اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      ارتبط رمضان لدينا بكل ما لذ وطاب من المحمر المشمر قررنا فى صباح الخير أن نقدم أطباقا مميزة لسفرة رمضان و عرض الصفحة
    • 55
      انا كزوجة عاملة (حاليا واخدة اجازة عشان ابني الصغير) و عندي اربع ابناء و بصراحة لا احب وقفة المطبخ طويلا بحاول اعمل اكلات لا تأخذ وقت طويل في التحضير و حبيت اشارككم بيها و يا ريت كل من عنده افكار اخرى يدخل و يضيفها انا عندي ميكرووف و ده بيسهل علي امور كتيرة نقول بسم الله و نبدأ
    • 13
      دعوه لصديقي بندق لعمل وصفات للناس اللي عايزه تخس و عامله ريجيم ادينا أكلات و اصناف يا بندق و متحرمناش :h!!!h:
    • 25
      الأكلة دي بنحضرها في الأعياد و المناسبات يارب تعجبكم لحم الخروف اتفاية باللوز المقادير * كليو غرام ونصف لحم الخروف مقطع إلى قطع متوسطة الحجم * 250 غرام من اللوز المسلوق والمقلي والمقطر والمنشف جيدا * نصف ملعقة صغيرة من الزعفران الحر مدقوق ونصف ملعقة صغيرة زعفران العادي * ملعقة صغيرة من الملح * نصف ملعقة صغيرة من الفلفل الحار الأبيض * نصف ملعقة صغيرة من الزنجبيل * نصف كيلو غرام بصل * ملعقة كبيرة بقدونس وقزبر مدقوق جيدا * كأس شاي من زيت المائدة * وملعقة كبيرة من السمن البلدي
    • 27
      :angry: cr((: yaw: كلنا نأكل أكلات معتاده كمصريين وعرب...ملوخيه، مكرونه بالبشاميل، فول بالزيت والليمون، ومحشى ورق عنب، إلخ. تقريبا طريقه الطهى والتحضير واحده وإن إختلفت بعض المكونات بدرجات قليله(رز بالشعريه بدل رز أبيض ساده وهكذا)..ولكن هل حد لأى سبب بيحب يآكل اى من الأكلات المعتاده بطريقه مختلفه؟ أو بيطبخها بطريقه غير تقليديه؟ أنا مثلا، لازم آكل الطعميه بالكاتشب. متنفعشى من غيره et:( الإستثناء بيكون شراء سندوتش جاهز من مصر. فيه حد كده ؟ :)
  • أضف...