي اتقالي. و بعدين و احنا بنلعب لقيت صحبتي طلعت مقلمتها الجديدة عشان توريهلنا!! مقلمة مدندشة كده و ملونه على شكل بيت. بدأت في دماغي الخطط ازاي اقنع بابايا يجيبلي مقلمة على شكل بيت! و بعدين لما الميس قالت يلا لمو المكعبات عشان المرواح كل اللي كانو على الديسك بتاعي انشغلوا في اللم و قامو يودوه للميس. لقيتني لوحدي انا و المقلمة. معرفش طلعتلي منين ايد ليها تفكيرها الخاص! و راحت وخده المقلمة في الشنطة علطول. و بعدين لما البنت رجعت قعدت تدور على المقلمة و تسألنا حد شافها انا متأكده اني سبتها هنا. انا حسيت بالذنب جدااااا و بقيت عايزه ارجعهلها و مشعرفه ازاي! يعني هقولها ايه؟ اطلعها من الشنطة و اديهلها علطول...ولا اقولها ممكن تاخد بتاعتي اللي شبه بتاعتها بالظبط. بما ان دي كانت اول مرة اعمل حاجة غلط بالشكل ده فكانت اكيد هتكون دي اول مرة اعترف فيها بالغلط..لكن للاسف مكنتش عارفه ده بيتعمل ازاي. بس و فضلت افكر افكر اعمل ايه اعمل ايه و قلبي يدق يدق يدق. لحد الجرس ما رن و الكل مشي و ملحقتش ارجعهلها.

لما روحت فتحت المقلمة اشوف فيها ايه...حصلت الصدمة...لقيت جواها مكعبات خشب ملونة!!!!!!!!!!!!!! يعني كااان في نية سرقة و انا افشتههاااااا. بس برضو بعد كده معرفتش اتصرف و فضلت المقلمة بالمكعبات معايا. دلوقتي لما برجع مصر و اطلع الحاجات القديمة من الدولاب الاقي المقلمة دي و ارجع احس بالذنب تاني...نفسي الاقي البنت دي عشان اديلها حاجتها :Head:

" Feed Your Faith and your fears will starve to death "

Unkown~

رابط هذا التعليق

بالنسبة للاسرار

انا بصراحة مش بعرف اقول اسرارى لاى حد بسهولة (مش عارف هى ميزة ولا عيب بس مستريح كدة)

بس انا هقولكوا على حاجة متورط فيها وشاغلة تفكيرى اليومين دول

انا بخاف اعيش لواحدى md2:

هو طبعا مش بخاف بس بتخنق وانا عايش لواحدى وبحس ان الحياة ملهاش طعم كل الايام كدة شبه بعضها وكل الاكل زى بعضه لو كان بيتاكل اصلا :closedeyes:

وبعد طول تفكير وبحث عالنت ty:) ومراجعة امهات الكتب والابحاث العلمية المنشورة فى كافة معاهد دول العالم :Head:

قررت انى اخطب :Head:

اذن المشكلة دلوقتى معتتش فى الوحدة بقت فى الخطوبة wst::

واجازتى تلاتين يوم بس :sad: حاسس انها صغيرة اوى ومش هلحق اخطب ولا يحزنون وحتى لو خطبت بيبقى فيه احتمال كبير انها تيجى باستعجال ويبقى سوء اختيار

ويمكن لو مخطبتش اعيش سنة تانية حزينة وحيد واقعد اكلم نفسى عالسرير (ياما هتجنن لاما هفكر انى انزل مصر نهائى) :Head:

انا مش عارف ليه الموضوع المفروض يكون بسيط بس الانطباع ده جالى من تجارب اصحابى اللى نزلوا اجازات ورجعوا متعقدين من موضوع الخطوبة ده وجواز الصالونات ورجعوا كلهم بخفى حنين :blink:

ناس تانية اسمع انهم بقالهم عشر سنين بينزلوا كل سنة شهر ومازاول بيرجعوا بخفى حنين (بقى عندهم خفوف كتيرة كدة) :sad:

