اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

وبعدين يا جوجل

Diab

Recommended Posts

طيب نيجي لدور المشرفين او الموقع .. وهل بياخذ فلوس على الاعلانات دي ولا لاه ..

ايوه طبعا الموقع الي هو المحاورات بياخذ فلوس من ظهور الاعلانات عنده .. بس قبل مانسأل نفسنا بياخذ كام نسال الاول ياترى بيدفع كام اصلا عشان الموقع ده يبقى موجود ..

أنا عن نفسى عملت حوالى 3 مليون صفر من " AdSense " وأكيد باقى المشرفين عملوا اكثر من كده علشان الاقدمية.

سيداتى سادتى

مجرد ظهور الاعلان على الموقع لايحقق اى عائد

العائد يكون فقط واقول فقط عندما يضغط المشاهد على اللينك ويقوم باجراء عملية شراء ، واذا لم يقم المتصفح باجراء عملية الشراء ، فالعائد = صفرا كبيرا جدا .

عندى على موقع شركتى اعلان AdSense ، يتم مشاهدته والضغط على اللينك حوالى 50000 مرة كل شهر ، حققت منه 40 دولار على مدار 5 سنوات .

أرجو ان تكون الصورة قد اتضحت.

ولو كان لدى احدكم خبرة فى الـ AdSense وحقق منها مبالغ كبيرة ، ياريت يحكى لنا عن تجربته .

انا كمان عندى ادسنس wst:: كلام حضرتك صح فى حالة انك حاطط اعلان ريفيرال... يعنى تكون ملزم ان الناس تشترى علشان تاخد فلوس, لكن اعلانات ادسنس بتاخد فلوس على المشاهدة و على الضغط عالاعلان.. بغض النظر عن حدوث شراء ام لا!

بتتحسب ازاى؟ حضرتك بتاخد حوالى من 1 سنت الى 10 سنت على كل 1000 مشاهدة للاعلان, و بتاخد من اول 1 سنت الى 2 دولار على كل ضغطة على الاعلان..

يا ريت حضرتك تسأل المسئول عن اعلانات جووجل فى المحاورات, و اكيد هيقولك الموقع بيحقق كام.. بس عالخاص علشان الضرايب :lol: اللهم لا حسد :blink:

تم تعديل بواسطة myusername

رب أخرجنا من القرية الظالم أهلها...

Je suis Québécois et je suis fier de l'être

رابط هذا التعليق

ما فهمته حتى الآن إن أى المنتدى يحصل على عائد مادى نتيجة إشتراكه فى الإعلانات وبحسب النقر على الإعلانات يتم زيادة التمويل وأن أى منتدى غير مجبر على إستضافة أى إعلانات ولكن ذلك يتم بموافقته، فهل هذا الفهم صحيح؟

نعم فهمك صحيح مئة فى المئة.

طالما ان المنتدى موجود على استضافة مدفوعة, فلا يوجد من يستطيع ان يجبر المنتدى على وضع اى نوع من انواع الاعلانات, و هذا هو العرف فى المجتمع الكتنولوجى على مستوى العالم :roseop:

معنى كده إن الناس المشرفين دول دسائس وبيتعمدوا يحطولنا الإعلانات التلفانة دي عشان أخلاقنا تبوظ ..

في الواقع دي آخر حاجة كنت أتصورها .. بس مش بعيد .. كل شيء ممكن الزمن ده .. أكيد المشرفين دسائس ..

ليه فكرك راح للحتة دى، يا أخى بلاش توقيع بين الناس؟! يا أخى إنا لو مابحترمش المشرفين هنا هابطل مشاركة فى المنتدى لأن ببساطة مافيش حاجة تجبرنى على المشاركة فيه والمنتديات كثير جداً، لكن أنا أحترم إلى حد كبير أسلوب إدارتهم وحفاظهم على قيم المنتدى ولوائحه. ولو إخواننا المشرفين كانوا رأوا هذا التعليق به إساءة لهم فهم قادرون على الرد، ولو هم بأنفسهم فهموا أن به أى إنتقاص فأعتذر لهم، أما أن تتطوع حضرتك وتفسره بفهمك لهم .... !!!!!!!!!!!!!.

إحنا بنتناقش هل هذه الإعلانات مجبرين عليها ولا ممكن يتم فلترتها، وبما أن هذه الإعلانات مدفوعة القيمة حتى لو سنت واحد لكل مليون نقرة فبالتالى يمكن التحكم فيها، فكنت بأتأكد بس هل هى مدفوعة القيمة أم أن موقع المنتدى مجانى وبالتالى مجبرين على الإعلانات.

تم تعديل بواسطة msayed
رابط هذا التعليق

ما فهمته حتى الآن إن أى المنتدى يحصل على عائد مادى نتيجة إشتراكه فى الإعلانات وبحسب النقر على الإعلانات يتم زيادة التمويل وأن أى منتدى غير مجبر على إستضافة أى إعلانات ولكن ذلك يتم بموافقته، فهل هذا الفهم صحيح؟

طالما ان المنتدى موجود على استضافة مدفوعة, فلا يوجد من يستطيع ان يجبر المنتدى على وضع اى نوع من انواع الاعلانات, و هذا هو العرف فى المجتمع الكتنولوجى على مستوى العالم :roseop:

معنى كده إن الناس المشرفين دول دسائس وبيتعمدوا يحطولنا الإعلانات التلفانة دي عشان أخلاقنا تبوظ ..

في الواقع دي آخر حاجة كنت أتصورها .. بس مش بعيد .. كل شيء ممكن الزمن ده .. أكيد المشرفين دسائس ..

