اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

سؤال عاوز واحد يجاوبنى عليه

عنبو

Recommended Posts

بجد يا جماعة انا محتار

الرجالة بيثولك اسود علشان العذاب اللي بعد الجواز

والستات بتقولك غلطة نددمااااااااان عليه على رأي هاني شاكر

طب والنبي حد يفهمني ويجاوب بقى على السؤال ده

ليه هو مش ممكن كل واحد يقعد في حاله وقشطه كده الراجل يخرج ويروش مع اصحابه ويسهر للصبح والست برضه انطلاقا من مبدأ المساواة تعمل برضه اللي نفسها فيه

بمناسبة موضوع العيال ان اعرف ستات ومش ست واحدة بس علشان محدش يفتكرني بعمم قارفين اجوازهم علشان يخلفوا والمواضيع وصلت للطلاق تقريبا يعني الستات اللي بتدور على العيال

اما الرجالة بقى مش هما اللي بيروحوا يتجوزوا زعلانين ليه

يارب حد يجاوب :blink:

تم تعديل بواسطة justme

[(من أجل ذلك كتبنا على بني إسرائيل أنه من قتل نفسا بغير نفس أو فساد في الأرض فكأنما قتل الناس جميعا ومن أحياها فكأنما أحيا الناس جميعا ولقد جاءتهم رسلنا بالبينات ثم إن كثيرا منهم بعد ذلك في الأرض لمسرفون) سورة المائدة (32)

{وَكَذَلِكَ نُوَلِّي بَعْضَ الظَّالِمِينَ بَعْضًا بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ} [الأنعام:129]

( وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ)سورة الأنعام 123

( أفرأيت من اتخذ إلهه هواه وأضله الله على علم وختم على سمعه وقلبه وجعل على بصره غشاوة فمن يهديه من بعد الله أفلا تذكرون (الجاثية 23 )

{ وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ }[ سورة الأعراف ]

رابط هذا التعليق

• الردود 48
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

بجد يا جماعة انا محتار

ليه هو مش ممكن كل واحد يقعد في حاله وقشطه كده الراجل يخرج ويروش مع اصحابه ويسهر للصبح والست برضه انطلاقا من مبدأ المساواة تعمل برضه اللي نفسها فيه

بمناسبة موضوع العيال ان اعرف ستات ومش ست واحدة بس علشان محدش يفتكرني بعمم قارفين اجوازهم علشان يخلفوا والمواضيع وصلت للطلاق تقريبا يعني الستات اللي بتدور على العيال

يارب حد يجاوب :blink:

استنى بس ياعم جست ده لسه

خد عندك كمان

هم اساساً بيتمنوا انهم يخلفوا ليه علشان يربطوا الراجل اللى هم مش طاقينه يعنى واخدلى باااااااااالك

ياعم ده لما واحد تسمع ان واحده خلفت يعنى وهى يبقى معها عيال تلاقيها اول لما تروح تقعد تزن على الراجل

وتديها شويه نحنحه انا واحشتنى الخلفه ونفسى اشيل عيل صغير تقولها ام احمد جارتنا ابنها احمد ابقى هاتيه شيله تقولك لا مونكن

لازم عيل من دمنا ولحمنا طيب نجوز حد من العيال مهم كبروا تقولك هم العيال حمل جواز ياراجل دول لسه ضغيرين

وفى الاخر تفضل تشوف حل يمين وشمال لحد لما تزهق وتعرف انها مش تنفع تخلف فعلاً

يلا بقى ردوا ؟؟

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

انا راى يا اخويا محمد ان لون الفستان ابيض

دي غلطة زي كتير من الاخطاء المتوارثة بين الاجيال

انا فى راى وعن تجربة الفستان لابد ولازمن ولازمن يعنى يكون

اسود :lol: علشان هى مش عارفة انها رايحة على غلطة كبيرة

وحتفضل تحاول محاولات فاشلة تصلح فيها طول العمر الا وهى

- الزواج :lol:

وانا مش مع سوسو

ان الفستان يكون احمر لان اللى بيلبس بدلة الاعدام بيستريح ويموت بالكتير بعد 30 يوم ويتم اعدامه

لكن الامورة العروسة اللى بتلبس ابيض وهى رايحة تموت مش مرة لا دى كل يوم بتموت لمدة 30 سنة وطالع

مش تتجوز لان فى راى الزواج بيقتل الواحدة بتبقى ماتت خلاص وبتموت وستظل تموت يوميا

فلازم تلبس اسود حداداً على نفسها الله يرحمها بقي - اتجوزت :lol:

B)

طيب لما الجواز وحش كده وهم معرفش ايه

ليه 99.999999999999999999 % من البنات كل تفكيرهم انهم يلاقوا عريس

انا شايف ان الكلام ده مش منطقى بالمره طيب انا مره سألت واحده متفوقه علمياً يعنى

قولت لها ايهم اكثر فرحه يوم نجاحك ولا يوم زواجك قالت يابنى هو احنا كنا بنجح ليه مش علشان الزواج

خلص الكلام

ههههههههههههههه ضحكتني بجد يا اخويا محمد - فظيعة بجد

بس يقولك المثل الصيت ولا الغنى

يعنى الجواز داه بس سمعة منتشرة بين الناس انه سنة الحياه وحلم وامومة وابوه وكلام فارغ من داه ....الخ ... الزواج ......... داه شلل الحياه ...بلا قرف ...