انا بصراحة مش متغرب عشان اعيش وحيد كدة بين اربع حيطان واضيع احسن سنين عمرى (المفروض متغرب عشان اعيش فى ظروف افضل وابقى سعيد اكتر)

ربنا يسترها بس هو ده السر اللى عايش عليه الفترة الجاية

طول ما املى معايا معايا وفى ايدي سلاح

حافضل اجاهد وامشى وامشى من كفاح لكفاح

طول ما ايدي فى ايدك اقوم واقف واهتف واقول

حيّ حيّ على الفلاح

داري يا داري انا احميك بايمـــــانى

طول ماذراعى معايا ابني واعلي بنياني

حافضل عايش فيها بجهدي واملى ابنيها

انا روحى فداها وفدا اهلى واوطـــــاني

زاحف يا شعبي تمحي الماضي رياحك

عهــدك جوا ف قلبي والبطولة جراحك

أيامنـــــا اللي جاية وارادتنا القويـــــة

تنصرنا يا وطني ويملا الدنيا صباحك

نمشي ونمشي والعزة تعيــــــش ويانا

لأ احنا منرجعش ولاتتراجع فى خطانا

تهتف اراضينا لنا والنصر ينــــادينا

يلا بينا يلا وربــنا معانا

رابط هذا التعليق

بالنسبة للاسرار

انا بصراحة مش بعرف اقول اسرارى لاى حد بسهولة (مش عارف هى ميزة ولا عيب بس مستريح كدة)

انا بخاف اعيش لواحدى :haah:

هو طبعا مش بخاف بس بتخنق وانا عايش لواحدى وبحس ان الحياة ملهاش طعم كل الايام كدة شبه بعضها وكل الاكل زى بعضه لو كان بيتاكل اصلا :roseop:

وبعد طول تفكير وبحث عالنت ty:) ومراجعة امهات الكتب والابحاث العلمية المنشورة فى كافة معاهد دول العالم :sail:

قررت انى اخطب :Laie:

اذن المشكلة دلوقتى معتتش فى الوحدة بقت فى الخطوبة wst::

واجازتى تلاتين يوم بس :sad: حاسس انها صغيرة اوى ومش هلحق اخطب ولا يحزنون وحتى لو خطبت بيبقى فيه احتمال كبير انها تيجى باستعجال ويبقى سوء اختيار

ويمكن لو مخطبتش اعيش سنة تانية حزينة وحيد واقعد اكلم نفسى عالسرير (ياما هتجنن لاما هفكر انى انزل مصر نهائى) :Head:

انا مش عارف ليه الموضوع المفروض يكون بسيط بس الانطباع ده جالى من تجارب اصحابى اللى نزلوا اجازات ورجعوا متعقدين من موضوع الخطوبة ده وجواز الصالونات ورجعوا كلهم بخفى حنين :roseop:

ناس تانية اسمع انهم بقالهم عشر سنين بينزلوا كل سنة شهر ومازاول بيرجعوا بخفى حنين (بقى عندهم خفوف كتيرة كدة) :lol:

انا بصراحة مش متغرب عشان اعيش وحيد كدة بين اربع حيطان واضيع احسن سنين عمرى (المفروض متغرب عشان اعيش فى ظروف افضل وابقى سعيد اكتر)

مفيش اجمل من ان الواحد يعيش الحب مع حبيبته...

صحيح انا لسه متجوزتش بشكل فعلى... بس مجرد ان اول صوت بسمعه هو صوت حبيبتى.. و آخر صوت هو صوتها برضه... بجد, احساس لا يوصف!

توكل على الله.. و قول يا رب... ما تتسرعش, و احسن الاختيار...

رابط هذا التعليق

طب انا عندي اعتراف خطير فظيع مريع...

