اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

النادي الأهلي والحزب الوطني الديمقراطي

الغريب

Recommended Posts

تنتشر بين الأخوة الأعداء أبناء النادي الأبيض مفهوم عجيب أبن غريب أن النادي الأهلي زي الحزب الوطني الديمقراطي

مفيش نزاهة في التحكيم

كابس على نفسهم في البطولات

بيكوش على أي "عضو" ناجح في أي فريق ويضمه ليه

ولذلك جأت المطالبة "بالتحكيم الأجنبي" للمنافسة في المباريات المقبلة

وأنا نيابة عن كل الأهلوية بقولهم كابسين على نفسكم ، واللي هيتكلم هيخدو النادي الأهلي ويرميه على الدكة لحد ماتنتهي صلاحيته

وأحذر بالخصوص إبراهيم حسن أن أي مواجهة من قبله للنظام الأهلاوي ستطيح به هو وأخوه خارج أسوار الرياضة

سلام :blush2:

رابط هذا التعليق

لا ننكر ان الحكم ظلم انبى

ولكن كثيرا ما ظلم الاهلى فى مباريات كثيرة ولم يتكلم احد

وسنين طويلة والزمالك والاسماعيلى موالسين مع بعض

واهداف ومشاكل للزمالك

فلا يوجد مجال لانتقاد الاهلى والاخطاء التحكيمية على الجميع

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

في دي عندهم حق

الأهلي الحزب الوطني

والزمالك هو البرادعي اللي هايخلص الرياضة من الأشرار

حتى شوفوا كده الكليب ده بتاع الموسم ده بالمناسبة

http://videohat.masrawy.com/view_video.php...e4f20c56c661319

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

لية الآسية دى يا جماعة دول ما صدقو شمو نفسهم شوية ...

ناس محرومة من البطولات يا دوب لما بيكلو فول وطعمية وبيطلعو التانى بيهيصو ومحرومين من اللحمة

قربو شوية من مطعم البطولات ويادوب حطو رجلهم على السلم فشمو ريحة الشوربة بتاعة الدورى

ومعاها دخان كباب الدرع شوف بقى واحد جعان وبطنة ناشفة من قلة الدسم هيعمل آية لما يشم ويشوف اللحمة ابراهيم حسن ذى القطة اللى تحت ترابيزة الكبابجى

لا تقلق من تدابير البشر، فأقصى ما يستطيعون فعله معك هو تنفيذ إرادة الله .

رابط هذا التعليق

بس أنا حاسس أن هتحصل حاجة مش حلوة في نادي الزمالك بسبب التؤم وبالأخص إبراهيم حسن وبكرة الأيام هتثبتلكم

أول صدام حقيقي بين إبراهيم حسن والنادي الأهلي هيودي إبراهيم وأخوه ونادي الزمالك ورا الشمس لأنه أعصابه بتفلت بسرعة جدا

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

بصراحة اللي حصل في ماتش الشرطة كان دراما بتأكد موضوع أن الأهلي هو الحزب الوطني

مظاهرة قام بيها لاعيبة الزمالك ضد الشرطة بقيادة الناشط الرياضي " إبراهيم الأبيض " ههههههههههههههههه

أنتو عارفين الزمالكوية دول بيصعبوا عليا موت هيلقوها من فين ولا من فين من السياسة ولا الرياضة مفيش حاجة بتسرهم يعيني عليكم ياشركاء الوطن هههههههههههههههههههههههههههههههههه

تم تعديل بواسطة الغريب

رابط هذا التعليق

هههههههههههههههه

والله يا غريب باشا انت مكشوف عنك الحجاب ياخى كأنك عارف اللي هيحصل ممكن تقولنا مين هياخد المركز التانى بعد الاهلى

سؤال؟ يعنى اية الدورى ؟؟؟

لا تقلق من تدابير البشر، فأقصى ما يستطيعون فعله معك هو تنفيذ إرادة الله .

