اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

زهقت من ترافيان

Recommended Posts

كل ما ادخل المنتدى

تطلع لي زي اللزقة الانجليزي

وكل ما افتح اي موضوع تابي الا ان تشاركه وتستولي عليه

ومع زلك مفيش مرة فكرت العبها ولا حتى اشوفها عبارة عن ايه

ربنا يسامح اللي ربطها الربطة دي بمنتدانا الحبيب

رابط هذا التعليق

أنا زهقت بأة من "ارتد ملابس الكبار "

:roseop:

ربنا آتنا في الدنيا حسنة .. و في الآخرة حسنة .. و قنا عذاب النار

.. يا رب ..

احفظ مصر و المصريين

رابط هذا التعليق

انا بقي زهقت من الxray , scream ring

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"(الحمد لله الذي تواضع كل شئ لعظمته الحمد لله الذي استسلم كل شئ لقدرته)"

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

لو بتستخدم firefox

ممكن تركب اضافة adblock plus

اى حاجه مش عاجباك فقط اضغط بالزر الأيمن واختر اما

adblock image أو

adblock frame

واختر اول اختيار من القائمةلمنع الصورة دى فقط

أو اخر اختيار لمنع كل ما ياتى من الdomain المحدد

تحياتى

تم تعديل بواسطة aimen

رابط هذا التعليق

منذ اكثر من سنه كتبت نفس الموضوع فى المنتدى ولا حد عبرنى وكل اللى شارو بيه انى اشترك فيها فاااااااااااا سلمت امرى لله وبقيت برضه ادخل المنتدى وهى تفتح وتفضل فى التوول بار تحت ويظهر معاها كمان الxray , scream ring وسيادتك تفضل سايبهم تحت ولما تخلص تعمل عليهم كلك يمين واغلاق

بس على فكره برغم دخولى المنتدى الا انى كل ما اجى ادخل افتكر ترافيان اراجع نفسى وادخل موقع تانى وتالت لحد ما اشجع نفسى كأنى باشرب دوا مر....................... وامرى لله .

تم تعديل بواسطة mamdowh

"يا ابن آدم إنما أنت أيام كلما ذهب يوم ذهب بعضك"

الإمام العابد الحسن البصرى

رابط هذا التعليق

رجاء التوضيح عن ماذا تتحدثون هل هى من نوعية popup ads ؟ هل جربت الدخول من أجهزة أخرى ؟ توجد برامج لحذف فيروسات الإعلانات المعروفة بإسم adware

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

رجاء التوضيح عن ماذا تتحدثون هل هى من نوعية popup ads ؟ هل جربت الدخول من أجهزة أخرى ؟ توجد برامج لحذف فيروسات الإعلانات المعروفة بإسم adware

اقول لحضرتك ..

ترافيان عباره عن بوب اب ادز بالظبط زي ماحضرتك قلت بس بيطلع على مساحه صفحه كاملة بتنط للي بيفتح المحاورات في نافذة مستقلة ..

اما بقية مايتحدثون عنه فهي بانرات دعائية بتظهر مع كل توبيك عادي يعني متشغلش بالك معاها .. هي بس مستفزه لانها بتكرر كل يوم وبعضها ( متحرك ) وبالتالي بيجبرك تبص عليه فيشتت انتباهك عن موضوعك الاصلي الي بتقراه ..

على كل حال بالنسبة لترافيان ممكن تتخلصوا منها بطريقة تحايليه شويه .. هي بتطلع مع كل مرة تعمل فيها تسجيل دخول جديد للمحاورات .. بالنسبة لي نادرا مابعمل تسجيل دخول ببساطه لاني نادرا مابقفل صفحه المحاورات ..

الفكرة اني بتصفح المحاورات ولما بيكون ورايا حاجه ( بصغر ) المتصفح مش بقفله وبالتالي بفضل عامله تسجيل دخول بشكل مستمر حتى لو مكنتش اساسا قدام الجهاز ..

هي جات معايا صدفه مش متعمده لاني بدخل المحاورات على فترات متقطعه بشكل كبير فباستمرار عامله تسجيل دخول وبالتالي مبشوفش ترافيان دي غير كل يوم مرة واحده بس ساعه لما بصحى من النوم واشغل الجهاز ..