انا سرقت.. :roseop:

مرتين.. :haah:

فيوم واحد.. :Laie:

في كي جي توو wst::

و لسه ضميري مأنبني مووووووت. و مش مصدقة انا ازاي جالي قلب اعمل كده!!!! كانت الميس سايبلنا مكعبات خشب ملونه نلعب بيها و كان ممنوووووع منعا باتا حد ياخد حاجة معاه البيت. و انا بمنتهى البرا ءة بسمع الكلام و مقدرش اعمل عكس اللي اتقالي. و بعدين و احنا بنلعب لقيت صحبتي طلعت مقلمتها الجديدة عشان توريهلنا!! مقلمة مدندشة كده و ملونه على شكل بيت. بدأت في دماغي الخطط ازاي اقنع بابايا يجيبلي مقلمة على شكل بيت! و بعدين لما الميس قالت يلا لمو المكعبات عشان المرواح كل اللي كانو على الديسك بتاعي انشغلوا في اللم و قامو يودوه للميس. لقيتني لوحدي انا و المقلمة. معرفش طلعتلي منين ايد ليها تفكيرها الخاص! و راحت وخده المقلمة في الشنطة علطول. و بعدين لما البنت رجعت قعدت تدور على المقلمة و تسألنا حد شافها انا متأكده اني سبتها هنا. انا حسيت بالذنب جدااااا و بقيت عايزه ارجعهلها و مشعرفه ازاي! يعني هقولها ايه؟ اطلعها من الشنطة و اديهلها علطول...ولا اقولها ممكن تاخد بتاعتي اللي شبه بتاعتها بالظبط. بما ان دي كانت اول مرة اعمل حاجة غلط بالشكل ده فكانت اكيد هتكون دي اول مرة اعترف فيها بالغلط..لكن للاسف مكنتش عارفه ده بيتعمل ازاي. بس و فضلت افكر افكر اعمل ايه اعمل ايه و قلبي يدق يدق يدق. لحد الجرس ما رن و الكل مشي و ملحقتش ارجعهلها.

لما روحت فتحت المقلمة اشوف فيها ايه...حصلت الصدمة...لقيت جواها مكعبات خشب ملونة!!!!!!!!!!!!!! يعني كااان في نية سرقة و انا افشتههاااااا. بس برضو بعد كده معرفتش اتصرف و فضلت المقلمة بالمكعبات معايا. دلوقتي لما برجع مصر و اطلع الحاجات القديمة من الدولاب الاقي المقلمة دي و ارجع احس بالذنب تاني...نفسي الاقي البنت دي عشان اديلها حاجتها :Head:

انا عندى مواقف مشابهة... لغاية دلوقتى بتحسسنى بالذنب انا كمان..

بس هى مكانتش سرقة بالظبط..

يعنى مثلا, اشترى حاجة, و الراجل يقول لى انا ليا 20 قرش و لازم ترجعهم علشان ده مكسبى :sail:

و كمان رحت طبعت ورق و كان عليا 50 قرش ادفعها.. و مدفعتهاش من 15 سنة :lol:

الموقفين اللى فوق دول من اكتر المواقف اللى بتضايقنى لما بفتكرها.

بس غالبا انا بعوض الموضوع ده... انى كل فترة بطلع حاجة فى الجامع, علشان لو يوم القيامة الناس دى قالت انها عايزة حقها... يقوموا ياخدوا من اللى انا طلعته صدقة.. و مياخدوش من الفرض..

الفكرة هى... ان يوم القيامة هتيجى الناس تاخد حقها منك... و طبعا هياخدوها من الحسنات اللى عندك... فبدل ما ياخدوها من الحسنات الاساسية... انا بقى بحاول اعمل حسنات "استبن" علشان الحاجات اللى زى دى :sad: و الا الواحد مش هيلاقى حاجة يدخل بيها الجنة :roseop:

رابط هذا التعليق

بالنسبة للاسرار

انا بخاف اعيش لواحدى :wub:

هو طبعا مش بخاف بس بتخنق وانا عايش لواحدى وبحس ان الحياة ملهاش طعم كل الايام كدة شبه بعضها وكل الاكل زى بعضه لو كان بيتاكل اصلا :roseop:

وبعد طول تفكير وبحث عالنت ty:) ومراجعة امهات الكتب والابحاث العلمية المنشورة فى كافة معاهد دول العالم art:)

قررت انى اخطب wst::

اذن المشكلة دلوقتى معتتش فى الوحدة بقت فى الخطوبة :)

واجازتى تلاتين يوم بس md2: حاسس انها صغيرة اوى ومش هلحق اخطب ولا يحزنون وحتى لو خطبت بيبقى فيه احتمال كبير انها تيجى باستعجال ويبقى سوء اختيار

ويمكن لو مخطبتش اعيش سنة تانية حزينة وحيد واقعد اكلم نفسى عالسرير (ياما هتجنن لاما هفكر انى انزل مصر نهائى) po::

انا مش عارف ليه الموضوع المفروض يكون بسيط بس الانطباع ده جالى من تجارب اصحابى اللى نزلوا اجازات ورجعوا متعقدين من موضوع الخطوبة ده وجواز الصالونات ورجعوا كلهم بخفى حنين :happy:

ناس تانية اسمع انهم بقالهم عشر سنين بينزلوا كل سنة شهر ومازاول بيرجعوا بخفى حنين (بقى عندهم خفوف كتيرة كدة) wst::

ايووووووووووووووووووووووه يا جدعان

و قادر تعيش من غير ارتباط يا حسحس

عموما .. دي كارثة كل الشباب اللي اختار الغربة بدون تاريخ انتهاء محدد

انت يا تعيش ع الموضة القديمة اوي جدا خالص

بابا انا عاوز اتجوز

و الله و كبرت يا حسام .. طب هنشوفلك عروسة بنت اصول و نجوزهالك

و غالبا بتطلع حد كويس و بنت حلال و عايزة تعيش و انت بقي تظبط التظابيط كلها يا معلم

او الاختيار التاني

انك تختار من بين المصريين ف البلد اللي انت فيها و بكده هتبقي قدامك فرصة كبيرة انك تعيش الارتباط بمعناه

او الاختيار التالت

الانترنت ... رغم اعتراضات كل الاخوة المعترضون

او الاخير

انك تنزل الاجازة و تعمل دورة اللف علي صالونات الناس ..

و دي انا شخصيا بارفضها جدا و شايف انه عيب تبقي النهارده رحت تشوف عروسة و بعدها بيومين عندك موعد تاني و ع اخر الاسبوع تبقي شايف 5 او 6 عرايس

و بعدين تقعد تختار

و القرار قرارك ... ربنا يوفقك

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا عندى سر ........ لا ميش عارفه ده سر ولا يبقى عقده ولا يبقى ايه ده

بس المهم انى محبش حد ابدا يعرفه

انا بغير على جوزى بجنون لدرجه انى كل يوم احلم وانا نايمه انه اتجوز عليا

وانه خلاص ميش بيحبنى الموضوع ده من كام سنه كده وانا نفسيتى تعبت وميش عارفه اعمل ايه وبغير عليه من اى حاجه حتى القنوات الاخباريه لما بيتفرج عليها والقنوات الوثائقيه كلها

وبنات العيله كلهم واى بنت ماشيه فى الشارع نفسى اكبر دماغى كده شويه ميش عارفه

قناه الرحمه

تردد القناة الجديد على النايل سات

التردد 10873

معدل الترميز 27500

رأسي 3\4

تردد القناة على العرب سات

التردد 12149

معدل الترميز 27500

أفقي 3\4

رابط هذا التعليق

يا عمده انا رايى ان لو والدتك مش مباركة الموضوع ده تصرف عنه نظر حتى لو هتتعب شوية او هتتعذب

لانى شوفت ناس قريبين منى جدا وامهاتهم مش راضيه عنهم و متبهدلين

و انا بحس دايما ان ربنا موفقنى ديما برضا والدتى عنى

و انا فى طريقى يا مكاوى انى ارجع عن الى انا فيه ده بس يمكن انا بكابر شوية

و سبب من الاسباب انى عرفت ان والدتى فى الوقت الى حصل فيه مشكله و عرفوا انى اعرف واحده تانيه غير مراتى