رابط هذا التعليق

انا زملكاوى من وانا عندى 10 سنوات يعنى 28 سنه زملكاوى

لكن وجود هذين البلطجين فى الزمالك فهو سبه فى وجه مصر كلها

حسام حسن الذى اعاد الانتصارات الى نادى الزمالك هو واخيه مكانهم المعتقل

فى وجود فساد فى اتحاد الكره (اللى على راسه بطحه) سوف تظل بلطجة حسام وابراهيم حسن

فلتسقط الانتصارات فليذهب الدورى الى الجحيم اذا ضاعت الاخلاق

انا زملكاوى ولا اعتقد ان هذا الحسن سوف يآتى بأى بطوله للزمالك ولكن سوف يأتى بالكره لنا نحن مشجعوا الزمالك

كنا بنتغلب وكل الناس بتتمنى رجوع الزمالك الى المنافسه اما الان بنغلب وكل الناس تتمنى ذهاب الزمالك الى الجحيم

مافيش فايده

وَإِذَا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَقَالُوا لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ لا نَبْتَغِي الْجَاهِلِينَ

رابط هذا التعليق

في دي عندهم حق

الأهلي الحزب الوطني

والزمالك هو البرادعي اللي هايخلص الرياضة من الأشرار

حتى شوفوا كده الكليب ده بتاع الموسم ده بالمناسبة

http://videohat.masrawy.com/view_video.php...e4f20c56c661319

الفاضل سين سين

كنت أتمنى عليك أن تعرض كل اللقطات التى تعرض فيها الزمالك للظلم الشديد .....بل وفى نفس المباريات التى تم إ"جتزاء" تلك اللقطات منها .....ولكن هذا للأسف هو دأب وسائل الإعلام الحمراء فى كل تناولها للجرائم التحكيمية التى -وياللمصادفة- دائما فى إتجاه واحد ....ولصالح طرف بعينه ، فإذا لم تكن الفرصة متاحة منذ البداية لإقصاء الزمالك عن المنافسة او الفوز بالألقاب.....فلا بأس من "التدخل" فى المراحل الأخيرة و الحاسمة من المسابقة ......أسلوب دائم ومستمر ورئيس لجنة الحكام المشبوه نفسه كان سبب فى إهداء البطولة-ولا أقول مباراة- إلى النادى الأثير بأوفسايد من نص الملعب وثلاثة من لاعبى الأهلى مغطيين الأوفسايد ب 20 ياردة !!!

أتمنى أن تتحفنا بكليب محترم زى اللى حضرتك حطيت اللينك بتاعه ده ....بس يا ريت يكون من اول موسم للدورى فى 48 .....وأن كنت أعتقد أن تجميع تلك اللقطات فى حاجة إلى عمل مؤسسى لحصرها !!

النادى الأهلى ليس هو الحزب الوطنى .....والزمالك ليس البرادعى .......لكن الأكيد أن الطرف الثانى فى الحالتين يعانى من فساد و"إفساد" الطرف الأول !![/size]

انا زملكاوى ولا اعتقد ان هذا الحسن سوف يآتى بأى بطوله للزمالك ولكن سوف يأتى بالكره لنا نحن مشجعوا الزمالك

كنا بنتغلب وكل الناس بتتمنى رجوع الزمالك الى المنافسه اما الان بنغلب وكل الناس تتمنى ذهاب الزمالك الى الجحيم

مافيش فايده

الفاضل أبوهنا

المعلومة "الحصرية" اللى باللون الأحمر كنت عايز أعرف من حضرتك إيه مصدرها ؟؟!!

مين هما "كل الناس" اللى حضرتك تقصدهم فى المقطع التانى من من الجملة ......هل هم الثلاثين ألف الذى حضروا مبارة الأمس وهتفوا للاعبين ولمدربهم رغم التعادل ؟؟!!!

أم أن هناك ناس "تانية" بتشجع الزمالك بطريقة "حصرية" وإحنا ما نعرفمهش !!

تحياتى

ابن سينا

يوم قلت آه .. سمعوني قالوا فَسَدْ

ده كان جدع قلبه حديد .....واتحسد

رديت على اللايمين أنا وقلت .. آآآآه

لو تعرفوا معنى زئير .......... الأسد

عجبي !!