انا عاوزة اقولك ان لما ابنى بيتعب واروح بيه المستشفى بيصعب عليا علشان انا السبب فى ان اجيبه فى الدنيا واعذبه معايا بالشكل داه وبكمية العلاج والحقن والادوية دى كلها طب بالزمة مش حرام طفل برئ يصحى 6 الصبح ويروح المدرسة ويذاكر كميه الواجبات الغير عادية والمرض ونفسية امه وابوه لو متضايقين بيطلعو فيه الزعل -

شوف يا محمد

اولادى بيصعبوا عليا جدا - رغم جوزى فى الاول طلب اننا ما نخلفش اطلاقا ... بجد كانت وجه نظره ان الاطفال حنظلمهم معانا ... بس انا صممت انى اجيب اطفال وبعد مناقشات حامية دامية وبالاشتراك مع ماما المفترية :lol: اللى هى حماته .. :P . خلفت الولدين دول بعد ان اقسمت وحلفت لجوزى ان طفل واحد بس ... لكن ماما المفترية فضلت تقولى خليهم 2 يلعبوا مع بعض وما زالت ماما بتحرضني اخليهم 5 :lol: ههههههه يلعبوا مع بعض برضوه :lol:

انا ندمت انى اتجوزت وخلفت هى مسؤولية حملها تقيل جدا والاطفال فى الغالب بيدفعوا التمن

غلطة وندمانة عليه

:blink:

انتى بتتكلمى جد والله ؟؟

بتهزر يا اخى

بتفضفض

هو انت واقف عالواحدة كده للرايح والجاى

الهى اشوفك متجوز وبتنشر الغسيل

قولو ورايا

امييييييييييين

wst:: wst

رابط هذا التعليق

بجد يا جماعة انا محتار

يارب حد يجاوب :P

استنى بس ياعم جست ده لسه

خد عندك كمان

هم اساساً بيتمنوا انهم يخلفوا ليه علشان يربطوا الراجل اللى هم مش طاقينه يعنى واخدلى باااااااااالك

ياعم ده لما واحد تسمع ان واحده خلفت يعنى وهى يبقى معها عيال تلاقيها اول لما تروح تقعد تزن على الراجل

وتديها شويه نحنحه انا واحشتنى الخلفه ونفسى اشيل عيل صغير تقولها ام احمد جارتنا ابنها احمد ابقى هاتيه شيله تقولك لا مونكن

لازم عيل من دمنا ولحمنا طيب نجوز حد من العيال مهم كبروا تقولك هم العيال حمل جواز ياراجل دول لسه ضغيرين

وفى الاخر تفضل تشوف حل يمين وشمال لحد لما تزهق وتعرف انها مش تنفع تخلف فعلاً

يلا بقى ردوا ؟؟

لو ثمحت يا عنبى شاورلى عالثؤال بثوباعك علثان اعرف اجاوب عليه ؟؟؟؟؟؟؟

:blink: B)

رابط هذا التعليق

mama nona مشاركة بتاريخ اليوم, 04:06 PM

بتهزر يا اخى

بتفضفض

هو انت واقف عالواحدة كده للرايح والجاى

الهى اشوفك متجوز وبتنشر الغسيل

قولو ورايا

امييييييييييين

wst

لا كده بقى يبقى انتى متعرفيش اخوكى عنبووووووو

احنا بالصلاة على النبى رجاله قوووووووووى

نغسل اه نمسح اه لكن ننشر لاااااااااااااااااااااااااااااااااا

لو ثمحت يا عنبى شاورلى عالثؤال بثوباعك علثان اعرف اجاوب عليه ؟؟؟؟؟؟؟

ادى الثؤال والله الواحد مش عارف بس هتعملوا ايه لما اتجوز مهو انا مش هبقى فاضى ليكم يعنى

السؤال بيقول علل يعنى افطم

بيتمنوا انهم يخلفوا ليه علشان يربطوا الراجل اللى هم مش طاقينه يعنى واخدلى باااااااااالك

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

يا عنبى الاجابة واضحة وصريحة

(((( القط بيموت فى خناقه ))))

بتشديد النون وضم القاف

:sad: :lol:

بس خلاص بعد الكلام ده مافيش كلام يتقال بعد كده

رابط هذا التعليق

بقولكم بحب الواقعية جدا

هي دي الفرحة ولا بلاش

- قامت الفنانة نادية الجندي بعمل حفل كبير حضره حشد من اصدقاءوها وبعض الفنانين والمخرجين وكان بمناسبة طلاقها ............الخ

- قامت الفنانة الهام شاهين بعمل حفل وتوزيع هدايه بمناسبة طلاقها............الخ

- قامت الفنانة رانيا فريد شوقى بعمل حفل بمناسبة طلاقها ............الخ

- قامت الفنانة نبيلة عبيد بعمل حفل خاص واقتصر على الاصدقاء المقربين بمناسبة طلاقها ............الخ

- تم انفصال الفنانة انغام من زوجها بعد قصة حب كبيره وكانت الشائعة قد انتشرت سريعا عن وجود خلافات بينهما واكدت ذلك الفنانة انغام .......الخ

- تم انفصال الفنان نور الشريف من الفنانة بوسي بعد ان استمر كزواج ناجح لاكثر من 25 عاما وكانت الاخبار قد انتشرت مجدادا عن ............الخ

- حين فهمى - فاتن حمامة - ماجد - هند رستم -

الزواج نظام فاشل ------- فاشل

البسي اسود يا اووووختى وصوتى

:unsure:

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

يا جماعة اوعى تفتكرونى متعقدة اوى من الزواج

لا

انا بس بحب اهزرر

حبة

ضحك × ضحك

:P

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...