انها قالت لو سبت مراتى و روحت لاى واحده تانيه عمرها مهتقف و لا هتيجى معايا فى اى حاجة

الغالي ريكو

الحمد لله أن بدأت الغشاوة تزول عن عينيك .. و لو أني كنت أود أن تزول الغشاوة بفعل حبك لزوجتك و بيتك و حبك لله و الاستقرار لا بفعل أن فقدت الدعم من أسرتك ... و لكن على كل حال ... فهذا أفضل و اسأل الله أن ييسر لك الأمر و يعجل لك الهداية ... و هذا أكبر دليل على انك لا تحبها فعلاً و أن الأمر مجرد ظروف حياتية و ضعوطات نتعرض لها و كلنا يتعرض لها ... اذ مع أول فقد لدعم كنت تتوقعه بدات في التفكير عن التنازل عن الأمر .... ففكر بجدية أكثر و اتخذ خطوات عملية لقطع علاقتك بهذه الفتاة ولا تقلق عليها ... فانت لست أحن عليها ممن خلقها ... سيرزقها الخير كله لو انها تركت الأمر لله و لا تنسى أبداً أبداً أنه ( من ترك شئ لله عوضه الله خيراً منه) ... فأعلن تركك لهذا الأمر لله ... و لله وحده و أخلص له النية و سوف تجد الخير الكثير و الله ... أنا لا أعدك بشئ إنما هو وعد الله و رسوله (والذين جاهدوا فينا لنهديهم سبلنا) ... ألا تريد سبيل الهداية؟!!!

لن أقلق عليك بعد اليوم :roseop:

أخوك ... مكاوى

رابط هذا التعليق

وانه خلاص ميش بيحبنى الموضوع ده من كام سنه كده وانا نفسيتى تعبت وميش عارفه اعمل ايه وبغير عليه من اى حاجه حتى القنوات الاخباريه لما بيتفرج عليها والقنوات الوثائقيه كلها

عشانه صعيدى يعنى

طالما صعيدي

خليه ف عنيكي و هو مش هيتجوز عليكي

بصي يا ستي

حاولي تغيري الطاقة السلبية دي الي طاقة ايجابية

م الاخر .. ادخلي الموضوع ده و عيشي

http://www.egyptiantalks.org/invb/?showtopic=92311

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

[font="Arial Black"]الف مبرووووووووك يامكاوى

الله يبارك فيك يا هندسة و نفسي أقولك عقبالك ... بس يا عقبالك في حاجة أحسن و أكبر

انا كنت ماشى فى مدريد... كنت عمال الف فى الشوارع و خلاص... اذ فأجة لقيت قدامى سفارة اسرائيل :happy:

ninja:

عميييييييييييل ... ما سمعتش يا ابني إن في واحد هنا مخابرات ؟!!! ربنا يستر عليك يا حبيبنا

ايــــه دااااه يا استاذ يوزر

اغابي

:roseop:

أخجلتم تواضعنا و حرقتم تكبرنا و زدتم نجوميتنا و خلتونا الحقيقة يعني .... عاوزين نعمل اي حاجة مش محددة عامة يعني ... المهم ...

قررت انى اخطب :wub:

عروستك عندي يا حوس حوس ... بس انت أنوى هتنزل تلاقيها في مصر .... بس لما نتقابل كدة و أعرف مودك ايه عشان عندنا كل المودز ... على فكرة بجد مبهزرش art:) wst::