تم تعديل بواسطة doha

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

الحقيقة أن هذا الموضوع مزعج حقاً ..

وهو بسب إعلانات جوجل ..

وأنا جربت الدخول من عدة أجهزة .. من المنزل والمكتب والموبايل والفندق .. ومن السعودية ومصر ودول أخرى ..

في كل الحالات تظهر إعلانات ..

وتسبب نفس الإزعاج ..

فقط هي تختلف باختلاف الدولة التيأنت فيها ..

فلو أنت في السعودية .. ستظهر لك إعلانات مختلفة عن التي ستظهر لك لو أنك في مصر أو ألمانيا أو فرنسا ... الخ

أنا شخصياً عملت عدة إجراءات عديدة .. لم تفلح ..

حتى أنني أستخدم الموبايل .. وبه متصفح أوبرا على ما أعتقد .. ومع ذكل تظهر تلك الإعلانات ..

الأمر الذي أكاد أجزم به .. أن ظهور تلك الإعلانات .. ليس لها علاقة بالموضوعات التي نقوم بتصفحها أو المواقع التي تم فتحها .. أو إهتماماتك ..

ولكنها إعلانات موجهة لكل منطقة ..

لقد جربت جهاز كمبيوتر جديد .. لم يستخدم قط .. واتصلت بالنت عن طريق كونكت موبايلي - كارت جديد ..

وظهرت نفس الإعلانات

في القصص الرومانسية القديمة .. يكتب المحب رسالة حب .. ويضعها في زجاجة .. ويرمي الزجاجة في البحر .. لا يهم من سيقرأها .. لا يهم هل ستصل إلي حبيبته أم لا .. بل كل المهم .. أنه يحبها ..
وتاني .. تاني .. تاني ..
بنحبك يامصر .. ...

‎"إعلم أنك إذا أنزلت نفسك دون المنزلة التي تستحقها ، لن يرفعك الناس إليها ، بل أغلب الظن أنهم يدفعونك عما هو دونها أيضا ويزحزحونك إلى ماهو وراءها لأن التزاحم على طيبات الحياة شديد"

(من أقوال المازني في كتب حصاد الهشيم)

رابط هذا التعليق

هأ هأ هأ

مش هاقول لكم عالطريقة ... عاوز أفرح فيكم شويه :closedeyes: :roseop:

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

بس ماتقوليش غير الإكسبلورر ... واستخدم حاجة تانية ..

في القصص الرومانسية القديمة .. يكتب المحب رسالة حب .. ويضعها في زجاجة .. ويرمي الزجاجة في البحر .. لا يهم من سيقرأها .. لا يهم هل ستصل إلي حبيبته أم لا .. بل كل المهم .. أنه يحبها ..
وتاني .. تاني .. تاني ..
بنحبك يامصر .. ...

‎"إعلم أنك إذا أنزلت نفسك دون المنزلة التي تستحقها ، لن يرفعك الناس إليها ، بل أغلب الظن أنهم يدفعونك عما هو دونها أيضا ويزحزحونك إلى ماهو وراءها لأن التزاحم على طيبات الحياة شديد"

(من أقوال المازني في كتب حصاد الهشيم)

رابط هذا التعليق

والله ما بيظهر عندى ولا اى حاجه

ماشاء الله

انا مانع ظهور التوقيعات والصور الشخصية

من خلال خواص المنتدى

وباستخدم فايرفوكس مع اضافة adblock plus وكمان WOT

http://www.mywot.com/en/download/ff

ودى بتمنع تلقائيا بعض المواقع وتقفلها بدون تدخل منى

من اربع سنوات وانا لا استخدم انترنت اكسبلورر و نسيت حتى استخدامه

فايرفوكس مذهل بكل حاجه :roseop:

نصيحة سيبكوا من انترنت اكسبلورر

تم تعديل بواسطة aimen

رابط هذا التعليق

والله ما بيظهر عندى ولا اى حاجه

ماشاء الله

انا مانع ظهور التوقيعات والصور الشخصية

من خلال خواص المنتدى

وباستخدم فايرفوكس مع اضافة adblock plus وكمان WOT

http://www.mywot.com/en/download/ff

ودى بتمنع تلقائيا بعض المواقع وتقفلها بدون تدخل منى

من اربع سنوات وانا لا استخدم انترنت اكسبلورر و نسيت حتى استخدامه

فايرفوكس مذهل بكل حاجه :roseop:

نصيحة سيبكوا من انترنت اكسبلورر

انا بستخدم فاير فوكس وبرضو مافيش فايدة

وساعات اوبرا

طب المشكلة مش ترافيان اهى لعبة لكن ملابس الكبار ده بصراحة مضايقنى قوى ومناظر مقرفة

هو مافيش اى تقنية عالاقل فى المنتدى هنا تمنعه ومانشوفوش ادامنا كده؟؟

تم تعديل بواسطة fatfouta
رابط هذا التعليق

اغلس حاجه فيها بجد انها بتظهر فى نص ما انا بكتب كلمه السر و بالتالى لازم اتوقف و اصغرها و بعديين امسح الحروف الى كتبتها من كلمه السر و اعيد كتابتها من اول و جديد لانى مبتلخبط انا و قفت فين و دا كل مره ادخل المنتدى

لكن انا بصغراها و اسيبها لانى لو قفعلتها كل ما ادخل صفحه فى المنتدى هتطلعلى تانى لكن لو صغرتها بس بتكون هيه دى المره الوحيده الى طلعت فيها

ما اجمل الانوثه عندما تمتطى صهوه الحياه

رابط هذا التعليق

بداء ة دعونى أخبركم أننى أمقت ال popup ads و أعتبرها من التطفل الممجوج و أنا ال default عندى هو ال popup blocker و أؤكد أن محاورات المصريين بريئة من ال popup براءة الذئب من دم إبن يعقوب.

ما سبق كان إستهلالا لابد منه

هناك فكرة شائعة مؤداها أن الإعلانات شئ سلبى و لا فائدة منه و قد يكون ذلك صحيحا للوهلة الأولى و بطريقة سطحية و ربما يرجع ذلك لأنه إستقر فى الأذهان الفاصل الإعلانى الذى يقطع على مشاهد المسلسل اليومى متعته بالإعلان عن البطاطس المحمرة مثلا.

عندما تقرأ جريدتك اليومية و تجد إعلانات عن منتجعات أسعارها بالملايين سيترسخ عندك الإنطباع بعدم الجدوى لماذا لأن أحتمال أن تستفيد من هذا الإعلان ضئيل - على الأقل فى ظروفك الحالية التى لا تتطلع فيها لشراء منتجع بالملايين.

هذه الفكرة السلبية تتلاشى بمجرد تفكيرك فى شراء سيارة تجد نفسك تجرى وراء الإعلانات عن السيارات و لو كنت فى الغرب ستهرع إلى شراء مجلات متخصصة عن السيارات و تقرأ الإعلانات بكل عناية ... و ستصل إلى ضالتك أو قل أنك ستصبح أكثر خبرة عند شراءك السيارة.

الإعلانات هنا فى محاورات المصريين تعمل بآلية متقدمة جدا يتم توجيهها تقريبا حسب إهتمامات جمهور القراء مثلا الإعلانات التى أراها الآن عن السياحة الداخلية و عن فرص وظائف خالية فى السعودية و فى قطر و حجوزات شرم الشيخ ... و عامة كنوع من العادة أقرأ هذه الإعلانات ... و آخرها الآن قرأت إعلان عن شركة إسمها arabtoshop.com متخصصة فى الدعم الفنى و بالذات برمجيات مثل برمجيات محاورات المصريين ووجدت التليفون و تحدثت مع الشخص المسئول و إتضح أنه يمكن أن يكون مفيدا فى الدعم التقنى لمحاورات المصريين....... هذه المعلومة تمثل فائدة كبيرة .... و الحصول عليها لم يكلفنى شيئا إلا ضغطة زر.

منذ أيام والدة زوجتى كانت تسألنى أن أشترى لها كتاب أصول الطهى لنظيرة نيقولا و هذا الكتاب صدر فى ثلاثينيات القرن الماضى و كان مقررا على تلميذات الدراسات النسوية فى مصر فعن لى البحث فى الإنترنت و قرأت عدة موضوعات عن نظيرة نيقولا و عن أصول الطهى .... المفاجأة كانت عند دخولى محاورات المصريين بعدها بدقائق وجدت عددا من الإعلانات عن الطهى.