رابط هذا التعليق

هههههههههههههههه

والله يا غريب باشا انت مكشوف عنك الحجاب ياخى كأنك عارف اللي هيحصل ممكن تقولنا مين هياخد المركز التانى بعد الاهلى

سؤال؟ يعنى اية الدورى ؟؟؟

والله المركز الثاني يا محمود يأخويا عليه منافسة شرسة من "الحرافيش" عفوا أقصد المنافسين عليه

إنما الأهلي كعادته بيرفرف في مركزه المعهود

على العموم إن شاء الله الترتيب كالآتي : الأهلي - بتروجيت - الزمالك - الإسماعيلي

أما الأخ ابن سينا فكنت عاوز أقوله كلمة واحدة

"طوول عمري بقول لأصدقائي الزملكاوية أن جمهور الزمالك أهم أسباب السقوط لأنه ببساطة أعتاد الرضا بالفتات والقليل من النادي فنلاقيه لو الفريق فاز في مباراة بعد ثلاث هزائم يطلعوا بالفريق السما ويقولو أحنا وأحنا وينسو أنهم لم يحرزو البطولة وإنما كانت مباراة يتيمة ، وده على عكس جمهور الأهلي الذي لا يرتوي بغير البطولات ، والدليل على كدة فريق جديد ومدرب جديد وبردو الدوري معانا الحمدلله"

تنبيه هام للزملكاوية " إبراهيم الأبيض كل شوية يقولك نادي الزمالك كبير ووو هو بس عاوز يكسب تعاطف جماهير الزمالك مع بطجته ويبين لهم أنه لصالح النادي والعكس صحيح وإن غدا لناظره قريب"

تم تعديل بواسطة الغريب

رابط هذا التعليق

اولا : حسام مظلوم بافعال اخيه ابراهيم

ثانيا: انتم بتتكلموا عن البلطجه-وقله ادب الزمالك - ومابتتكلموش عن الاخطاء التحكيميه اللي بتلغي 3 او 4 ضربات جزاء (زي مايكون واحد ضرب التاني بالنار قام الشخص المضروب قال للضربه ياحمار فالناس مسكت الراجل اللي قال ياحمار وقالوا عليه شوف قله الادب والسفاله بيقول ياحمار ) المفروض طبعا نتغلب عشان الاهلي اتعادل وده بيمثل تهديد لجنابه (يعني لو في واحد له فرصه انه ينجح يبقي مايترشحش من اساسه عشان ما عندوش خلفيه كرويه وبعيد عن البطولات بقاله كتير-انتم فاهمني طبعا-)

انا عارف طبعا انتم هاتسيبوا كل اللي حصل في الماتش وهاتمسكو في الزمالكاويه اللي مش متربيين اللي بيعترضوا علي حضره الاله الحكم

ثالثا: الزمالك كان في كبوه وكان في مركز بترول اسيوط دلوقتي فتخيل لو الفريق ده انتفض واصبح ينافس علي قمه الدوري واخذ حتي المركز التاني فله منا كل التقدير والاحترام

واتمني من زوهيري ان يفتح موضوع عن الاخوه الشرفاء الزمالكاويه

رابط هذا التعليق

دى شماعات يعلقوا عليهم فشلهم

الاهلى قبل مباراه انبى اتظلم وحسام البدرى انتقد التحكيم بالقنوات الفضائيه

واتغرم بس لما وجهه انتقاد للحاكم وقال انهم عامللين مؤامرة على الاهلى

بسببها مبارتيين فى الدورى الاهلى اتعادل بواحدة واتغلب بالثانيه وكانت ظلم من الحكام

ولا حصل مشاغبات ولا بلطجه الاخلاق اولا

رابط هذا التعليق

الأهلي فاز على الاتحاد

والزمالك أتهزم من حرس الحدود

مبروك الدوري للأهلي كالعادة وربنا يهني سعيد بسعيدة

وكل حي يروح وخلصنا

وبانتظار الضربة القاضية في ماتش القمة ان شاء الله ..سلام

رابط هذا التعليق

وبانتظار الضربة القاضية في ماتش القمة ان شاء الله

طب إديني أمارة عالفتونه دي يا غريب؟

هيء هيء هيء هعععععععععععععععع ( ضحكة عملاق شرير )

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

مش عارف الزمالكاوية عندهم إحساس بالإضطهاد على طول ليه ؟ ..... أعرف إن الأقليات دائماً في أي مجتمع تشعر بنوع من الإضطهاد .... فهل هذا هو السبب.