تعليق سريع و نصيحة مختصرة قبل الخوض في التفاصيل

اللي بيخاف من العفريت بيطلعله

مكاوى .... ابن الشعب

رابط هذا التعليق

بجد يا مكاوى انا متشكر ليك جدا و كلامك بيريحنى جدا انا حاسس انى بتكلم مع دكتور نفسانى و ربنا يجازيك خير انا فعلا ابتديت اقطع علاقتى بالانسانه دى و كمان انا مش عايز اكون انانى ابقى هنا و متجوز و ليا بيت و سايبها كدا هى هناك هى ليها انها تعيش حياتها و تتجوز و يكون عندها اطفال بس انا عايز اقولك انى بحب مراتى برضه بس اقولك على حاجة كمان معرفشس هى ميزة و لا عيب انا قلبى ضعيف جدا يعنى ممكن اكون حسين انى غلط بس مش عايز اسيب الانسانه دى عشان مجرحهاش بجد قلبى ضعيف جدا يعنى ممكن اشوف طفل ادامى لاقدر الله يقع على دماغه تروح مثلا دماغى توجعنى معرفش ده ايه بجد ساعات بشوف حاجات فى التلفزيون فى واحد مع الناس و كدا و قلبى يوجعنى و اغير القناه بس بجد غصب عنى

رابط هذا التعليق

عشانه صعيدى يعنى

طالما صعيدي

خليه ف عنيكي و هو مش هيتجوز عليكي

بصي يا ستي

حاولي تغيري الطاقة السلبية دي الي طاقة ايجابية

م الاخر .. ادخلي الموضوع ده و عيشي

http://www.egyptiantalks.org/invb/?showtopic=92311

شكرا ياباشمهندس على ردك الكريم

وعلى فكره انا اول مره اطلع الكلام ده من جوايا اصلا وعلى طول بخبيه

المشكله فعلا فيا انا.. ميش فيه

من الحكايات اللى بنسمعها عن بيوت كانت عايشه فى امان الله وبعدين حصلت لها انتكاسات كده

تم تعديل بواسطة نورسين

قناه الرحمه

التردد 10873

معدل الترميز 27500

رأسي 3\4

التردد 12149

معدل الترميز 27500

أفقي 3\4

رابط هذا التعليق

بجد يا مكاوى انا متشكر ليك جدا و كلامك بيريحنى جدا انا حاسس انى بتكلم مع دكتور نفسانى و ربنا يجازيك خير انا فعلا ابتديت اقطع علاقتى بالانسانه دى و كمان انا مش عايز اكون انانى ابقى هنا و متجوز و ليا بيت و سايبها كدا هى هناك هى ليها انها تعيش حياتها و تتجوز و يكون عندها اطفال بس انا عايز اقولك انى بحب مراتى برضه بس اقولك على حاجة كمان معرفشس هى ميزة و لا عيب انا قلبى ضعيف جدا يعنى ممكن اكون حسين انى غلط بس مش عايز اسيب الانسانه دى عشان مجرحهاش بجد قلبى ضعيف جدا يعنى ممكن اشوف طفل ادامى لاقدر الله يقع على دماغه تروح مثلا دماغى توجعنى معرفش ده ايه بجد ساعات بشوف حاجات فى التلفزيون فى واحد مع الناس و كدا و قلبى يوجعنى و اغير القناه بس بجد غصب عنى

ريكو العزيز

الحمد لله و الشكر ليه سبحانه انه بيهدينا في أصعب الأوقات ... أنا زي ما قلتلك خلاص مش قلقان عليك و مش هاديلك نصايح تاني خلاص لأنك ما شاء الله مش محتاج تاني :) ... ربنا يحفظك

هأعلق بس على حتة قلبك الرقيق ... مش الضعيف ... ده شئ جميل جداً ... و ربنا يحبه في العبد ... قلما تجد حد رقيق ... معظم الرجال فاهمين الرجولة قسوة ... لأ ... الرجولة رقة مع حزم ... انت عندك الرقة ... محتاج بأة الحزم ... ما تقلقش قلبك ولا تتعب حالك ... انت مش ربنا ... سبحانه خلقنا و هو أعلم بالخير لينا و بعدك عن البنت مش هيموتها ولا هيموتك و ربك هيرزقها اللي أحسن منك طالما انت مش نصيبها ... و لو انت نصيبها يا سيدي خلاص هيكون يعني هيكون و غصب عننا كلنا و غصب عنكم كمان ... لكن القرار السليم في البعد عنها

.............................