ليه فكرك راح للحتة دى، يا أخى بلاش توقيع بين الناس؟! يا أخى إنا لو مابحترمش المشرفين هنا هابطل مشاركة فى المنتدى لأن ببساطة مافيش حاجة تجبرنى على المشاركة فيه والمنتديات كثير جداً، لكن أنا أحترم إلى حد كبير أسلوب إدارتهم وحفاظهم على قيم المنتدى ولوائحه. ولو إخواننا المشرفين كانوا رأوا هذا التعليق به إساءة لهم فهم قادرون على الرد، ولو هم بأنفسهم فهموا أن به أى إنتقاص فأعتذر لهم، أما أن تتطوع حضرتك وتفسره بفهمك لهم .... !!!!!!!!!!!!!.

إحنا بنتناقش هل هذه الإعلانات مجبرين عليها ولا ممكن يتم فلترتها، وبما أن هذه الإعلانات مدفوعة القيمة حتى لو سنت واحد لكل مليون نقرة فبالتالى يمكن التحكم فيها، فكنت بأتأكد بس هل هى مدفوعة القيمة أم أن موقع المنتدى مجانى وبالتالى مجبرين على الإعلانات.

صدقني يا أخويا msayed أنا لم أكن أعني حضرتك إطلاقا :roseop:

تزعلش مني مع إني بجد ماكنتش أعنيك إطلاقا :roseop:

أنا تطوع حضرتي ماكانش تفسير على أي كلمة إنت قلتها :roseop:

وبعدين .. المشرفين .. وانا .. والمنتدى كله عارف إن حضرتك بتحترم المشرفين عشان حضرتك راجل محترم والجميع بيحترمك ..

يلّا مساءك فل :roseop:

رابط هذا التعليق

طالما ان المنتدى موجود على استضافة مدفوعة, فلا يوجد من يستطيع ان يجبر المنتدى على وضع اى نوع من انواع الاعلانات, و هذا هو العرف فى المجتمع الكتنولوجى على مستوى العالم wst::

صدقني يا أخويا msayed أنا لم أكن أعني حضرتك إطلاقا :blink:

تزعلش مني مع إني بجد ماكنتش أعنيك إطلاقا :lol:

أنا تطوع حضرتي ماكانش تفسير على أي كلمة إنت قلتها :ninja:

وبعدين .. المشرفين .. وانا .. والمنتدى كله عارف إن حضرتك بتحترم المشرفين عشان حضرتك راجل محترم والجميع بيحترمك ..

يلّا مساءك فل :lol:

خلاص يا أستاذنا، صافى يا لبن، وصباحك سكر زيادة wst:: :roseop:

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      أسبوع لحفل زفاف ابنة سلطان بروناى.. كورتنى كارديشيان تثير 161 مليون متابع بكلام مش مفهومتصدرت السندريلاعرض الصفحة
    • 13
      معظمنا جرب خدمة الترجمة من جوجل ويمكن كل الي جربها يتفق معايا ان الترجمة غالبا مبتكونش على مستوى احترافي ده ان كان النص الناتج مفهوم من الاساس .. من كام شهر كنت مضطره اعتمد على جوجل في ترجمة بعض النصوص الي بحتاجها في دراستي .. كنت بعدل في الترجمة الناتجة كتير وبعتمد على حصيلتي اللغوية باكثر مابعتمد على النص "الجوجلي " الي بلجأ له دائما كحل اخير مع المصطلحات الصعبه الي كتير برضه كان زيه زيي مبيكونش عارفها .. الجديد بقى اني استخدمت الجوجل من يومين .. ايه ده .. ايه الي حصل .. فاضافة للمزايا ا
    • 1
      البرلمان يوافق على إخضاع "جوجل" و "فيس بوك" للضرائب الأحد، 10 يونيو 2018 04:39 م الجلسة العامة للبرلمان   كتب ـ هشام عبد الجليل إضافة تعليق     وافق مجلس النواب فى الجلسة العامة المنعقدة الآن، برئاسة الدكتور على عبد العال، على الفصل الثانى المتعلق بـ"مزاولة المؤسسة الإعلامية لنشاطها"، بمشروع قانون تنظيم الصحافة والإعلام، وأبرز هذه المواد تلك التى تنص على "ولا يجوز فى جميع الأحوال لأى موقع إلكترونى جلب إعلانات
    • 19
      العنوان ماخوذ - بتصرف بسيط - من هذا الفيديو وبعدين البضاعة ليست جاموسة ولا نعجة دى مراته اللى دفع فيها دم قلبه يا "جماعة" والراجل مسكين .. بيبقى ماشى فى حاله يلاقى اللى بتتحرش بيه إزاى بقى تحاسبوه على رد الفعل ؟ ما تسيبوه يربيها بطريقته ده الملخص أنا كنت عايز اقول ........ ولا بلاش   https://www.youtube.com/watch?&v=R7pIVIa7N0g
    • 20
      بدايةً أعتذر لمن يضايقه فتح مثل هذا الموضوع، لكن هل الصمت مفيد؟ بصراحة ما يحدث شيء غير حضاري وغير آدمي وغير مقبول، ولازم أفضفض معاكم فيه كنت في أجازة في مصر وطبعاً نعرف جميعاً وجود هذا السلوك الفردي المشين من زمان لكن انفجاره بهذه الطريقة هو ما صدمني. لامبالاة لمشاعر الناس، أو تقدير لمرور سيدات وفتيات، الخ. الموضوع أصبح متكرر وعادي وفي أي مكان ممكن تتخيلوه آخرها كنت في منطقة أحمد حلمي برمسيس، فإذا برجل في أواخر الأربعينات يتبول على جدار إحدى العمارات ثم يعتدل إلى الشارع وهو يربط بنطا
  • أضف...