دايماً حاسين إن الزمالك مظلوم و إن الكل متآمر عليه ..... أنا أوعى على الزمالك من أيام ما كان فاروق جعفر بيرمي نفسه في منطقة الجزاء وياخد ضربات جزاء وهميه ....من أيامها و هما مظلومين

فاكر مرة لما كونوا فريق سموه فريق الأحلام أو إيه سي زمالك ...هههه .... و يوم مباراة الأهلي و الزمالك ..يومها أحمد الكاس قال ده لو إحنا (الزمالك) فرقة من إسرائيل ...الحكام مش هيعملوا فينا كده ..... مع إن الحكم كان أجنبي كالعاده ولا يعرف لا اهلي ولا زمالك..بس هو الاحساس بالاضطهاد دايماً.

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      المباراة جرت في الرياض في المملكة العربية السعودية تحت رعاية رئيس هيئة الترفيه و الرياضة السعودى تركي آل الشيخ ما سبق كان استهلالا لابد منه أقرر بداية أني لا افهم في كرة القدم و لكني شاهت المباراة بالكامل ربما بحكم أنى مصري لفت نظر. ان اللاعبين … كل اللاعبين لا يلعبون و لكن يمشون او يتمشون براحتهم ! فعلا ب راحتهم هل يمكن ان يكون هؤلاء احسن لاعبي اكبر ناديين في مصر ؟
    • 0
      يدور الآن حوارا وطنيا على كل الاصعدة و الاعلام يعطينا الجزء اليسير منه  - حتى الآن - ما سبق كان إستهلالا لابد منه ما يجرى الآن من حوار  وطني يمسنا جميعا و يمس أجيالا قادمة. فلا اقل من ان تعرض ما تراه
    • 1
      المشاركة في الحوار الوطني مطلوبة من الجميع ولكن لا يجب ان تتحول الى ثرثرة … المسألة جادة فعلا لقد بذلنا جهدا كبيرا في صياغة قواعد المشاركة هنا و لم يكن الامر سهلا و مرت السنون و الاستدامة مع الرقي الكامل في المحتوي الذي وصل الآن إلى اكثر من مليون و نصف مشاركة 
    • 41
      أهداف النادي أ‌) تكوين ملتقى اجتماعي وثقافي ورياضي وترفيهي، ذو هوية مصرية خالصة، للتواصل بين أفراد الجالية المصرية بالرياض، وممارسة الأنشطة المتنوعة.ب‌) إيجاد مكان لالتقاء المصريين وأسرهم لتبادل الخبرات والمنافع، والعمل على إيجاد مناخ ثقافي واجتماعي مصري للتواصل بين الأطفال. ت‌) تقوية وتفعيل أساليب التواصل مع الوطن، وإيجاد سبل للمشاركة الفعالة والإيجابية. ث‌) تقوية أواصر التعاون والتفاعل الإيجابي بين الجالية المصرية، والسفارة المصرية، وتفعيل مفاهيم الحقوق والواجبات بين الطرفين. ج‌) تكوين
    • 1
      لم يبقى من العمر مثل ما مضى هنا في محاورات المصريين مليون و نصف مشاركة شاركنا كلنا بها على مر السنوات مجلة روزاليوسف | اقتراحات المراهقين السياسيين والاقتصاديين لماذا لا توقف الدولة العمل فى العاصمة الإدارية والبنية التحتية وتصرف فلوسها على الدعم (rosaelyoussef.com) هنا الكثير من الأفكار التي تستحق أن تكون أحد محاور الحوار الوطني  و كلها أفكار حقيقية و ليست منتحلة - من الإنتحال - بذل فيها كاتبوها عصارة أفكارهم
  • أضف...