وشوشة بأة على جنب

يا أخي بالله عليك اهتم بزوجتك ... لو هتقول كلمة هنا و كلمة هنا ... قول الاتنين لزوجتك و شوف الفرق ... هاتها يا اخي تعيش معاك في أقرب ... مش هأقولك فرصة .. لأ .. في أقرب نص فرصة تجيلك خليها تيجي تعيش معاك و حس بقربها و حسسها بحبك بأة ... معلش بأة كلمة خنقاني من زمان و هأقولهالك عشم ... يعني لما كان زمان قبل الجوز مش كنت مغرقها في الحب و الكلام الحلو ؟!!! و ساعتها كان حرام ... بدون تعليق بالله معلش ... دلوقتي بأة في الحلال بفضل الله ... عيش بأة حياتك معاها و انطلق ناحيتها بمشاعرك كلها ... و الله هتلاقي خير كتير منها و بركة من ربنا

محدش بيوصي حد على حبيبه (زوجتك) انت أوصى واحد بيها و أكتر واحد تحب لها الخير

مكاوى

رابط هذا التعليق

[

[[/

تعليق سريع و نصيحة مختصرة قبل الخوض في التفاصيل

اللي بيخاف من العفريت بيطلعله

مكاوى .... ابن الشعب</div>

:)

قناه الرحمه

التردد 10873

معدل الترميز 27500

رأسي 3\4

التردد 12149

معدل الترميز 27500

أفقي 3\4

رابط هذا التعليق

يا نورسين يا حبيبتى - لازم تثقى فى نفسك اولا - وبعدين تثقي فى محبة جوزك ليكي - وتعرفى انه اختارك وحبك واتجوزك- وداه مش شوية -

هما حيلاقوا زينا فين - مش كفاية اننا اتجوزناهم :lol:

الموضوع بسيط بس بلاش يبقي مرضى وياثر على حياتك بالشكل داه

اشغلى نفسك بامور تانية اهم وما تديش مساحة لامور تافه انها تغير تفكيرك اوى كدا

واسفة لو كنت ازعجتك

اغابي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

يا نورسين يا حبيبتى - لازم تثقى فى نفسك اولا - وبعدين تثقي فى محبة جوزك ليكي - وتعرفى انه اختارك وحبك واتجوزك- وداه مش شوية -

واسفة لو كنت ازعجتك

اغابي

ضحكتينى والله

بس على فكره المشكله انى واثقه فى نفسى جدا مع كل الناس الا هو

وبعديييييييييين ............انا كده مضطره اعترف ........

بصراحه يعنى سبب عدم الثقه دى هى

انى قصيره قوى وهو طويل "وهى دى العقده التانيه "

هو اطول منى بحوالى 25سم

تخيلى انى كل يوم عند محلات الاحذيه بشترى اعلى كعب ممكن

اول ما بروح بيبقوا عارفين انا عايزه ايه ....اعلى كعب فى المحل كله

قناه الرحمه

التردد 10873

معدل الترميز 27500

رأسي 3\4

التردد 12149

معدل الترميز 27500

أفقي 3\4

رابط هذا التعليق

أيووووووون

رابط هذا التعليق

واسفة لو كنت ازعجتك

اغابي

ضحكتينى والله

بس على فكره المشكله انى واثقه فى نفسى جدا مع كل الناس الا هو

وبعديييييييييين ............انا كده مضطره اعترف ........

بصراحه يعنى سبب عدم الثقه دى هى

انى قصيره قوى وهو طويل "وهى دى العقده التانيه "

هو اطول منى بحوالى 25سم

تخيلى انى كل يوم عند محلات الاحذيه بشترى اعلى كعب ممكن

اول ما بروح بيبقوا عارفين انا عايزه ايه ....اعلى كعب فى المحل كله

بصراحة انا شايف ان ده ميزة مش عيب.. :lol:

شىء طبيعى ان الست تبقى اقصر من الراجل... 25 سم مش فرق شاسع يعنى, فركة كعب :lol:

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...