طبعا قد تجد عددا من الإعلانات لا تخصك فى التوو و اللحظة و لكن هناك الكثير الذى يمثل إضافة معلومية لعدد من القراء.

و الخلاصة أن الإعلانات فى أى مكان تمثل قيمة مضافة يستفيد القارئ منها بالضرورة.

تم تعديل بواسطة Advisor

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 6
      السلام عليكم ورحمه الله وبركاته طفشت .. زهقت ..مليت .. هذا حال كثير من شبابنا وفتياتنا ينطقون بهذه الكلمات ولكن لحظة.......... لحظه........... لو تكرمت هل تعلم لماذا هذه الآهـات والحسـرات ؟ _ إيمانك بالله ضعيف ( من عمل صالحاً من ذكر وأنثى فلنحيينه حياة طيبه ولنجزينهم بأحسن ما كانوا يعملون ). _الخوف على الحياة فلو اجتمعت البشرية على أن يقدموا أجلنا أو يوخروه لحظه واحده ما استطاعوا. _وقوع المصيبة ....وهو قدر من الله ( ما أصابك من مصيبة في الأرض ولا في أنفسكم إلا في كتاب من قبل أن ن
    • 14
      ياجماعة بجد انا زهقت من السيارات بجد اعمل ايه عايز اجيب سيارة اوتوماتيك ب 20 الف ومش لاقى اعمل ايه نزلت لفيت كل الحراجات ومش لاقى كل ما الاقى عربية اروح ادفعلها 250 ريال فحص غير مصاريف رايحة ومصاريف جاية ممكن تساعدونى وتدلونى على سيارة كويسة يفضل النترا
    • 2
      الى السادة المحاورين...الى الساده عباقره وجهابزة النت تحيه طيبه من خمس سنين كنت باحلم بالنت وكان ممكن اقعد على سايبر بالساعات وكنت بالاقى موضوعات افتحها واقراها وكان حلمى يكون عندى نت فى البت الان النت فى البيت بس خلاص زهقت بافتح النت ادخل على المحاورات ثم الاهرام اشوف اخبار الرياضه وسعر الريال وبعد كده اقفل ياترى ايه اللى بيحصل وليه انا زهدت فى النت؟ وهل فيه ناس مثلى؟ طيب ايه الحل وهل هناك مواقع مفيده تشدنى ام خلاص مافيش حل؟ شكرا
    • 7
      عريس جديد تقدم لأهلي عن طريق الصالونات برضة بس المرادي ظابط "رائد" انا اصلا سمعة الظباط عندي نيييييلة خالص وكنت رافضة الموضوع من اصله عشان كدا راح بابا قالي تعالي بس وشوفيه دا ابن ناس والناس اللي جايبينه بيشكروا فيه جدا رحت وامري لله شفته وقعدت معاه ساعه لآول وهلة تحس انه انسان محترم وزوج مثالي لكن لما قعدت فنطت كلامه؟؟ لقيت انه استحالة يكون سوي!! :) سألته كالعاده ايه اكتر حاجا تكرهها في مراتك رد انها ما تكونش فضولية؟ يعني ايه؟ يعني ما "تفتش" في حاجاتي او جيبي او موبايلي او دفتر تلفو
    • 2
      زهقت .. وطار النوم من عيونى .. بقالنا سنوات بننادى .. وبنصرخ ونلالى .. وكأننا فعلا كلاب القافلة .. قافلة الفساد والنفاق .. ولم أطق جهاز الكمبيوتر أمامى ..ولا النظر الى فى كتاب .. كل ما كان داخلى .. نداء غريب .. أخرج الى الدنيا .. ورغم خلو الشوتارع تماما الا من سيارة تمر كل ربع ساعة .. او واحد خارج من الخمارة التى ترك فيها كل همومه بغيابة تماما عن الدنيا .. !! وخرجت .. ورغم أن المسافة بينى وبين محطة القطار ليست بطوله .. الا أنها كانت طويلة جدا هذا الصباح المبكر .. الرأس مليانية مثل عيونى .. ومفي
  • أضف...